[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

appiej

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:07

Gefeliciteerd :)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:12

noor zit op 278 :wow: gaat hard..

appiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:14

Ooh als ik iedereen over veulens hoor wordt ik helemaal jaloers :P ik wil ook een veulentje :) !
Mijn hengstje wordt wel weer papa :P das tenminste iets :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:21

cool toch :D

van een merrie in de buurd of niet?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:22

Nathalie83 schreef:
ik wil er ook echt super graag bij zijn.. als ik nou precies wist wanneer het komt, dan zou ik nu al vrij nemen.. maar ja.. dat weet niemand.. 5 min zonder verkeer 10 min met verkeer.. ik MOET er gewoon bij zijn..

Bij mijn ouders thuis is er nog nooit een veulen overdag geboren, altijd snachts. Dus dan kun je er toch wel bij zijn, als hij snachts wordt geboren? Als je 10 min reistijd hebt moet het echt wel lukken :j Je hebt een knap paard als ze het veulen er binnen tien minuten uit weet te persen.

Ik vind het nu nog helemaal geen veulenweer, over een maand is het hopelijk een stukje warmer. Het regent niet maar het is echt koud. De waterbakken waren alweer deels bevroren.

appiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:23

ja! Van een merrie van de achterburen! Bij hun dochter leste ik altijd :P !
Hij heeft al 2 dochters rondlopen van afgelopen jaar :) !
En dit jaar gaat ie zoiezo ook weer een merrie dekken :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:24

hier niet... zelfs niet met -15. Wel lekker hoor :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:25

appiej schreef:
ja! Van een merrie van de achterburen! Bij hun dochter leste ik altijd :P !
Hij heeft al 2 dochters rondlopen van afgelopen jaar :) !
En dit jaar gaat ie zoiezo ook weer een merrie dekken :D

is hij ggk of niet?

appiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:27

Nee :o tzijn tot nu toe ook alleen maar kennisjes die der graag een shetveulen bij willen!
Ik wil wel kijken hoe ver die zou kunnen komen,
maar moet nog ff uitzoeken hoe ik dat meot doen enzo!
Dat zou wat wezen voor een beestje wat je voor nop gekregen hebt :P

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:27

ze komen idd meestal 's nachts.. Kan er dan idd bij zijn.. loop dan alleen wel als een zombie op het werk rond als ik om 7:30 weer aan het werk moet :=
Ik wel wel proberen te regelen dat als het er echt aan zit te komen..( kan het wel beetje zien aan de uier) ik een collega achter de hand heb ofzo.. maar goe dat zie ik tegen die tijd wel..

Ik ga me bedje opzoeken.. morgen ook weer vroege dienst dus :P

:evaw:

appiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:28

Trusten :wave:

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 00:22

@nathalie: wat een discipline, om half elf al naar bed toe ;) Waarom heb ik die discipline nou niet. Ik zou wel weer eens willen weten hoe het voelt om niet brak te zijn:+

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 08:27

Goedemorgen!
Hebben jullie ook een uitbreekhafje?

Mijn merrie vind het altijd leuk om onder de stroomdraden door te lopen, ze duikt er onderdoor, duwt ze omhoog met haar hoofd en duikt er dan onderdoor, maakt niet uit hoeveel stroom erop staat, dat neemt ze dan voor lief.
Ze verveelt zich snel.

Gisteravond kwam ik op stal, hoorde ik dat ze een jacht op madame hebben gehouden.
Ze waren alvast begonnen met de paarden binnen te zetten, ze gaan nl elke dag in de paddock, en haar dochter liep terug om Gina binnen te halen, toen spring ze over het draad, maar niet hoog genoeg, dus trok ze het bovendraad stuk.
Daarna op het terein gerent, ging ze naar binnen, maar dat vond ze toch maar niks, dus denderde ze weer naar buiten, sprong over een ander draad weer een paddock in, om er vervolgens weer overheen uit te springen en een andere paddock in te gaan..
Nou ja, uiteindelijk was het spelletje niet meer leuk, bleef ze staan en kon je haar zo pakken...
Ik wou gana wandelen omdat ze gister geent was, nou ze stond net een paar minuten op stal, dus heb haar maar laten staan.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Gelukkig zijn de paddocks bijna helemaal van hout, maar je moet door een paddock naar de volgende lopen, op dat stukje zit stroomdraad, de ingang van voren ook en de ingang naar de wei toen, dus wel een paar draden, ik word er een beetje wanhopig van.

2 weken geleden was ze ook los, en is ze de schuur in gegaan, waar mensen wortels hebben staan en zo.
Ze heeft in totaal ongeveer 1 zak wortels op, een zakje appels, wat biks van iemand, wat muesli en een halve ton droge slobber, en nergens last van hebben he?!
Ik wist het niet, de eigenaresse van stal hoorde later pas wat ze allemaal had gegeten, dus ik heb gewoon gereden en zo, en ze krijgt, omdat ze zich verveeld, op stal ook altijd her en der een wortel gegooit, dus ook die avond..

