Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:53

Ben hier een tijd niet geweest :o Was het topic kwijt.

Mag ik hier ook weer meepraten :) ?

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:11

tuurrlijk ;)
al 2 dagen niet naar mn beessie kunnen gaan, vanwege die rot school :(

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 19:14

Marga:
Heyyyyyyy, had je al gemist, welkom terug, leuk hoor, hoe gaat t???????

Mandarijn schreef:
Ben hier een tijd niet geweest :o Was het topic kwijt.

Mag ik hier ook weer meepraten :) ?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:37

Claudia:

Met rijden hebben we momenteel een megadip, ben ook weer op zoek naar les (heb daar nu eindelijk weer tijd voor). Hoop dat dat een beetje gaat helpen, want ik heb al zowat geen lol meer in het rijden :n .

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 19:42

Ohh das jammer, hoe komt t zo?? wat doet ze dan? Ik heb met Azkaban ook afgelopen weekend een draak van een paard gehad, wilde bijna afstappen omdat hij alleen maar aan de kletter wilde gaan en ging lopen bokken. Gelukkig zei mijn lesgeefster: als je nu stopt is het einde zoek, je moet hem ff op zijn plek zetten, gelukkig is me dat gelukt, helemaal over is t nog niet maar we gaan de goede kant op.

Mandarijn schreef:
Claudia:

Met rijden hebben we momenteel een megadip, ben ook weer op zoek naar les (heb daar nu eindelijk weer tijd voor). Hoop dat dat een beetje gaat helpen, want ik heb al zowat geen lol meer in het rijden :n .

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:07

Claudia:

Geen idee, gebeurt wel vaker. Ze doet links zo erg vastpakken en d'r kaak vastzetten, je kan gewoon niks meer op een hele grove ophouding geven na dan. Door je (been-)hulpen heenlopen, ineens heel hard gaan. Dat soort dingen.
Maar er is ook onrust in de paddock, dus dat zal ook wel meespelen.

Ging vandaag wel beter ineens trouwens.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:54

Mandarijn schreef:
Claudia:

Geen idee, gebeurt wel vaker. Ze doet links zo erg vastpakken en d'r kaak vastzetten, je kan gewoon niks meer op een hele grove ophouding geven na dan. Door je (been-)hulpen heenlopen, ineens heel hard gaan. Dat soort dingen.
Maar er is ook onrust in de paddock, dus dat zal ook wel meespelen.

Ging vandaag wel beter ineens trouwens.

balen is dat!!
ik heb periodes waarin ik de sterren van de hemel rijd... en boven de 195 punten haal
maar volgensmij zitten we nu weer in eeen dip, links vast houden, dr kaak vast zetten, doen alsof je enorm veel been geeft en wegschieten, k ben dr dan echt helemaal klaar me, en daar baal ik zo van, want vind t zo moeilijk om boos te worden!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 21:25

Marga en Azkaban:

Nou ik denk dat we allemaal een dip hebben zo te horen. Ik kwam vanaaf op stal en vond het al vreemd de de oudste zoon aan t voeren was. Ik zeg waar is je vader?? Hij zegt die zit binnen en heeft heel veel pijn, hij moet zo naar de eerste hulp. Ik zeg ohhh wat dan??? Hij ging Azkaban van de paddock halen en die is gaan steigeren en draaide ineens om en heeft vol uitgehaald tegen zijn heup !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IK SCHROK ME ROT.................

Hij is er daarna vandoor gegaan en is dwars door alle draadjes gerent en toen door het hekwerk heen en stond toen in de boomgaard van de buren. Ik zeg is hij geschokken dan, hij zegt nee hij was gewoon normaal en toen ineens deed ie dat.. Azkaban is normaal gesproken het paard dat zelfs hun jongste zoon binnen kan zetten en die er nogal lang over doet voor hij op stal staat, hij doet het dus echt op zijn dooie gemakkie normaal.

Echt ik weet niet wat ik hiervan moet denken......................... Ik ben eigenlijk heel bedroefd en teleurgesteld, ik vind het zo rot dat Azkaban dit gedaan heeft. Ik snap er ook echt helemaal niks van.........

Azkaban heeft alleen een paar schrammen.

De eigenaresse heeft hem uit de boomgaard gehaald en zei dat Azkaban helemaal van streek was.

:(

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:35

@ sjemira
heftig!
dat lijkt me echt schrikken ik zou echt balen.
heb je Azkaban streng aangepakt??

