Haflinger weekend 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vealosz

Re: Halinger weekend 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:21

Geen idee, ik doe het dit jaar voor het eerst... Uberhaupt het hele haflingergebeuren. Ik rijd dus de springclinic mee, maar was benieuwd of iemand er meer kon over vertellen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:22

Paulusjuh schreef:
Stilstaan is ook niet de hobby van mijn merrie, hahaha :+ Maar misschien als we daar al de hele dag zijn dat ze wel moe is :P En dan nog ruim een uur terug op de trailer :+

Vaardigheid is ook niet bekend van tevoren wat er gevraagd wordt toch?

En de eerste prijswinnaars zijn er waarschijnlijk ook nog wel wat. Iedere categorie en dan nog met en zonder startkaart e.d. En dan nog in de rij staan om je protocollen op te halen? :+

Jup.. dus dat duurt even! Vorig jaar werd omgeroepen dat ik bij vaardigheid eerste was, die rozet werd op het hoofdstel gedaan en bij dressuur tweede, toen zijn mijn ouders alvast naar het secretariaat gegaan om de eerste prijs beker + de beker en de rozet van de tweede prijs op te halen voor de drukte :j

Van te voren is idd niet bekend wat er gevraagd gaat worden bij vaardigheid.
Laatst bijgewerkt door Aranel op 22-06-11 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:22

Denk een (uitgebreide) springles gewoon?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:24

Bailey_4ever schreef:
@ aranel: De training is heftig maar het resultaat is onbetaalbaar en niet te evenaren! :+

Heb indd wel meer gehoord dat het zo vreselijk lang duurde..Maar het is ook iest dat je echt moet meemaken!

Dat is waar! Fortuinen geef ik uit aan vaardigheidlessen, hekje open, hekje dicht, over een zeiltje heen lopen wordt allemaal geoefend en we hebben ook trainingskampen gehad en clinics gevolgd.

Ja, ik neem dat erg serieus hoor.. :')

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:25

Aranel schreef:
Paulusjuh schreef:
Stilstaan is ook niet de hobby van mijn merrie, hahaha :+ Maar misschien als we daar al de hele dag zijn dat ze wel moe is :P En dan nog ruim een uur terug op de trailer :+

Vaardigheid is ook niet bekend van tevoren wat er gevraagd wordt toch?

En de eerste prijswinnaars zijn er waarschijnlijk ook nog wel wat. Iedere categorie en dan nog met en zonder startkaart e.d. En dan nog in de rij staan om je protocollen op te halen? :+

Jup.. dus dat duurt even! Vorig jaar werd omgeroepen dat ik bij vaardigheid eerste was, die rozet werd op het hoofdstel gedaan en bij dressuur tweede, toen zijn mijn ouders alvast naar het secretariaat gegaan om de eerste prijs beker + de beker en de rozet van de tweede prijs op te halen voor de drukte :j

Van te voren is idd niet bekend wat er gevraagd gaat worden bij vaardigheid.

Hahaha slimmm! :D

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:26

Aranel schreef:
Bailey_4ever schreef:
@ aranel: De training is heftig maar het resultaat is onbetaalbaar en niet te evenaren! :+

Heb indd wel meer gehoord dat het zo vreselijk lang duurde..Maar het is ook iest dat je echt moet meemaken!

Dat is waar! Fortuinen geef ik uit aan vaardigheidlessen, hekje open, hekje dicht, over een zeiltje heen lopen wordt allemaal geoefend en we hebben ook trainingskampen gehad en clinics gevolgd.

Ja, ik neem dat erg serieus hoor.. :')

_O-

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:26

:')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:27

Haha die hadden Goldy en ik toen wel nodig gehad. Vliegend in de achteruit om een zeiltje, zaklopen wou ze niet mee met zo'n gek, sliertjes waren eng, en toen moest er een stropop over haar heengetild en is ze met mij en de stropop ervandoor gegaan totdat we in een draadje eindigde en de pop er eindelijk afgebokt was. Nee was een groot succes! :+

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:29

Hahaha geslaagd dus! :+
Ik zag op de site ergens een foto van de vaardigheid, met het zeiltje, dat het beestje rechtovereind kwam. Was dat niet de jouwe? :P

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:32

Nee dat niet ze is toen niet overeind geweest (En Wolder heeft niet meegedaan dus die is het zelfs niet :P )

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:35

Hahaha. Ik hou het dit jaar alleen bij 2 dressuurproefjes. Wie weet volgend jaar nog wat extra dingen. Ik/we zijn nog nooit op zoiets groots geweest, dus is nu puur de ervaring, haha.