Notaris staat bekend om zijn brave nakomelingen, nou die van mij is wel een monster hoor!

Nathalie83 , wat leuk dat je een veulen krijg!
Hou je het zelf?
Wanneer is ze uitgerekend?
Ik ga maar eens aan het werk, hoef vandaag maar tot half 1, daarna lekker naar Gina even rijden, waarschijnlijk heb ik vanmiddag les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:31

Hinke schreef:
Nathalie83 schreef:
ik wil er ook echt super graag bij zijn.. als ik nou precies wist wanneer het komt, dan zou ik nu al vrij nemen.. maar ja.. dat weet niemand.. 5 min zonder verkeer 10 min met verkeer.. ik MOET er gewoon bij zijn..

Bij mijn ouders thuis is er nog nooit een veulen overdag geboren, altijd snachts. Dus dan kun je er toch wel bij zijn, als hij snachts wordt geboren? Als je 10 min reistijd hebt moet het echt wel lukken :j Je hebt een knap paard als ze het veulen er binnen tien minuten uit weet te persen.

Ik vind het nu nog helemaal geen veulenweer, over een maand is het hopelijk een stukje warmer. Het regent niet maar het is echt koud. De waterbakken waren alweer deels bevroren.

geloof mij maar dat het kan :D

Vief wachtte altijd tot iedereen nét weg was en dan snel eruit.... hehe....
maar ik ben sowieso nooit op stal gebleven ofzo, ze zoekt het zelf maar uit :)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:44

Goodmorning :wave:

Ik zit alweer op school! Maar gelukkig maar tot kwart voor 1 vandaag. En morgen van half 10 tot half 5 ;( Dat is minder, ik heb dus echt vet laat vakantie! :(

Ik had gisteren les bij de paardenclub, ging echt lekker, verzamelen lukt steeds beter, en ik oefen stiekem de vliegende galopswissel al en dat gaat prima :o :D

Is er nog iemand van de partij ook in dit topic? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:04

wat waren nou die paardendagen... of nee ehhh jeugd dagen ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:05

leuk stravero als t zo goed gaat! Mag ook wel denk ik, die galopwissel oefenen! vief kan ze ook al hoor, hoe eerder hoe beter want het is niet het makkelijkste ding, vooral niet als je paard goed is in de contra....

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:05

@ VivaLaVida: Geen idee :oo

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:09

Hmm ga eerst maar oefenen met Madeir dat ze óf de hoefslag over moet, óf een volte moet maken, maar niet de hoefslag af willen crossen of in de volte een bok willen geven.. Haha maar verder gaat het toppie hoor :D

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:15

VivaLaVida schreef:
leuk stravero als t zo goed gaat! Mag ook wel denk ik, die galopwissel oefenen! vief kan ze ook al hoor, hoe eerder hoe beter want het is niet het makkelijkste ding, vooral niet als je paard goed is in de contra....

:j maar ik hoef dat tot mn 18e nooit te doen, want dan moet ik de Z2-pony proef doen (als ik 15/20 wp heb in het Z1 hoor ;) ) en in de Z2-pony proef, zit geen vliegende wissel :D

Maar de 'eenvoudige wissel' (die zo afentoe niet heel eenvoudig is :D ) doettie zo, ik kan 'm in galop en stap zo mooi terugverzamelen!! :D In draf moeten we nog even oefenen om hem netjes z'n voetjes te laten optillen in het terugverzamelen (niet dat hij gaat s ukkelen gaat zeg maar) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:28

ooo je rijdt bij de pony's nog! dat wist ik niet :)
die eenvoudige is idd ook niet altijd eenvoudig haha :D
vief word altijd overenthousiast bij het weer aanspringen.. komt er soms echt een debiele huppel uit :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:37

haha mara ook...

Ik was op een gegeven moment maar begonnen met contra en eenvoudige wissel. Omdat we alleen maar rechtuit mochten rijden. Ze had een ostheopatie behandeling gehad en ze verveelde zich wel weer na 20 minutjes rijden.

Nu kan ze mooi vanuit stap en stilstand aangalloperen. Ze kan ook een eenvoudige wissel. Het terugkomen naar stap is even het knopje vinden, maar voor de lol heb ik heb er lekker in gelaten aangezien het ook handig is met springen om een wissel te kunnen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:41

Goedemorgen!! Weet iemand of iemand nog 2 veulens zoekt? zie onderschrift..
Liefs!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:42

Hier weet niemand zeker ook niet waar je witte, leren teugels kan vinden..? Madeir is er perongeluk op gaan staan toen ze het hoofdstel om had, nouja ging allemaal beetje snel dus niet helemaal gevolgd, maar wil nieuwe kopen maar vind ze niet.. wil eigenlijk niet gelijk een heel nieuw wit hoofdstel kopen. ;(

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:51

kan je niet vragen daar waar je het hoofdstel hebt gekocht?