[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:11

@ Iedereen: Bedankt voor de leuke reactie's allemaal. :) Echt leuk dat jullie zo over mijn 'nieuwe paardje' denken! Maar we gaan eerst ons lijstje afmaken en daarna pas beslissen welke het wordt! En ik heb BTW Petri-leren-rijlaarzen met rits. :)

@ Peelie: Ik vind het logo ook niet zo heel erg mooi, ik heb niet het gevoel bij zo'n logo als je voor 't eerst op de site komt zo van "Oh gezellig forum!" en dat had ik bij de vorige wel.. :o

@ Flurk en Dieuwke: Hier waait het ook steeds zo hard, echt niet leuk meer. :=

@ Paulien: Jaa goed hoor dat je nog met chaps rijdt. Want anders kun je je laarzen misschien over een paar maanden weggooien omdat ze dan te groot zijn en dat zou ook zonde zijn! :(:) En goed joh dat het zo super ging. :D

@ Peelie: Ik denk dat die tabel niet klopt, sommige paarden krijgen op jonge leeftijd namelijk ineens een hele erge groeispurt, en bijv. van hun 2e tm hun 5e groeien ze dan nog maar een paar centimeters.. ;)

Ik ben weer thuis.. Morgenmiddag bij een paardje in Haghorst kijken, een vos met een prachtig hoofdje :+: En dan maandagmiddag die andere 2 merries!! :D

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:31

Ik vind het vorige logo mooier :o

Heb niets bijzonders te vermelden :+

Volgende week marathon OHZ bij ons in het dorp :D :D ik doe mee :D :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:38

Wat voor marathon is dat dieuwke?

Arme ankie, staat buiten in de regen en onweer. Het is echt klote weer hier! De hele dag al.

Ben vandaag naar utrecht geweest, totaal zinloos cursusje gevolgd, boodschappen gedaan, en savonds schoolspullen gehaald. En toen was het al donker, dus ben helemaal niet meer naar knollie geweest. Kan wel in het donker gaan, maar de paarden gaan daar toch elke keer wat van aan de ren als ik met een zaklamp aankom :D Morgen maar weer ff rijden! Van instructeur moest ik ankie toch maar wat meer beweging geven, ondanks dat ze nog maar 4 is :P Dus dat ga ik de komende tijd maar ff proberen. Min. 5 keer per week of longeren, of rijden! Kijken of dat lukt qua tijd.

Morgen om half 10 in utrecht zijn, dan moet ik half zeven uit bed. Bah!

@Stravero: ik ben nu toch wel benieuwd, je gaat dus een nieuw paard kopen? Een kwpner? Wat ga je dan met bob doen?

@muppetmayo: beterschap! Iedereen vraagt je nu wss of je niet de mexicaanse griep hebt?

@nathalie:je hoeft niet alles bij te lezen altijd hoor, dat doe ik ook niet. Anders is er echt geen beginnen meer aan.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:40

Dieuwke1315 schreef:
Ik vind het vorige logo mooier :o

Heb niets bijzonders te vermelden :+

Volgende week marathon OHZ bij ons in het dorp :D :D ik doe mee :D :D

dat vind ik dus ook :)

(ben al lang niet meer hier in dit topic geweest..spijt mij zeer :Y) )

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:42

@hinke dan ben je morgen vlak bij mij in de buurt hahaha

@mm minder zeg het heerst ook wel erg

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:42

Ahhh Hinke, nou Ankie (jaja ik kan het heus wel goed hoor :+ ) is niet de enige die in de zeikregen staat. Daims en Kebab ook. Als het goed is zijn er wel een paar boompjes waar ze net onder kunnen staan, dus ze kunnen gelukkig wel schuilen :)

Heb idd de mexicaanse griep vraag al gehad :+ Ben gewoon enorm verkouden. Kop vol watten, last van mn keel enz enz enz.
Combinatie van ineens alle stress die weg is omdat Daims en Kebab achter stroom staan, met vrije dagen en gister wezen zwemmen. Had al een paar weken dat ik er tegenaan zat, maar nu komt t echt ineens door...

Wel jammer dat je vandaag niks met Ankie kon doen hoor!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:44

Hinke schreef:
@Stravero: ik ben nu toch wel benieuwd, je gaat dus een nieuw paard kopen? Een kwpner? Wat ga je dan met bob doen?

Heb ik volgens mij al gezegt maar :P : Met Bob gaan we straks verder met mennen, omdat hij dat ook helemaal geweldig vindt. Die pony heeft een hart van goud en gaat nooit meer weg bij ons! :D En ik wil een grote KWPN / Holsteiner of Oldenburger. :)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:49

gewoon en beetje uitzieken mm dan komt het vast goed

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:51

Ja doe ik ookwel :) En morgen dagje naar de sauna. Ik hoop gewoon dat ik het eruit zweet :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:54

@mm: dat ken ik ;) Heb je morgen en volgende week nog vrij? Beterschap iig. En idd jammer dat ik niks kon doen met ankie, maar het was ook niet zulk mooi weer dus zo erg vind ik het ook weer niet. Het is alleen wel hopen dat ik morgen een beetje op tijd thuis ben, voor het donker, anders wordt het morgen ook niks. Hoewel, kan ankie ook wel in het donker uit de wei vissen natuurlijk.

Wanneer zet jij daims snachts op stal?

@monique: is dat zo?

