[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:45

Tamara/Wes, Wat gaaf! Hoe was het? Super lief van je vader ook :).

Tamara/Apollo, Hopelijk knap je snel op... Beterschap.

Amanda,
Wat vervelend dat je een keelontsteking hebt. Wel lekker even een frisse neus halen. Heerlijke foto's ook <3.

Marlis, Wat fijn dat het allemaal goed gegaan is, en dat ze zo braaf waren! Wat een grappige stal hebben ze zo. En lekker dat ze eruit kunnen!

Vandaag dus op wedstrijd geweest, en zo trots. Gewoon weer 2 winstpunten erbij <3. Blij met m'n gouden blondje! 182 en 185. Op naar volgend weekend. Nu nog maar even aan de studie :Y)
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:03

Balen dat je je niet lekker voelt Tamara :( Het heerst ook wel. Ik ben voel me zelf ook niet echt lekker. Hopelijk voel jij je snel weer beter! Ik fiets ook bijna nooit meer naar Wes sinds ik mijn rijbewijs heb. Van het voorjaar toch maar weer meer gaan doen :=

Fijn dat de paarden op hun nieuwe plek staan Marlis! Mooi plekje hebben ze :)

Pff jij ook al niet lekker Amanda? Beterschap! Ziet er wel uit als een leuk ritje :)

Wat goed Christa *\o/* Gefeliciteerd! Ik moet ook nog wat dingen voor mijn studie doen, maar dat valt toch wel even tegen na 2,5 week vakantie :x

Concert was gaaf! Maar dat had ik wel verwacht :)) Ik ben gisteren met Wes naar buiten geweest. Ging erg goed. Hoewel Wes absoluut niet bang is voor honden was alleen een kleine, blaffende shih tzu even spannend :+ We hebben lekker rustig aan gedaan, omdat ik me dus ook niet echt lekker voelde. Veel gestapt en stukken gedraafd. Vandaag in de bak wat grondwerktraining gedaan. Wes pikt het echt goed op en hij wordt er ook heel ontspannen van :D

Daihyo

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:33

Gefeliciteerd met je winstpunten!

Die kleinste hondjes hebben vaak de grootste mond hè _O-

Ik heb vandag echt heerlijk gelest! Hard gewerkt. Want Jim moest nogal op gang komen en had poep aan mijn benen :+
Maar toen hij eenmaal op gang was :~
Kreeg zelfs het compliment dat ik hem zo goed voor elkaar had en een goede ruiter ben. Ik zweef nog op mijn roze wolk :):)
Zo'n mooi compliment van een instructeur die zuinig is met zijn complimenten :D
Daar kan ik wel even een paar weken op teren. Hard werken wordt eindelijk beloond :')

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:57

Ik ga even koken en dan een bijleespost maken op de tablet.werkt niet op de telefoon.

Paarden gelongeerd vandaag.
Ze waren erg relaxed.
Een van de shets was ontsnapt naar peep eb kyr.
Op een beetje happen en de oren in de nek na, waren ze lief voor de shet.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:35

Amaai dat gaat hier hard jongens, ik kan niet volgen _O-
In elk geval prachtige hafjes zijn hier al voorbijgekomen :j Ga later proberen wat uitgebreider te antwoorden.

En ja, ik maak me geen illusies hoor met ons veulen. We gaan er ons peren nog mee zien :+ Onze lesgeefster zei het ook "dat gaat een super toffe worden om mee te werken, maar je gaat er nog mee afzien" :') (het is ook een A-lijntje)
Maar ah, genieten zolang het goed gaat hé. Ondertussen lekker in de weer met onze puber-fjord. En tegen dat die deftig beleerd is, kunnen we met de haflinger opnieuw beginnen aan de pubertijd en het beleren. Kwestie van altijd een uitdaging te hebben zeker? :=

Gisteren zijn we voor het eerst een langer stukje gaan wandelen met veulenbollie. Super lief! Hij was echt braaf. Heeft ook veel vriendjes gemaakt onderweg, alle kindjes wouden hem aaien. Wat wil je ook, met zo'n wollig veulentje. Voorzichtig hebben we gezegd dat ze mochten proberen, en gelukkig was veulentje ook braaf.
Hij begint wel een beetje kuren te krijgen op de weide en tijdens het wandelen zelf, dus denk dat het na de zomer hengst-af gaat worden :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:27

Fjordhorse
Fijn dat het zo goed gaat met het veulen.
Een goed begin is het halve werk.

