[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:24

Marlis, Welkom :wave:

Tamara/Karel, Mooi hoor <3.
Gave deken.

Wijkhuijs, Welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Tamara/Wes, Jahoor, toen kwamen er geen enge voertuigen meer aan gelukkig :') .
Hoe zijn je tentamens gegaan?
Vreselijk he die wind, fietste vandaag al in de berm hahaha := .
Goed dat je weer gaat lessen :).

Mignonne, Hahaha _O-

Welkom Amanda, Ik vind jouw haf zo gaaf <3. Ik lees jullie topics altijd met plezier! *\o/*

Ik heb me gisteren weer opgegeven voor twee dressuurwedstrijden, zin in en ben benieuwd. Straks ook maar even privélessen afspreken, kunnen we oefenen :o .

xtamarak

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:24

Westhof: dat dacht ik indd ook, maar de onderkant van de deken was ook echt helemaal nat :( maar voor de zekerheid heb ik er toch maar eentje met een halve hals gekocht minder kans op inregenen :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:39

Afbeelding

Ik zal mezelf wat uitgebreider voorstellen. Ik ben marlissa en ben samen met mijn zus horsii op bokt in het bezit van 2 haflingers. Moeder en dochter.

Peep is een 13 jarige merrie en kyra een 4 jarige merrie. We reden altijd dressuur en buitenritten maar willen de overstap naar western maken. Het dressuur ligt ons niet meer zo.

Peep hebben we vanaf haar 3e en kyra is bij ons geboren.

Ze staan beide nu al een paar maanden stil ivm slechte bak en geen zadels. Dressuurzadels zijn verkocht en nieuwe zijn al een poos in bestelling maar moesten gemaakt worden.

Momenteel wandelen we en als de bak te doen is longeren. Af en toe gaan ze naast de fiets mee en de jongste zonder zadel naar buiten. Bij de oudste waag ik me er niet aan. Kan nogal een bom zijn.

Kyra is niet geschikt ook voor het dressuur werk. Ze vind er niks aan en heeft een eigen loopje. Toen ze 3 was en dag en nacht op de wei stond heeft ze in de sloot gelegen. Waarschijnlijk een hele nacht. Door de brandweer eruit gehaald en helaas zwaar spierbevangen. Ze is door ostepaat en dierenarts goed gekeurd om weer mee te rijden maar ze blijft een apart loopje houden en die gaat ook niet meer weg. Maar ze heeft geen pijn en we passen ons gewoon aan aan wat ze wel kan.

Als we straks weer zadels hebben zal het heel rustig op bouwen worden om haar sterker te maken. Dmv naar buiten gaan en langzaam in de bak te kijken hoe het gaat. Helaas is onze bak erg slecht en bij natigheid erg nat en zwaar en dat is voor haar niet goed. Maar hier staan ze wel zomers op de wei en winter paddock met inloop stal. Continu op stal krijgt ze dikke benen ivm slechtere doorbloeding dan en met meer buitengang gaat dit wel heel goed.

Wij komen dus ook gezellig mee kletsen hier. Ben zelf wel druk ook met opleiding (laatste 3 maanden van verzorgende werken leren) en nog 2 honden en een kat thuis zitten. En bezig met het kopen van een huisje.

xtamarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:55

Knappe haflingers hebben jullie! Je kan wel echt zien dat het moeder en dochter zijn! Jammer dat Kyra er wat aan overgehouden heeft :( wel mooi dat jullie je zo aan haar aanpassen :j

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:01

x_tamara1b schreef:
Knappe haflingers hebben jullie! Je kan wel echt zien dat het moeder en dochter zijn! Jammer dat Kyra er wat aan overgehouden heeft :( wel mooi dat jullie je zo aan haar aanpassen :j

We zijn allang blij dat we er recreatief nog mee kunnen rijden en ze geen pijn heeft. Was net onder het zadel rustig en toen dat. Heeft echt kantje boord gestaan. Zware medicatie en om de dag dierenarts voor bloedafname. Bezoekjes bij de praktijk etc. En van bijna niet kunnen lopen kan ze nu showen en bokken als een malle en recht uit op buitenrit als een trein. Bochtjes blijven wel nog lastig in de bak met ruiter erop. Maar ben blij dat ze er nog is.

