[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:35

vraag me af hoe die daar gekomen is, helemaal op de tast... :(:)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:35

Nou arm knijntje zeg!!
K moet zeggen dat die van mij ook regelmatig op avontuur gaat als hij de kans krijgt.. Dus misschien heeft dit konijntje dat ook bedacht? Zit je daar als klein beestje in de stad :(:)
Gelukkig hebben jullie m nog kunnen pakken.. Had indd eens gelezen over die ziekte jaa, dat is niet best.

Mn poonie hoest een btje, paar kuchjes bij t aandraven..
Ik weet niet of ik maandag de DA zal bellen, of het even af zal wachten. Deze winter heeft hij ook al een keer eerder gehoest, maar dat ging vanzelf over met stappen en wat rust.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:40

Arm knijntje :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:41

joopiexx schreef:
Nou arm knijntje zeg!!
K moet zeggen dat die van mij ook regelmatig op avontuur gaat als hij de kans krijgt.. Dus misschien heeft dit konijntje dat ook bedacht? Zit je daar als klein beestje in de stad :(:)
Gelukkig hebben jullie m nog kunnen pakken.. Had indd eens gelezen over die ziekte jaa, dat is niet best.

Mn poonie hoest een btje, paar kuchjes bij t aandraven..
Ik weet niet of ik maandag de DA zal bellen, of het even af zal wachten. Deze winter heeft hij ook al een keer eerder gehoest, maar dat ging vanzelf over met stappen en wat rust.

nee hij was echt wel wild volges mij... :x

misschien wat fenegriek over het voer? helpt super bij die van mij :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:42

Helpt dit ook goed als hij al hoest?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:49

Madeira_ schreef:
Joeppie Madeira_ @ [JITP] Fotoshoot Haf Madeira in het winterse Dronten! fotoshoot van Madeira :D

Ik heb net een galstenenaanval weer gehad :( ben 't echt zo zat he. Ik heb echt zoiets van: trek dat stomme ding er maar gelijk uit :(

Vanmiddag heeft Suusje92 @ bokt met Madeir een springlesje gehad; goed ze is geen springtalent, maar ze vond het volgens mij erg leuk om te doen :D

mooi mooi mooi!!!

leuke foto's. Ga je er ook een uitvergroten???

en had jij het niet onwijs koud?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:56

joopiexx schreef:

bel anders je da... en leg hem even voor wat er aan de hand is en wat je het beste kan doen... dan hoeft hij niet persee langs te komen en hij kan dan bepalen of hij wel of niet langs moet komen...

Heb ik ook een keer gedaan...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:00

Ja, ik kijk het weekend nog even aan en anders bel ik maandag zowieso even.
De stal was ook wat stoffig vandaag door van dat rottige stro dat nat geweest is. Moet je helemaal uit mekaar pulken. Zn ogen waren ook wat vies dus gelijk even schoongemaakt met kamille.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:04

joopiexx schreef:

bij mijn paarden wel :j
en anders ventipulmin, dat zal je DA je haf wel voorschrijven denk ik.
maar moet je ff uitkijken met de wedstrijden, weet niet zeker of je daar wel mee mag starten, dacht van niet nl..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:16

Rij geen wedstrijden dus dat maakt zowieso al niet uit..

Nouja hou het even in de gaten, het zal wel loslopen maar k heb altijd liever het zekere voor het onzekere.. Voorgaande jaren nog wel eens weken met hem gewandelt vanwege bronchitis. Foenegriek ga ik strakjes zowieso even halen bedankt!..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:19

En anders foenegriek met knoflook.. Werkte bij mijn paardje altijd erg goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:20

o okee dat scheelt alweer dan :)
nou sucees dan!!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:40

zooo, vanmiddag weer even gereden.
mevrouw was het eerste half uur weer in turbostand.
maar later ging het wel lekker, en kon ik bijna alleen al op mijn zit sturen. nu het tempo nog zien te regelen met mijn zit, ik heb nog steeds de neiging teveel aan de teugels te willen gaan hangen als ze in turbostand staat. Grrrrrr, dat haat ik van mezelf. Mijn dochter stapt op en loopt gewoon met een los teugeltje weg, nou jaaaaaaaaaaaaa
(dat hoofd van haar is nog niet vol met engelse dressuur, hihi, daar is nog genoeg plaats voor het western. mijn hoofd zit veel te vol met het engels, hihi)

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:03

Hey! I am back! Ik ben ff lekker op vakantie geweest.±D
Nog spannende dingen gebeurd hier.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:06

Halllooooo :wave:

Mijn knolliebollie was weer heerlijk gek in de bak haha :D

Niet heel veel spannende dingen gebeurd DivaMiep! Waar ben je heen geweest? :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:17

@DivaMiep, welkom terug! :)

@Gail, ik had het wel een beetje koud ja, maar ach, vond het leuk zonder jas de foto's :) ik denk wel dat ik 1tje laat uitvergroten, krijg ze straks op cdtje (zonder copyright, ware grootte) kan ik even beter kijken welke ik ga uitprinten.

