[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:00

Succes met leren. Watvoor opleiding volg je?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:43

Beterschap met de kids!

Onze bak is echt mooi droog en fijn nu. Wat dat betreft sta ik super.

Ik werk 4 dagen als kwaliteitsmedewerker bij een groot schoolbestuur voor primair en voortgezet onderwijs. Ook een leuke baan :j
En dan nog een paar uur voor mezelf. In totaal 36-40u. Gewoon normale werkweek dus eigenlijk :j

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:55

cheidie schreef:
FjordHorse (wat is je naam? :D), Welkom! Wat fijn dat het zo goed gaat en de baby alleen van de groep weg wil, dat is echt heel wat waard! :). Ben benieuwd naar je verhalen hoe het verder gaat.
Romyyy, daar was je weer even :). Succes met de laatste loodjes!
Mignonne, Jaa terwijl ik haar daarvoor gelongeerd had en ze maar bleef galoperen :') . Word je ook moe van natuurlijk :Y) .

Gisteren een 'buitenritje' gereden, vreselijk :') . Kom ik het erf af, zie ik een kraan aankomen. Stond ik midden op de weg hoor met het watje, te keren en te doen }:0 . Ben maar even terug de oprit opgereden, en toen weer een poging gedaan. Maar goed, was het eerste ritje alleen, na een lange tijd, dus dan mag het ook wel :Y) .
En dan ga ik nu weer even leren :wave:

An is de naam :o

Wat een mooie haflingers zijn hier al gepasseerd!

Moet ook erg leuk zijn om moeder en dochter te hebben staan!

Ik had normaal ook een zoon/dochter van mijn paard gehad, maar jammer genoeg is het vruchtje afgeworpen geweest en is het veulen dus nooit geboren. Erg jammer! Ik keek wel uit naar de combinatie, zou fjord x fries geworden zijn. Maar goed, ben ook heel blij met ons haflingerveulen dat geen familie is van mijn ander paard.

Morgen start mijn verlof... eindelijk veel knollen-quality-time inhalen *\o/*

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:48

Hallo nieuwe mensen :wave:

@Charlotte, ziet er inderdaad wel wat verzorgder uit :)

@Tamara, smaken verschillen (gelukkig maar :j )
Ik vond natuurkunde ook zo'n poepvak! Ik heb het zelfs vervroegd mogen laten vallen in 3 havo omdat ik er zo slecht is was :')

Glimworm wes <3
Succes met je les morgen!

@Christa, leuk stalletje heeft Heidie, wat is ze fotogeniek zeg :Y)
Sieta is ook geen fan van hijskranen :\

Pony was dus eerst verkeersmak, tot vorige week, toen aan het wandelen was en er plots een mega vrachtwagen langs scheurde. Ze ging gewoon de lucht in, ik was zo boos dat ik even mn middelvinger opgestoken heb toen die in zn spiegel keek. Grrr _-:(

@Romy, succes met de laatste loodjes! Hoe gaat het met Norwin?

@Mignonne, dutchie lijkt toch helemaal niet op een fjord :+
HAHAHAH! Zo herkenbaar :))
Als ze bijvoorbeeld heel lief stilstaan, dan zijn ze stiekem gewoon snode plannetjes aan het bedenken voor later.

@Tamara, mooie zweetdeken! Die wil ik ook maar ik zoek er eigenlijk een met hals, en ik vind hem te duur :=

En je andere deken vind ik ook erg chique, heel erg fijn die HH dekens met een hoge hals. Die heb ik zelf ook!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:05

Ik heb maandag heerlijk gesprongen, ik was mijn vertrouwen de vorige keer kwijtgeraakt omdat ze toen uhm tja laten we zeggen niet écht braaf was. Ik was zo trots :)

We hebben geen leuke springfoto's samen. Maar ik heb nog wel een leuke actie foto van zo'n 6 jaar geleden met een andere haf; winston. Wat een geweldig beest, niemand vond hem leuk om te rijden. Maar zodra ik met hem een sprongetje ging maken dan deed hij meer dan zijn best <3
Hij is nu al een hele tijd terug verkocht, niet geschikt als manegepaard. Afbeelding

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:48

Dank je wel voor de beterschapswensen!

@NynkeG Mooie foto! En wat een l*l van een vrachtwagen chauffeur....

@Fjordhorse wat naar dat het veulen afgekomen is.
Hier hoop ik mijn merrie dit jaar in Juni te laten dekken.

