Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:49

astridastrid schreef:
Ik ga kijken in Lisse. Veel vriendinnetjes doen mee (sws Denise, Jessica, Wendy). Dus hopelijk kan ik trots zijn (ben ik sowieso al <3).

Oké En bedankt He dan ga ik je dan pas zien in oosterijk hahah lol

De lijsten staan online dames vanwege het paas weekend
Afbeelding

Afbeelding

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:11

Ik ben er ook in Lisse, lekker vroeg weg van stal. Mijn instructrice heeft Bink twee keer gereden 8-) Omdat ik in de medische malle molen zit voor een kindje en een ivf punctie heb gehad mag ik pas zondag weer op Bink rijden. Bij mijn instructrice was hij niet echt fijn te rijden, heel ondeugend en tegen de hand in. Toen ie lekker los was kwam hij wel.

Zondag klim ik er weer op en dan weekje oefenen en lessen en dan zien we het zondag wel. Ga voor mijn plezier en een puntje is altijd mee genomen. Maar sinds de vorige keer lisse zijn wij niet meer gestart wegens mijn traject. Hoop het nu weer een beetje op te kunnen gaan pakken want voor de zomer wil ik L2 start gerechtigd zijn.

Leuk tot zondag de meeste!
Denise kan ik eindelijk jou haffie zien! Iemand een idee wie de jury is?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:41

kiddokids schreef:
astridastrid schreef:
Ik ga kijken in Lisse. Veel vriendinnetjes doen mee (sws Denise, Jessica, Wendy). Dus hopelijk kan ik trots zijn (ben ik sowieso al <3).

Oké En bedankt He dan ga ik je dan pas zien in oosterijk hahah lol

JAAA ik had echt over je heen gekeken hahahaha! Misschien omdat in mijn hoofd je al Z rijdt ofzo hahahha.

Nou, denk wel eerder hoor! Misschien pak ik de volgende, gewone, reguliere wedstrijd wel weer mee in Liss of kom ik zeker weer kijken. Fijne baan en lekker veel spiegels hahaha.

Echt leuk dat het Outdoorseizoen weer begint, weer lekker vaak Subtop schrijven in Velsen en met mijn juf. Ik heb er ZOOO veel plezier in hahaha. Wat hebben we een hoop plezier, met lessen en schrijven ed.

Straks naar een workshop van Equine coach Jolanda Post, is ook met wedstrijdspanning ed. Ik heb het gevoel dat ik door spanning nog steeds minder presteer dan zonder (jaaa ik weet, ik mag helemaal niet klagen) dus lekker aanpakken en verbeteren! Zal er allicht iets van opsteken. Onspan. En rust!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:23

Jeetje desiree. Wat een traject! Succes.

Mijn vriend en ik zijn het pas net aan het proberen, al hebben we er geen haast mee.

Tot volgende week zo dag iig.

Ik hoef lekker pas om 12 uur :D

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:49

Jeetje, meiden... Ben er stil van! :o Wat een lieve reacties! Ik ga mijn best doen, maar ook vooral op zoek naar de ontspanning tijdens de proeven.

We mogen in iedere geval lekker vroeg de ring in haha! Als het goed is, kan ik ook nog een vriendin (Jessica) zien rijden en hopelijk kan Kevin (mijn vriend) mee om foto’s te maken :D

Ik vind het in iedere geval een fijne locatie om te starten, dus dat is alvast mooi meegenomen. :=

Jeetje Desiree, heftig! Veel sterkte hoor, zullen we duimen dat het snel “raak” is? :)

astridastrid

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:02

Ik weet wel de jury voor M/Z in Lisse en die is heellll leuk! Ik verklap het nog niet. Denk wel dat ze blij wordt van de deelnemers. Leuk deelnemersveld.

