[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:50

Nathalie, ik vond hem gister erg suf en hij hoeste wat.. Dus even extra gekeken bij m..
Nu ga ik lekker een rondje stappen buiten..

Muppetmayo, ben benieuwd of t past!! Loopt Daimy nog steeds helemaal goed?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:04

ons maflingertje heeft een keertje vrij vandaag.
ze had gister zo goed haar best gedaan.
heb samen met dochterlief de stal uitgemest, juffrouw Lizzy stond al met haar vriendinnetje in de wei. Er logeert voor een paar weken een groot zwart paard op stal, en die staat ook bij hun in de wei. De eerste dagen werd hij door Lizzy's vriendinnetje weggejaagd, maar ik geloof dat de rollen nu omgedraaid worden, hahahahaaaaaaaaaa. We hebben het eventjes af staan kijken. We hadden de waterton bijgevuld, want ze hadden dorst. Grote zwarte schrok van mij toen ik met de kruiwagen met kannen wat aan kwam rollen. Lizzy niet, die stak meteen haar neus in de kruiwagen en begon al te drinken toen ik de ton nog aan het vullen was, hihi. Toen ik klaar was, kwam grote zwarte meteen de ton voor zichzelf opeisen, en joeg de andere twee weg. Hij bleef gewoon bij de waterton staan, hahaha, zo van: mijn mijn mijn. Was wel grappig om te zien.
Dochterlief wil straks even kijken of Lizzy zin heeft om los in de bak over een paar balkjes te stappen. Wilde ze vanochtend al doen, maar ik vond het 'zielig' om haar uit de wei te halen, het is hier nu zulk lekker weer, het waait niet en het is helemaal niet koud. Dus ze mag lekker de hele dag in de wei vandaag.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:25

muppetmayo schreef:
Zo, heb net een boomloos zadel opgehaald :D
Ben echt benieuwd of deze gaat passen op het dikke tonnetje!
Heb jij m al binnen peelie?

ja sinds eer gistere...

Noujah.. als het om mijn dikke ton pas pas het al helemaal om die van jou!

Heb je een nieuwe of een testzadel?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:26

Hinke schreef:
Goed dat je dat zegt! Ik had zoiets ook al in het kvth blad zien staan maar over dat soort dingen lees ik altijd heen.

Muppetmayo: een boomloos zadel past toch op elk paard? Welk merk is het?

Wat is er trouwens gebeurd met het haflingermeeting-topic? Ik kan het nergens meer vinden!

Boomloos pas zeker niet op elk paard! Heel veel mensen vergissen zich daar in...

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:10

Trug van weggeweest :D
Ben inmiddels verhuist en eindelijk voorzien van internet *\o/*
Over iets minder dan 2 weken word mijn broertje of zusje geboren, erg spannend dus :D
Verder ga ik aanstaande maandag m'n trailer ophalen en dan gaat het beleerproces beginnen, ben zo benieuwd hoe hij het zal doen.!

Vanmiddag z'n stal uitgemest en z'n staart gewassen, hij was afgelopen 2/3 dagen flink aan de diaree geweest... :(:)
Gelukkig gaat het nu weer beter..

Peelie

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:46

beetje stress ondervonden... Daar kan een paard heel erg van aan de diaree gaan... Pas er op dat hij het niet houd!

Was bij mara ook het eerste teken van stress... maar ik dacht dat het wel mee viel...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:29

als ik ooit nog eens voor een ander ras ga dan word het eer Crusado (zo schrijf je het volgens mij) :P Spaans iig...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:11

wat een rust hier...

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:16

Iedereen druk met carnaval :P ?
Haha...

Ja van die diaree, geen idee waar het vandaan komt. Geen verandering van voer o.i.d...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:34

Peelie wel beter dat ie past bij Mara zeg!!
Heb je er al mee gereden?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:04

ja al 3 keer :D

Een boomloos zadel valt wel een beetje aan te passen hoor... maargoed... dat wil alsnog niet zeggen dat het past...

ArlandoO let er goed op dat het niet te lang duurd... Anders krijg je wat mara had een reactie op stress.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:37

:wave:

Heb net zo fijn gereden, ze was lekker los en ontspannen, maar ben nu wel erg moe!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:37

he allemaal
zo even bijlezen heb hier de kleine van me beste vriend op bezoek 2,5 jaar oud en pfff ben nu al moe ben blij dat me vriend nu met hem aan het voetballen is (ja in huis en ja er is al 1 glas gesneuveld)
net na anderhalve maand mijn broer weer gesproken hij klonk een stuk opgewekter dan in nederland ben benieuwd of hij nog terug komt. met zijn malaria gaat het ook goed gelukkig maar :D
nog 4 dagen werken dan een week vrij ik kan niet wachten ben helemaal op naar stal gaan kost al zo veel moeite! ben even helemaal leeg moet echt even opladen zoveel gebeurd de laatste tijd. zoveel voorbij gegaan en zoveel dingen waar ik te lang stil bij heb gestaan!
nou dames ik ga nu even bijlezen en dan naar bed ben kapot geen stal voor mij vanavond morgen weer een dag!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:23

lees ze... en ik snap helemaal wat je bedoeld.... heb ik ook gehad...
zit er nogsteeds een beetje in...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:27

Dapnik schreef:

Heb net zo fijn gereden, ze was lekker los en ontspannen, maar ben nu wel erg moe!

gebruik jij wel een pad onder je barfoot london?

Want asl ik het zo zie niet...

