Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:37

Harmanda, Gefeliciteerd met je rijbewijs. Ga je meteen door voor je 'E'?
Jammer jongens, maar in Epe heb ik helemaal niks verkocht. Maar ik ben wel een stukje bekender geworden; Alle mensen hebben mijn website adres nu hahahaha (maar niet heus) Tjonge zeg, het was wel heel erg crisis! Volgende keer beter.
Ik hoor het al: D1 is echt niks voor mij.
Marlot heeft heerlijk op Fralla gereden, las ik in een sms. Ik ga morgen een ritje maken,tenzij het stront van de dijk regent----> tuig poetsen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 07:35

Jammer joh dat je niets hebt verkocht, maar goed wel weer wat bekender geworden. De kerstperiode komt er aan dus wie weet nemen ze nog eens contact met je op Sandrina. Fralla ook lekker haar beweging gehad dus.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:48

@ Sandrina nee ik ga voorlopig nog niet voor mijn E. Op internet staat dat de regels gaan veranderen van de aanhanger combinaties. En wij hebben een auto en trailer combinatie waar ik zo mag rijden zonder E. Voorlopig ben ik dus de E rijbewijs niet nodig. Als de regels wel hetzelfde blijven dan denk ik er volgend jaar nog wel even over na.
Jammer dat je niks verkocht hebt. Hopelijk nemen ze later nog contact met je op.
Ben benieuwd hoe je ritje ging. Het is hier in ieder geval stralend mooi weer.
@ faringo. Dank je wel. En ja waarom heb ik het niet eerder gemeld. Misschien beetje bang om te veel off topic te gaan.

Ik ga straks nog even naar Heidi. Heb nog geen idee wat ik ga doen :=

Heb even een [ITP] een jaar lang in de picture gemaakt.
[EJL-ITP] Een jaar met veel vooruitgang

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:41

@harmanda: van harte gefeliciteerd met je rijbewijs. nu kun je overal komen zonder fiets of openbaar vervoer. hoop dat je nog even kunt rijden. maar als ik buienrader zie.....
@sandrina: jammer dat je niks verkocht hebt. en zoals je zegt volgende keer beter.
@ann: wiwe weet wordt je nog menner naast ruiter... hihi.

kim ne nelleke
vandaag niet gereden. ben rond 8u naar de hei gegaan en heb ze eerst even lekker laten eten en ik ondertussen de stal in orde gemaakt en alvast het voer voor vanavond neer gezet. daarna ben ik met nelleke even lekker gaan wandelen. nu zit ik binnen lekker te snotteren. zal blij zijn als alees weer op rust komt. m`n hel lijf voel ik door het hoesten. is er niet iemand aan wie ik het mag afgeven, dan ben ik er tenmiste van af. hoop dat het morgen mider is en dat het buiten ook een beetje droog is , want we willen naar hedel toe.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:32

Vandaag ritje gemaakt met een bokker uit Nieuwegein. Moet even spieken hoe haar boktnaam is. Ze wou graag weten hoe dat nou zit op een karretje. Ze is helemaal enthousiast weer weggegaan. (Heb ik mijn goede daad weer gedaan vandaag) Fralla gedroeg zich dan ook voor-beel-dig, behalve dat ze mijn oor erbijna afbeet toen ik onder haar hals het halstertouw probeerde te pakken }:) Ik zal zo de link geven van dat topic met bijgevoegde foto's.

Dat verhipte mijnalbum; doet er 'honderd jaar'over om foto's te uploaden. Foto's houden jullie nog te goed. Ik zit nu in de keuken; +- 19 graden. 'k Wil graag in de huiskamer zijn en bij de (hout)kachel zitten +- 25,5 graden. En even over de bank 'struikelen' :j :j :evaw:

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:13

Probeer het eens via Picturepush Sandrina, de kwaliteit van je foto's blijft ook veel mooier. Ben wel benieuwd geworden ;-)

@Kim, grote kans dat ik Storm na de winter wel wat basis wil gaan leren m.b.t. mennen. Moet helemaal vanaf nul beginnen met hem, want zelfs het principe lange/dubbele lijnen kent hij niet.