Vandaag ging rijden erg goed. :)
Madeira had ik soms niet onder controle (ging ze hard rennen, dan weer langzaam, zomaar in galop van de hoefslag afschieten—wat ik niet voelde aankomen, bokken tegen andere paarden.

Maar dat doet ze allemaal niet meer! Sterker nog.. als ze nu alleen in de bak is, gaat ze heel onzeker doen, van alles en nog wat schrikken (iets wat ze ziet liggen, maar ik zie het niet, dus zit er dan heel chill op en dan opeens voel ik haar aan de kant springen voor iets heel stom haha) en verder heeft ze nu mooie tempo met draven en galoperen. Zelfs volte galoperen gaat beter, ze wilde dan wel is een bokje geven, terug vallen in draf, maar gaat steeds beter. Ben echt trots op haar!! :)

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:21

daar ben ik ook weer eens :) en ga gelijk ff spammen ;)
[ITP] Akino itp
berichtje zou leuk zijn :)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:38

_Laura__ schreef:
daar ben ik ook weer eens :) en ga gelijk ff spammen ;)
[ITP] Akino itp
berichtje zou leuk zijn :)

zo goed? :P

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:40

ja hoor dank je wel haha ;)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:40

Boy stond er net weer een stuk alerter bij, dus ik ben wel weer gerust..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:18

Hooi ik meld me ook ff..

Wat was er dan met Boy?? (heb ik waarschijnlijk gemist.. sorry)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:55

Zo, heb net een boomloos zadel opgehaald :D
Ben echt benieuwd of deze gaat passen op het dikke tonnetje!
Heb jij m al binnen peelie?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:18

Freya schreef:
Goede morgen allemaal ,

Ik wil dit graag met jullie delen :

In het Trekpaard & De Haflinger, welke ik elke 2 maanden thuis gestuurd krijg, stond een intressant artikel in, die niet alleen voor de trekpaarden en haflingerbezitters van belang zijn, maar voor elke paardenbezitter/eigenaar.

In het kort :

Op 1 juli 2009 wordt er een Europese verordering met voorschriften voor de indentificatie en registratie van paarden van kracht. In deze verordering staan veel verplichtingen die in Nederland al gelden sinds 1 januari 2004, toen de PVV verorderingen identificatie en registratie van paardachtingen in werking trad. Daarnaast staart er in de Europese verordering ook een aantal nieuwe voorschriften. Deze voorschriften gaan vanaf 1 juli 2009 in Nederland en in alle andere lidstaten van de EU gelden.

Aanvulling van Paardenpaspoorten:
Vanaf 1998 is een paardenpaspoort verplicht bij geregistreerde paarden en pony's ( dat zijn de bij een erkend stamboek ingeschreven paarden/pony's )
In 2000 werd deze verplichting uitgebreid tot alle paarden en pony's. Toen werd ook de inhoud van het paspoort uitgebreid. Er werd een hoofdstuk toegevoegd over medische behandelingen. Vanaf 2004 zijn alle uitgegeven paspoorten zeker vorozien van een hoofdstuk "Medische behandelingen"

Mocht je paardenpaspoort dit niet hebben, kan je bij de uitgeven van het paspoort van jouw paard / pony's voor 1 juli 2009 een bijlage opvragen. na 1 juli 2009 kan dit niet meer en is het paspoort niet meer geldig en ben je eigenlijk verplicht een geheel nieuw paspoort aan te schaffen.
Zonde van het geld, van bij het stamboek van Het Trekpaard & De Haflinger kost een bijlage maar 5 euro.

Hier is de link van het gehele artikel
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PQSCKDRP.jpg

Goed dat je dat zegt! Ik had zoiets ook al in het kvth blad zien staan maar over dat soort dingen lees ik altijd heen.

Muppetmayo: een boomloos zadel past toch op elk paard? Welk merk is het?

Wat is er trouwens gebeurd met het haflingermeeting-topic? Ik kan het nergens meer vinden!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 07:58

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:20

Haaaj :D

Ik heb toennet/toenstraks al heerlijk gereden, hij liep lekker zeg! :D Daarna hem met z'n deken in de bak gezet en hem uitgemest(doe ik iedere dag, mijn paard is netjes, poept en plast op 1 hoop achterin de stal :D ) Maar hij had geen zin om te rollen dus ik zn beenbescherming afgedoen, alles geborsteld, hoeven met water en een borsteltje afgedaan, hoefvet erop en Et Võila. *D