[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:42

Westhof: je heb PB

Leuke haflinger hier boven

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:19

Wat een mooie haflinger!

Wij zijn ondertussen al elke dag even heel kort gaan wandelen met ons veulentje en met of zonder zijn pleegpapa. Vooral een oefening voor de pleegpapa als we met enkel het veulentje gaan :')
Vandaag zijn we een langer stukje (nog steeds maar 1 km fzo) geweest, en op het einde moest mijn vriend met veulen even wachten voor hij de weg kon oversteken, terwijl ik recht op recht naar de weide ging omdat ik een beetje voorop liep. Hierdoor verloren veulen en pleegpapa elkaar even uit het oog (1minuut fzo). Toen was het even paniek bij de 2 haha. Maar eens mijn vriend met veulentje ook terug achter het hoekje vandaan kwamen, keerde de rust snel terug.

We hebben ook onze eerste les (niets zwaar fzo hoor, op niveau van een veulentje) met veulenbeestje gehad! Was heel erg leerrijk! Hij heeft zich echt voorbeeldig gedragen, helemaal niet schrikachtig ofzo. Erg nieuwsgierig en zoals gewoonlijk meteen weg met hetgeen je van hem vraagt. Ah heerlijk beestje <3

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:29

Welkom Marise!

Iemand interesse in een zweetdeken maat 175 en een van 185? :D
En heb ook nog een V frontriem met bling bling :)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:30

Marise zie dat jou Summer een zus van die van mij is :P

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:01

_Sanne schreef:
Marise zie dat Summer een zus van die van mij is :P

Ohh echt! Wat leuk!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:50

Leuk Haf heb je Marise!

Klinkt goed hoor FjordHorse! Fijn dat het zo goed gaat :)

Ik heb toen straks wat foto's van Wes gemaakt om te oefenen met mijn camera. Dit is de eerste keer dat ik de camera gebruik. Ik moet nog heeeel veel oefenen, maar er zijn al best wat leuke foto's uit gekomen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had hem voor de foto's even in het weiland gezet. Natuurlijk ging hij meteen rollen, dus hij is wel vies :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:14

xxmh: wat een leuke haflinger! Wat heeft ze gehad?
En jouw conditie of die van de haf? :D

Marlis: hoezo duur? En wanneer kun je dan verhuizen? Per wanneer zou je anders verhuizen?

Westhof: 2Moons is echt een fantastisch instituut. Ik heb Petra en studenten van haar bij Jim gehad. Maar ook haar studenten zelf zijn fantastische mensen. De methode werkt gewoon erg goed :j

Fjordhorse: hoe oud is het veulen? Fijn dat hij al zo wereldwijs gemaakt wordt :j

Sanne: ik heb ook nog een zweetdeken over, dus nee dank je :D
En frontriem past vast niet bij mijn westernhoofdstel :))

Wes is een knapperd!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:17

Mooie foto's al hoor hierboven. En oefening baart kunst dus komt goed.

Amanda zal je als ik thuis ben een pb sturen. Maar nieuwe staleigenaar is heel royaal geweest hoorden ik vanmiddag dus ze gaan zaterdag ochtend over. Hebben geen trailer dus ga op kyr zonder zadel en anous met peep naast de fiets. Hopelijk zijn ze braaf. 1.5 uur denk onderweg hebben ze gelijk hun beweging gehad.

Nu even de paardjes doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:55

Oh fijn dat het opgelost is :j
Niets zo vervelend als rot weg gaan. En zeker niet als je nog even moet blijven staan terwijl het niet lekker loopt.

Jim heeft vandaag vrij. Zat gister nog erg vol in zijn hoofd van de les van zondag :(:)
Morgen lekker basic trainen, vrijdag hopelijk iets intensiever, zaterdag rustig buitenritje en zondag weer les maar dan gelukkig op de thuislocatie.
Als het weer allemaal een beetje meezit tenminste...

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:45

Amanda schreef:
En jouw conditie of die van de haf?

Ze hoestte en er kwam snot uit haar neus. Ze heeft vorige week 4 dagen antibiotica gehad. Haar conditie.. al moet ik zeggen dat ze ook wel een beetje te zwaar Is.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:17

Amanda schreef:
En jouw conditie of die van de haf? :D

Marlis: hoezo duur? En wanneer kun je dan verhuizen? Per wanneer zou je anders verhuizen?