An en Storm
Storm heeft mij vandaag ook weer verbaast. Hij liep natuurlijk alweer een hele tijd te kloten met rijden, sterrenkijken en rug wegdrukken. Gisteren ging het al wat beter, maar vandaag wilde ik echt even laten weten dat dat geklooi maar eens voorbij moest zijn. Mijn vriendin had nog een nieuw enkelgebroken appelbitje in haar kast liggen. Die heb ik aan mijn hoofdstel gehangen en heb spoortjes omgedaan. Geloof het of niet....hij liep echt ineens weer heel fijn. Gewoon netjes laag en ontspannen over zijn rug. Enige nadeel is dat ik hem bij iedere pas echt behoorlijk moet prikken. Zodra ik mijn been stil hou kakt hij volledig in. Maar goed ook dat lossen we wel weer op. Op dit moment ligt mijn prioriteit even bij lang, laag en ontspanning. Ben zeker niet ontevreden.

Nu lekker op de bank. Was hier echt alleen maar regen vanmiddag en nu zijn het buien en is het flink hard aan het waaien. Gelukkig zit ik lekker warm binnen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:00

Dag dames ! Ik heb het erg druk gehad en ga nu ook maar op mn gemakje een post plaatsen :)

Maureen en Angel, Muppet en Darco
Gisteren een kort bezoekje aan Angel gebracht. Ze stond heel tevreden op haar stalletje :) Helaas was het weer te vies voor te rijden maar in de na middag klaarde het helemaal op. Ik ben gezellig met mijn vriend de stad in gegaan en heb een nieuwe (warme) winterjas en laarsjes (ook warm) gekocht :) dus ik ben weer voorzien voor dit jaar. Daarna nog een hapje gaan eten met zn 2tjes en met mijn tante en oom. Was erg gezellig en stiekem ook wel eens leuk :o even een dagje geen paarden
Vandaag was wel weer een enorme paardendag. Vroeg eruit om bij Elyze de paardjes op te laden en te vertrekken naar de paardenzegening in ... (kzou echt niet weten waar het precies was) samen met een andere koets zijn we naar de zegening gegaan en daarna nog een tochtje van 10 km. Daarna nog even bezoekje aan Angel gebracht en even kort gereden, was zelf erg moe en Angel had der ook niet zoveel zin in. Dus even een 'hobbel' ritje gemaakt. Nu heerlijk warm binnen net als Anne hierboven, en mijn plannen voor vanavond... : HELEMAAL NIKS!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:14

Goedenavond allemaal!!

@maureen: Tof dat je zonder zadel bent gaan rijden op Angel van de week. Lekker geshopt gisteren altijd fijn. En soms kan een hobbelritje ook weleens fijn zijn ;-).
@harmanda: Leuk overzicht heb je gemaakt. Jullie gaan lekker zo samen! Gefeliciteerd met je rijbewijs.
@Sandrina: Jammer dat je niets verkocht hebt. Wat leuk vandaag een ritje met een bokker. Leuk dat je dat zo vaak doet, iemand blij maken!
@Kim: Beterschap!!
@An: Leuk overzicht! Wat fijn dat Storm zo fijn liep.

Sabrina en Harry
Fris en fruitig was meneer vandaag. Het leek wel of meneer teveel suiker binnen had gekregen :-D. Vandaag mochten we voor het eerst weer wat doen. Samen met andere klein rondje door de polder gedaan om weer een beetje rustig op te pakken. Hij was erg lief, alleen een beetje hyper.

Hier nu ook lekker met een fleece deken op de bank. Fijne avond allemaal!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:14

O jee! Wat hebben jullie veel geschreven, ben ik er ook eens een weekendje tussenuit zeg :D
En er is eigenlijk niet veel blijven plakken! Maar zal mijn best doen...

Maureen heeft zonder zadel gereden?
En... verder kom ik dus niet meer! Heb wel onthouden dat het weer tijd is voor de jaaroverzichtjes! Mijn favoriet, ga dus zeker eens kijken hoor! EN reageren natuurlijk!

Lore en Formera
Woensdag had mijn vriend beloofd om te rijden, dus zo ook gedaan, eerst ik erop want er stond redelijk veel wind dus wou eerst eens kijken hoe ze zou reageren. Ze is twee keer iets versneld maar niets erg... Dus vriend mocht erop! En wat doet hij dat goed <3
Donderdag heb ik haar met de pessoa gelongeerd, ging ook goed! Maak hem nu door bit en dan onderaan aan singel vast en dat gaat pressies makkelijker...
Vrijdag weer gereden, al kan je het amper rijden noemen, het waaide en regende en de brokstukken vlogen ons om de oren, ook begonnen alle staanders en springbalken om te vallen... Maar gelukkig is Formera echt niet bang van zoiets! Ging dus niet zo goed vrijdag dressuurgewijs!
Zaterdag maar even rust gegeven en zondag lekkerder gereden. Nog veel wind, nog stijf, maar wel beter, heb haar erdoor gekregen en toen ik eindelijk ging stoppen (had kramp in handen) wou zus nog een sprongetje zetten. Het zijn er drie geworden dus klein parcourtje, zo'n 50cm maar dat was hoog genoeg voor nu! Formera vond het zalig en nu gaan we dus over twee weken op oefenwedstrijd!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:18

Bedankt voor je lieve reactie Lore :) in mijn jaaroverzicht ITP. Echt cool dat je vriend rijd, ik ben jaloers :o
achja sabrina, ieder paard mag zich wel eens uitleven. En niemand kan op tegen de haflingerstreekjes toch?

