[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:20

Ik vind zo'n fjordenboog ook erg gaaf :D maar wel een hele grote stap voor mij, van 1 meter lange manen naar niks :')

Gefeliciteerd Christa, mooi cijfer!!

Aahh Ninke, die twee zijn echt schattig samen! Lieve foto's <3

Wat Lola's manen betreft, hier een voor en na foto :D

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:25

Fijn dat het goed ging aan de lange lijnen Ninke!

Balen van je cijfer voor natuurkunde Christa, maar de rest is wel goed! Ik vond natuurkunde altijd zo'n vreselijk vak. Was blij dat ik het kon laten vallen := Fijn dat je weer uit je dipje bent!

Goed hoor Charlotte! Kan me voorstellen dat het lastig is om te leren terwijl je met je gedachten bij je opa zit, maar je doet het toch maar mooi :) Fijn dat het de goede kant op gaat met je opa! Wat een manen heeft Lola zeg :oo Staat haar mooi, maar kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment zat bent. Ben benieuwd naar het resultaat.

Zo'n Fjordenboog bij Haflingers vind ik dan weer niks :P

Ah lieve foto's Ninke!

Hier niet zoveel te melden eigenlijk. Mijn bitloze rijhalster is nog niet binnen, dus ik rijd nog met bit. Vandaag nog even naar buiten geweest. Het was grauw en regenachtig, maar heb wel lekker kunnen rijden :)

Nog 2 foto's van vorige week:
Afbeelding

Afbeelding

En vandaag <3
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:28

Ik vind het beter staan Charlotte! Nog steeds een mooie lengte, maar toch wat verzorgder :)

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:26

Charlotte, Mooi geworden! Staat wat verzorgder, en is natuurlijk minder werk :D. (Ik ben ook wel een beetje van de korte manen :Y) )

Tamara, Hahah, moet eerlijk bekennen dat ik soms wel spijt heb dat ik het niet heb laten vallen :').
Lieve foto's van Wes <3.

Nog twee fotootjes van Heidie vanmiddag O:) <3

Afbeelding

Afbeelding

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:17

Dankje Tamara!!
Leuke foto's van Wes :D
Lief koppie heeft 'ie toch <3

Naww Heidi! Leuke foto's, haha :P

Ja vinden jullie het beter? Ik vind het wel leuk maar moet er erg aan wennen! Ik ben zelf meer van de lange manen, maar goed lang is het nog steeds natuurlijk. Het scheelt inderdaad in het werk, uitkammen en invlechten gaan een stuk sneller, die puntjes klitten altijd zo erg. Dus ik ben er wel blij mee!

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:05

Als ik ook mij ook mag melden? :+

Zoals jullie in andere topics over hafjes misschien ok al gelezen hebben, hebben wij sinds vorig jaar ook een "gouden knol" in ons bezit. En wat voor een <3
10 maand:
Afbeelding

Het is naar mijn gevoel een heel intelligente knol, een totaal ander karakter dan de gele monstertjes (fjorden) die ik gewend was, maar vind hem reuzeleuk. (ah eigen paard schoon paard hé)
Hij leert ontzettend snel. Dingen waar ik met mijn fjordenveulen echt maanden (of jaren) over gedaan heb om dat goed aan te leren, was hij op een paar dagen mee weg. Denk niet dat het de gemakkelijkste wordt om mee te werken, omdat hij zo intelligent is en dus enkel iets doet als hij daar het nut van inziet, maar denk wel dat eens je een gemeenschappelijke taal gevonden hebt dat het een heel tof dier wordt om mee te werken.

Gisteren na lang uitstellen voor het eerst gaan wandelen met hem.. Hij gedroeg zich in tegenstelling tot wat ik verwacht had eigenlijk voorbeeldig *\o/*
Hebben dat lang uitgesteld omdat hij zo schrikachtig kan zijn soms en om dan op de baan te gaan vond ik gevaarlijk, wou hem eerst op de weide meer bomproof krijgen. Gaat ondertussen redelijk goed en hij vertrouwt ons ook meer ondertussen. Gisteren dachten we "ah we proberen gewoon een stukkie buiten". Dus ik met mijn fjordenman voorop en vriendlief erachter met onze 'haflinger-baby'. Maar alle stress voor niets, hij bleef gewoon braaf volgen.
Zo fijn, nu kan het leuke werk beginnen (= wandelen, verkeersmak maken).

