[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomimak

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:17

ik heb nergens last van :P

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:20

Moet ook zeggen dat dat op dit moment haar enigste nadeel is..

Ik ga me ffies omkleden, ben net op stal geweest, ga zo naar mijn vriendin, heeft een afspraak voo rhaar trouwjurk..

tot snel!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:41

Kan het niet laten.. Echt zoooo grappig

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:41

mmmm moment..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:43

:D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:40

Joeppie Madeira_ @ [JITP] Fotoshoot Haf Madeira in het winterse Dronten! fotoshoot van Madeira :D

Ik heb net een galstenenaanval weer gehad :( ben 't echt zo zat he. Ik heb echt zoiets van: trek dat stomme ding er maar gelijk uit :(

Vanmiddag heeft Suusje92 @ bokt met Madeir een springlesje gehad; goed ze is geen springtalent, maar ze vond het volgens mij erg leuk om te doen :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:45

Echt super mooie foto's paulien!!! Super!! jullie zijn echt een super stel!!

Ik ga ervandoor
:evaw:

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:50

Gina2003 mijn haf was ook zo'n uitbreker. Geen stroom te hoog, meneer dook er gewoon onderdoor :(
Nu ben ik inmiddels verhuisd van stal (met een mega hoog hek aan het begin van het erf, daarom koos ik deze stal, hoefde ik m niet meer van de weg te plukken). Hij staat achter een meest banketstaaf hekje, daar zou meneer op de andere stal zo overheen springen. Ik had me dus al op het ergste voorbereid. Maar niks! Hij heeft nog niet eens 1 keer een poging gedaan! Ik denk dus toch dat het met je stalling te maken heeft. Heeft ze het wel 100% naar haar zin?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:54

ohh dames help me vriend en ik kregen weer eens een bui en gaan nu om 8 uur savonds de slaapkamer verven haha echt weer wat voor ons haha! word vanavond in de woonkamer slapen dus! hele mooie foto's madeira :D:D

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:02

Ik ga deze zomer verhuizen, paarden komen dan aan huis te staan. De omheining moet nog worden gemaakt, moet in ieder geval goed stevig zijn.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 07:34

Hahaha MaaykeKramer ik ken dat soort akties :P
Welke kleur wordt het nu?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 07:50

Knappe foto's Paulien :D

Pff vandaag gaan we weten op het werk wie ontslagen wordt en wie naar een andere vestiging wordt overgeplaatst... Ik hoop zooooo dat ik het niet ben!!!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:26

muppetmayo schreef:
Gina2003 mijn haf was ook zo'n uitbreker. Geen stroom te hoog, meneer dook er gewoon onderdoor :(
Nu ben ik inmiddels verhuisd van stal (met een mega hoog hek aan het begin van het erf, daarom koos ik deze stal, hoefde ik m niet meer van de weg te plukken). Hij staat achter een meest banketstaaf hekje, daar zou meneer op de andere stal zo overheen springen. Ik had me dus al op het ergste voorbereid. Maar niks! Hij heeft nog niet eens 1 keer een poging gedaan! Ik denk dus toch dat het met je stalling te maken heeft. Heeft ze het wel 100% naar haar zin?

Ik sta nu een paar maanden op een nieuwe stal, waar ze wel meewerken met haar gedrag.
Ze brak nl ook uit aan de hand, en omdat hun nu ook met het naar buiten brengen en zo, haar goed in de gaten houden en doen wat ik vraag, als ze te hard gaat, haar terug zetten en zo, dus achteruit laten lopen, ook al moet dat 100 keer, doen ze dat, dus dat gaat allemaal goed.
Ik kon een tijd alleen met hengstenbit lopen, het was zelfs zo erg, dat als ik de gang van de stal uit liep, was ze al weg, was dat zo zat, dus heb ik een training bij iemand gevolgd, en dat gaat nu super.

De stal waar ze nu staat kan ze elke dag naar buiten, daarnaast gaan ze zo en zo 3 keer in de week in de stapmolen, en als het weer het niet toelaat, gaan ze zo en zo in de molen, zodat ze wel haar extra beweging krijgt.
Het is ook rustiger, dus krijgt ze ook individuele aandacht.
De paddock is eigenlijk met allemaal hekken, behalve bij de in en uitgangen, nou dat weet ze dus.
Ze hebben al een paddock voor een deel Gina proof gemaakt, maar schijnbaar nog neit genoeg.
Ik heb haar vorig jaar ook al voor straf een tijdje op stal gelaten, want het was zo erg, als je haar in de wei ging doen, en je had de draden nog niet eens dicht, was ze er alweer uit, was ze onder een draad naast de ingang gegaan, werd er echt wanhopig van.
Het gaat al een stuk beter.
De stal vind ze helemaal super, ze is zo ontspannen geworden, en ik heb nog steeds regelmatig contact met een soort paardenfluisteraar, ze is het niet helemaal, maar ze kan wel met ze comminiseren, en ze geeft an het heel leuk te vinden.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:27

chipieke, succes vandaag, zal aan je denken, hoop dat het helpt!
Wat voor werk doe je?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:44

Goede morgen allemaal ,

Ik wil dit graag met jullie delen :

In het Trekpaard & De Haflinger, welke ik elke 2 maanden thuis gestuurd krijg, stond een intressant artikel in, die niet alleen voor de trekpaarden en haflingerbezitters van belang zijn, maar voor elke paardenbezitter/eigenaar.

