Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Klasien schreef:Even een kopie van fb:
Pff wat een dag.
We zijn met Iris naar de kliniek geweest. Ze was de hele dag niet aan het hoesten en het pompen zag ik ook niet meer, maar "gelukkig" deed ze het daar wel weer.
Iris heeft weer eens iets wat niet vaak voor komt. Ze heeft *moeilijkwoord* summer copd, oftewel, wat bij mensen hooikoorts genoemd wordt. Er zijn pollen waar ze niet tegen kan.
Helaas is er bij paarden geen betrouwbare allergietest, bovendien weet je dan alleen maar dat ze bv niet tegen de berk kan. De behandeling blijft hetzelfde.
Haar luchtwegen zijn duidelijk erg geirriteerd en ook de longen zijn niet schoon.
Nu is Iris aan de pufjes, flixotide en salbutamol. Verder moet ze wel wat aan het werk blijven, om het slijm los te maken en er uit te werken. Dat gaat behoorlijk tegen mijn gevoel in, maar ik weet nu dat het echt nodig is.
Voorlopig zijn we dus met inhalatoren bezig en duimen we dat het snel gaat regen!
Ik bedoel; Het is een 5 jarige merrie...
xx_Lyzet schreef:Wat een verschil Wouke...
Vandaag met mn merrie weer naar buiten geweest, koeien vind ze toch erg eng, vooral als ze met een grote groep op haar af komen, of het geluid alleen al, dan begint ze helemaal met d'r voorbeen te slaan! Nu zei iemand dat dit hengstengedrag kan zijn, misschien dom hoor, maar kan dit überhaupt wel?Ik bedoel; Het is een 5 jarige merrie...