Al lijkt die vaardigheid mij wel hilarisch :+ Hahaha. Of is het echt serieus bedoeld? :P

Zijn de onderdelen ook veel na elkaar? Of veel tegelijk? Ik bedoel, als er dressuur bezig is, is er dan op een ander terrein ook al vaardigheid e.d.?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:40

Vaardigheid en dressuur zit volgens mij nog wel tegelijk :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:42

Nee joh, vaardigheid is echt meer voor de fun :) (hoewel ik zelfs daar zonder gein bloedfanatiek ben en echt op tijd probeer te rijden :') )

Veel mensen rijden het ook voor de lol, om hun haf te laten wennen aan 'rare' dingen zoals een plastic zeiltje op de grond. Tip voor de fotografen trouwens, als dat zeiltje er dit jaar weer ligt, ga daar bivakeren met je camera, dan krijg je leuke plaatjes _O-

Er wordt ook niet met een startlijst gewerkt met de vaardigheid, je start gewoon wanneer je tijd hebt. Vorig jaar werd de boel om 11 uur opgeruimd, dus je moest wel 's morgens starten. Ik wist dat niet, wij kwamen om half 11 pas aan in Ermelo dus moest ik als de bliksem op m'n paardje om gauw nog te starten :+
Laatst bijgewerkt door Aranel op 22-06-11 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:44

De stropop gaf toen ook aardig wat actie met Goldy in ieder geval :P

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:44

Haha ok, dat is wel leuk inderdaad! Als ik het red qua starttijden dan kom ik nog wel kijken! :D
Jij doet zoiezo mee Aranel?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:46

Wolder kreeg gister nog een opmerking van een instructrice/jurylid toen ze hem zag lopen; Met hem rijd je toch ook al M2? Het ziet er goed uit :)

Dus hij mag ook weer z'n best gaan doen als hij weer eens mee mag op wedstrijd naar Ermelo :P

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:47

Haha altijd leuk, zulke complimentjes! Woon je in de buurt van Ermelo?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:47

Vaardigheid sowieso ja, vind ik (en Saartje) altijd heel erg leuk :)
Dressuur moet ik nog even kijken, ik heb me wel opgegeven voor 2 keer Z1 maar ze is er qua conditie nog niet helemaal (heb al bijna een jaar geen wedstrijden meer gereden omdat ze een longontsteking had) en nu loopt ze ook onregelmatig.. Vrijdag gaan we naar de osteo dus hopelijk kan zijn eea verhelpen :j

Wordt het voor jou de eerste keer Ermelo Paulusjuh?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:48

Oh ok, hopelijk helpt de osteopaat dan wat inderdaad.

Het is inderdaad mijn eerste keer, spannend! :D (vandaar al die vragen haha :P )

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:50

Ik woon in de buurt van Arnhem ;) Zeker de 1e x is leuk , het blijft ook wel leuk daarom vind ik het ook (wil nu het bijna niet typen, 3x in 1 zin dit woord) leuk om weer eens te gaan :P

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:52

Ah ok, ik kom uit de buurt van Rotterdam, dus zijn wel even onderweg. Maar dat mag de pret niet drukken ;)

Ik dacht eerst. Ik kan ook alleen gaan kijken en paardje volgend jaar meenemen. Maar dacht: neeuh, dan krijg ik spijt als ik daar ben... dat ik paardje niet heb meegenomen, haha.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:53

Paulusjuh schreef:
Oh ok, hopelijk helpt de osteopaat dan wat inderdaad.

Het is inderdaad mijn eerste keer, spannend! :D (vandaar al die vragen haha :P )

Heb even in je profiel gekeken, leuk paardje heb je! Lief en mooi koppie zit erop <3
Voor mij wordt het de 8e of 9e keer alweer! :D

Je gaat inderdaad spijt krijgen als je je paard niet meeneemt hoor! Zo leuk en gezellig daar altijd :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:54

Haha ik vind het al ver weg en daarom niet elk jaar nodig om heen te gaan. :P

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:55

Dankje! :)
De foto's in mijn profiel zijn al wel weer wat ouder. Nouja, 1,5 jaar geleden ofzo. Het topic in mijn onderschrift is het meest recent ;)

Dat je voor de 8e of 9e keer gaat wil ook wel wat zeggen toch :D Haha

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:38

Vaardigheid doe ik met Lita niet aan mee :') Ik wil nog niet dood...

En de parade :+: ge-wel-dig. Afgelopen jaar vond ik hem verschrikkelijk, hij was kort, stomme muziek en Lita was gruwelijk gespannen. Met het opstellen heeft Lita de heeeeele tijd!!! met haar kop staan gooien. Toen mijn vriendinnetje met Lita's beste vriendinnetje naar voor moest voor haar 1ste plaats brak de hel los en toen ik naar voor moest voor onze eerste plaats L2-dressuur jeugd (titelll :') ) was het al helemaaaal een ramp. Ik wil mijn titel ook verdedigen :') Maar helaas..
2 jaar geleden met "The Final Countdown" als muziek vond ik de parade echt een kippenvelmoment