Omdat het gisteren zo goed ging en vandaag zo prachtig weer was, is mijn vriend op zijn eentje vertrokken op wandeling met het veulen. En weeral een voorbeeldige leerling dat hij mee had. Was zelfs geen beetje zenuwachtig omdat hij van de kudde weg ging, stapte gewoon dapper mee. Heerlijk!
Het was blijkbaar meer oefening voor de fjord om alleen te blijven, dan voor het veulen om alleen op stap te zijn :')

RomySmink

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:32

Hallo iedereen!! Wat een prachtige hafjes komen er weer voorbij op de foto! Lola ziet er netjes uit nadat ze geknipt is :). En wes nog steeds zo mooi koppie <3!!
Ik ben al een hele tijd niet meer geweest en ben bang dat dat voorlopig zo wel blijft. Ik ben momenteel 35 weken zwanger en ben veel ziek geweest en nog druk aan het werk om het bedrijf gewoon goed door te laten lopen. Momenteel gaat het gelukkig beter maar doordat we vollop in verbouwing zijn, een bedrijf hebben en alles klaar moeten maken voor de toekomstige babs en straks na de bevalling ook nog de zorg voor de baby erbij hebben volg ik het topic stil en zal niet veel actief zijn. Maar vooral lekker veel foto's blijven posten dan kan ik mee genieten van jullie mooie hafjes :D Groetjes!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:33

Balen Christa! Maar natuurkunde is ook best heel erg moeilijk :)
Super Charlotte! Heel herkenbaar, toetsen dat je dacht... huh? heb je dan opeens goed gemaakt :D Beterschap voor je opa!! Ik zag het al op fb! Staat haar nog steeds prachtig hoor!

Hahaha Ninke, hier vroeg een keer iemand of ik de manen niet moest afknippen, zoals alle fjorden toch hadden.... :')

Supergoed Christa!!

Hahaha gekke Sieta :D

Wat een leuke foto van Wes :)

Haha, Heidi was een beetje slaperig ? :')

Wat een leukerd :D Welkom!!

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:16

Welkom FjordHorse! Leuke haflinger zeg! Leuk dat 'ie zo snel leert :)) Fijn dat hij het wandelen zo goed oppakt :D

Romy, fijn dat het nu beter gaat! Ik had al een paar hele mooie foto's op facebook voorbij zien komen. Succes nog met de laatste loodjes! Hoe gaat het met je knappe haflingers? :)

Dankjewel Mignonne :D

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:07

Dankje!

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:53

FjordHorse (wat is je naam? :D), Welkom! Wat fijn dat het zo goed gaat en de baby alleen van de groep weg wil, dat is echt heel wat waard! :). Ben benieuwd naar je verhalen hoe het verder gaat.
Romyyy, daar was je weer even :). Succes met de laatste loodjes!
Mignonne, Jaa terwijl ik haar daarvoor gelongeerd had en ze maar bleef galoperen :') . Word je ook moe van natuurlijk :Y) .

Gisteren een 'buitenritje' gereden, vreselijk :') . Kom ik het erf af, zie ik een kraan aankomen. Stond ik midden op de weg hoor met het watje, te keren en te doen }:0 . Ben maar even terug de oprit opgereden, en toen weer een poging gedaan. Maar goed, was het eerste ritje alleen, na een lange tijd, dus dan mag het ook wel :Y) .
En dan ga ik nu weer even leren :wave:

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:15

Mag ik mij hier ook melden en mee kletsen? 
Ik ben samen met mijn zus in het bezit van 2 haffies. Moeder en dochter.

xtamarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:06

Jeetje ik heb hier echt al heel lang niet meer gekeken of gereageerd := Ik ben vrij lang ziek geweest en daarna een zware SE week gehad dus had weinig zin/tijd meer om op bokt te zitten. Maar wat een mooie haflingers hebben jullie allemaal! Heel leuk om te zien dat ze allemaal zo verschillend zijn :j vorrige week heb ik een nieuw hoofdstel& een nieuwe zweetdeken gekocht voor mn knapperd! Dus die hebben we dit weekend uitgeprobeerd tijdens het longeren en daarna hebben we een heerlijk rondje polder gewandeld met het lekkere weer. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(Ik zal vanaf nu ook weer meelezen&reageren!)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:09

Wat een knapperd.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:52

Hoop dat ik hier nog mee kan kletsen! Ik heb sinds Maart 2015 ook een gouden knol.
Haar naam is Aissa een 7 jarige haflinger.