Ja lijken sprekend hè. Alleen is dochter flink stuk groter en breder.

Nu hopen dat onze nieuwe zadels hoofdstellen en pads er snel zijn en dan weer rustig aan oppakken beide dames.

Sorry voor het aan elkaar tikken mijn mobiel wilt geen commas er tussen doen heel vervelend.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:02

Dank jullie wel!
We zijn pas 3 jaar geleden overgestapt. Daarvoor zijn we tot de L1 met 4 wp gekomen. Maar Jim werd er nukkig van. En nu is hij weer een blij paard.

Die appeltjes heeft hij altijd van de winter. Deze winter is het echt bizar veel. De foto in mijn vorige post is van vorig haar. Overigens wel pas te zien na het scheren :D
Dit is een paar weken geleden.
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:09

Jim is een knapperd amanda.
Hier precies hetzelfde met peep. Wordt ook nukkig met dressuur we hebben nu voor beide Freemax western besteld en gaan ons omscholen.

xtamarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:01

Marlis schreef:
x_tamara1b schreef:

We zijn allang blij dat we er recreatief nog mee kunnen rijden en ze geen pijn heeft. Was net onder het zadel rustig en toen dat. Heeft echt kantje boord gestaan. Zware medicatie en om de dag dierenarts voor bloedafname. Bezoekjes bij de praktijk etc. En van bijna niet kunnen lopen kan ze nu showen en bokken als een malle en recht uit op buitenrit als een trein. Bochtjes blijven wel nog lastig in de bak met ruiter erop. Maar ben blij dat ze er nog is.

Ja lijken sprekend hè. Alleen is dochter flink stuk groter en breder.

Nu hopen dat onze nieuwe zadels hoofdstellen en pads er snel zijn en dan weer rustig aan oppakken beide dames.

Sorry voor het aan elkaar tikken mijn mobiel wilt geen commas er tussen doen heel vervelend.

Jeetje wat heftig zeg! Gelukkig heeft ze geen pijn en kunnen jullie toch nog van haar genieten! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:49

Waf leuk Marlis! Mooie zadels zijn dat. Ik heb er ook naar gekeken toen Jim weer aan het afvallen was.
Bij wie ga je lessen?
Ben benieuwd hoe jullie het gaan vinden :j

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 01:40

Amanda schreef:
Waf leuk Marlis! Mooie zadels zijn dat. Ik heb er ook naar gekeken toen Jim weer aan het afvallen was.
Bij wie ga je lessen?
Ben benieuwd hoe jullie het gaan vinden :j

Nog geen idee. Moeten we ona nog verder in verdiepen. Wel van een stalgenoot iemand gehoord, geen idee wie meer wordt navragen haha. Het is wel een stuk moeilijker dan dressuur. Die liggen voor het oprapen. Als straks de zadels binnen zijn eerst maar rustig oppakken met gewoon basis werk en conditie opbouwen. Peep kan natuurlijk nogal een draak zijn die moet eerst even redelijk luisteren en kyr moet voor we kunnen lessen zeker rustig opgebouwd worden en ondersteund worden met spieropbouw.

Maar Peep werd ondanks lessen steeds nukkiger met dressuur en heeft er echt geen plezier meer aan terwijl het wel echt een werkpaard is die wat wil doen. En het kriebelde al langer dus toen bij beide ons zadels niet meer goed lagen, zadelpasser laten komen en zadels besteld. Ze wisselen heel erg in gewicht zomer en winter dus leek ons ideaal.
En het heeft niet zo heel boomloos gevoel veel meer als boomzadel. Want barefoot bv vind ik 10x niks.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 07:57

Ja daarom vond ik ze ook zo mooi. Het zijn wel echte zadels om te zien :j
Jij zit ook in de regio west. Je zou Karel Bauer eens kunnen vragen. Erg fijne instructeur :j

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:03

Amanda schreef:
Ja daarom vond ik ze ook zo mooi. Het zijn wel echte zadels om te zien :j
Jij zit ook in de regio west. Je zou Karel Bauer eens kunnen vragen. Erg fijne instructeur :j

Ik hou hem in mn hoofd. Thanks.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:21

Peep was vandaag van de gekke bekken trekken
Afbeelding
Afbeelding

En kyr was lui
Afbeelding
Afbeelding

Echt een heerlijk weertje vandaag.
Staan nu alleen al een half uur voor het spoor te wachten om naar huis te kunnen. Is kapot en afgezet met werkmannen. Beetje jammer dat het de enige weg is die we kunnen nemen...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:37

Goedenmiddag,
Ik kom ook graag mee kletsen, via mijn zus hier in het topic terecht gekomen.
Ik ben mede eigenaar van peep en kyr.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:57

Heerlijke foto's zo op het strand!