Maureen en Angel
Helaas vandaag eventjes een minder dagje gehad.. Angel flink op haar sodemieter moeten geven maar daarna ging het ook weer goed. Ik vind het echt niet leuk voor te doen maar af en toe moet het eventjes ;( Achja met een flinke bak met brokken en wortelen en appels is een pony meteen weer gelukkig :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:05

Lore heeft even flink bijgelezen en gereageerd in de jaarverslagen. Leuk!! Lekeer met Formera bezig geweest dus ondanks de harde wind.

An en vanavond geen Storm ;-)
Mijn verzorgster komt vanavond even langs om het te hebben over tijd, geld en dagen ic.m. Storm. Ben benieuwd wat er is? Ga d'r in met een geheel open blik, maar moet zeggen dat ik er soms een beetje tureluurs van word. Ze wilde het niet via de mail doen, want dat vond ze onpersoonlijk wat ook zo is. Het was ook niets ernstigs of zo...zal wel een dagenwissel willen of zo. We zullen het weten straks.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:04

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:15

Wat een leuk topic Sandrina!! Wie weet ooit wat voor mij. Volgend jaar wil ik Storm de basisbeginselen van het mennen gaan leren :-).

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:27

Heb jij een vriend Maureen? Want anders kan die ook onmogelijk rijden eh? Mijn vriend is eigenlijk een voetballer, dus hij heeft wel zijn eigen hobby's en maar goed ook! Maar hij interesseert zich wel in de paarden, als het nodig is gaat hij bv. voeren of hij helpt me met mijn stal uit te mesten en rijden vind hij ook wel fijn, was nu de derde keer dat hij erop zat. Lichtrijden ging onmiddellijk goed en hij is ook erg zacht in zijn handen en zijn evenwicht verbetert iedere keer. Hij zou heel graag al galopperen maar dat wil ik nog maar even niet... Beetje overbeschermend zeker? :o
En soms moet je je paard eens op haar donder geven, dat hoort erbij, hoop dat je nu weer verder samen kan gaan genieten!

Oh An, ik ben echt gek van jaaroverzichtjes, vind die altijd zooo leuk! Maar heb nog nooit zelf de goesting gevonden om er zelf een te maken...Klinkt vervelend van je verzorgster, hoop dat het wel meevalt!

Ben hier terwijl wat foto's aan het laden, dus straks nog even spammen :o

Oh en Sandrina heeft iemand heel erg blij gemaakt! Lief van je!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:30

Het verhaal van het gesprek met mijn verzorgster:

Nou ze wil er niet helemaal mee stoppen, maar wat ik al aangaf toen ik hoorde dat ze in Breda ging werken is dat ze het wel te druk heeft en ze dus eigenlijk nog maar 1 avond in week Storm wil doen. Ben toen ook eerlijk geweest en heb aangegeven dat dat voor mij niet heel erg gaat werken. Ik ben gewoon iemand die echt 2 avondjes in de week lekker thuis wil zijn omdat het mij ook op breekt dan. Tuurlijk kun je dan zeggen dan moet je geen paard nemen, maar ik vind 5 dagen in de week voldoende. Ook heb ik bij haar aangegeven dat ik toch ook van plan was om op korte termijn misschien toch wat meer bijdrage wilde gaan vragen. Dat kon ze begrijpen en ze gaf aan dat dit bedrag ook meer een vriendenprijsje is. Voor nu hebben we afgesproken dat ze de ene week 2 dagen gaat en in de week dat ik mijn vrije dag van het werk heb ze 1 keer gaat. Wel heb ik gezegd dat ik weet dat er bij mij op stal een meisje is dat een verzorgpaard zoekt en die Storm helemaal geweldig vindt. Dat meisje is 15 en ik wil dus wel even informeren hoe haar vader over bepaalde dingen (zoals een bijdrage) denkt. Voor nu hebben we dus deze afspraak maar ze kan ook goed begrijpen dat ik misschien iemand anders zoek. Vind het lastig, maar ja anderzijds doet ze hem nu 2 dagen en als ik eens ziek ben kan ze ook niet extra. Dan heb ik mogelijk met een meisje van 15 wel. Meisje heeft al een keer op Storm gereden en dat ging voor een eerste keer echt goed. Ga d'r nog ff een nachtje over slapen haha. Want tja die opdracht die ze nu heeft is t/m januari, maar wat komt er daarna en heeft ze dan nog wel zin om 2 dagen te gaan aangezien ze liet doorschemeren dat ze het huiselijke met haar vriend soms ook wel mist. In ieder geval was het een eerlijk en open gesprek dus dat is wel fijn.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:33

