[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:33

Tamara/Wes, Heel apart indd dat het in een land zulk ander weer kan zijn.
Balen dat het hoofdstel niet past :(.
Elk nadeel heeft z'n voordeel O:)
Odrada, Fijn dat het beter gaat. Is een bein een hoefzweer oid?
Leuke foto's heb je gemaakt!
Ninke, Hahaha ja gelukkig wel. Al het ijs is weg.
Even voor de vergelijking:
Foto van woensdag, straat zag er donderdag precies hetzelfde uit (misschien nog wel met meer ijs zelfs :+ ) :
Afbeelding
Foto van vandaag :')
Afbeelding
Hoofdstel staat Sieta mooi!

mignonne2403

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:42

Jammer dat hij niet past tamara! Hopelijk vind je wel een geschikt hoofdstel :)
Staat goed Ninke! Vind bruin ook altijd mooi, maar ik heb verder alles in t zwart, dus zal nooit een bruin hoofdstel doen :')
Haha Christa, inderdaad zo'n verschil je, hier heerlijk zonnetje nu, lijkt wel voorjaar :+
Heb echt heerlijk gereden vandaag :)
Iemand nog plannen voor dit weekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:32

Wat balen [***] maar het is ook erg lastig hoor! Het juiste hoofdstel vinden voor je paardje... Ik heb heel lang met een gewoon hoofdstel gereden... Ben toen over gestapt naar een lage neusriemen en daar liep [***] super op en dan nu heb ik die ik laatst gekocht... heb er dus 3 hangen waar van ik er maar 1 gebruik haha Dat hoofdstel wat wij nu hebben [***] kan ook bitloos dus als die goed past kan je er bitloos van maken...

Dat bruine hoofdstel is ook erg gaaf zeg! Kriebelt voor mij heel er g weer bitloos maar kan effe niet!

Ik was gisteren jarig en ben flik verwent moet ik zeggen maar het was echt super gezellig lag ook laat op me bed hihi

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:46

Indd heerlijk weer! Fijn dat het rijden goed ging :o.
Nog gefeliciteerd Tamara! Y)(^)
Ik ga morgen heerlijk uitgebreid Heidie doen! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:03

En Heidi nog gedaan?

Hier een net een paar teugels gemaakt =) Binnen kort maar is teugels v oor mezelf maken in plaatst van v oor andere hihi :P

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:04

Jazekers. Heerlijk gepoetst, kwam zoveel haar vanaf := . Daarna fijn gereden.
Hahah leuk!
Straks lekker een bosritje maken *\o/*

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:19

Ik vind bruin haar dus echt niet mooi staan :')
Het hoofdstel is ook niet van mij, maar hij past wel en sieta reageert niet erg goed op bitloos dus ik ben ook niet van plan om er op dit moment een aan te schaffen :)

@tamara, succes met je zoektocht!

@cheidie, ze voorspellen voor de komende weken weer sneeuw, althans dat hoorde ik :D
Ik hoop dat er echt een dik pak goed sneeuw valt voor 2 dagen zodat ik leuke foto's kan maken en ze kan spelen in de sneeuw. Al moet ik wel even nadenken wat we doen met haar ijzers, zo vervelend
Hier is ze ook al zo aan het verharen, en dat terwijl het deze week weer onder 0 gaat worden..
Veel plezier in het bos!

@mignonne, ik vind bruin tuig ook mooi (alleen dus niet bij sieta) maar het klopt wel wat je zegt; gewoon alles in dezelfde kleur :)
Mooi dat het rijden goed ging!

@tamara, nog gefeliciteerd! Y)(^)
Rambo micklem competition kan niet bitloos gemaakt worden, alleen de Rambo micklem multi bridle kan dat!
Leuk dat je teugels maakt, heb je foto's?

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:23

Hier doe ik even rustig aan, sieta is verkouden.. :(:)
Ik had vrijdag nog wel iets bizars meegemaakt tijdens mijn stapritje in het bos!
Ik reed gewoon op het ruiterpad kwam ik dus een paard tegen zonder iets op/of en zonder eigenaar. Ik riep naar een man die verderop stond of hij bij hem hoorde maar hij zei; nee niet van mij, loopt vanzelf wel weer terug.
Dus ik verder rijden maar de Tinker vond sieta blijkbaar leuk want hij bleef ons maar volgen, uiteindelijk afgestapt omdat we een weg naderden en toen ik ik net iemand wilde bellen kwam de eigenaresse aan geraced op de fiets met een halster.

Ik wist anders echt niet wat ik moest doen, hij had zo de weg op kunnen gaan 8)7
Sieta vond het wel gezellig volgens mij haha

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:35

Nog gefeliciteerd Tamara!
Veel plezier met je bosrit Christa!
Jeetje wat bizar Ninke, gelukkig is het allemaal goed gekomen maar wie weet wat had kunnen gebeuren...
Beterschap met sieta!

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:23

Ninke, Sneeuw is goed *\o/* . Dan kun je tenminste 'normaal' lopen zonder bij elke pas uit te glijden hahahaha :') .
IJzers en sneeuw is inderdaad lastig...
Balen dat Sieta verkouden is. Hopelijk knapt ze snel op!
Das eng van die tinker. Wel goed gehandeld, en gelukkig kwam z'n baasje om m op te halen!