Ik was wel eens benieuwd he, en misschien is het al wel eens gevraagd maar vraag het toch haha, wat krijgen jullie hafjes in de winter te eten? Mijne onbeperkt hooi, of te wel loop 5 keer per dag richting stal om te zien of ze nog heeft anders krijgt ze bij, `s morgens en `s avonds een schep basisbrok met een beetje luzerne en bietenpulp erbij. En soms wat worteltjes. In de zomer krijgt ze alleen een beetje hooi bij en een halve schep brok als ze niet gewerkt heeft en een hele als ze wel heeft moeten werken ;-)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:52

Hier krijgen ze 2x per dag een grote bak vol met hooi of kuil. De ene x hooi andere x kuil. Meestal hebben ze bijna de gehele dag wel.

En af en toe worteltje en slobber en na het werken handje musLi. Zomers vrijwel niets bij in dik worden op land

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:07

Sieta krijgt in de winter;

2 plakken hooi in hooinet
1/4 basisbrok + medicatie

----
1 plak hooi in hooinet
----
2 plakken hooi in hooinet
1/4 basisbrok

En nadat ze gewerkt heeft krijgt ze wortel :)

In de zomer hetzelfde maar dan s'middags geen hooi omdat ze toch op het land staat.
Ze doet het er goed op, op vorige stal kregen ze maar 2 plakken hooi per dag en is ze s'winters enorm afgevallen toen voerde ik bietenpulp maar daar werd ze echt niet dikker van.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:13

Ja mijn merrie was dit najaar winter wel wat afgevallen, niet heel ernstig hoor... denk dat het komt omdat ze voor de zomer te dik was toen ze bij mij kwam en we dus zij gaan minderen naar te weinig.
Hoeveel plakken hier geen idee het komt van een rol met plastic er omheen en gooi er gewoon wat van in de inloopstal ;-) Ze krijgt voor het extra beetje nu ook wat olijfolie over de basisbrok :-) We zien nu gelukkig al wel weer dat ze is aangekomen. Na de winter nog aan dr berspiering gaan werken zodra ik bevallen ben. Nu doe ik alleen grondwerk en vrijheidsdressuur en wil dubbele lijnen lessen gaan volgen met haar.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:19

Hier onbeperkt voordroog in slowfeeders. Krachtvoer is 200/250gr vitaminebrok (Vitalbix) en een handje muesli zonder suikers van natuurlijke producten er doorheen voor de smaak (Agrobs Alpengrun muesli) anders eet hij het niet. Schepje lijnzaadvlokken en een beetje magnesium. En 1/2x per week een handje geweekte wiesenflakes er doorheen. Voor het lekker. :D
1x in de paar weken krijgt hij gekookte lijnzaad met wat slobber.
En wortels, appel, mandarijn tussendoor of door het voer.

Hij loopt momenteel 5 dagen. Waarvan 1x een flinke buitenrit, 3x per week baktraining en 1x buitenritje, lange lijnen of waar we zin in hebben.
En ze staan 24/7 buiten in stal met uitloop.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:13

Leuk Christa! Ben benieuwd :)

Balen Tamara. Hoe bevalt de deken met halve hals? Het lijkt mij ook ideaal tegen inregenen, maar ik ben bang dat het de manen beschadigd...

Leuke paarden Marlissa! Leuk dat jullie western gaan rijden. Wat naar van Kyra's ongeluk :( Gelukkig is ze er nog relatief goed vanaf gekomen. Leuke foto's ook!

Jim is inderdaad knap :) Klinkt leuk die wedstrijd. Ben benieuwd hoe het gaat.

Welkom horsii :wave: Balen dat het zo nat is bij jullie.

Beterschap wijkhuijs.

Heerlijk An, lekker van genieten!

Ik heb eergisteren een spiegelreflexcamera gekocht *\o/* Ik maakte voorheen altijd foto's met mijn mobiel en die waren best leuk, maar ik wilde toch wat meer qua kwaliteit. Natuurlijk ga ik heeeeel veel oefenen op Wes :P
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:29

Gaaf zeg daar zullen mooie foto's van komen denk ik. Veel plezier ermee.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:43

Nikon... :P
Welke lens heb je erbij?

Succes met het leren kennen van je camera!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:29

_Sanne schreef:
Nikon... :P
Welke lens heb je erbij?

Succes met het leren kennen van je camera!

