[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cheidie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:43

Ah bah Charlotte, sterkte!
Ik reageer later op de rest, maar wil jullie alvast een fijne kerst wensen {:)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:13

Balen dat je les niet zo lekker ging Stamper! Sterkte met je broer Y;(
Welkom Skyefate! Ben benieuwd naar je blondje :D
Wauw gaaf Engeland Ninke! Hier ook manegelessen, maar gelukkig is de binnenbak wel vaak vrij, vind buiten altijd fijner omdat hij groter is.
Veel plezier met cadeautjes uitpakken Tamara!
Ik heb Dutchie vandaag wat slingers omgehangen :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kwaliteit is wel door uploaden achteruit gegaan... :x

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:02

Oeeeh! Leuke foto's hoor mignonne <3

Vanavond gewoon lekker gegeten en morgen doen we cadeautjes :)

Veel plezier allemaal, fijne feestdagen!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:34

Afbeelding
Foto van vorig jaar, kerst mutsen erop gefotoshopt :') :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:52

Hier geen kerst foto's gelukkig dit aar vind het een beetje onzin sorry haha

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:30

Haha wat een leuke foto :D
De staleigenaar keek wel even toen ik met hem aan kwam lopen met slingers om haha

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:03

Fijne kerstdagen!!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:28

Leuke foto's Mignonne en Ninke :D

Ik ben straks nog van Wes gevallen in het bos :7 We waren aan het galopperen toen ik een wending wilde maken, maar Wes wilde rechtdoor door de bosjes :+. Ik werd eraf geslagen door een tak en Wes rende weg. Ik erachteraan. Hij heeft nog een best stuk door het bos gedraafd, maar vlak voor het einde van het pad draaide hij zich gelukkig om en kwam hij doodleuk naar me toe draven. Gelukkig maar, ik moet er niet aan denken dat Wes weg was gerend en ik hem kwijt zou zijn. Wes heeft gelukkig niks en ik heb alleen mijn hand open gehaald, maar niks ernstigs gelukkig. Dat was wel weer genoeg actie voor 2e Kerstdag :P Verder wel lekker kunnen rijden.

Hebben jullie nog wat leuks gedaan met de paarden of gaan jullie nog iets leuks doen?

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:03

Zoveel actie, wauw! Mignonne, dat noem ik nu een feestelijke haflinger :') Dat dat kerstballetje erin is blijven hangen!

Ninke, zo koddig. :D

Westhof, kan je dat meteen opzetten als een heel actief eindejaar. Moet toch wel even angstaanjagend geweest zijn, als je je paard zo ziet wegrennen! :o Gelukkig is er niets ergers gebeurd.

Dan zal ik me maar even voorstellen met mijn blondje! :D

Ik ben Odrada, 18 op het moment en ik woon in Bertem, BE. Een heel fijn dorpje, zeker omdat de mensen hier over het algemeen nog hallo zeggen als je met je paard voorbijkomt en de kindjes allemaal geen etters zijn. Ik studeer Game Design in het Luca School of Arts in Genk, Limburg. Het begin van de paardenbacterie zat er al vroeg in, maar ik ben beginnen rijden op mijn tiende.

Sinds een jaar ben ik de trotse verzorgster van Lana, een klassiek gefokte, Oostenrijkse haflingerdame. De eigenaar was al een tijdje op zoek die met hem mee wilde om samen te gaan koetsen met haar, en die dan ook regelmatig wilde komen. De vorige verzorger zag in Lana geen uitdaging, vond haar maar saai en lui, en zag een veel leukere kans in twee arabieren, dus hij heeft het vaandel naar mij overgedragen. Ik woon 3 km ver, dus allemaal zeer doenbaar!

Lana is tien jaar en ik heb dit afgelopen jaar álles geprobeerd volgens NH om Lana terug opnieuw op te leren, want er zat echt niks in. Geen hulpen, geen sturen, geen snelheid, geen manieren. Dan vond ik de Warwick Schiller methode en hoewel we door diepe dalen zijn gegaan doet de methode wonderen. Zoveel logica, perfect!

Een van de eerste dagen dat ik (zoals mijn broertje het graag zegt) Lady Lana ontmoette -
Afbeelding

Foto van afgelopen zomer (momenteel maar bar weinig foto's, het is zo vuil en nat nu!)
Afbeelding

En nu - Yep, ze is weer ferm bijgekomen - ik kan enkel in het weekend afkomen met het weinige licht dat we hebben, jammer genoeg... en het is niet alsof ze je een pauze geven op het unief, verdorie. :p
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:57

Welkom Odrada :D Wat een leuky pony is Lana zeg! Wat goed ook dat je haar alles weer opnieuw leert :D

Ja, op dat moment was het wel even eng. Je weet dat je er niet achteraan moet rennen, maar als je je pony het bos in ziet verdwijnen doe je dat echt wel. Toen hij weer naar me toe kwam draven was hij overigens wel heel rustig. Heb hem een snoepje gegeven en ben weer opgestapt en met een lang teugeltje naar stal gereden. Op dat moment was het galopperen gewoon iets too much. Les voor de volgende keer.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:08

Jeetje eng zeg Tamara! Gelukkig is er niet iets heel ergs gebeurt.

