[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:49

Odrada, Wat vervelend! Hopelijk is ze snel weer goed! Hebben jullie het bij de shoot droog gehouden?
Sanne, Heerlijk! Balen van dr hoeven, hopelijk valt het mee.
Tamara/Wes, Super leuk :D. Wat doe je allemaal precies met zo'n grondwerkles?
Tamara/Apollo, Leuk! Lekker rustig aan gedaan met kerst dus :).
Leuk dekje en hoofdstel. Over de micklem hoor je inderdaad goede dingen!

Ik weet niet waar jullie allemaal wonen, maar hier in het noorden is het gekkenhuis :+ . Gisteren sneeuw, en nu zijn de wegen een en al ijs. Heel veel mensen zijn over de weg aan het schaatsen, maar daar hebben jullie vast wel filmpjes van gezien *\o/* _/-\o_ . Dus ook vrij van school, dat is dan wel weer een voordeel. Gisteren nog foto's gemaakt in het bos. En vandaag weer gereden. Ik woon 2 minuten van stal, maar ben maar lopend gegaan en zelfs dat was spannend :') . Hier in de straat wordt niet gestrooid, dus iets lastig was het wel. De hele oprit van stal is ook één ijsbaan, dus daar met de auto komen is ook iets kansloos. Maar ik ben weer veilig thuis, en blijf nu lekker de hele dag binnen :Y) .

Afbeelding

Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:35

Staat hem goed hoor Tamara! Ik heb sowieso een voorliefde voor blauw op Haflingers :P

Mooi die sneeuwfoto's Christa! Ik wil ook graag weer sneeuwfoto's maken, maar als ik hoor wat een ellende het weer oplevert in het noorden ben ik toch wel weer blij dat we dat hier niet hebben :P Wel lekker dat je vrij bent van school! Staan de paarden bij jullie wel buiten of gaat dat nu niet?

Na lang twijfelen heb ik het toch gedaan... Ik heb een bitloos hoofdstel besteld voor Wes! De F.R.A. Pardoes (sidepull) om precies te zijn. Wil al een tijdje graag over gaan naar bitloos rijden en na me veel te hebben ingelezen ben ik bij dit hoofdstel uitgekomen. Ben heel benieuwd hoe Wes erop gaat reageren. Als het goed is krijg ik hem morgen al binnen en dan hoop ik hem gelijk even uit te proberen.

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:53

Dankjewel! Haha, tja. Gelukkig vermaken de meeste mensen zich met schaatsen whaahah. We kunnen er niks aan doen, en t heeft ook wel wat :).
Ze staan de hele dag binnen, en gaan er 's ochtends een uur uit. Waar ik toch wel van baal als ik eerlijk ben, Heidie wordt er niet gezelliger van :P.... Maar goed.
Super leuk! Volgens mij heeft een vriendin van mij ook zo iets. Ben benieuwd hoe het gaat met rijden!

mignonne2403

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:41

Wat een leuk dekje zeg!

Leuke foto's van heidi!

Ben benieuwd hoe het bitloos je bevalt!

Hier ook sneeuw en Ijzel,hele dag vrij is wel lekker opzich :) gister ook al vrij door een studiedag
Dutchie vond de sneeuw maar raar, hij zag het erf vol met sneeuw en schrok zich helemaal dood :')
Hij gleed uit en viel half, gelukkig niets aan de hand :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:24

Laat de sneeuw maar komen!

Ja [***] Blauw staat zeker goed op haflingers maar andere velle kleuren ook hoor!

