liever lui dan moe, gewoon streng zijn. Als hij alles binnen krijgt wat hij moet hebben, zou je evt. beetje musli met haver bij kunnen voeren. Kijken of dat wil werken. En eens goed streng worden op hem. En veel overgangen rijden en/of schijnovergangen.
Donna heeft zo'n periode gehad. Niet willlen draven aan de hand of onder de man. Spoortje aangetrokken, zweepje erbij, bij een keer been geen reactie kreeg ze gelijk een goede lel. Oke ze trapte wel een paar keer naar achteren, maar kreeg wel reactie. En nu hoef ik me been maar aan te leggen en weg is ze, zoniet dan weet ze de conceqentie een tik met de zweep of spoortje in dr buik.
En afwisseling wil ook nog wel eens helpen, hoe doet hij het aan de longe en met buitenritten ?
ik wandel alleen met hem eigelijk heb er 1 keer opgezetten met me zadel passen maar deed toen in de wei lopen met hem na hij wou echt niet en door de wei draven ik ren hij loopt gewoon
maar aangezien dat ie warschijnelijk vanaf november na stal gaat zal het wel fijn zijn als ie wat actiever word natuurlijk daar opstal krijgen ze 2 kilo bix en 2 plakken hooi anders in overleg
Ik denk dat hij de lol er nog niet van ziet om te werken.
Kijk het anders even aan door wat te ondernemen met hem, dan alleen wandelen. Beetje longeren enzo en dat afwisselen met wandelen, zodat hij er ook wat plezier aan beleeft.
ja hoop dat het straks op stal wel lukt allemaal longeren kan ik nu alleen in de wei
en mischien klopt het wel wat je zegt dat ie de lol er niet van in ziet nog terwijl ie wel als en schoot hondje achter me aan loopt en het ook echt leuk vind als je er bent
brood is eigenlijk helemaal niet goed voor paarden, weet je dat!
monique1983
Geplaatst: 04-09-09 19:55
na niet te veel en mag niet vers zijn dat is wat ik begreep en die 3 kapjes die hij per week ongveer krijgt van mij haha hij krijgt alleen elke dag en pavo koek en wat appels
Origineel
Geplaatst: 04-09-09 20:18
Ik heb Mandy net laten lopen.. gewoon vrij en dan ik in het midden 'opjagen' . Kon er gewoon bij zitten Mandy was zo druk ze ging zelf lekker uitlopen. Kon vandaag niet rijden omdat het steeds heel hard regent.. dat duurt dan te lang en met vrijlopen hoef ik niet op de te zadelen! Kan ik morgen weer lekker rijden!
Mandy was ook zo lui, nu krijgt ze voer met een beetje haver erin.. eerst kreeg ze te veel en was ze té heet. Nu een beetje en consequent zijn.. ik zeg draf dan dóen we draf, zo zeg maar. En nu is het klaar! Werkt dus wel!
Ik heb vandaag tegen alle verwachting in de foto van de verzekering gekregen. Deze hoort eigenlijk op de kliniek maar dit gaf mij de kans om nog even een opname van te maken.
Hoe het komt is een raadsel. Ik mag tot donderdag helemaal niks meer met haar doen. Beetje raar gezien ik tot vandaag wel gewoon met haar mocht stappen.
Maargoed ik doe wat de dierenarts zegt hij heeft er voor geleerd.
komt omdat de griffelbenen best dicht bij de pezen liggen.
Denk dat de kans dat Peppels er goed uitkomt groter is als die van Donna als ze geopereerd moet worden. Die loopt dan al 1 1/2 jaar met die breuken rond
Ja dat is ook weer waar.. Gelukkig is het van pebbels een recente breuk. Dit is door 2 dierenartsen bevestigd. Gelukkig anders werd het niet vergoed door de verzekering gezien pebbels pas vanaf 16 juni verzekerd is. Wat een mazzel!!
Dan heb ik zeker mazzel, die operaties zijn niet goedkoop. Gelukkig heb ik van mijn verzekering ook al een schriftelijk bevestiging gekregen vorig jaar, dat als ze straks na het spenen op de foto gezet is en er als nog een operatie aan te pas moet komen , dat die dan wel vergoed wordt. En ik zie daar ook nu al tegen op, zowiezo al tegen het vervoer naar de kliniek toe en de uitslag. Gelukkig heb ik nog ongeveer 4 maanden te gaan.