@Lore: yes ik heb een vriend maar hij wilt eigenlijk niks met de paardjes te maken hebben hoor. Hij zegt wel altijd als ik aan het treuzelen ben van: ga angel nou verzorgen ! dat heeft ze zo graag. En hij geniet ook altijd van foto's van angel en mij. Als hij mee gaat aait hij angel, en geeft hij haar wortelen (hij vind het geweldig om te zien hoe die wortelen zo snel verdwijnen :') ) en borstelt haar ook wel. Maar erop gaan zitten hoef ik niet te verwachten. Eigenlijk vind ik het ook niet erg.. ik ken hem. Zodra het goed gaat stijgt het naar zn hoofd, zit ik niet echt op te wachten. Mijn vriend is ook een voetballer/kickboxer en ook dat is echt zijn hobby :)
@sandrina: erg leuk topic hoor!
@anne: ik snap jou verhaal volkomen. Ik heb soms ook echt geen zin voor naar angel te gaan maar ik moet wel mn stal zelf doen en dat doet niemand anders voor me daarom dat ik dan maar zelf ga. Nu heb ik geen full time baan.. gelukkig dat het gesprek wel goed ging zeg :)

Ik wil deze foto heel graag met jullie delen. Dit is Angel (links) en lely (rechts) Haar 2de veulentje van 6 juni 2011 :D

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:41

Zag je foto op FB Maureen hij is erg leuk!
Wat jullie hebben met een vriend heb ik met mijn vader. Die vindt paarden leuk, maar daarmee stopt het. Hij zegt na 20 jaar ook nog steeds nieuwe hoeven in plaats van nieuwe ijzers haha. Vorige wek heeft ie voor het eerst een DA aan het werk gezien, dat vindt ie dan wel heel interessant hoe dat gaat allemaal. Ook de smid vindt ie erg leuk om te zien. Verder stopt het bij een aai over Storm zijn bol haha. Moet zeggen dat hij op deze nieuwe stalling veel vaker mee gaat als op de oude.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:43

Waarom ik niet graag rij als het zo winderig is... Geen ontspanning te bekomen!
Afbeelding

Trouwe toeschouwers die van zodra Formera uit haar stal is, de stal innemen om er te gaan zonnen...
Afbeelding

Vriend
Afbeelding

Vriend in draf
Afbeelding

Mooi! <3
Afbeelding

Toch een heel klein beetje voorzichtige ontspanning aan haar kant...
Afbeelding

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:46

Oh jee, An, vervelend... Ik zou toch eens kijken bij dat meisje dan. Op die leeftijd zijn er meisjes genoeg die al lekker volwassen en verantwoordelijk zijn, al heb je natuurlijk ook andere! Maar je, dat heb je met alle leeftijden!

Leuke foto Maureen, Formera heeft ook ooit een veulen gehad... Zal eens zoeken! Zoals jouw vriend doet zou ik ook wel goed vinden hoor!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:51

Heb d'r net ook 2 op marktplaats een mailtje gestuurd of ze nog op zoek zijn. Ga gewoon eens rondkijken. Zie wel hoe het gaat lopen allemaal, maak me er niet druk om.

Leuk foto's Lore, je vriend zit er al keurig op hoor voor een derde keer. Wat liggen die katten er heerlijk in zonnetje :-)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:58

Anne: Ik denk dat je verzorger je voorzichtig laat weten dat ze er mee gaat stoppen. Dat gesprek is de aankondiging. Vraag dat 15-jarige ding wat ze voor je kan doen. Zo ben ik ook een tig-verzorgers gekomen. Ik heb een aantal 'vaste' die maar een dag kunnen en sommigen die flexibel zijn.