Ik heb met [***] ook erg lang bitloos gereden & ik ree enkel met een touw halstertje... Ik wil het ook zeker weer op gaan pakken maar wil me ook erg graag gaan richten op Endurance!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:51

Gelukkig nieuw jaaaar *\o/*

@Tamara, hopelijk heb je er niet veel aan overgehouden! Wel fijn dat Wes terugkwam, ik denk dat sieta naar een stuk gras zou toe rennen om vervolgens te gaan vreten :o

Leuk een grondwerk les! Wil ik ook ooit nog een keer doen.
Ben benieuwd hoe Wes reageert op bitloos, ik heb een keer een bitloos hoofdstel geleend van iemand, maar ze reageerde nog beter op een halster dan op dat hoofdstel :\

@Odrada, aaaaw die recht afgeknipte voorpluk :P! Wat is ze opgeknapt zeg! Jammer dat er nu weer wat kilo bijgekomen is maar nog lang niet zo veel als dat het was!
Arme pony, dat het maar snel weer over is :(:)

Ik ben ook wel benieuwd naar je foto's!

@Plutolover, ik zag op fb dat hij model heeft gestaan! Leuk hoor :)

@Charlotte, fijn dat het wat beter met hem gaat :j

@Sanne, daarom staat Sieta hier ook op ijzers voor, op advies van DA, haar hoeven waren zo ongelijk toen ik haar kocht.

@Mignonne, haha vrijspringen is leuk he :D
Doorzetter +:)+

@Tamara, Leuk dekje! Eskadron vind ik zo'n leuk merk :~
Woww, ik dacht dat Sieta's staart vies was! Maar die van Apollo is gewoon zwart :')

Hier ook een Rambo Micklem fan yeah :):)

@Christa, Leuke foto's! Sneeuwfoto's vind ik altijd zo gaaf. Hier alleen maar regen, dan heb ik liever sneeuw denk ik :=

Al vind Sieta sneeuw maar gek, je ziet haar gewoon denken; waar is dat gras nou gebleven %)

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:56

Tja, hier gaat alles gewoon normaal.
Sieta had natuurlijk toen ik weg was 10 dagen stil gestaan dus wilde het rijden weer een beetje gaan opbouwen. Vorige week ging dat nog ontzettend goed, maar gister jeetje ik was er echt klaar mee :\
En Sieta was er ook klaar mee, pismerrie dat ze is :j

Vandaag maar opnieuw een poging doen.

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:30

Thanx!
Mignonne, Ik moet altijd zo lachen om hoe jij dingen over Dutchie verteld hahahaha! :+
Was je vandaag ook vrij?
Ninke, Hahahaha, gras weg :')
Vervelend dat het niet goed ging. Hopelijk gaat het vandaag beter!

Nou vanaf de bank, ingesloten in mn eigen huis meld ik dat ik nog een dag vrij heb van school. *\o/* . Harstikke leuk allemaal, maar ik kom dus ook niet meer bij Heidie :') . Het zou vast mogelijk zijn, maar ik durf niet zo goed :Y) . De hele straat hier is ijs, en voordat ik hier weg ben, ben ik wel 15 minuten verder denk ik. En de oprit van de manege is ook ijs, en duurt het waarschijnlijk ook 10 minuten. Dus ik blijf wel veilig binnen, en ga ik morgen weer een poging wagen :P . Gisteren wel geweest trouwens, en nog gereden.
Hoe is/was jullie dag?

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:32

Ik wil van die snowsteps, ideaal _/-\o_. Maar voordat die hier zijn is het denk ik al weer 10 graden :D .

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:06

Ja, ik snap wel dat je er van baalt Christa, maar het is denk ik wel beter dat ze nu binnen staan.

Ah, arme Dutchie! Gelukkig heeft hij niks.

Leuk dat je je wilt gaan richten op endurance Tamara :)

Welk soort bitloos hoofdstel heb jij geprobeerd Ninke? Ik heb nooit met een halster gereden. Hoe doe je dat met de teugels aan het halster dan? Hopelijk gaat het rijden vandaag beter!

Heerlijk, die vrije dagen zo! Ik was gisteren ook vrij en vandaag ook, maar niet vanwege sneeuw/ijs. We zijn gewoon door de stof heen :+ Volgende week heb ik maar 1 college van nog geen 2 uur, dus dan ben ik ook lekker veel vrij. Er komen alleen wel weer tentamens aan, dus ik heb nog wel genoeg te doen. Verder niet zoveel te melden eigenlijk. Zit te wachten tot mijn pakketje komt :7

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:17

Haha succes met rijden Ninke!!