Ik zit ook al in een dip
de lessen gaan vreselijk ik kon gister al een simpele manege pony niet onder mijn kont houden :(
mijn haf heeft nu ook nog een peesblessure dus dat wordt een half jaar rust en stappen en de eigenaar ligt nog steeds in het ziekenhuis bij te komen van een operatie :(:)
ongeluk komt in 3en toch |(

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 21:40

Marga:
Toen ik aankwam op stal was het al gebeurd, was een half uurtje daarvoor, dus ja ik kan hem niet straffen, hij weet echt niet meer waarom dan.

Ja de dipjes komen voorbij hier. Ik had laatst ook al een rijdip (vorige week zaterdag) Azkaban wilde alleen maar aan de kletter gaan en bokken omdat er een ander paard uit de paddock gehaald werd. terwijl we met 3-en aan t rijden waren dus hij was niet alleen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:40

Balen van de dipjes zeg! En schrikken van azkaban :oo

Hier geen dipjes gelukkig, ze lopen heerlijk :)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:46

houden zo +:)+

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:43

Claudia:

Wat raar zeg van Azkaban, vervelend ook voor de staleigenaar :(:)
Was er overdag niet misschien iets gebeurd waardoor Az zo van streek was of zo?

Claudia&Famiera, 26 oktober:

Dipje was vandaag ineens over! Heel apart.
Ze was ook veel rustiger in de omgang, weer heel aanhankelijk en zo. Maar m'n Shetlander staat nu tijdelijk bij de merries in de paddock en daar is ze vriendjes mee, door de twee andere paarden waar ze bijstaat wordt ze continu overal weggejaagd en opgejaagd dus dat zal ook wel een stuk schelen.
Jammer dat ze 'm morgen weer terug zetten bij de andere Shetten, ze vonden 't allebei wel prima zo volgens mij.

Met rijden was ze ook weer veel rustig, niet continu pullen en vastpakken. Ze werd af en toe nog wel sterk links, maar ze reageerde nu wel weer op de hulpen.
Zelfs de galop ging beter, alleen rechtsom wat minder maar dat is altijd de moeilijke kant geweest.
Ook met omstellen en overgangen draf-stap en stap-draf bleef ze goed nageeflijk lopen :) Dat was de laatste tijd ook een heel moeilijk punt.

Was dus helemaal trots op d'r weer <3 .

Oh en een van d'r nieuwe dekje erop gelegd, stond echt heel chique :D .

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 23:46

@ Claudia: Nee, hij had heel de dag al buiten gestaan, ze denken dat ie graag naar binnen wilde en er al een paar paarden naar binnen waren, maar ze doen azzie nooit als laatste naar binnen, ik vind het heel raar en weet niet wat ik ervan moet denken. Ik baal ook enorm omdat ik het niet gezien heb, waarom zou hij zoiets doen?

Lekker dat jullie dipje weer verdwenen is.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:48

Deden ze 'm nu als laatste naar binnen en normaal niet? Dat kan 't misschien ook wel zijn... Sommige paarden reageren daar heel heftig op.
Dat die dan misschien in 't druk doen die trap heeft gegeven, of was het echt gericht?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 09:26

Mandarijn schreef:
Deden ze 'm nu als laatste naar binnen en normaal niet? Dat kan 't misschien ook wel zijn... Sommige paarden reageren daar heel heftig op.
Dat die dan misschien in 't druk doen die trap heeft gegeven, of was het echt gericht?

Nee, er stonden nog 2 paarden buiten en hij heeft helaas echt gericht getrapt. hij is eerst gaan steigeren en heeft zich toen omgedraaid en uitgehaald, wel is hij er zelf enorm van geschrokken want hij liep echt op en neer te draven in de boomgaard en was blij toen iemand hem eruit kwam halen en was echt helemaal van streek. Wat het dus precies is geweest en wat er in dat koppie om is gegaan zullen we waarschijnlijk nooit weten. Azkaban is echt normaal gesproken het lievelingetje op stal.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:28

raar van azkaban zeg! hopen dat het een eenmalige actie is

ons dipje zal voorlopig nog wel niet over zijn, lig ziek thuis op bes :(

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:15

Hoi hoi,

Mag ik ook meekletsen met mijn haflinger?
Suprice is een hengst(je) die op 24 september 2010 is geboren.
En sinds maart 2011 van mij is.
Gezien wij nog druk aan het verbouwen waren, en er nog gewn stallen stonden (bak werd aangelegd(,
Is mijn draver richting de fokker gegaan, en bij Suprice in het land gekomen.
Zo konden ze aan elkaar wennen gezien ik zelf enorme rugklachten heb.
Suprice en mijn draver staan nu 3 weken en 3 dagen bij huis.
En hebben sinds vorige week (zuidlaardermarkt) een shetlandje van 4 maanden erbij staan.
Zelf ben ik 27, getrouwd en moeder van 2 kinderen
Mijn naam is Saskia.
R