Vandaag dus naar het bos geweest. Tja wat zullen we zeggen, hahaha. Had niet anders verwacht dan dat ze nogal blij zou zijn. En dat was ze :# . Bokken en alles. Was met een vriendin en haar fjord (de fjord waar mn vader ook wel eens op rijdt) dus dat was wel fijn. Kan ook nooit boos worden op Heidie, want ze is gewoon zo blij <3. We hebben ons dus wel vermaakt.
En hoe was jullie weekend? :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:24

Wat een verschil Christa! Fijn dat de wegen weer goed begaanbaar zijn :)

Dat 'probleem' heb ik dus ook Mignonne. Heb net een paar maanden geleden een nieuw zwartleren zadel gekocht, dus een bruin hoofdstel vind ik nu echt een no-go :P Fijn dat het rijden goed ging!

Van mijn hoofdstellen kunnen helaas geen bitloze hoofdstellen worden gemaakt Tamara :( Dus nu ga ik waarschijnlijk een rijhalster bestellen bij Horse Charms. Waarom kun je nu niet bitloos rijden? Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Y)(^)

Balen dat Sieta verkouden is! Hopelijk gaat het snel weer beter met haar. Wel apart wat je hebt meegemaakt zeg! Vind dat je goed gehandeld hebt hoor. Gelukkig is het paard weer bij de eigenaresse. Lijkt me vreselijk om je paard op die manier kwijt te raken.

Klinkt heerlijk Christa :D Mijn weekend was behoorlijk saai. Heb ook niet veel bijzonders kunnen doen met Wes, omdat ik de afgelopen 3 dagen heb moeten werken. Nu ben ik vrij en is het weer regenachtig ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:55

Dat dure hoofdstel moet bitloos kunnen zou het even op zoeken momento!
Ik heb namelijk een 3 in 1 hoofdstel bit, botloos en longeer

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:11

Hallo iedereen!! Ik wil mij hier ook melden als kersverse haflinger eigenaar... sinds zaterdag weer, na een aantal jaren haflingerloos te zijn geweest, in bezit van een jonge 3 jarige ruin ( Arachon X Windspiel) ... helaas heeft hij nog een lange weg te gaan na een Bekkenbreuk afgelopen september. Gij zit middenin zijn revalidatie proces maar ik ben ervan overtuigd dat hij een mooie toekomst tegemoet gaat.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:49

De Micklem Competition is er niet voor gemaakt om bitloos te worden gebruikt. Het zou theoretisch wel kunnen, maar het is minder veilig en minder fijn voor je paard (door scherpere inwerking). De Micklem Multi (het hoofdstel op het plaatje in jouw link) kan wel bitloos worden gebruikt.

Welkom mascha_king :wave: Leuk, weer een Haflinger! Ben wel benieuwd naar een foto van je nieuwe aanwinst :) Hopelijk gaat het snel weer beter met hem. Hoe is hij aan die breuk gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:03

Dat is het hoofdstel wat ik gekocht heb bewust om de reden dat ik er alle kanten mee op kan!

Ik heb me tevens op gegeven voor 2 cross lessen & cross wedstrijd =)

Welkom! Hoe heet je? Hoe heet je haflinger? Heb je foto's? We houden hier heel erg van foto's hihi

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:07

Haha ik zelf heet Mascha van Vliet en woon in Tongeren vlakbij Maastricht. Mijn haffie heet Arno van Adma. Hoe hij aan de breuk is gekomen is onbekend maar t zou op de wei gebeurt zijn...

Wie wil mij even in jip en janneke taal uitleggen hoe ik makkelijk fotos kan plaatsen...? ☺

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:11

Ik upload zelf foto's via TinyPic. Je selecteert de foto die je wilt uploaden, kiest het formaat (ik kies meestal 640x480) en drukt op 'nu uploaden'. Vervolgens kopieer je de tweede link (of de laatste, maar dan moet je er zelf [*IMG][/IMG*] (zonder de *) omheen zetten) en zet die in je bericht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:21

Zo doe ik ook uploaden maar wat een raar verhaal dat ze niet weten hoe het gekomen is zeg! Hoop dat die bij jou helemaal kan herstellen! =)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:57

Haha leuk dat Heidi het leuk vond! Heel fijn, wat minder hoe ze dat dan laat merken haha :+

Dat is balen Tamara (Wes) echt rotweer nu elke keer met die buien..

Welkom Mascha! Klinkt niet goed.. :( veel beterschap!!

Leuk die crosslessen! Lijkt me echt gaaf :D

Ik had eenmaal ons hoofdstel omgebouwt tot bitloos via een instructie, nou Dutchie werd helemaal gek :') we gingen toen rodeo door de bak dus dat was niet zo'n goed plan achteraf.. gewone bitloos doet hij verder niets op, maar kan hem bv ook niet rijden met touwhalster naar de wei,hij snapt het niet druk van voren, dus sidepull was ideaal voor mij.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:02

Ik heb net ook weer een sidepull besteld, zo'n rijhalster van Horse Charms. Ben benieuwd :)

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:08

Christa, haha dolle heidie! Zo te horen hebben jullie beiden genoten :)

Mascha, welkom! Ik upload via mijnalbum.com

Tamara, ohhh leuk :))
Ik wil ook ontzettend graag een crossles nemen binnenkort

Tamara, ik ben benieuwd welke je besteld hebt, hopelijk is die snel binnen zodat je hem kan showen en uitproberen!

Hier langzaam aan het opbouwen met sieta, tussen de buien door een paar foto's gemaakt <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:23

Ohja en ook mn profiel wat veranderd :)

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:40

Afbeelding

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:49

Ha.. ik kan t... jeej bedankt iedereen voor de tips....nu wat beter weer en dan mooiere foto's maken. Deze is van zondag en toen was ie net 12 uur bij mij...