@stravero: dat kan best, maar ik lees niet alle berichten, dat is gewoon te veel! Wat leuk! Ik vind kwpners ook geweldig. Ze zijn wel een stuk frisser en drukker dan haflingers, over het algemeen. Maar ze zijn wel een stuk soepeler en rijtechnisch fijner te rijden. Dus zeker als je wat meer wedstrijdambitie hebt lijkt me het helemaal geen rare keus! Maar had je niet liever eerst de Z uit willen rijden met bob? Je bent er al zo ver mee!
Laatst bijgewerkt door Hinke op 03-09-09 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:57

Ik ben alleen morgen vrij. Vandaag en morgen. Vandaag eigenlijk me de hele dag niet lekker gevoeld, dus erg zonde van mn dag!
Was ik volgende week maar vrij hihi.
Met dit weer rijden is ook niks hoor...

Daims gaat in oktober waarschijnlijk s nachts op stal. Maar vorig jaar was het zo mooi weer dat het al bijna november was :)
Als het weer het enigszins toelaat wil ik m misschien van de winter ookwel 24/7 buiten hebben, alleen met echt slecht weer binnen. Kebab is ook gewend om nbuiten te staan dus dat is makkelijk :) Moet zeggen dat ze dan wel bomen hebben om onder te schuilen hoor, dus ze staan dan niet helemaal in weer en wind.
Maar moet nog even kijken wat ik precies ga doen, twijfel nog..

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:00

ja ik kom zelf nu nog uit vianen zo 15 km van utrecht stad en vanaf 21 sep woon ik er 10 km vandaan ongveer hahahaha

ja idd is afhankelijk van het weer vind het nu maar bar weer hoor vandaag baaaahh arme paardjes

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:00

Ankie heeft vorig jaar een aantal maanden dag en nacht buiten gestaan, in de winter. Dat was toen het zo koud was dat mensen de dierenbescherming gingen bellen als ze paarden snachts in de wei zagen staan. Ze was kerngezond en is nooit verkouden geworden. Ze had zelfs geen last van mok Dus het kan wel hoor! Maar zelf wil ik liever ook dat ankie er warm bij staat. Ze wordt op de stal waar ik nu sta snachts binnen gehaald, ook omdat de wei anders kapot gaat.

Ik ga naar bed, welterusten allemaal!
Laatst bijgewerkt door Hinke op 03-09-09 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:02

trusten hinke ik gaat hier ook zo me bed op zoeken 8 uur gaat mijn wekker morgen bleeeee ben nooit zo ochtend mens

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:03

Slaap lekker Hinke!

Vorig jaar gingen ze allemaal naar binnen dus dat was makkelijk. Nu heb ik mn eigen stukkie dus moet het allemaal zelf regelen ;)
Daims vind t nooit helemaal super op stal, die staat liever lekker buiten. Hij verveelt zich (ookal is t alleen maar s nachts) echt dood op stal, en gaat dan maar slopen.
Als hij t meer naar zn zin heeft buiten, waarom zou ik m dan niet laten staan in feite...
Maarja, met weer en wind vind ik t ook niks. Weet t gewoon nog niet hihi.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:04

En slaap lekker Monique ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:36

chipieke schreef:
@Hinke: ik ben hier nog wel ergens hoor :D Maar heb het momenteel heel druk gehad met mijn huwelijk, mijn verhuis, de paarden, ik heb meer verantwoordelijkheid gekregen op mijn werk en binnen 9 uur vertrek ik op huwelijksreis, maar ik BELOOF dat ik nadien eens terug actiever ga meelezen en praten :D

@Vief: pff hier ook ziek :') Wat een rotweer hier!

Wanneer is het horse event?

Nou ik ben niet ziek maar vief! (paard :P )
hihi
al heb ik behoorlijke koppijn .... :x

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:43

Stravero, leuk dat je een ander paard er bij krijgt! Mijn vader is ook aan het kijken voor een Fries erbij. Een merrie en daar wil hij dan mee fokken.

Er staat een nieuwe haflinger bij ons op stal van boven de 1.60. Ik dacht dat Akino al een vrij grote had was (1.50) Maar Akino lijkt nu net een shetlander :+

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:47

na krijg en mailtje van mensen dat en haflinger in de sloot lag maar ik was werken half uurtje daarna heb ik en mail hij is er al uit had bij hun gereageerd op stalling weet alleen niet welke haflinger dus probeerde ze net te bellen hij belt me zo terug hij was druk ben benieuwt is al de zoveelste keer vorige keer zeiden mensen ook dat ie in de sloot had gezetten maar niks te zien aan hem geen bagger enzo en die sloot is echt niet schoon bij ons na hopen dat ie me zo belt weer

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:48

dat is en aardige maat laura hahaha
leuk en fries vind dat ook en erg mooi ras zowiezo koudbloed rassen allemaal wel

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:57

Evelien, spannend hoor kijken voor een paard erbij :D ik hoop dat je gauw de juiste vind :D

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:27

monique, dat is inderdaad een aardige maat. Ik zal wel even foto's maken als ik weer op stal ben. Hij is ook heel breed van voor.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:54

Maar evelien, op het moment dat zo'n paard een groeispurt krijgt en dan nog maar een paar cm groeit, dan kom je uiteindelijk toch weel op die 100% groei.

Dus dan klopt hij wel...

Ik ben benieuwd of nash daarwerkelijk zo groot word.
We zullen zien :

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:56

Hoe groot is Nash nu Peelie ?

Als alles goed is wordt vandaag me meetstok verzonden, kan ik Wahida en Donna eens echt meten...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:57

monique1983 schreef:
ja idd na hij groeit nog wel iets maar het meesten heeft ie al gehad
van welke dag is ww dan?

9 mei 2006