Aan de ene kant is dat ijzel wel leuk natuurlijk, en schoolvrij, tot je bedenkt dat je dan niet naar je blondje kan hahaha,

Succes met tentamens voorbereiden alvast!!

Ik was inderdaad toch weer vrij vandaag :D scheelt weer even wat uren, helaas is het 8 km naar stal dus lopend gaat dat m niet worden:')
Alle paarden blijven hier op stal omdat het erf spekglad is...

Kun je ook schaatsen op de weg Christa?? Heb net van die onderbinders omgebonden, supergrappig :+

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:34

Ja dat absoluut Tamara. Het ijzelt hier nu ook weer. :brr: . Maar het is wel fijn als ze met 'normaler' weer wel buiten konden staan. Ga het ook met staleigenaar even overleggen, vriendin wil haar dan wel buiten zetten en dan kan ik haar meteen uit school binnen halen. Dan staat ze gewoon op zand, niet in t land oid.
Lekker dat je vrij bent! Succes alvast met je tentamens!
Hahah Mignonne, lekker! Hier in de straat schaatsen lukt niet denk ik, nou kan ik het ook niet zo goed hahahahah. Lach me wel suf om al die filmpjes van mensen die schaatsen over de straat :+ :') .

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:51

Ja, dat is wel balen Mignonne! Gelukkig staat Dutchie op een plek waar hij verzorgd wordt. Lijkt me vreselijk als je je paard nu in het noorden op een afgelegen plekje hebt staan waar je alles zelf moet doen. Dat wordt schaatsen naar je paard haha :+

Zo apart dat het daar zo slecht is. Hier is het wel koud, maar verder hebben we nergens last van. Gelukkig maar. Lopen naar stal zou voor mij ook niet te doen zijn.

Dat klinkt wel als een goede oplossing Christa :)

Hij is er *\o/* Maat lijkt me in ieder geval wel prima. Het hoofdstel is redelijk ruim verstelbaar. Vanavond even passen en misschien al even uitproberen.
Afbeelding

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:02

Wat leuk!! Ik heb dezelfde :)
Ja heel fb wordt plat met al die schaats filmpjes :')
Ben blij dat hij inderdaad verzorgt wordt..

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:05

Heb je een foto van het hoofdstel op Dutchie? Mag ook per PB hoor. Ben wel benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:34

Gaaf hoofdstel Tam!

Ik wil hier ook sneeuw en bende haha geef maar aan mij dat rot weer haha

Ik ree eerder so.. Dit was enkel met een fotoshoot maar zo reden wij dan..
Afbeelding

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:19

Oeps, ik moet wat bijlezen precies! Het is hier nogal een gekte, studeren voor de opkomende examens, toch naar Lana trekken en ondertussen ook nog afspraken maken... Ik ben een echte toerist tijdens de blok. :')

Apollo, mooi dekje - ik vind die van Eskadron zo prachtig. Ik heb een zwarte drukverdelende dek voor onder mijn Ghost, dus om pietje precies te zijn ik niet echt meer met dekjes. :+ En een Rambo Micklem, staat hem echt prachtig. Jij gaat je ook richten op de endurance? Super! :D Ik zou zeggen als je mee wilt om te helpen met onze eerste wedstrijd in maart, ga je gang, maar ik denk dat vlaams-brabant wat ver is voor je :=

Cheidie, ik heb het gemerkt, wat een heisa! Ik moet zeggen dat ik er niet jaloers op ben... ik zou echt graag eens gaan sleeën met Lana maar tijdens de examens sneeuw is nu niet zo super, vooral als ik met de NMBS naar mijn examen moet. Die treinen hebben nu al moeite omdat er blijkbaar "halve" stakingen zijn, pfft. De filmpjes zijn ook op mijn facebookfeed voorbijgekomen, kan je nog niet schaatsen zonder schaatsen daar? :o

