Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lous schreef:In het weiland rijden?
Of niet rijden maar dan gewoon gaan longeren
suusiejj schreef:téééééééring
nou ik doe het n8hok open zitten er ineens WEER jongen![]()
ik ga ff kijken of er dooien tussen zitte, zal ook paar foto's maken.. zit nu wel met een probleem want nest 2 is van 22mei, dus ongeveer 5weken oud, en dus ooknog bij moeders ,,zucht
Kyrseltje schreef:Lous schreef:In het weiland rijden?
Of niet rijden maar dan gewoon gaan longeren
Weiland is 1 plasbendeKan misschien wel ja, moet ik even droog plekje zoeken. Maar heb gister ook al gelongeerd.. (foto's : viewtopic.php?f=145&t=795526)
Lous schreef:Kyrseltje schreef:
Weiland is 1 plasbendeKan misschien wel ja, moet ik even droog plekje zoeken. Maar heb gister ook al gelongeerd.. (foto's : viewtopic.php?f=145&t=795526)
Ja sorry, weet ook ff niks anders te bedenken
Kyrseltje schreef:'
Wat onmiddellijk gedaan moet worden is het mannetje uit de kooi halen. Een mannetje kan een vrouwtje direct na de geboorte van de jongen opnieuw bevruchten, wat meestal ook wel gebeurt... In dat geval komt er na 4 weken opnieuw een nestje. Hopelijk heb je geluk en is dat bevruchten nog niet gebeurd. Zet de vader apart, maar heel dichtbij, zodat hij contact blijft houden met het vrouwtje. Hij moet gecastreerd worden, dit kan met 5-6 maanden. Tot 4 weken na de castratie moet hij van het vrouwtje gescheiden blijven, omdat hij tot zolang nog vruchtbaar is.'
Kyrseltje schreef:suusiejj schreef:téééééééring
nou ik doe het n8hok open zitten er ineens WEER jongen![]()
ik ga ff kijken of er dooien tussen zitte, zal ook paar foto's maken.. zit nu wel met een probleem want nest 2 is van 22mei, dus ongeveer 5weken oud, en dus ooknog bij moeders ,,zucht
Hoe kan dat dan, zitten de jonge te lang bij hun moeder, dat ze dus geslachtsrijp zijn, en dus hun moeder kunnen dekken? Of zit de pa dr bij?
Lous schreef:Kyrseltje schreef:'
Wat onmiddellijk gedaan moet worden is het mannetje uit de kooi halen. Een mannetje kan een vrouwtje direct na de geboorte van de jongen opnieuw bevruchten, wat meestal ook wel gebeurt... In dat geval komt er na 4 weken opnieuw een nestje. Hopelijk heb je geluk en is dat bevruchten nog niet gebeurd. Zet de vader apart, maar heel dichtbij, zodat hij contact blijft houden met het vrouwtje. Hij moet gecastreerd worden, dit kan met 5-6 maanden. Tot 4 weken na de castratie moet hij van het vrouwtje gescheiden blijven, omdat hij tot zolang nog vruchtbaar is.'
Lous schreef:Ja die kruising heb ik net ook itten bekijken. Zit er wal grappig uit, maar vind het eigenlijk niet echt mooi
Kyrseltje schreef:Hoe oud waren ze voor het 1e nest dan? Als het mannetje uitgebroken zou zijn, zou je het wel gezien hebben of niet?