Westhof: 2Moons is echt een fantastisch instituut. Ik heb Petra en studenten van haar bij Jim gehad. Maar ook haar studenten zelf zijn fantastische mensen. De methode werkt gewoon erg goed :j

Fjordhorse: hoe oud is het veulen? Fijn dat hij al zo wereldwijs gemaakt wordt :j

Sanne: ik heb ook nog een zweetdeken over, dus nee dank je :D
En frontriem past vast niet bij mijn westernhoofdstel :))

Wes is een knapperd!

Ik wou typen 10 maand, maar we zijn de 3de... vandaag 11 maand dus! Wat gaat de tijd snel zeg. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:19

Ik ben ook wel benieuwd naar je voorstel als ik hem mag weten natuurlijk!

Mooie foto's tam natuurlijk is het niet perfect maar uit ervaring kan ik je vertellen er zal altijd wel iets zijn wat niet naar je zin is!

Lekker wandelen is altijd goed denk ik dan maar?

leuk familie van elkaar =)

Mijn 2 knappe mannen een poosje geleden toen je nog in het land kon lopen =O niet niet meer mogelijk haha blubber boel :P
Afbeelding

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:26

Jullie gaan zo hard :oo . Ik ga even een poging doen tot bijlezen.

Horsii, Ik zit nog op de middelbare school, zit nu in Havo 5.
Auw pijnlijk :(:) . Maar zo lang bloeden kan ook niet goed zijn toch? :oo

Amanda, Leuk!
Fijn dat je les goed ging, leuke foto's ook! En wat een schattige groom := <3
Klinkt goed! Hoe ging het rijden vandaag?

Ninke, Heidie poseert graag voor de camera O:) .
Jemig wat balen zeg... Sommige mensen 8)7.
Fijn dat het springen zo goed ging :D. Wat een gave foto met Winston!
Balen dat je even niet hebt kunnen rijden, gelukkig heeft ze nu weer nieuwe schoenen :) .
Heb je al foto's van de fokker? ;)

Wijkhuijs, Heidie krijgt 2 x per dag ongeveer een halve kilo sportbrok. Ook krijgt ze 2 x per dag hooi. En ik voer haar nu +/- een halve kilo haver bij.

Tamara/Wes, Oeeeeh leuk een camera!
Fijn dat je les goed ging.
Leuke foto's hoor! Hoe groot is Wes? Hij lijkt zo groot op de foto's :) .

Tamara/Apollo, Wat leuk dat je een nestje krijgt!
Goed dat je even gezocht hebt naar die fokker...
Wat een lieve foto <3.

Marlis, Wat een heerlijk blij filmpje hahaha!
Klinkt goed je nieuwe stal :).
Fijn dat de kat weer terug kwam!
Succes zaterdag met het verhuizen van de paarden.

Balen Charlotte, wel fijn dat het rijden met Jody goed ging! Alweer 200 dagen, dat gaat snel :oo .

Marisa, Wat een schattige foto's! Wat een knap ding <3.

An, Klinkt goed allemaal!

Hier niet zoveel te melden, heerlijke rustige week op school. Dus veel gereden, dinsdag privéles gereden. Vandaag was ze een dagje vrij. Heb maandag t/m woensdag gereden. En heb morgen weer les, zaterdag carroussel wedstrijd en zondag dressuur wedstrijd. Dus had ze wel verdient. Heb vandaag haar manen gedaan, is niet heel mooi geworden vind ik. Maar is weer lekker kort, kan ik het makkelijk vlechten en knotten zaterdag :Y) .
Rijden gaat weer de goede kant op dus dat is ook fijn *\o/* .

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:17

Fijn dat ze morgen over gaan naar hun nieuwe stal Marlissa :) Succes met de overhuizing!

Klinkt als een goede planning Amanda! Lekker wat afwisseling.

Gaat inderdaad snel FjordHorse!

Leuke foto's Tamara! Jij hebt ook een sterrenhaf haha :D

Lekker dat het even wat rustiger is op school Christa :) Lekker druk weekend heb je. Veel plezier en veel succes! Fijn ook dat het rijden weer beter gaat :D

Vandaag doe ik even niks met Wes. Ik ga vanavond naar het concert van Imagine Dragons in de Ziggo Dome en we moeten op tijd weg, want we moeten ook nog iemand oppikken in Utrecht. Heb er wel enorm veel zin in! Mijn vader is zo lief om naar Wes te gaan :D Dat doe hij bijna altijd als ik niet kan. Ik wil dit weekend eigenlijk nog wel naar buiten met Wes en in de bak trainen, maar dat ligt een beetje aan het weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:56

Yes [***] ik heb een sterren haflinger & een sterren shetlander!