Westhof, daar heb ik er nog veel mee zien rondrijden! Ik hoop dat hij netjes past. :D

Hier is er dus geen sneeuw (OEF, mag nog even wegblijven van me) maar veel regen, druilerig weer... echt Belgisch winterweer. Lana is er terug bovenop aan het komen, ik ga later vandaag nog eens kijken om te zien of ze al wat beter loopt, want ik ben gisteren niet geweest wegens studeren. De hoefsmid is geweest en ja hoor, het was een blein. Hij heeft ze opengesneden zodat al het vocht en de vuiligheid eruit kan, en vertelde me dat ze al zo vroeg beter kon zijn als vandaag. Dus dat wordt eens zien, want ik wil absoluut zeker zijn dat ze helemaal niet meer mank loopt, en ik ga toch eerst wat grondwerk doen om te testen. Toch een kleine overwinning! *\o/* Ook even een recente foto van haar van toen ze net mank stond vorige week. Ze was toch wel al wat afgevallen, daar ben ik blij om!
Afbeelding

Ik ben ook zo, zo enthousiast over de zomer. Heb mijn clinic van Warwick Schiller betaald, ik heb de subscription weer dus wij kunnen er weer voor de volle 100% invliegen! Ben zo benieuwd naar alle mensend die ik ga terugzien dit jaar en hoe het met hun paarden gaat. <3

De shoot was relatief droog, modder, veel motregen en geen fantastisch weer om eventjes een niet-waterdichte camera boven te halen, maar er zijn toch paar een leuke (al dan niet mottige vanwege mijn gebrek aan skills in dat weer) foto's uitgekomen. Hier mijn twee favorieten! :D

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:23

Haha helpen? Dan wil ik zelf me rijden maar helaas het is idd te ver

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:28

Ik ben vandaag zo als vaker niet online maar vandaag moet ik sociaal zijn en mensen taart geven enz... Pff Nee is wel leuk maar goed!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:10

Wat een supermooie foto van jouw en apollo!
Leuke foto's Odrada :)
Succes met het leren van de examens!! Leuk touwhalster heeft lana om :D
Succes tamara!

Enige duidelijke foto van het hoofdstel:
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:31

Succes alvast met je examens Odrada :) Fijn ook dat het weer beter met Lana gaat! Hopelijk loopt ze nu weer helemaal goed. Leuk die clinic!

Bij jou lijkt het hoofdstel, voor zover ik van de foto kan beoordelen tenminste, wel goed te zitten Mignonne. Welke maat heb jij? Bij Wes zat het hoofdstel helaas voor geen meter, dus ik heb hem retour gestuurd. Keelriem was veel te groot, bakstukken te kort, frontriem te krap en de neusriem zat wel weer goed. Dat is dus niet op te lossen met een andere maat.

Ik zou vanmorgen eigenlijk college hebben, maar aangezien de treinen weer eens niet rijden door een storing heb ik geen andere keus dan thuisblijven. Kan ik in ieder geval nog wel naar Wes voor ik moet werken :)

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:21

Christa, hahaha ijsvrij heeft dus zo zijn voor- en nadelen! Kan je vandaag al (veilig) naar buiten? :')

Tamara, zal vanmiddag even kijken of ik een foto voor je kan maken :)
Jammer dat Wes hem niet past & succes met het leren voor je tentamens!

Tamara, (apollo) gave foto! :j

Odrada, fijn dat het beter met Lana gaat :)
Jij ook succes met leren!

Mignonne, leuke foto haha!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:58

Afbeelding
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:13

Ooh die staat haar wel goed! Ik wil graag een zwartleren sidepull hoofdstel, maar dat blijkt nog best lastig te zijn. Ik ben nu aan het kijken voor een losse neusriem die ik aan mijn hoofdstel kan maken.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:14

Ooh die staat haar wel goed! Ik wil graag een zwartleren sidepull hoofdstel, maar dat blijkt nog best lastig te zijn. Ik ben nu aan het kijken voor een losse neusriem die ik aan mijn hoofdstel kan maken.