[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:19

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:37

_O-
Ook zo op haar plek stuiteren :):) :')

Ooh ik heb echt zo fijn les gehad vandaag!
We gaan naar een vliegende wissel toe, maar Jim heeft moeite met het omstellen van zijn achterhand. Dus vandaag bezig geweest met travers meer bevestigen. Uiteindelijk kon ik hem een aantal keer omstellen op de lange zijde van links naar rechts in stap en draf. Dat moet ik gaan oefenen en dan gaan we de volgende keer eens kijken of we de wissel kunnen bevestigen. Zo trots op mijn blond :+:
En we zijn met de trailer geweest. Ook zo fijn dat we dat nu kunnen!

Helaas ik mijn camera vergeten, dus jullie moeten het met een paar wazige en donkere telefoonfoto's doen :')
Afbeelding

Afbeelding

Alleen die binnenhand :x
Afbeelding

Groom mocht uitstappen :))
Afbeelding

+:)+
Afbeelding

Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:58

Mooie bijleespost Tamara! Spannend hoor, een nestje :D Mocht je in de buurt zijn mag je altijd een keer langskomen hoor :)

Gaan jullie paarden verhuizen Marlis? Waar gaan ze naartoe? Beviel de huidige plek niet?

Ben benieuwd naar een kale Jim :P

Klinkt goed horsii! Hoewel ik zelf geen koffie lust haha :P Hoop ook voor je dat jullie bak snel weer opdroogt. Onze bak is nu ook aardig nat. Zag dat er helaas nog wel aardig wat regel wordt voorspelt voor aankomende week :(

Leuk filmpje Marlis! Mooie lucht ook op de achtergrond :)

Super Amanda! Was met de trailer gaan eerst een probleem? Wes vindt er ook niks aan. Leuke foto's en wat een leuke groom heb je :))

Ik heb afgelopen vrijdag sinds een tijd ook weer les gehad. Het ging al best wel weer goed en merk ook meteen weer resultaat. Krijg ook fijne tips waar ik mee aan de slag kan. Heb donderdagavond weer een les gepland. Hopelijk is onze bak dan te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:51

Thanks [***] miste wat ik kan doen als me boy weg is met de laptop toch? En ja heb er ook erg veel zin in, pups! En als ik in de buurt ben zal ik zeker langs komen!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:01

@Tamara (wes), Ik heb ook een deken met een hogere hals, en bij sieta beschadigd het haar manen niet maar ze heeft ze wel altijd in een vlecht! Fijn dat je les goed ging :)

Veel fotografeer plezier :D

@Tamara (apollo), leuk puppies! Wel heel veel werk, mijn buren hebben nu een golden retriever pup waar ik 1/2 keer per week oppas.

@Marlis, waar gaan ze naartoe? Haha dat filmpje, altijd leuk om naar te kijken.

@horsii, ik hoop ook dat het snel weer wat beter weer wordt, ik vind deze regen en wind niks :\

@amanda, wat een witte staart :wow:
Fijn dat het een goede les was!

------------------------------------------------------------

Hier staan we weer even stil, sieta krijgt woensdag nieuwe ijzers en ik merk dat ze onder deze niet echt fijn meer loopt.. :(

Ik kwam vd week een advertentie tegen van een Haflinger hengstje, ik dacht serieus voor een paar seconden dat hij van Sieta was. Ze heeft een aantal jaar geleden een veulen gehad en ik ben daar zo nieuwsgierig naar. Ik moet echt de fokker bellen voor veulen foto's van haar en haar veulen, maar eigenlijk durf ik niet zo goed :P

http://www.bokt.nl/markt/ad/392217/haflinger-hengst

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:06

Westhof: we hebben 5 jaar een trailerprobleem gehad. Hij heeft 3 trailers gesloopt, zichzelf gesloopt, mij gesloopt :=
We hebben 2 jaar geleden een training gehad van 2Moons en sindsdien gaat het heel goed. Soms nog wel wat haperingen, maar die horen erbij. Maar voor mij blijft het zo bijzonder. Hij was echt in blinde paniek voorheen.
Fijn dat je les fijn ging. Wat een drama he, het weer. Wij hebben gelukkig een goede bak. Maar dat is 1 van de weinigen in de buurt hier.

Apollopaard: ik las helemaal over je pups heen. Wat leuk! Leuk ras ook!

NinkeG: ik had 'm vrijdag met green spot remover gewassen. Er kwam koffiekleurig schuim af :=
Koffie met melk dan :D
Hij is nog niet helemaal wit. Moet hem voor het mooie weer eens wassen met shampoo. Maar dat doen we van het voorjaar wel.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:06

Fijn dat je les goed ging amanda. Trailer probleem heb ik toendertijd idd meegekregen van jullie gelukkig gaat die er nu wel op. En wassen... dat moet hier ook hoognodig gebeuren zijn helemaal zwart van de blubber.

