Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

farahtjuh

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 23:35

Bedankt voor het welkom meiden

19-10-2011

les met farah, ze deed super haar best veel wezen schakelen,
volgende week beginnen met canchementen om de 5 4 3 en uiteindelijk 2 passen
dus ben benieuwd wat dat gaat worden haha thuis lekker verder met het appyement

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:19

Hoi meiden,

Ik heb een vragje, ik heb korte transportbeschermers maar wil die eigenlijk inruilen voor hoge.

Maar nu zit ik even met de maat, ik lees namelijk af en toe dat cob te klein is.

Mijn haffie is 1.50/1.55

dus mijn vraag is, wat hebben jullie voor transportbeschermers voor jou haffie (maat)?

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:21

Ik gebruik nooit transportbeschermers vind ik gevaarlijk ivm met oplopen van temperatuur er onder en onrustig er mee lopen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:24

Datzelfde heb ik ook met transportbeschermers. Vind ze totaal overbodig.Ze beschermen alleen de huid,niet de spieren,botten en pezen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:41

Heb ook geen transportbeschermers, maar ja die van mij staat ook zelden op de trailer. Maar zaterdag wel!! Ben echt zo blij, ga met Storm en stalgenootje en haar paard voor de allereerste keer naar het strand!! Dat wil ik echt al heel lang. Nu hebben we maar gewoon een trailer gehuurd en haar vader wil ons brengen :-). En het wordt ook nog eens super mooi weer.

Annemarie en Storm donderdag:
Vanmorgen naar stal geweest. Bolletje stond lekker in zijn regenjas buiten in jawel de regen. Met mijn regenjas aan hem uit de wei geplukt en even een soort van gepoetst. Benen waren nat en modderig dus daar kon ik weinig mee. Daarna in de bak gaan rijden, helaas binnen 5 minuten opnieuw regen. Ben dus echt zeiknat geregend, maar dat gaf helemaal niets want hij deed het echt zo goed. Heb echt zitten genieten in de regen :-). Had nog uren door kunnen rijden. Daarna zijn regenjas weer aan en terug naar de wei gebracht.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:50

Ieder zijn eigen mening over de transportbeschermers ik vind ze wel van groot belang.
Als het 20 graden of meer is heb ik ze niet om maar doe ik een soort gelijke van deze om.
[img]images?q=tbn:ANd9GcSplsRTGORY-api7HKY4sk4YRCdfGHLDa2BOmWdkZ8iQ8GMC44GM15Sb7qf9w[/img]

Deze zijn erg kort, en helpen toch. of ik doe gewoon hoge strijklappen om!

Alle sorten en maten.

Jodie en Delano 20.10.2011:
Me paardjes vanochtend eten gegeven en weer naar binnen gegaan, 45min laten ze lekker het land opgegooid om 18.30 weer binnen gehaald en avondmaal gegeven. toen zelf lekker avond gegeten.
Om 20.30 ging in naar me appies toe om hem lekker te poetsen en op te zadelen.
En toen eindelijk zat ik er om 21.15 op,, toen heerlijk, gereden niet zo veel gedaan bak is lekker nat.
en om blesurens te voorkomen, moest ik de galop dit keer overslaan. wel ben ik lekker met hem wezen wijken.

Ook in de regen en de donker is mijn gekkie nog een topper.

Toen lekker afgezadelt, en zijn fleece deken met hals opgegeven terug in stal gezet, en ze laatste biks maaltijd voor deze dag gegeven.
Toen ben ik even de spulen wezen opruimen, peesbeschermers afgespoelt, bit schoongemaakt, zadel droog gemaakt, dekje aan de binnen waslijn gehangen.

Toen ik klaar was heb ik zijn dekens bij elkaar gezocht die ie deze nacht omkrijgt.
En omdat we al tegen het vriespunt aan gaat, heb ik een andere fleece deken opgedaan, een staldeken 100 gram met hals.
Ook zijn regendeken hangt aan de waslijn om een beetje te drogen, en om er morgen weer over heen te slaan.
Overdag gaat de fleece deken er onder uit, en staat ie buiten met een staldeken 100 gram en regendeken daar over heen.