Westhof
Mooie fotos al. Hij heeft een sprekend koppie.

Apollo paard
Leuke deken.

Cheidie
Fijn dat het rijden weer goed gaat.

Amanda
Beterschap. Loopt Jim weer goed? Leuke foto's.

Cheidie
Gefeliciteerd met je punten.

Westhof
Fijn dat was het grondwerk zogoed oppikt.
Leuke avond gehad ook bij het concert.

Amanda
Altijd leuk zulke complimenten.

Paardjes gisteren fijn aan de longe gehad. Conditie opbouwen .
Waarschijnlijk 1april een weekend naar Leersum met de nieuwe stal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:02

Mooi kleurtje!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:52

Jullie gaan inderdaad hard zeg :7

@Amanda, haha herkenbaar :Y)
Fijn dat het trailer laden nu makkelijker gaat! Je zou maar met spoed ergens heen moeten en een paard hebben die weigert de trailer in te gaan, frustrerend lijkt me dat..

Wat een bos haar op die oortjes foto!

@Horsii, pijnlijk!
De bak ziet er goed uit :j

@Mignonne, neeee blijf :\

@Charlotte, sieta kreeg voorheen ook Nature's Best! Erg fijn voer vind ik dat :j
Ik ga proberen mijn moeder over te halen om te bellen <<)

Ik ben zo benieuwd naar het veulen! Hopelijk kan je deze week weer lessen!

@Marlis, ik zou ook erg bang zijn om mijn kat voor de eerste keer buiten te laten, maar gelukkig heb ik geen kat :D
Fijn dat ze verhuisd zijn, het plekje ziet er inderdaad minder modderig uit en goed dat jullie weer aan de slag kunnen.

Leuk dat jullie al een weekendje weg hebben gepland!

@Tamara, haha eenhoornwes ipv superwes!
Leuke foto's hoor, vooral de eerste <3
Leuk Imagine Dragons :))

Mijn moeder mocht willen dat ze sieta mocht doen, ik laat die 2 echt niet alleen haha! Dat vertrouw ik voor geen meter, en mijn vader tja.. die ziet het verschil niet tussen de ene en de andere haflinger :+
@Marise, leuk koppie & leuke naam heeft ze :)
Ze lijkt ook wel op Jolina vind ik!

@Fjordhorse, hoe heet je veulen eigenlijk? Bijna een jaarling dus :P
Tijd gaat snel he!

@tamara, leuk die sterrendekens, ze matchen :o
Beterschap :(:)

@Christa, nee nog steeds geen contact opgenomen :roll:
Toppers *\o/*
Wat een knappe Heidie, knotjes staan haar leuk!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:59

Vorige week hadden we weer eens priveles, nou we kwamen al niet verder in stap, pismerrie >;)
Gister wel na lange tijd weer een groot rondje bos geweest en we zijn lekker uitgewaaid samen :)
Verder is er niet echt iets bijzonders gebeurd eigenlijk.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:19

Fredo is zijn roepnaam. En haha shhht hij blijft eeuwig veulen voor mij maar idd binnen een kleine maand vieren we zijn "1 jarige verjaardag" :o Zo snel al, het lijkt wel gisteren toen we heb bij zijn fokkers zijn gaan bekijken..
Hij is hier een aantal pagina's geleden uitgebreider voorgesteld (en op mijn profiel ook)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:34

Conditie opbouwen? Moet hier ook maar helaas niet lekker en paardje staat daardoor stil maar 22/25 en 27 feb cross les dus ik denk van af morgen over morgen elke dag naar stal longeren/los gooien en dan volgende week rijden maar oppakken =(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:28

Mijn BR angel blue setje <3
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:32

Poeh wat een enorme wind/windstoten zeg. Alles waaiden weg op stal echt niet normaal die wind nu. Hopelijk gaat die snel weer liggen. Me auto ging af en toe ook alle kanten op.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:40

Ja bizar zeg!