Westhof: ook lekker aan het lessen.

Ninkeg: vervelend. Hopelijk loopt ze met ijzers weer helemaal oké.

Iemand vroeg waar de meiden heen gaan. Ze verhuizen naar Maasland. Een kleinschalig stalletje waar ze ook een uitloopje met stalletje krijgen samen. Verder zijn er nog 5 gewone boxen en staan er 2 shetjes.

Nu kunnen we niet rijden de gehele winter doordat de bakken erg slecht zijn en een blubber uitloop. Straks een goede rijbak. Door middel van beurten die je heb staan de aarden overdag buiten de meiden krijten dan op de dag ook stuk extra erbij. En zomers alleen op de dag weidegang. En ook beurten. Maar wel beter dan dag en nacht weidegang met die 2 die zich vol vreten. Wel echt doe het zelf stal onderling buiten zetten binnen halen en avond nog voeren. Nu trouwens een blubber uitloop ook en op nieuwe stal is het gewoon verhard. Dus zal de mok ook snel weg trekken denk ik.

Het scheelt voor ons gewoon veel reizen. Nieuwe stal is 9.8 km enkele reis en nu 21 km enkele reis. En buiten dst werken we ook beide nog een half uur van huis dus zitten gewoon veel te veel in de auto. Want verder hebben we niks te klagen nu want staleigenaar doet wel echt alles voor de paarden en om het naar je zin te maken. Dus dat is gewoon helemaal super.

Per 1 maart kunnen we op huidige stal weg dus nog even geduld.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:26

Gelukkig gaat Jim nu welde trailer op.maakt het een stuk leuker en makkelijker.

Ninke hopelijk helpen de nieuwe ijzers

ik heb vandaag mijn verstandskies eruit laten halen.
De tandarts dacht via de foto dat deze gewoon getrokken kon worden maar helaas ging dat niet.
Hij is gaan snijden en hakken en au dat voelde ik Door de verdoving heen.
Daarna gehecht maar het bleef flink bloeden dus daarna nog 40 min bij de tandarts gezeten.
nu bijna 4 uur later bloed het nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:47

Ik wil ook dat me paardje zo de trailer in loopt, jaloers! je mag trots zijn op hem dat die het nu zo braaf doet.

Ninke snel nieuwe hoefeizers

Ik ben 24 en heb gelukkig nog niet me verstandskiezen door... Heb er gelukkig ook maar 3 in plaats van 4 haha. Maar klinkt goed pijnlijk daarom ben ik er blij mee! Heel veel sterkte er mee :(:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-16 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:53

Auw, klinkt pijnlijk. Beterschap :(:)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:03

Jeetje dit topic gaat erg hard opeens, even paar daagjes niet gekeken en poef :')
Ik ga een beetje offline nu denk ik, lees wel alles mee maar om op alles te gaan reageren :oo

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:52

Ik heb er drie maar er hoefde er maar een uit.
Pijn heb ik nu gekukkig niet.
Maar dat snijden.. Gekukkig hebben we het weer gehad.
Net maar pepermunt gehaald.
Mag vandaag geen tanden poetsen maar die bloedsmaak..
Hopelijk stopt het bloeden snel.

Vandaag weer een dressuur pad verkocht.
Hopelijk snel de nieuwe zadels.
Paardjes waren erg fris vandaag met wandelen.
Die harde wind langs de Waterweg was de boosdoener.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:55

Vandaag gaat mn kat voor het eerst naar buiten. Duimen jullie dat ze terug komt... ben zenuwachtig.

Straks met de honden fietsen en ze naar de kapper brengen. En eind vd dag nog de paarden doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:57

Hoe is het nu horsii?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:35

Pijn was wel te doen alleen bloedde vanmorgen ook nog. Ze is nu heel de dag werken de plicht roept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:17

Ow wat heftig dat het nog bloed mag dat wel? Hoop dat werken een beetje voor dr gaat!

Je katje komt wel terug joh die krijgt van jou zijn eten hihi

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:58

Welkom terug Tamara :)
Leuke foto's! Die zweetdeken is mooi!

Welkom Marlissa en Wijkhuijs!

Inderdaad veel Tamara's hier haha!

Mooie haflinger Wijkhuijs :D

Welkom Amanda! Jim is zo leuk :D

Leuke paarden, Marlissa! Leuk dat je gaat overstappen naar western :)
Wat sneu zeg van Kyra! Gelukkig gaat het nu wel goed!