Wat een heerlijk weertje! Ik zit helaas op cursus. Binnen. Achter glas :+
Hopelijk zijn we redelijk op tijd klaar en kan ik daarna nog even rijden.
Zondag weer les. Is weer even geleden, dus erg zin in. En dan maar gaan voorbereiden op onze volgende wedstrijd. Voor het eerst een wat grotere show, 4 onderdelen (in hand trail, trail, western horsemanship en ranch riding). Spannend :):)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:09

Spannend en leuk.
Ik heb vandaag en morgen weekend. Het echte weekend weer werken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:20

Wisseldiensten?
Ik werk sinds kort in het onderwijs. En dan 4 dagen (ma t/m do). 1 dag werk ik voor mezelf. Of nou ja, 4-8 uur per week, verdeeld over meerdere dagen. Ik werk in de muziek, 2 uur op woensdagavond, 3 uur op vrijdagavond en om de paar weken op zaterdag en/of zondag.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:21

In het zonnetje is het heerlijk.

Hopelijk kan je vanavond nog even rijden.
Hoe bevalt het op jullie nieuwe stal?
Jim Was een Tijdje terug verhuisd Toch?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:21

Klinkt druk.
Ja wisselende diensten in de oudere zorg.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:29

Valt wel mee met druk. Soms heb ik gewoon 3 dagen weekend. En anders kan ik vrijdag overdag lekker alles doen, moet ik 's avonds nog een paar uur werken. Wat op zich nog steeds als hobby voelt, maar tegenwoordig betaald is :D
Dat maakt het ook heel erg leuk.

Jim is 20 december verhuisd. Bevalt erg goed. Alles is zelf doen voor mij. Heerlijk alles in eigen hand.
Jim is al vanaf dag 1 dikke maatjes met Shareek, het andere paard dat er staat. Dat is echt onwijs fijn. Ze zijn aan elkaar gewaagd :D
Maar ben wel blij als het weer zomer is. In de zeikregen stallen uitmesten, uitloop uitmesten en aanvegen, enz. gaat wel vervelen nu :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:43

Met hobby geld verdienen is altijd fijn.
Fijn dat het ook zo goed klikt met het andere paard.

Ik wil ook zomer..
Rijbak staat blank, paddock, uitloop..
Afbeelding

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:53

Hier zieke kids thuis dus helaas niet echt paardjestijd, en t weekeind geven ze weer regen af alsof er nog niet genoeg gevallen is alles staat hier blank :-(
Vanavond als de kids slapen maar ff knollie`s knuffelen ;-)

Silver_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:59

Haflingers zijn al vanaf het begin bij mij, nummer 1! Mn lievelingspony is ook een Haffie :) Ik vind ze gewoon zooo mooi, ze hebben een top karakter, en je kan er alles mee! Later is mn allerrrrr grootste droom omm een Haffie te hebben... <3 Laat mij nog maar even dromen...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:00

Beterschap voor de kinderen.

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:42

Gaat hard hier, gezellig hoor :).

Marlissa, Leuk zeg moeder en dochter!

Vind het altijd zo bijzonder dat paarden zo kunnen veranderen door de overstap van dressuur naar western!

Horsii, welkom en wat een heerlijke foto's zo aan het strand!
Zo die is goed nat :wow: . Hopelijk wordt het snel beter...

Gaaf Amanda!
Leuk dat je muziek docent bent. Wat doe je daarnaast nog als ik vragen mag? :o
Lijkt me ook heerlijk om alles zelf te doen en te kunnen regelen! Fijn ook dat hij zo goed met het andere paard overweg kan.

Wijkhuijs, Beterschap met de kinderen!

Hier weer een dag school achter de rug, nu even leren en vanavond nog eventjes op verjaardag bij een vriendin.