Sandrina vandaag:
Ik ben een beetje droef; Vier jaar geleden heb ik mijn 1e hafje laten inslapen. Wendy van de Wildekamp. Ze was mijn 'groemeltje' Ze praatte de hele tijd tegen me en ik verstond het buitengewoon goed. Ik ben 5,5 jaar heel gelukkig met haar geweest tot ze kreupel werd en ik geen goede adviezen kreeg. Uiteindelijk is er dan niets meer aan te doen, zelfs geen rust of pensioen. Inslapen is dat het enige wat je te horen krijgt. De dag nadat ik dat te hoorde, heb ik haar uit haar lijden verlost. 't Maakt me nog steeds verdrietig.

Maureen, wat een mooi veulen kan Angel maken.

Ympi: jij brengt de spanning aan, zie laatste foto; Je vriend zit er prima ontspannen bij.
Laatst bijgewerkt door Sandrina op 06-11-12 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:59

Faringo schreef:
Heb d'r net ook 2 op marktplaats een mailtje gestuurd of ze nog op zoek zijn. Ga gewoon eens rondkijken. Zie wel hoe het gaat lopen allemaal, maak me er niet druk om.

Leuk foto's Lore, je vriend zit er al keurig op hoor voor een derde keer. Wat liggen die katten er heerlijk in zonnetje :-)

Ik hoop voor jou dat je iemand vind!
Zijn onze nieuwe katjes, twee katertjes van net een jaar oud en ze zijn altijd samen, ze heten donder en bliksem :)
Wat vind je van vriend zijn lengte op Formera?

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:09

Wat gaan jullie weer snel vandaag!!

@Lore: Leuk dat je vriend ook rijdt. Die van mij heeft helemaal niets met paarden. Gaat sporadisch mee, maar dat geeft niet, ieder zijn hobby!
Hihihi die katten zo heerlijk samen bij de stal, gezellig!
@Sandrina: Kan me goed voorstellen dat je je vandaag een beetje down voelt. Sterkte!
@Anne: Ook ik snap jou verhaal volkomen. Ik ga ook niet alle dagen naar Harry dat trek ik gewoon niet naast mijn werk en huishouden, helaas.
@Maureen:Leuke foto!

Sabrina en Harry
Had ik al verteld dat ik mijn rooster om gegooid heb?!
Ik was altijd op dinsdag de hele dag vrij, maar heb dat nu omgegooid.
Werk sinds een maandje op dinsdagochtend en ben dan dinsdagmiddag en donderdagmiddag vrij. Dat bevalt eigenlijk best goed. Dan heb ik twee middagen waarop ik naar Harry toe kan. Vind ik zelf toch wel fijner dan ’s avonds in het donker.
Daarnaast hebben we met de jongere meiden een roostertje gemaakt. Zij doen Harry en Snoopy (het paardje van het ene meisje) twee dagen samen. En dan doe ik op dinsdag en donderdag Harry en Snoopy samen met mijn schoonzusje en de andere dag met de ex mede eigenaar van Harry. Zo kunnen we allemaal gezellig samen rijden en ontzien we elkaar twee dagen.
Vanmiddag ga ik met mijn schoonzusje heen. Heb al lang niet gereden, dus wel zin in!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:28

Oh, heb zondag trouwens ook gesprongen, is nu niet de mooiste en indrukwekkendste foto, maar ben er wel trots op! Vind wel dat ze hoog sprong voor zo een lage hindernis...
Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 13:42

Hallo allemaal,

Ik lees zo nu en dan mee maar kan het niet laten om toch ook weer wat van ons te laten horen. Maarrrrrrrrrrr wie mis ik hier??? JODIE !!!!!!!!!! Schrijft Jodie niet meer mee?

Marga en Sjors:
Na een rottige periode toch ook wel weer een blije periode mbt de paardjes dan. Sjors is echt verschrikkelijk lief en echt een dotje. Hij is zoooooooooo aanhankelijk en ja dat is toch wel het gene dat ik heeeeeeeel erg miste. Zeker na mijn lieve Crispy, Crispy was ook zo aanhankelijk en eenkennig dat is Sjors dan weer niet. Hij moet echt alles nog leren maar dat is iets wat ik erg leuk vindt om te doen. Tot nu toe heeft ie dan ook nog geen stap verkeerd gezet. Ok hij kan nog niet op eigen benen lopen maar t begin is gemaakt. Ik doe veel grondwerk met hem dat ie erg leuk vindt, zeker als hij er een snoepje voor krijgt. Hij kan inmiddels longeren, benen wassen en staart, in stap onder t zadel ontspannen lopen en met grondwerk achteruit, volgen en halthouden.