Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:39

Ik heb ook een haf met een paar zwarte stippen! Ze heeft ook wat bruine geloof ik.

Super nette punten Sita!!

En leuke foto's allemaal :D

Hier gaat alles zijn gangetje. Alleen taar vind lot niet zo leuk. Die jaagt haar steeds achterna. Hopen dat het over een paar dagen beter gaat.

Viet

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:40

Ik ben afgelopen jaar met taar naar ameland geweest. Wat een geweldige ervaring! Wij hebben hier in de buurt alleen maar meertjes, geen zee waar je kan rijden.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:56

Ik ben dan officieel een Zeeuwse en reed ook altijd heerlijk op t strand!
Ik met dan ook met de afscheidsshoot van Shania nog 1x met haar naar t strand geweest, was echt een prachtige dag.. Afscheid nemen op de plaats waar we het liefste samen waren..

Met Willy, en ook met de rest wil ik graag nog eens naar t strand.. Met Nadia ben ik al eens geweest, was superleuk! Wij gaan, als we gaan, altijd naar Julianadorp.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:00

Hee Elpatcho, ik zit met jou in de les op de clinic! Gezellig! :D
We mogen om 13 uur als eerste! Mooie tijd!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:05

Ja wij mogen het spits afbijten, Gezellig! :D

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:35

Viet ik zie dat de vader van de moeder van je haf Magister is! Wat leuk de vader van mijn haflinger is Magister. :)

Jullie hebben allemaal mooie haflingers zeg! Stiekem even aan het spieken. :o

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:59

Mando zijn vader is Menzo x Magister x Magier
Dus ik heb ook een M-tje

Heb totaal 4-Mtjes want de katten heten Me_ow Mads en Mink.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:08

Lous schreef:
Hup van de zomer allemaal naar Texel met de hafjes :D

Vandaag Guus gelongeerd en daarna aan de hand het bos in gegaan. Ze was heerlijk rustig, was ze dat onder de man ook maar, zucht....
Elk groen blaadje wat nog over was en wat we tegenkwamen moest mevrouw opeten.

Ik zeg meeting op Texel :D

Dat van die groene blaadjes heeft Marissa ook erg last van. Ze gaat dus stilstaan om te eten, te erg :o

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:26

Ik ga echt niet met die van mij op de boot.... Zou helemaal gek worden denk ik.

Ik heb gelest vanmiddag, ging wel lekker.
We prusten gewoon een beetje door he.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:29

In de trailer op de boot hebben ze geen weet van hoor..
Toen ik in Zeeland woonde hadden we in de tijd dat er geen tunnel was geen keuze dan met de boot als we naar de kliniek of op wedstrijd moesten.. Je zou er van staan te kijken hoe rustig ze blijven dan..

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:32

Avond!

Gefeliciteerd allemaal met de mooie winstpunten!!

En leuke mooie hafjes zie ik allemaal voorbij komen.

Ik heb gister en vandaag heerlijk buiten gewandeld in het zonnetje en lekker bij de waterweg samen bootjes gekeken.. Die vind ze echt mega interessant, ze gaat er helemaal voor stil staan om te kijken hoe ze voorbij varen...
Ga er morgen weer op kijken hoe het gaat en anders maar weer de dierenarts bellen, de moed begint wel aardig in mijn schoenen te zakken moet ik zeggen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 08:39

Morning allemaal!!

Nou heb weer bijgelezen. :D

Rowan z'n vachtje is eraf. Z'n benen en hoofd zitten nog wel in de vacht maar verder is ie kaal. Hij was gelijk een stuk frisser met rijden. Dus ik was blij, was het slome gedoe de laatste dagen wel zat. :=

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:43

Goeie morgen allemaal :) ik ga eens goed reageren op de laatste pagina's :)
lees iedere dag bij, maar reageer niet.

Vanmiddag komt er een osteopaat bij Toot, ben benieuwd wat er uit komt rollen. Heb wel zo mijn ideeën, maar wil natuurlijk ook weten waarom/hoe hij er aan komt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:58

Mogguh :O

Wat gaan jullie snel :oo
Roze barbie is eehm.... erg roze :=
Maar welkom hier!

Gefeliciteerd Sita! +:)+

Jim krijgt witte stippen in plaats van zwarte.
Dit kwam er met scheren onder de berg haar uit :+
Afbeelding

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:05

Dat dekje vind ik zo super leuk idee he! Dit ga ik ook doen, maar dan op een fleece-deken voor m'n moeder.