AF-S DX 18-55 VR II en 55-200 VR II

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:52

Sorry meiden ik ben de afgelopen dagen wat afwezig geweest! Me boy was naar huis en had de laptop mee en via me telefoon faal ik echt enorm! Nu ben ik er weer even binnen kort weer wat minden omdat me hondje nu hoog dragend is en ze moet bevallen over 2 weken! Ik zal zo natuurlijk in alle rust netjes bij lezen =)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:35

Leuk een nestje. Wat voor ras

Onze meiden gaan als het goed is binnenkort verhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:50

Mila is een border collie =)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:57

Leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:02

Jazeker ik ga even bijlezen! ik meld me zo weer hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:27

Pagina 323
mignonne Crosse is ook erg leuk om te doen maar het blijft gevaarlijk van wegen de hindernissen die vast staan!
Ninke tussen de buien door linkt niet al te tof zo erg? Ik ga eind van de maand dus ook crosse maar echt conditie heeft die van mij niet! Ik rij/longeer hem 3/4 x in de week nu.
[***] ik ben benieuwd naar wat je nu besteld hebt!

Pagina 324
cheidie klinkt goed druk! Hier geen sneeuw geweest!
mignonne ik zal zo even in je topic kijken!
[***] je buitenrit ziet er gezellig uit! Ik moet eigenlijk ook nog steeds een keer die kant op komen als ik redelijk in de buurt woon haha
Char_lotte nette bij leest post & dankjewel nog! Knappe lola jammer van de mane zeg maar snap je wel!!! Ben blij ook om te lezen dat ondanks alles het toch goed gaat met je opa!

Pagina 325
Char_lotte zo veel heb je er niet afgehaald ben me in elk geval niet rot geschokken!
[***] je bitloos ding komt vast snel binnen! En wat heeft Wes er altijd zo'n leuk koppie op zitten zeg!
FjordHorse Welkom, leuk zeg zo'n 10 maand monster! Stiekem wil ik er ook een veulen bij haha maar gewoon de tijd niet voor =(
Romy, ja dat is even door bijten je zwangerschap! Hoe gaat het niet met je? Al een echo scan gehad? =D
Welkom Wijkhuis! Leuke haflinger heb je en ik wens je heel veel suc6 met je zwangerschap!
Welkom Amanda, je rijdt western!!! Wat gaaf! Ik ben aan het kijken voor een boomloos western zadel voor het buiten rijden!

Pagina 326
Amanda, je scheert je paard ook? Net als van wie ik het net las... Ik vind het altijd zo lastig omdat ik telkens dekens heb waar het in regend... & pas 3 jaar geleden over gestapt? Ik wil heel graag de overstap ook maken maar het is gewoon helaas te duur...
Marlis Wat een knapperts heb je vbolgens mij ken ik jou ook van het andere haflinger topic?
Welkom zus van Marlis, Prachtige haflingers hebben jullie <3
Haha Horssiie zo'n bak zou ik met liefde willen hebben vind [***] geweldig! Gaat er in schapen en raar doen haha.
Wijkhuis, beterschap voor je kidz! Zijn ze al opgeknapt?

Pagina 327
Ninke wat super gaaf & niet alleen trots zijn pop je paardje, jullie hebben samen je angst over wonnen, netjes!
En wat een leuke haflinger & jammer dat die weg is, ik vind vele paarden niet geschrikt voor manege paarden.
Gave camera [***] ik heb hier ook wel 2 knappe pony's lopen waar je je op uit mag leven! En straks puppie's <3

Hier krijgen pony's pony's kuil helaas er valt niet tegen aan te rijden heel verveelend maarja is niet anders! En beide mijn pony's krijgen 2 x op een dag een kwartje muslie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:01

Marlis schreef:
Leuk

Het is alleen heel erg op passen ik werd gebeld door een fokker die interesse had in een reutje dus me vriend zei gelijk niet doen... Ik ik heb Google en zoeken op internet schijnt die een reu te hebben als dekreu maar die epilepsie door fokt.. Nou daar ga ik geen hondje naar toe doen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:41

Nee zou ik ook niet doen idd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:06

Wat een bijleespost :D :oo

Ik scheer inderdaag. Heb nu wat hogere dekens van Bucas. Die zijn wel fijn. En goed waterdicht :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:14

Leuk een nestje borders.
Leuk ras.
Hier een buitenlandertje en een mechelaar.

Vanmorgen een nieuw koffieapparaat gekocht van delonghi.
Lekker met verse bonen.
Wel nog wennen aan het stoompijpje met melk opschuimen.
Ga nu even naar stal de paardjes mesten en rondje wandelen.
Hoopdat het vd week weer wat droger wordt dan droogt de bak hopelijk wat zodat we weer kunnen longeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:51

Ja is heel erg naar want je moet maar hopen en bidden dat ze goed terecht komen! Bij ons gaan ze alleen onder contract weg! dus dat scheeld een hoop denk ik? En veel mensen helpen me =)