Welkom odrada! Leuke haf verzorg je :D

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:34

Heelllooo, alles goed hier? Hebben jullie een leuke kerst gehad? {:)
Even bijlezen :Y) .

Mignonne, Fijn dat het rijden zo goed ging.
Ik ben wel benieuwd naar je dekje en frontriem O:) .
Hahaha wilde Dutchie dus :') .
Wat een leuke foto's!
Tamara/Apollo, Vervelend dat het even niet zo lekker gaat...
Lekker dat je nog naar buiten bent geweest laatst.
Natascha, Gelukkig dat je weer beter bent !
Hahaha, elk zadel is weer anders en wennen.
Balen dat het rijden nu even niet zo goed gaat. Ik herken dat wel. Komt wel weer!
Ah, sterkte |( .
Tamara/Wes, Alle enge dingen in één keer. Hahaha. Gelukkig kon je de dag erna wel lekker buiten rijden! Leuke foto's ook, mooie oortjes <3.
Skattige foto met z'n kerstmuts!
Hahaha, sorry. Maar moet stiekem wel een beetje lachen om je bos verhaal. Ik krijg beeld hoe dat er uit heeft gezien :') _/-\o_ . Gelukkig kwam Wes terug, lijkt me maar eng. Heidie is ook wel eens weg gerend toen we foto's aan het maken waren. Oeps...
Paardrijmiep (weer je naam kwijt, damn), Fijn dat het zo goed gaat.
Ninke, Heerlijk zo veel rijden!
Fijn dat je het leuk gehad hebt!
Mooi halster!
Hier ook manegelessen maar enorme luxe, met een overdekte hal en een goede buitenbak :o .
Charlotte, Hoe gaat het nu?
Sanne, Wat goed van het springen!
Odrada, Welkom! Wat een leuk verhaal hebben jullie en knap dat je helemaal opnieuw bent begonnen. Wat een dikkie eerst zeg :oo . Ze is goed opgeknapt!

Ik heb eerste kerstdag gezellig met een paar vrienden/vriendinnen van stal gecourmet! Tweede kerstdag niks bijzonders, wat boodschappen gedaan. En gisteren nog Sinterklaas/Kerst gevierd met de familie. Heb een liksteen en poetshandschoen gekregen *\o/* .
Met Heidie gaat het ook goed, ben lekker veel zonder zadel aan het rijden, heerlijk :).

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:13

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:54

Nordsvensk schreef:
Wie ben jij? :o

Hahahaha omg... Ik lees dit nu pas :') :') :')
Ja ik had het verkeerde topic, dat weet ik zeker want die heb ik weer gevonden...
Wel leuk om al jullie berichtjes over jullie eigen paarden te lezen en wat een leuke pony's en paarden heeft iedereen! :j

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:36

Bedankt allemaal voor de sterkte-wensen, doet me goed.
Het gaat inmiddels beter met mijn opa, hij krijgt maandag een scan en als die goed is mag hij maandag al naar een verpleeghuis!

Leuk Mignonne! Jammer dat je les niet goed ging en dat hij zo opstandig is..

Sterkte Natascha.

Knappe Dutchie <3 Hele leuke foto's Mignonne :D

Leuke kerstfoto zo Ninke!

Pff Tamara, balen zeg! Gelukkig hebben jullie er niets ernstigs aan overgehouden!

Welkom Odrada :D Wat een prachtige haflinger zeg <3 Ik vind de klassieke haflingers altijd erg gaaf!

Heerlijk Christa, lekker zonder zadel rijden!

Ik heb de kerstdagen bij mijn familie gevierd :) Was wel dubbel omdat opa er niet was, maar wel heel gezellig uiteindelijk :D

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:58

Als eerst gelukkig nieuwjaar allemaal!

Charlotte, wat fijn dat het beter met je opa gaat! Fijn dat de kerst toch gezellig was :).

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:59

Zo te zien verliep de jaarwisseling niet al te slecht! :D Iedereen zich goed rond gegeten, zo ook hier want ik heb de indruk dat ik meteen vijf kilo ben bijgekomen. :o

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

cheidie, jaloers! :D Zonder zadel op hafjes rijden blijft het beste. Lana was inderdaad nogal een dikkerd die eerste onmoeting :') Blij dat dat over is!

Westhof, ik begrijp wat je bedoelt. Ach, soms moeten fouten eens gebeuren om de les te leren, anders leer je nooit! Het zou maar saai zijn als we allemaal geen fouten durfden te maken. Het was met Lana een heel erg lange weg, zo helemaal opnieuw beginnen was ook een nieuwigheid voor mij. Maar dat is een ervaring rijker en zeker een heel toffe ervaring! :D Nu nog zien of ik ze stiekem in de eventing en endurance binnenkrijg, wie weet lukt het dressuurmatig opleren nog wel.