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:01

Madeira_ schreef:
@DivaMiep, welkom terug! :)

@Gail, ik had het wel een beetje koud ja, maar ach, vond het leuk zonder jas de foto's :) ik denk wel dat ik 1tje laat uitvergroten, krijg ze straks op cdtje (zonder copyright, ware grootte) kan ik even beter kijken welke ik ga uitprinten.

Vandaag ging rijden erg goed. :)
Madeira had ik soms niet onder controle (ging ze hard rennen, dan weer langzaam, zomaar in galop van de hoefslag afschieten—wat ik niet voelde aankomen, bokken tegen andere paarden.

Maar dat doet ze allemaal niet meer! Sterker nog.. als ze nu alleen in de bak is, gaat ze heel onzeker doen, van alles en nog wat schrikken (iets wat ze ziet liggen, maar ik zie het niet, dus zit er dan heel chill op en dan opeens voel ik haar aan de kant springen voor iets heel stom haha) en verder heeft ze nu mooie tempo met draven en galoperen. Zelfs volte galoperen gaat beter, ze wilde dan wel is een bokje geven, terug vallen in draf, maar gaat steeds beter. Ben echt trots op haar!! :)

super paard :+: :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:08

naomimak schreef:
Madeira_ schreef:
@DivaMiep, welkom terug! :)

@Gail, ik had het wel een beetje koud ja, maar ach, vond het leuk zonder jas de foto's :) ik denk wel dat ik 1tje laat uitvergroten, krijg ze straks op cdtje (zonder copyright, ware grootte) kan ik even beter kijken welke ik ga uitprinten.

Vandaag ging rijden erg goed. :)
Madeira had ik soms niet onder controle (ging ze hard rennen, dan weer langzaam, zomaar in galop van de hoefslag afschieten—wat ik niet voelde aankomen, bokken tegen andere paarden.

Maar dat doet ze allemaal niet meer! Sterker nog.. als ze nu alleen in de bak is, gaat ze heel onzeker doen, van alles en nog wat schrikken (iets wat ze ziet liggen, maar ik zie het niet, dus zit er dan heel chill op en dan opeens voel ik haar aan de kant springen voor iets heel stom haha) en verder heeft ze nu mooie tempo met draven en galoperen. Zelfs volte galoperen gaat beter, ze wilde dan wel is een bokje geven, terug vallen in draf, maar gaat steeds beter. Ben echt trots op haar!! :)

super paard :+: :P

Jaaa :+:
Maar moet wel moeilijkere oefeningen gaan bedenken haha :P

Het belangrijkste vond ik dat ze lekker ontspannen liep en aan de omgeving kon wennen.
Ze doet het super, dus nu wil ik graag weer wat bedenken om te oefenen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:26

Goedenavond :wave:

Wij hadden vanmiddag spelletjes middag van de rijvereniging, het was weer berengezellig :D Lekker bingo gedaan en ook nog 10 tellen in de rimboe :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:42

hiphopje schreef:
Wilde ze vanochtend al doen, maar ik vond het 'zielig' om haar uit de wei te halen, het is hier nu zulk lekker weer, het waait niet en het is helemaal niet koud. Dus ze mag lekker de hele dag in de wei vandaag.

Het waait hier ook niet maar ik vind het wel vreselijk koud! Heb net een hele middag staan blauwbekken in de kou :P

Peelie schreef:
Dapnik schreef:

Ik had altijd een hafpad onder mijn boomloze freeform zadel, dat zijn wel fijne pads.

Heb vanmiddag de hele middag op stal gezeten, en ik ben er nog niet uit wat ik ga doen... Ik vind ze nogal zuinig met hooi (veels te weinig hooi, en van echt slechte kwaliteit) maar ze staan wel buiten en hebben een schuilstal. Ik kan ook hier vlakbij gaan staan voor 325 euro, maar dan komen ze maar een paar uurtjes naar buiten elke dag, en het is dus vreselijk duur...
Irritant als je afhankelijk bent van pensionstallen, had ik zelf maar een stal :P

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:55

Peelie schreef:
Dapnik schreef:

Ik heb een pad van lamicel, net zo dik als dubbele inlages en met ruggengraat vrijheid. Hij is groter dan de inlages, en verdeeld de druk dus over een groter oppervlak.
Ik vind hem fijner dan mijn grandeur pad. ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:11

Hallo ...

Is weer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Heb niet bijgelezen ...

Vanmiddag foto's en een filmpje gemaakt van me zwangere tut, vandaag 228 dagen drachtig ...

Madam vond het nodig om te gaan rollen, terwijl ze dit als sinds de zomermaanden niet meer gedaan heeft. Uiteraard had ik haar zorgvuldig gepoetst voor de fotosessie, hahahaha ze blijft een varkentje ...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:52

Freya, je tut ziet er goed uit zeg! :+:
Welke haf had je ook al weer op haar gezet?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:56

Wirbelstein is de trotse papa geworden ...

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:52

Jaaa ook ik heb weer nieuws! Ik ben vanmiddag even naar buiten geweest met Anne Reseda! Een stalgenootje ging mee met haar new forest, dus was een leuk stel! Ze was heel lekker vlot en wilde wel een paar keer rennen. Het moeilijke is dat ik nog moet leren hoe ik haar precies tegenhoud haha ;) Maar dat komt natuurlijk ook door de nieuwe omgeving. Verder ging het super!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:09

Paulusjuh, ben jij toevallig langs moordrecht gereden? Middelweg?
Mijn zadel past trouwens :D Ben helemaal blij :D