Ik vind het zo knap, dat sommige van jullie al "zo hoog" in de wedstrijdring rijden!
Ooit, hoop ik dat ook te kunnen :P

Jullie hadden het over buitenrijden: wat een geluk :P bij ons op de hoek (Van stal) ligt een bospad van ruim een km lang. Gevolgd door 10 min. op een heide weggetje rijden en je bent in het bos! <3 echt heerlijk!
Toot is verkeersmak, maar wordt wel zenuwachtig van verkeer wat hem van achteren op drijft. (fietsers, brommers, auto's)
Hij vind dat echt heel vervelend (ik ook trouwens).

Ik zie prachtige foto's voorbij komen!
Brandy, welkom, wat heb jij een prachtig paardje met die lange manen zo zeg!
Balen van de kreupelheid!

Madeira heeft heel veel appeltjes zeg :oo

Damella is ook een plaatje zeg!

Viet, wat een leuk pleintje voor je stallen zeg, ziet er super gezellig uit.

Hoe mijn haflinger gestald staat?
Pensionstalling, iedere dag komt ie minimaal 2/3 uur buiten. Bos is om de hoek, binnenbak/buitenbak/longeerbak, we hebben het allemaal! :D gewoon een hele leuke stalling :)

Janouk, mooi plastron!

Welkom Kellykeuhh, mooi roze is niet lelijk! Leuke foto's!

Mooie punten gereden Sita :)

Specialgirl, welkom leuke foto's!

Heerlijke buitenrij foto's zie ik ook nog, ooo heerlijk om buiten te rijden.

Nog twee mooie foto's van Toot :)
Afbeelding
Afbeelding

We rijden sinds een maand of 2 lekker bitloos. Gaat erg goed!

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:06

Goedemorgen!

Haha. Ik denk dat al onze haflingers gaan verkleuren!

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:08

EngeltjeS: Het is specialpearl, haha. :) Maar dank je wel!
Wat leuk dat je bitloos rijd, ik denk er ook al een tijdje over maar op de 1 of andere manier begin ik er niet aan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:11

Is dat een sidepull?
Wat goed, bitloos. Is aan mij niet besteed geloof ik.
Soms rij ik wele ens met een touwhalster. Maar voor de afwisseling. Niet voor vast :n

Ow en stalling. Jim staat 24/7 buiten. 's Nachts heeft hij een stal met uitloop. In de zomer staat hij overdag op de wei en in de winter in de bak.
Ik ben de enige pensionklant, dus heb altijd de bak alleen voor mij. En verder een gigantische zadelkamer tot mijn beschikking :D
Buitenrijden doen we in de polder.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:14

oooo sorry hahaha het is nog vroeg he O:) SpecialPearl hihi mijn excusses :P
ik ben er mee begonnen omdat het wisselen erg vervelend was voor Toot, dus toen heb ik de stoute schoenen aan getrokken en heb mijn instructrice gesmst of zij een hoofdstel voor me had of wat ze me zou adviseren.
En het rijd nu echt zo lekker weg!
We wisselen het nu af, 3x in de week bitloos, 1x in de week met bit.
Voor de rest spelen we lekker nog.

Hoe zouden jullie jullie haflinger omschrijven?
Toot is echt nog heel jeugdig, speels en blijft nog wat in zijn 'puppyfase' hangen. Wat ik niet vervelend vind hoor. Maar sommige hafjes lopen op 5 jarige leeftijd al pittig hoofd dressuur, iets waar Toot nog niet aan toe is :)
ben benieuwd naar jullie omschrijvingen.

Amanda, ja het is een sidepull. Erg leuk om uit te proberen en af te wisselen.

Ik rijd bitloos, zodat ik meer op mijn zit gewezen word en niet zo in de mond ga zitten.
Pittige lessen, maar het werpt zoveel vruchten af!
M'n handen zijn nu veel vriendelijker, stiller en mijn beenhulpen en zithulpen zijn nu meer ontwikkeld (we zijn er nog niet hoor... :P )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:24

Jim is....
Ja....
Bijzonder. Het meest gecompliceerde paard dat ik ooit heb ontmoet. Zijn gebruiksaanwijzing is 2000 pagina's lang, waarvan 1500 in het Chinees. :+
Hij is heel introvert en doet aan uitersten.
Hij is enorm werkwillig, maar doet dan veel teveel, wat hij in zijn lijf eigenlijk niet aan kan.
Lukt het niet, krijg ik enorm veel protest en lukt niks meer.
En als hij het moeilijk vindt, dan wil hij zich er heel graag uitworstelen, op alle mogelijke manieren.
Buitenrijden vindt hij heel erg leuk, of ontzettend spannend. Of allebei en dan ben ik alleen maar aan het meeliften.
Er is bijna geen middenweg eigenlijk. Hij doet aan extremen.

Verder ben ik zíjn mens. Hij is heel eenkennig en kijkt de kat uit de boom. Maar gaat hij voor je, dan is dat ook meteen goed.
Verder heeft hij erg veel humor, probeert hij van alles uit, wil alles in de gaten houden, is stiekem wel erg nieuwsgierig.