Vanmorgen begon heerlijk!
Suprice lag in zijn stal en heb er ruim 10min. Bij gezeten..
Lekker gekroeld etc.
Zo kon ik ook even bij zijn hoeven komen.
Normaal vindt hij het moeilijk om balans te zoeken (voorbenen)
En schopt hij met zijn achterbeen bij vragen om voetje.
Dus was al helemaal blij dat ik bij de hoeven mocht komen en met mijn vingers wat proberen uit te krabben (hoe verzin je zoiets nu zo snel.. haha).
Even nadien lekker alle 3 de mannen gevoerd, en ze gaan zo naar buiten.
Dit omdat ik mezelf niet zo lekker voel, vanwege hoge dosering zware pijnmedicatie (morfine), en aan het afbouwen ben.
Dan kunnen ze even paar uurtjea naar buiten.
Even de stallen uitmesten, wateremmers vullen (volgend jaar krijgen ze een auto. Drinkbak), en hooi in de stallen leggen.
Dan denk ik dat ik als ze rond 18.00uur op stal staan om te eten, hem even poets.
Hij vindt het best spannend, en elke dag vindt ik nu onnodig vanwege de wintervacht en omdat hij het wel rustig moet leren. Dus geen gestress, of het moet... nee, lekker op ons gemakje stukje voor stukje doen.
Zijn staart ziet er niet uit! Zo zwart, en is nog nieys aan gedaan.
Denk dat ik die vanavond maar aan probeer te pakken, want dat vindt hij heel eng (alleen aanraken en meneer schopt uit onwenning/angst), samen met mijn man.
Best nog wel een druk schema, dus mezelf even aanspreken, en er voor gaan

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 13:31

Marga:
Hoi Saskia, welkom hier, leuk dat je mee gaat kletsen. Leuk zo'n puppie die nog alles moet leren, daar heb je je handjes vol aan.

succes

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 13:31

Zazalover schreef:
raar van azkaban zeg! hopen dat het een eenmalige actie is

ons dipje zal voorlopig nog wel niet over zijn, lig ziek thuis op bes :(

ja hoop t ook, beterschap he.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:38

dankje wel!

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:58

Marga: hij is een ware schat, maar moet veel leren.
Is enorm gehecht aan mijn draver, dus die 2 uit elkaar halen is al een hele opgave, alhoewel het wel steeds makkelijker gaat. En het is wel een uitdaging, alles zelf te mogen beleren..

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:19

Claudia:

Welkom Saskia!

Geen verslagje van mij vandaag, donderdag hebben ze altijd vrij omdat ik dan normaliter ook niet op stal kom.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:10

Hele week hadden we even een dippie 2x priveles gehad en ik had het idee dat ie alleen maar slechter ging lopen.
Ik had me wedstrijd voor Zondag bijna geanuleerd.

Maar vandaag was ie ineens weer super, en gaan we het toch maar doen Zondag.

Morgen alles klaar maken kwa spullen, eind van de middag paard wassen en vlechten en dan op stal.
Zondag wedstrijd eerste proef om 9.08 en de 2de proef om 9.40 phoe wat een tijden, maar wel weer lekker vroeg thuis.

Xxxx''

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:18

Marlissa en Pé Pé en Kyra
28 oktober

Vandaag Peep lekker los gegooid op haar nieuwe stal. Gisteren hebben wij haar naar een hit actief stal verhuisd, woensdag wordt ze losgelaten in de groep. Ze was onwijs aan het bleren vandaag en was onwijs onder de indruk van alles. Morgen weer lekker losgooien en eventjes tutten, kan niet wachten tot ze de kudde in gaat en goed wordt opgenomen.

Vandaag naar Kyra geweest die nu 1.5 maand in de opfok staat. Mis haar onwijs dus mijn dag vandaag was helemaal goed vandaag. Ze stond er onwijs goed bij en had het reuze naar haar zin. Heerlijk geknuffeld en geborstelt. Ze kwam gelijk aan met al haar vriendjes en vriendinnetjes haha. Super leuk.
[KS-ITP] Mijn gouden rakker Kyra wordt al een grote en brede dame