Door zwangerschap rijd ik haar nu niet, maar we doen wel aan grondwerk (net begonnen) en maken buiten wandelingen.

Ik heb helemaal gek op mijn eigenwijze haf <3

Afbeelding
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:06

Haha gekke Heidi :P

Welkom FjordHorse! Had hem inderdaad al gezien in een ander topic. Wat een leukerd zeg! Fijn dat het zo goed gaat en dat hij zo snel leert. Ben benieuwd hoe het jullie vergaat in de toekomst. Als ik het zo lees gaat dat wel goed komen :)

Spannend hoor Romy, die laatste loodjes! Vind het heel begrijpelijk dat je niet zo actief bent hoor! Fijn dat het weer wat beter met je gaat. Wel aan jezelf blijven denken hoor! En laat het wel even weten als de baby er is hè? :D

Oeps haha Christa. Ging het bij de tweede poging wel beter? Succes met leren!

Natuurlijk Marlis, welkom :wave: Heb je wat meer info over jezelf en je Haflingers? :D

Welkom terug Tamara! Het schijnt wel populair te zijn zeg, Tamara's met Haflingers := Volgens mij zitten/zaten er alleen in dit topic al 4 (inclusief mezelf :+). Gaat het nu weer wat beter met je? Wat een knappe Haf is Karel ook! Nieuwe spulletjes staan hem goed :)

Ik heb vorige week mijn laatste tentamens van het tweede blok gehad. 1 week van de 2,5 week vakantie zit er alweer op. Ik heb gisteravond nog met Wes gereden, maar in die regen en harde wind bleek dat niet zo'n succes. In galop was hij iets te enthousiast en kreeg ik hem niet meteen terug. Heb ook weer een les gepland staan vrijdag en ik wil vanaf nu ook weer elke week les gaan nemen.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:11

En welkom wijkhuijs! Leuk zeg, een aantal nieuwe mensen :) Wat een leuke Haf heb je! En gefeliciteerd ook met je zwangerschap! Ik zie dat het je 7e kindje is. Gezellige drukte dus :D

xtamarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:18

Knappe haflinger heb je wijkhuijs! <3 gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik zag indd nog meer Tamara's langkomen, ik hoor eigenlijk bijna nooit mijn eigen naam en hier zitten er heel veel haha! Ik ben nu weer helemaal beter gelukkig, lief dat je het vraagt Westhof!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:01

Succes met de laatste weken Romy!

Die deken staat hem goed :)

Welkom Wijkhuijs! Leuk hafje :D Succes met je zwangerschap :)

Dutchie was ongelofelijk braaf gister... vreemd >;) :Y)

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:34

Op de foto`s was ze niet een van de properste en was ze hier net.
Maar ..... ik heb er nog even een paar van afgelopen zomer opgezocht ;-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xtamarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:03

Staat leuk die korte manen! Had ze dit al of heb je ze kort gemaakt? :o Ik had ze vorig jaar bij Karel in een sportcoupe getrokken/geknipt, maar laat ze nu toch maar weer groeien.

Ik heb net een nieuwe 200gr regendeken voor hem gehaalt want zn (nieuwe)deken was doorgeregent _-:( hij staat in een grote paddock met inloopstal maar hij staat graag buiten in de regen geloof ik :Y) ik ga zn 'oude' deken wassen en weer waterdicht spuiten, ik hoop dat hij het dan nog even volhoud.

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:57

Mag ik mij hier ook (weer :? ) melden?

Inmiddels al 7,5 jaar samen met mijn gouden maatje.
Afbeelding

Afbeelding

Wij doen iets met western :))
Afbeelding

Afbeelding

Mijn favoriete uitzicht :+:
Afbeelding

xtamarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:05

Amanda: wat een mooie haf! Die appeltjes <3
Wat leuk dat je western rijd met hem! Dat zie je niet zo vaak bij haflingers toch?

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:13

Die korte manen had ze al, niet mijn keus, inmiddels zijn ze wel weer wat gegroeid. Foto`s zijn van Mei/Juni denk ik ;-)

Mooie appelkont amanda, wauw

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:21

Mooie foto's wijkhuijs!

Balen van je deken Tamara! Komt het niet doordat het inregent bij de hals? Want op de rest van het lijf zie ik het niet namelijk. Nieuwe deken is wel mooi :D

Welkom Amanda! Zo, wat een nieuwe mensen zeg :oo Leuk hoor! Wat een knapperd is je Haflinger zeg! Vind westerntuig zo stoer staan op Haflingers :D