Desiree, ik was vooral geraakt door je FB-pagina. Maar je bent echt nog superjong dus komt echt wel goed. Laat het je leven niet beheersen (makkelijker gezegd dan gedaan allicht). Je hebt iig een leuke kinderpony al hahaha. Ik zal voor jullie duimen!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:45

Succes iedereen met de wedstrijden! :D

Hier niet zoveel te vertellen qua wedstrijden maar gister wel 300 dagen drachtig *\o/*

Afbeelding

14 april start ik in Amdt Delden met de 4 jarige merrie die ik sinds kort onder t zadel heb. Ik beschouw het maar als oefenrondje..

Desiree ik duim ook voor je!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:51

Vind best spannend mijn M1 debuut..

Heb ook nog steeds geen voorlezer.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:02

Ik ben zo trots op m’n hafje!! Hij liep zo fijn!!! Lang geleden dat hij zo fijn liep met een proef. En dat voor eerste keer M1.

Punten weet ik nog niet. Ik hoop dat die niet me gevoel bedreven hahaha

Een keer liep hij ook zo fijn tijdens een haf wedstrijd de proef toen was zeker 180 waard, had ik 176.

Maar goed ik ben trots op hem. Nu afwachten wat de jury van vond...

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:54

@Plutolover: Dat je heel fijn hebt gereden is toch belangrijker dan je punten vind ik altijd.
Natuurlijk hoop je dat je goede gevoel overeenstemt met wat de jury ziet en je daar punten voor krijgt.
Maar top dat jij alvast met een heel goed gevoel uit de proef bent gekomen ;)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:01

Helaas geen winst 174,5 en 165. Maar was streng gejureerd.

Ik was wel 2e! Tussen het dressuur geweld haha.

1e had ook geen winstpunt

Ik had 174,5 en 165 punten.

Zo ver ik weet was er ook maar 1 met winstpunt van de 18 starts

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:19

Is toch netjes voor je debuut!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:53

Correctie. Er had niemand winstpunt.

Maar Aja ben tevreden heb nog een heel seizoen! En Ind prima punten voor eerste keer M1.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:07

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:13

Ik snap wel dat je geen winst hebt. En ik denk dat de punten heel reëel zijn.

Hij moet echt actiever van achter. De oefeningen meer definieert. Echt duidelijk schakelen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:02

Peelie schreef:
Ik snap wel dat je geen winst hebt. En ik denk dat de punten heel reëel zijn.

Hij moet echt actiever van achter. De oefeningen meer definieert. Echt duidelijk schakelen.

Klopt maar dat vind hij heel moeilijk. En zou hij altijd moeilijk vinden. Ik ben tevreden.

Me instrucice zei presies het zelfde dus gaan daar nog meer aan weken

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:16

plutolover schreef:
Voor de geïnteresseerde

https://youtu.be/xRRllWQfubw Hier de link van t filmpje

Het is echt alsof ik Storm zie lopen... Maar wat een controle heb jij! Ik vind het er voor een debuut helemaal niet slecht uitzien hoor. Ja, hij mag zeker actiever en meer vanuit achter. Maar volgens mij mag jij gewoon heel tevreden zijn met hoe jij deze proef hebt gereden. Je zit er keurig op en het ziet er harmonieus uit. Geen getrek, geen spanning. Echt een mooie combinatie hoor <3 Lekker doortrainen en dan komen jullie er wel!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:29

Heb ook net even rustig de commentaar geleden van de jury. En ik ga daar ook zeker mee aan slag

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:35

Eens met Denise. Jullie zijn samen lekker op weg. Hele constante proef. Ik vind de galop fijn, mooi om mee te werken.

Tipje, in draf drijf je je dubbel per beenzetting. Huiswerk: probeer te drijven op het moment dat het achterbeen van stanley naar voren komt, pas dan kan hij het achterbeen verder naar voren plaatsen als je drijft. Als zijn achterbeen op de grond staat en jij dan drijft, kan hij op het moment niets met je drijfende hulp.
Tellen in draf 1 - 2, 1- 2, en drijf in het ritme. Nu drijf je sneller dan Stanley loopt. En dat komt ook een rustige beenligging ten goede.