In het kort :

Op 1 juli 2009 wordt er een Europese verordering met voorschriften voor de indentificatie en registratie van paarden van kracht. In deze verordering staan veel verplichtingen die in Nederland al gelden sinds 1 januari 2004, toen de PVV verorderingen identificatie en registratie van paardachtingen in werking trad. Daarnaast staart er in de Europese verordering ook een aantal nieuwe voorschriften. Deze voorschriften gaan vanaf 1 juli 2009 in Nederland en in alle andere lidstaten van de EU gelden.

Aanvulling van Paardenpaspoorten:
Vanaf 1998 is een paardenpaspoort verplicht bij geregistreerde paarden en pony's ( dat zijn de bij een erkend stamboek ingeschreven paarden/pony's )
In 2000 werd deze verplichting uitgebreid tot alle paarden en pony's. Toen werd ook de inhoud van het paspoort uitgebreid. Er werd een hoofdstuk toegevoegd over medische behandelingen. Vanaf 2004 zijn alle uitgegeven paspoorten zeker vorozien van een hoofdstuk "Medische behandelingen"

Mocht je paardenpaspoort dit niet hebben, kan je bij de uitgeven van het paspoort van jouw paard / pony's voor 1 juli 2009 een bijlage opvragen. na 1 juli 2009 kan dit niet meer en is het paspoort niet meer geldig en ben je eigenlijk verplicht een geheel nieuw paspoort aan te schaffen.
Zonde van het geld, van bij het stamboek van Het Trekpaard & De Haflinger kost een bijlage maar 5 euro.

Hier is de link van het gehele artikel
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PQSCKDRP.jpg

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:55

Madeira_ schreef:
Joeppie Madeira_ @ [JITP] Fotoshoot Haf Madeira in het winterse Dronten! fotoshoot van Madeira :D

Ik heb net een galstenenaanval weer gehad :( ben 't echt zo zat he. Ik heb echt zoiets van: trek dat stomme ding er maar gelijk uit :(

Vanmiddag heeft Suusje92 @ bokt met Madeir een springlesje gehad; goed ze is geen springtalent, maar ze vond het volgens mij erg leuk om te doen :D

Fantastisch gave foto's!! :D :+:

Ik was gisteren rond 'n uur of 3 bij mn knapperd, had 'm bandages en springschoenen aangedaan aangezien hij weer voor het eerst naar buiten ging na 2 weken, omdat de ene keer de bak bevroren was, en de andere keer de bak te nat was en gisteren was tie helemaal toppie :D +:)+
Hij was gek :oo Had eigenlijk foto's moeten maken van mn gekke straaljager, een voorbeeldje: Hij stond even bij de komen in de hoek van de bak en komt 'n rammelding over de parallelweg en hij sprong :oo Met 4 benen boven het hek uit!!! Die smiegt kan dus echt wel springen, maar niet over balken _O- :')

haflingerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:03

Stravero Ik zag dat je met de HTC-competitie naar de finale bent met je lieve haflinger... Proficiat :D

Ik ben ook door naar de finale.,, maar moet als eerste die dag starten , en onze eerste ere ronde komt eraan. }>

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:04

HOE ZIE JIJ DAT? :oo :Y)

GEFELI GEFELI GEFELICITEEEEEEEEEERD *\o/* :D Ennuh..Dan kunnen we meten want de prijsuitreiking van de finale is altijd helemaal als laatste :D

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:07

Ennuh met die ereronde, zal ik die uitgestrekte draf van mn topper eens showen hihi :D :o

haflingerrr

Moet je naar http://www.htc-competitie.nl gaan, en dan staat daar finale 8 maart berlicum dressuur.. :Y)
Maar ik heb er zoveel zin in al....,,, :P....
Die uitgestrekte draf wil ik wel dan zien :D ...
Laatst bijgewerkt door haflingerrr op 20-02-09 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Stravero

Zie mijn berichtje hierboven :D

Ik heb er ook ONTZETTEND veel zin in *\o/*

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:53

Heel veel succes in de Finale :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:20

Freya, handig van je om dat artikel er op te zetten. Volgens mij heb ik dit inderdaad niet en kan ik nog de bijlage opvragen.

Meiden succes in de finale!

Vandaag de hele ochtend ingepakt op mn stage, in de vakantie gaan we verhuizen naar een nieuw gebouw!!
Eindelijk!! :Y)
Nu gaat k weer ff rijden.. mag een bontje van iemand uitproberen op me zadel. Er zit namelijk een bobbeltje in mn zitvlak en dat zit met buitenrijden echt beroerd. Zolang ik in de bak rij valt het alles mee, maar dan rij ik hoogstens 3 kwartier echt intensief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:30

auw dat lijkt mij ook verrot ja zo'n bobbeltje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:34

ik heb vandaag knijntje gered .. :(:) klinkt echt pennie haha.
die zat buiten ergens aan de overkant vd weg bij t kantoor waar ik werk en op me werk hadden ze het er al over.
dus ander meisje+ik naar buiten met een doos.. was gewoon een wilde die midden tussen de gebouwen en verkeer enzo in elkaar gedoken zat.
hij had vreselijke pus ogen en kon helemaal NIKS meer zien.. was echt heeeel zielig om te zien...
super bang natuurlijk met al die geluiden enzo. ik m heel snel gepakt en in de doos gestopt.
dieren ambu heeft m opgehaald bij de receptie :p en gaan m een spuitje geven :(:) beter. die konijnenziekte (myxomatose)
is super besmettelijk en dodelijk.. ze hebben er ook erge pijn van!
dus alle kleren in de was enzo want we hebben zelf ook 2 nijntjes