Charlotte, dankje! Het is inderdaad zo'n prachtige dame, ze heeft altijd veel bekijks op clinics en dergelijke.

Hier staat de mooie dame mank, ze heeft hoogstwaarschijnlijk een blein zoals de DA vertelde, dus dat wordt ijzertjes afhalen morgen en zien of hij het er al uit kan snijden, anders is het afwachten. Arm beestje staat zo mank als wat.

Ik ben nu zo stilletjes aan aan het inpakken om een shoot te gaan doen in het meerdaalwoud, ik ben benieuwd hoeveel regen ik over me zal krijgen. :') Achja, zolang de camera het doet. Ik hoop dat de modellen ook wel paarden hebben die nog wel best kunnen stilstaan, ik ben dat zo gewoon van die van mij dat ik dat als standaard neem, wat ik eigenlijk niet zou mogen doen. Hoop op zege!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:20

Welkom Odrada! Jammer dat de pony weer dik is :(

Charlotte ja dat is niet leuk dat hij er dan niet bij was :n Maar fijn dat het beter gaat!

Odrada met wat voor camera fotografeer je? En heb je een website? :)

Vanmorgen met 3 stalgenootjes een lange buitenrit gehad! Ging echt heeeeerlijk! Weet nu wel dat ik Jolina voor op ijzers ga zetten! Zijn na 3,5 uur weer prut (net zoals de vorige x en toen hield ze een blessure er aan over! Hopelijk dat het nu mee valt)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:27

Allereerst nog de beste wensen allemaal! :D

Klinkt gezellig Christa :) Fijn dat het goed gaat met Heidi.

Fijn dat het weer beter gaat met je opa Charlotte :D Veel succes voor hem gewenst met de scan morgen. Ik duim voor een positieve uitkomst +:)+

Wat vervelend dat Lana mank loopt Odrada :( Hopelijk gaat het snel weer beter. Hoe is de shoot gegaan?

Klinkt goed Sanne. Slim om haar op ijzers te zetten. Wes staat om die reden ook voor op ijzers.

Ik heb 23 Januari een grondwerkles met Wes. Ben heel benieuwd :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:06

Gelukkig nieuw jaar iedereen!
@Charlotte wat fijn dat het beter gaat met je opa!
@Odrada wat balen dat ze mankt! Beterschap met haar!!
@Sanne verstandig inderdaad, lekker zo buiten in t bos rijden he :)
@Tamara wat leuk!! Waar heb je les??

Na even een dipje gaat het rijden weer wat beter gelukkig. Hij trok elke keer heel hard zijn hoofd naar beneden en dan werd ik naar voren gesmeten. Gelukkig na doorzetten is hij er nu zo goed als mee gestopt :D
Gister is hij voor het eerst fanantiek wezen vrijspringen!! Hij deed het eindelijk *\o/* En maf dat hij ervan werd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 01:12

Als eerste iedereen de beste wensen voor het komende jaar met heel veel haflinger plezier natuurlijk!

Aii [***] zeg wat vervelend! Gelukkig dat er nisk gebeurd is met Wes, op zo'n moment kun je ook gewoon zien dat je een band hebt met je paard <3

Welkom Odrada ik ga je naam vast 10 keer vragen haha aar wat een leuke haflinger heb je zeg! Je mag Luna te dik vinden maar die van mij is echt te dik dik haha! Liever te dik als te dun als we de kouw nog door moeten!

cheidie Netjs bij gelezen zeg! Ik heb niet zo veel veel mer kerst gedaan eerste kerst dag was een normale dag voor ons te minste ik geloof... 2de kerst dag was ik bij een vriendin van mij met haar man & dochter lief!

Charlotte wat super fijn te lezen van je opa zeg! Mag hij ook positief starten in 2016? Is is vandaag (al 12 uur geweest haha) Ik zal aan je denken vandaag als je opa zijn scan heeft!

Sanne wat jij hebt met je hoeven heb ik ook & ik wil de endurance in maar ik ga er geen ijzers onder gooien als we nog sneeuw verwachten... Dan kan hij helemaal net meer naar buiten.. Dus ik wacht even tot dat het weer beter is en dan ga ik ze er ook onder zetten denk ik.... Beter dan dat zijn hoefjes afbrokkelen! Ze heeft er tevens niks aan over gehouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:55

[***] met zijn nieuwe hoofdstel & Eskadron pad <3
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:59

Iemand komt bij ons op stal Mignonne. Heb de les van een stalgenootje gekregen. Fijn dat het rijden weer beter gaat :) Leuk, vrijspringen! Wil ik ook nog eens gaan proberen met Wes.

Leuk Tamara! Is dat de Rambo Micklem? Ik heb hem ook, erg fijn hoofdstel :D Dekje is niet zo goed te zien. Heb je een betere foto? Ben wel benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:02

Ja dat is de Rambo Micklem erg fijn hoofdstel vind ik zelf was tevens in de aanbieding vandaar dat ik hem gekocht heb haha zal even betere foto opzoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:04

Nog een foto :P
Afbeelding