[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RM_

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:22

Goeiemorgen :D

Gail; heb je de foto's al?? :)
joopieexx; haha nou die van mij wil juist graag naar huis, maakt niet uit of hij alleen is of niet :P

Ik ben naar stal!
Hoop dat de bak weer een beetje leeggelopen is :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:20

IK HEB FILMPJES!!!!!!!

Eerste proef (183), filmpje is na ongeveer 15 a 30 seconde beter, dan draait Kevin de camera toch maar mee.

Tweede proef (182)

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:24

:D Filmpje moet ik straks even op de pc van Leon kijken, de mijne krijgt dat niet gepakt. Ben benieuwd.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:42

oehh ga zo je filmpjes kijken! :)

Ben net terug van stal, de bak was nog heel erg nat dus niet zo veel kunnen doen.. :(

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:49

Jammer dat het eerste filmpje een beetje donker is maar ziet er verder wel heel netjes uit hoor! :D

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:49

Ga zo ook filmpje kijken van je Gail! ;)

Hmm balen dat je bijna niks hebt kunnen doen door de bak..

Verder niks gemist volgens mij?

Gisteren naar Paaspop geweest, was echt heel gezellig! Alleen jammer dat VanVelzen ziek was, maar de vervanger was ook super! :D Vanmiddag Nib niet kunnen rijden, hij moest 3x dekken en dan is hij echt kapot. Heb hem wel lekker gepoetst en 2 vlechten opnieuw gevlochten.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:55

Liiisaaa schreef:
Ga zo ook filmpje kijken van je Gail! ;)

Hmm balen dat je bijna niks hebt kunnen doen door de bak..

Verder niks gemist volgens mij?

Gisteren naar Paaspop geweest, was echt heel gezellig! Alleen jammer dat VanVelzen ziek was, maar de vervanger was ook super! :D Vanmiddag Nib niet kunnen rijden, hij moest 3x dekken en dan is hij echt kapot. Heb hem wel lekker gepoetst en 2 vlechten opnieuw gevlochten.

Zozo, nib heeft het druk <3

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:55

Hinke, fijn dat het goed ging met ankie :)

Gail, Gefeliciteerd! Je kunt echt trots zijn op zo'n mooi debuut met resultaat!

Nathalie, gaaf! broer van een vriendin was daar ook heen. Heb de CD 2008 ook thuis liggen.

Roos, balen dan dat de bak nog niet goed was, dat rijdt dan ook niet echt lekker he, door die plassen heen stampen ;)

Leuk paaspop heb ik wel eens over gehoord, Heb je Nib zijn manen altijd in een paar vlechten?

Heb net best goed gereden, conditie begint weer beter te worden. Van de week voor het eerst sinds tijden weer eens gesprongen! Mijn vriend had sprongen gemaakt, mooie brede.
Vorige keren was Nico er niet echt fan van parcour springen en liep hij 2 van de 3 keer de balk er gewoon af. Maar nu ging het echt super! Was helemaal verbaasd en trots. Hij was nog wel wat gespannen in galop maar dat heeft hij normaal met dressuur ook.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:59

Aaahh had ik vanmorgen nieuwe witte bandages gekocht (en een halster) komt mijn tante net aan de deur dat ze nog zo goed als nieuwe bandages voor me heeft.. :(

Anna_Joy; fijn dat het rijden zo goed ging! Ik vind springen ook leuk, Atlas vind het alleen wat minder interessant..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:12

Mara loopt lekker hoor, je kan trots zijn op je debuut met winstpunten!

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:22

Super dat het springen zo goed ging! :D Leuk dat Nico het ook leuk begint te vinden. :P

Nib heeft nu maar 1 merrie staan. Maar die was niet drachtig omdat ze vocht in der baarmoeder had zitten. Nu moest ze 2x zo'n spuit en dan ging het eruit. Maar nu pist ze ook alle sperma van Nib eruit dus moet hij 3x opnieuw dekken totdat ze het niet direct eruit pist. :P

Heb Nibs manen altijd in een stuk of 8 vlechten per kant. Hengstenvlechten zakken na 2 dagen uit, en dit is eigenlijk het handigst. :P

Haha balen zeg dat je dan net nieuwe bandages hebt gekocht!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:42

hahah lekker verhaaltje:P bleeh

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:55

Haha smakelijk hea :P Maarja daar heb je met hengsten mee te maken..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:57

horsii schreef:

Jou haf staat in Delfgauw?
Ik had haar al eens op de foto gezien in een ander topic met een bekende achtergrond, en zat net in je profiel te kijken en vroeg me af waar ik haar eerder gezien had!

Ik heb vanmiddag heerlijk rondje delfse hout gereden, best een groot rondje en ook wat stukjes in draf. Vriendinnetje is met me meegereden tot 2 dammetjes voor mn stal en toen liep hij zo naar huis! Volgende keer doen we 4 dammen, en zo steeds wat verder! Zijn we nog wel ven bezig maar goed, kleine stapjes vooruit zijn beter dan in een keer teveel, dan is het weer verpest misschien..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:12

joopiexx schreef:
horsii schreef:

Jou haf staat in Delfgauw?
Ik had haar al eens op de foto gezien in een ander topic met een bekende achtergrond, en zat net in je profiel te kijken en vroeg me af waar ik haar eerder gezien had!