Jeetje wat lijken Kyra en Peeps op elkaar zo zeg :D

Mooi kleurtje Apollopaard!

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:58

Hier ook enorm waaien. Verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:18

Je waait hier nog weg..

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:09

Onze weide is een vijver na de hevige regenval van afgelopen dagen |( Paarden maar een extra stukje open gezet, dat ook goed ondergeregend is, maar toch nog af en toe een vierkante meter droogte heeft. Echt verschrikkelijk. Het mag nu wel stoppen met regenen... De hele paddock staat 10 - 20cm onder water (en die is best groot). En je hebt letterlijk een waterstroom van de paddock naar de andere kant van de weide, over de weg, naar de andere kant.

Vorige huurder zei dat de weide droog was en dat enkel de afloop soms verstopt raakte (maar zolang je die onderhield dat de paddock nooit overliep etc), maar we hebben al vaak naar die afloop gezocht (en gegraven) maar we lijken het niet te vinden. Al het water blijft opstapelen. Pfft.

Echt even een domper, we zijn van weide gewisseld zodat we droger zouden staan, maar elke keer het fel regent enkele dagen na elkaar dan loopt onze weide over. Nog erger als de vorige weide. Voel me beetje in het zak gezet eigenlijk |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:43

Das niet zo tof maar ja 1 2 3 een nieuw weiland heb je niet gevonden denk ik? Soms is roeien met de riemen die je hebt erg moeilijk is nog een paar dagen gaat geen weken meer duren toch? die regen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 08:45

Oh dat is wel balen zeg. Is het niet mogelijk om zelf geulen te graven zodat het water weg kan?
En een stuk bestraten? Kun je bij de vorige huurder niet vragen waar de afloop precies zit?

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:18

Heb al vaak gevraagd bij vorige huurder waar die afloop zat, maar er zit denk ik ergens anders iets mis. We vinden het probleem niet.
We huren ook per jaar, dus kunnen ook niet gewoon even weg, ook al hebben we iets anders, dat is gewoon zonde van het geld dat we er al in gestoken hebben.. Verder wel een toffe weide, maar het stroomt zo hard over met minste regen.. Ik vind het echt sneu voor de paardjes.

Bestraten mag jammer genoeg niet. Geulen graven hebben we al geprobeerd, maar de hele weide loopt over dus het is bijna onbegonnen zaak. Het is gewoon te veel water voor de hoeveelheid dat je kan afvoeren.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:57

Tja, ik denk dat bijna alle weides in nl nu onder water liggen. Vooral als er dieren op staan!

Ik ben net voor de tweede keer ooit van sieta afgedonderd. Ik wilde mn jas uitdoen en ze schrok van iets maar doordat mn jas nog half aan was wapperde dat natuurlijk en het gevolg was een rodeo.

Ik ben na 10 min wel weer opgestapt maar heb nu toch wel hoofdpijn, rugpijn en een mega blauwe plek. Sieta heeft alleen een trauma aan dat jasje 8)7

Ze is heeft er echt stress van gekregen..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:12

Au. Sterkte even rustig aan doen.

En las iets over een wei onder water. Ook heel vervelend zeg.

Onze zadels worden als het goed is morgen verzonden dus vrijdag of zaterdag als alles volgens planning loopt in huis. Kunnen we eindelijk weer rijden en gaan opbouwen voor het weekendje weg 1 april.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:32

Ai veel beterschap! Jammer dat ze schrok. Een warm bad doet vaak wel goed tegen spierpijn.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:58

Fijn dat de zadels er bijna zijn, wat voor zijn het?

Een warm bad zit er helaas niet in, wij zitten al maanden in een verbouwing en de tijdelijke douche is niet echt een succes :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:56

Auw. Niet fijn.
je rug insmeren met voltarengel.