Ik heb hem wat keren achter het behang geplakt, maar kan ook zo intens van hem genieten :j

Ik heb nooit zo in de gaten dat hij zo moeilijk in de omgang is. Tot ik met andere paarden te maken heb.
Zo rij ik op dit moment een KWPN merrie, die er om bekend staat niet de makkelijkste te zijn.
Maar wat een verademing. Een paard dat doet wat je vraagt, zonder 1001 manieren om te worstelen. :+

Maar verder is hij wel lievv <3

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:27

Amanda, wat een mooie omschrijving zeg!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:32

Storm_ schreef:
Elpatcho, Gefeliciteerd met je mooie resultaat!! Super!
Hoe ging het bij jou Rosanna? Je nieuwe ademhalingstechnieken uitgeprobeerd? ;)

Wij hebben helaas niet lekker kunnen rijden :(wel weer twee winstpuntjes erbij.

Zal na het weekend alles even verder bijlezen!

Ging voor mijn gevoel niet super slecht. Had wqat impuls verlies en ze viel een keer uit de galop, maar had 153 en 167.
Kon me hier niet echt in vinden eerlijk gezegd.
Vorige M1 wedstrijden maakten we gewoon echt grote fouten en hadden we telkens boven de 170 inculsief strafpunten.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:36

Hoe ik Marieke zou beschrijven, uhh ja. Ook een paard met gebruiksaanwijzing. Ze is erg kieskeurig in mensen, de meeste mensen vind ze niet leuk en laat dit ook gelijk merken met chaga kijken en geen aandacht besteden aan diegene. Wil diegene haar uit het land halen of wat dan ook dan kun je de klok er op gelijk zetten dat ze zich niet laat vangen, en niet mee zal werken. Moet diegene dan ook nog op haar rijden, dan blijft ze stil staan en alleen wanneer ik ervoor ga lopen, loopt ze achter me aan.

Qua karakter, ze heeft last van stemmingswisselingen. :P Ze is erg eigenwijs en probeert dan ook altijd wel iets te vinden wat eigenlijk niet mag. En daarna kijkt ze me dan erg lief aan van: ik heb helemaal niks gedaan hoor. :D Ik kan eigenlijk alles met haar, we vertrouwen elkaar 100%. Dus wanneer ze boos is op mij, trekt ze een raar hoofd, daar lach ik dan weer om, en is het oke. Ze is natuurlijk hartstikke lief. Wanneer ik verdrietig ben, voelt ze dit en zou ze echt naar me toe komen om me te troosten. :+: Ze is een doorzetter, want als ik de dierenarts had geloofd, dan had ik haar nu al 2 keer in moeten laten slapen. Ze is vrolijk, rent soms nog als een veulentje door de wei.

Toen ik haar kreeg, kon ze nog helemaal niks en kende ze zelfs geen halster. De eerste paar jaren waren een ramp, want ze was overal bang voor en protesteerde enorm. Dit is echt totaal omgeslagen. Ze is onwijs lief en je kan op haar bouwen. Ze zou voor mij door het vuur gaan. En daarom houd ik ook zoveel van haar. <3

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:36

Goedemorgen,

Er werd idd na de pauze 's ochtends tot na t M wel vrij streng gejureerd, zeker in de eerste proef.. Dat zie je ook aan de punten, zit een best verschil tussen de eerste en 2e proef, bij mij ook.. 175 & 186.. :+

Zo had ik een 5 op mn middenstap in mn L-proeven, haal altijd 7'ens en 8'en daarvoor.. Nu stond er bij dat ik contact/teugels op maat moest houden.. Ik leer tegenwoordig mn middenstap zo, wat teugenlengte gven zodat, neus er wat uit en dan kan ie pas verruimen.. Sinds ik het zo doe stromen de 7'ens en 8'en binnen. Dit werd nu dus niet gewaardeerd.. :+ Het is ook nooit goed.. :') Halsstrekken was nu ook niet goed bijv.. Nou ja, op naar de volgende keer.. :))

Als ik al mn paarden moet beschrijven kan ik gelijk een boek uitgeven denk ik.. Ik doe er dus eentje straks, dat is Willy.. Die is wel zo bijzonder veranderd dat ik daar wel even de moeite voor wil nemen om n verhaaltje te schrijven.. :))

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:39

Sita, stap verruimen is juist op jouw manier toch goed? Het paard de neus iets er uit, zodat ie meer ruimte heeft om te verruimen...
Sommige jury's snap je niet O:) hihi
ben benieuwd naar je verhaaltje over Willy.

SpecialPearl, zo te lezen hebben jullie nu wel een super goeie band met z'n twee!