Ik doe op het moment erg weinig met me beestjes omdat ik al een poosje niet lekker ben =( Ze staan ook n iet in de buurt dat je zegt ik fiets even heen en weer... Hopen dat ik snel ben op geknapt zodat ik weer lekker met ze aan de slag kan!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:11

Even ego post.
De paardjes staan op hun nieuwe plekje tot nu toe gaat het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:48

Spannend! Ben benieuwd! Foto's =D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:02

Super! Alles goed gegaan onderweg?

Mooie sterrendeken! Ik heb ook een sterrenhaf gehad, maar dan geschoren :D

Apollopaard: beterschap :(:)

Ik heb maar een klein rondje gedaan vandaag. Jim liep op eieren op het harde en ik heb keelontsteking (weer :\ ). Voornamelijk gestapt en een klein stukje kunnen galopperen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een van de Duitse bunkers in het gebied
Afbeelding

Het waaide erg hard :))
Afbeelding

En toen nog een uurtje op de wei terwijl ik de stallen heb gemest, boel aangeveegd, zadelkamer opgeruimd. Verschil moet er zijn :+
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:06

Gave foto's hoor en lekker rondje hoor wauw dat ik het kon doen maar bij mij van de dam af en je rijdt een weg op waar ze levensgevaarlijk rijden heel erg naar =(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:12

Ik heb ook een klein stukje zo'n weg waar ik overheen moet. Doordeweeks doe ik dat ook niet, maar in het weekend is het wel te doen.
En Jim is bomproof op verkeer, dat scheelt ook. Hij is meer het type van schrikken van opvliegende eendjes, wegwaaiende blaadjes/plastic zakjes/iets anders, paardetende vuilnisbakken, enz :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:45

Ja hier nog zo 1 die het erg leuk vind om van iets op zei tespringen op het moment dat er een auto voor bij rijdt....

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:54

Even nog een ego post dan en volgt er straks een bijlees post.

Anouschka is met peep naast de fiets gegaan en ik zonder zadel op kyra. Zolang niks gedaan en dan zo braaf die kyra, knapperd. Peep was op het begin erg sterk en stout maar uiteindelijk ook erg braaf. Er stond gigantisch veel wind en koude wind. Moeten vanaf oude stal langs de waterweg (varen de grote schepen in die naar zee gaan) en langs het spoor, door woonwijk, langs snelweg en tunnels onderdoor. Klapperend blikje over de weg en mensen met grote vishengels en netten die overstaken waren wel spannend. Maar ze zijn erg verkeersmak. Veel gestapt en stukken gedraafd waren we er binnen een uur en een kwartier.

Paardjes in de rijbak en lekker wezen rollen. Daarna op hun eigen stuk gezet en gaat tot nu toe prima. Zijn na poos spullen op gaan halen en nog terug gekomen ging nog goed. Wouden nog terug nu eind dag maar mijn auto is nog niet gemaakt. Vrien d is er nog mee bezig en Anouschka gaat slapen na haar nachtdiensten dus morgen weer een dag.

1 april waarschijnlijk al weekendje weg met de nieuwe stalgenoten en paardjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:57

Ziet er wel beter al als al die blubber boel!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:01

ApolloPaard schreef:
Ziet er wel beter al als al die blubber boel!

Ja vele malen beter. Gewoon verhard de uitlopen en een super goede rijbak. Kunnen we eindelijk weer wat doen.

Over 1 Max 2 weken zijn ons zadel er kreeg ik donderdag te horen. Alleen de pads komen pas eind maart weer binnen helaas dus die krijgen we na gestuurd en voor die tijd dam 2 leenpads.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:59

@ fjordhorse: fijn dat veulentje het zo goed doet.
@ apollopaard: lieve foto lekker relaxen.
@ cheidie: drukke planning, lekker bezig zijn en fijn dat het goed gaat.
@ westhof: Ideal dat je vader je paard dan doet. Mijn ouders komen er zeer zelden en als ze een keer komen is het even kijken en weer weg haha.
@ apollopaard: beterschap.
@ amanda: vervelend dat Jim niet lekker liep. En jij beterschap. Hopelijk snel weer opgeknapt. Heerlijk die oren foto's.