Ik heb vanmiddag heerlijk rondje delfse hout gereden, best een groot rondje en ook wat stukjes in draf. Vriendinnetje is met me meegereden tot 2 dammetjes voor mn stal en toen liep hij zo naar huis! Volgende keer doen we 4 dammen, en zo steeds wat verder! Zijn we nog wel ven bezig maar goed, kleine stapjes vooruit zijn beter dan in een keer teveel, dan is het weer verpest misschien..

Ze staat op een stukje land in delfgauw, naast stalling drevijn. Weet niet of je dat kent?
Binnekort hopelijk in schiedam, ze mag niet meer in herfst/winter buiten blijven ivm haar hoeven en staat er alleen ook.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:18

hier is de bak al weer droog
maar onze bak is zo weer droog

matilla gereden ging erg geod bianca gelongeerd ging ook goed

en even bij wat nakomelingen weze kijken ook van madeira(paulien)

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:16

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:38

Ja dat ken ik wel!
Meisje die ik ken staat daar volgens mij dan ook?
Ben ik vandaag nog langsgereden met Wenner :D
Hoezo mag ze niet meer buiten blijven?

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:50

Dammetjes wat houd dat in met buitenrijden? Wel super dat Wenner zo braaf was! Top knol! Hoe komt het dat je zo voorzichtig aan doet? Nare ervaring ofzo, sorry als je al verteld hebt!

Pepe is dochter van Nibbit! :D Ze had toch met der hoefjes? Of was dat er ook nog eens bijgekomen? Hoe gaat het daarmee dan? :D

Jaa ik weet nog dat Paulien morgen een lekker vrij dagje heeft en dan privé les gaat krijgen.. Alvast veel plezier! :D

Gail filmpjes zien er super uit! Verdiende winstpunten! ;)

Ben echt in enorm gekke bewerkingsbui.. Heb Nibbit als trekpaard & als Totilas bewerkt.. Haha :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:52

Haha Lisa dat heb je goed onthouden :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:03

Wenner was heel braaf toen ik hem net had en ik ging naar buiten wandelen en dan halverwege erop en dan zo rijden, nix aan de hand. Dus ik dacht dat hij heel braaf was buiten, en ging dus gezadeld en wel naar buiten toen schrok hij een keer, en rende de 100 meter die we weg waren zo naar huis.. Hij moest echt heel hard remmen voor de goede dam (inrit) want hij woonde er pas een week of 3, dus we hingen boven de sloot. Hij is heel slecht te remmen, en pakt het bit ook volledig vast.
Samen naar buiten gaat best goed, maar ik heb geen mensen met wie ik echt kan rijden vanaf mijn stal. Behalve een fries maar die zijn basistempo ligt aanzienlijk hoger waardoor wenner zich op gaat fokken.
Als hij schrikt heeft hij de neiging om om te keren, wat ik dus weer eng vind en ik daar denk toch wel het vertrouwen in kwijt ben. Het gaat super goed als ik samen met dat vriendinnetje ga, paarden klikken goed en wij ook, en met de fiets kan ik ook naar buiten. Alleen weet ik nu niet, maar ik denk haast wel.
Nou is Wenner heel gevoelig voor wat ik doe, en tsja, als ik gespannen ben, is hij dat dus ook al.
Ik heb daarom ook bachdruppels geprobeerd, en hij is niet meer zo rillerig. Hij kon echt bibberend lopen. Ook door grondwerk en veel met hem te doen vertrouwt hij mij nu goed genoeg om ondanks mijn spanning goed naar buiten te gaan.
Hiervoor had ik een pony daar kon ik achterstevoren mee naar buiten, en die vertrouwde ik blind. En die was echt veel kattiger dan wenner. Dus ik moet gewoon het vertrouwen in hem terug krijgen.
Wij hebben oprij dammen, en zij gaat een aantal huizen eerder dus omkeren, en ik rij dan door tot onze thuisdam. Zo willen we steeds gaan uitbreiden tot ik de hele weg alleen naar huis kan. We staan namelijk wel een half uurtje rijden uit elkaar en dan moet zij mij steeds thuisbrengen en dan nog een half uur terug rijden.

Zooo grooooote post geworden haha!

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:08

Hmm snap je verhaal. Als je eenmaal echt een nare ervaring heb gehad, is het moeilijk om daar zo 1, 2, 3 mee verder te gaan. Maar zoals ik het zie komt het vast helemaal goed met jullie! :D Wel balen dat je niet echt iemand hebt waarmee je kunt buiten rijden..

Komt helemaal goed met jullie! :D

Vandaag kwam ik op stal, was Nib ineens een beetje veranderd :P

Afbeelding

Nibs staart moest weer worden bijgeknipt en eigenaresse Nib zo Nah zullen we trekpaard formaat doen? En nu verras ik der met deze bewerking haha :P

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:13

ik had het al eens aangekondigd maar wil nu mededelen dat ik nu echt het topic verlaat.
Ik kan niet meer mee komen door de vele posten en te weinig tijd.

Ik en pebbels wensen jullie nog veel plezier in het topic.
Ben wel bereid om voor het nieuwe topic nog de filmpjes te maken zoals beloofd.

Groetjes daan en pebbels

Afbeelding

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:14

Vaarwel mooie Pebbels!
Vaarwel Daan, nog veel plezier met je lekkere Haf! :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:19

Jammer Moyra!!! Maar wel begrijpelijk!
Succes met Pebbles en Bo! En plaats regelmatig een foto topic?

Leuke bewerking van Nib haha!!