Succes in de M. Trots op jullie

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:42

Was dit de 174.5 of de 165 proef?

Ik heb ook even gekeken en t ziet er opzich netjes en gecontroleerd uit maar met ontzettende impulsverlies en daar wordt je in de M op afgerekend..

Heeft het er ook mee te maken dat je zonder zweep moet starten nu? Daar had ik in het begin wel last van in het M..

Volgende keer echt meer durven te rijden. Dan ga je maar eens stoer door de baan maar dat kan soms in t M meer gewardeerd worden als een proef met weinig impuls..

En verder gewoon lekker door blijven starten. Mijn eerste M ging ook bagger en ben veel gaan starten en stukje bij beetje gaat het steeds beter!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:49

Impuls is altijd een dingetje vooral op wedstrijd.

Dit was de 174,5 wedstrijd

Met zweep heb ik wel merr impuls maar ook daarin altijd probleempje haha.

Hij wordt ook vrij sterk in de wedstrijd ring. Deel spanning door mij maar ook omdat hij denk help ben alleen, en gaat hij hiniken..

De impuls blijven we aan werken.

vooral bij de 2e proef merkte ik dat ik ind me zweep miste, ik had soms echt het gevoel die gaat zo stil staan en loopt niet meer.

ik vind het ook heel moeilijk om impuls en nageeflijk te houden. Ik weet vanuit impuls komt de juiste nafgeelijkheid. Maar hij is van zich zelf geen voorwaartse pony. altijd al geweest dus uiteraard blijf ik er op trainen, maar er zal altijd wel een dingetje blijven.

We trainen gewoon rustig door. En mijn doel is een winstpuntje 1 of 2 in de M1 en dan hebben wij onze doel en hoogtepunt behaald. En dan is het 'klaar'. Ik hoop dat dit jaar nog te halen met hem.

21 mei ga ik weer starten, op zelfde locatie. Kan daar stappend na toe dus dat is wel fijn.
Laatst bijgewerkt door plutolover op 01-04-18 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:52

janouk schreef:
Eens met Denise. Jullie zijn samen lekker op weg. Hele constante proef. Ik vind de galop fijn, mooi om mee te werken.

Tipje, in draf drijf je je dubbel per beenzetting. Huiswerk: probeer te drijven op het moment dat het achterbeen van stanley naar voren komt, pas dan kan hij het achterbeen verder naar voren plaatsen als je drijft. Als zijn achterbeen op de grond staat en jij dan drijft, kan hij op het moment niets met je drijfende hulp.
Tellen in draf 1 - 2, 1- 2, en drijf in het ritme. Nu drijf je sneller dan Stanley loopt. En dat komt ook een rustige beenligging ten goede.

Succes in de M. Trots op jullie

Thx voor de tip en uitleg. Hier ga ik zeker aan de slag, t was mij nog niet zo zeer opgevallen. Terug kijkend na t filmpje valt het me Ind wel op.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:16

Ziet er heel fijn gecontroleerd en beheersd uit Willeke! Voor die laatste paar puntjes nog net wat meer bergop en flitsender en dan ben je er! Hij heeft zijn bouw hiervoor niet helemaal in zn voordeel, maar vind hem fijn los! Keep the good work going meid! Ik zou zeggen volgende ronde kin omhoog en show them what you got!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:26

Normaal geef ik ook 1-2 uur van te voren wat krachtvoer. Maar dit keer niet gedaan.. miss voor de volgende keer.

21 mei gaan we weer. En misschien begin juni want dan is er een koudbloed wedstrijd ik Leusden.

Heb weer helemaal wedstrijd kriebels..

Er is nog een stal 4km waar ik inprincipe na toe zou kunnen maar weet niet of de sfeer daar wel zo leuk is.. is echt zo dressuur dressuur stal. Maar misschien is dat een verkeerd beeld van mij.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:38

Is er van het tinkerstamboek wedstrijd?