Jim heeft inderdaad veel appeltjes, leuk :D

Leuke foto's Marlissa :)

Welkom horsii!
Gave strand foto's zeg :D

Spannend Amanda!

Fijn dat het springen goed ging Ninke! Leuke foto met Winston, leuk paard!

Mijn haflinger krijgt nu een halve schep Nature's Best en ik dacht 's morgens en 's avonds anderhalve plak hooi, maar dat verandert nogal eens dus dat weet ik niet zeker.
'S zomers krijgt ze wat minder krachtvoer maar dat ligt er ook aan hoe dik/dun ze is haha.
Ze staat verder wel de hele dag buiten, alleen 's nachts op stal.

Gave camera Tamara :D Veel plezier ermee!

Goeie bijlees andere Tamara! Thanks :D

Hier ook Bucas! Voor Lola heb ik een Power Turnout Extra, Jody heeft een Smartex. Ik vind ze ideaal!

Haha Marlissa, leuk filmpje!

Wat fijn dat je les goed ging Amanda! Hele leuke foto's :D

Ninke, dat veulen lijkt inderdaad wel op Sieta! Gewoon bellen joh, leuk toch :D Op die manier ben ik ook aan foto's van Lola's veulens en haar moeder gekomen :)

Mooi dat er op jullie nieuwe stal dalijk wel een goede rijbak is Marlissa. En ook nog dichterbij, dat is wel fijn! 21 km is echt heel ver!

Jeetje horsii, beterschap met je verstandskiezen!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:09

Ja mijn Griekse meid is naar buiten geweest en ook weet terug gekomen. Ze blijft in de tuin en die van de buren. Sprong op de schutting toen de kat van de buren kwam kijken.
Afbeelding

Ja scheelt echt een hoop heen en weer rijden idd.

Ik wordt ongeduldig... wil ons zadels hebben haha. 23 december besteld en denk dat we nog een maand geduld moeten hebben.

Hier krijgen beide dames ook natures best als musli.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:14

Fijn dat ze terug is gekomen Marlissa!
Nog even geduld dan... Wat duurt wachten dan lang he!

Ik heb de afgelopen week eigenlijk niet zo veel met Lola gedaan. Ze is weer erg druk dus ik zou het liefst weer les willen, helaas is mijn instructrice bijna de hele week weg dus dat kan nog even niet..
Van het weekend heb ik wel Jody weer eens gereden, ging erg goed! Ze was gisteren alweer 200 dagen drachtig, gaat echt hard!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:44

Wat een bijleespost _/-\o_

Fijn dat ze weer terug is Marlis! Toch altijd weer spannend die eerste keer buiten :j

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:53

Eindelijk weer gereden na 3 weken! Ze was super braaf! Paardje was ziek en is gelukkig nu opgeknapt.. heb maar half uurtje gereden want wat kan een conditie in een paar weken snel achteruit gaan :')

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:59

Ach schattige foto. Fijn dat je weer kan rijden.

Hier een duur voorstel gehad van de staleigenaar om sneller te kunnen verhuizen. Nou moet er even goed over nadenken heb nog geen akkoord gegeven..

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:13

Oké, dat klinkt wel goed Ninke! Heb Wes' manen alleen nooit gevlochten. Ik weet niet wat het is, maar als ik zijn manen vlecht gaan de vlechtjes rechtop staan :') Ik vind het ook een beetje sneu om hem als eenhoorn door het leven te laten gaan := Ik hou het maar bij dekens zonder hals dus.

Fijn dat Sieta morgen nieuwe ijzers krijgt! Heel vervelend dat ze er nu niet goed op loopt. Ik zou trouwens gewoon mailen voor de foto's! Niet geschoten is altijd mis toch? :)

Fijn dat het nu goed gaat met trailerladen Amanda! Ik hoor goede verhalen over 2Moons.

Klinkt goed die nieuwe stal, Marlis :) Lijkt me ook veel prettiger dat de stal dichterbij zit.

Hoe gaat het nu horsii? Verstandskiezen eruit laten halen lijkt me zo verschrikkelijk :x Ik heb ze wel alle 4, maar er is er nog geen één doorgekomen en ik heb er gelukkig ook geen last van *afkloppen*.

Mooi bijgelezen Charlotte!

Leuke foto xxxmh :) Ik ken jou niet uit dit topic volgens mij?

Wat voor een voorstel Marlis? Mag eventueel ook per PB hoor!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:21

Zou best kunnen Westhof.
Zal me wel even voorstellen!
Ik ben Marise, 20 jaar en woon in Beverwijk. Heb een verzorgpaard Summer, een 8 jarige haflinger merrie. Doe haar 1 keer per week.

Afbeelding