Mischien gaan mensen nu denken nou al een gramsdeken, maar mijn haffie en ik zijn erge koukleunen, en ook om de wintervacht te voorkomen.

lekkere voorraad hooi in de stallen gedaan (voor haffie en shetlander) en voer voor morgen klaar gezet.
EN TOEN LEKKER WARM NAAR BINNEN,AAN DE CHOCOLADEMELK.

Zo nog even kijken of ze lekker op stal staan, en dan richting me bedjee.

Nou ja dat was het weer voor vandaag!!

P.s hebben al meer mensen hun grams dekens op, en hoeveel dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:55

Waarom vind het van groot belang dan ? Het doet meer kwaad dan goed namelijk... Ik vervoer de paarden elke dag met de trailer allemaal zonder beschermers dat is het allerveiligste :j mocht je bang zijn voor het in en uitladen kan je ze eventueel dan nog om doen en op de kar eraf halen.

Paarden hier hebben 100 grams op nu :)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:05

Yvank_ schreef:
Waarom vind het van groot belang dan ? Het doet meer kwaad dan goed namelijk... Ik vervoer de paarden elke dag met de trailer allemaal zonder beschermers dat is het allerveiligste :j mocht je bang zijn voor het in en uitladen kan je ze eventueel dan nog om doen en op de kar eraf halen.

Paarden hier hebben 100 grams op nu :)

Omdat het gewoon ter bescherming is, + zijn benen worden minder vies.

Het heeft geen vaste reden, ik heb ze om.
Vaak genoeg een verhaal gehoord, met als ze ze om zouden hebben dat er dan niks gebeurt zou zijn.

Laatst ook, pony stapte verkeert over, en kwam op zijn eigen hoef terecht en zo ze kroonrand eraf.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:55

wieneke en zaza 20-10
----------------------
gisteren.... zijn wij naar het strand geweest!!!
eerst 2 uur op de trailer gestaan en daarna lekker rennen op t strand
ze vond het geweldig en ik ook!
Afbeelding
de golven waren overigens wel ernstig eng!

hier het topic
[RIJ-ITP] met de voetjes in het water!!!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:41

@ Marga: Goed van die wedstrijd hoor! :D
@ Jodie_Delano & Doranka: Welkom!
@ Wieneke en zaza: Leuk zo naar de zee! Ik ga zo je topic eens bekijken :)

Vanessa en Xanto
------------------
Vandaag weer eens grondwerk gedaan. Ik wou eens testen hoever we de buiging zouden kunnen.
Hij snapte het in het begin niet, hij hief telkens zijn voetje omhoog. :P
Daarna had hij het al half door. Daarna begon hij te twijfelen als hij de buiging zou doen of strekken.
Ik was gewoon al blij dat hij het bijna door had. Ik was enthousiast en hij wou het maar blijven doen. :D
Zo super als we beide zo zin hebben!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:41

nessa, oke dankjewel
leuk dat ie t zo snel op pikt!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:08

21-10-2011

vandaag was de dag dat farah haar veulentje er van af ging
farah nog lekker gereden en toen naar de overburen gebracht met fanny
het rijden ging goed ben bezig figuren te rijden voor een kur (deze een beetje combineren ;) )

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:35

Marga & Azkaban
zaterdag 22 okt
=============
Vandaag was het clubles, we waren met zijn 3-en. Ik kan er eigenlijk maar 1 ding over zeggen:

AZKABAN WAS EEN DRAAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pfffffffffff wat een portret was t vandaag, hij ging weer aan de kletter, toen er een paard uit de paddock gehaald werd was het helemaal bal. Ik wilde er bijna afgaan en het maar opgeven. Gelukkig zei mijn lesgeefster als je dat doet is het einde zoek en heeft ie dus echt gewonnen en wordt het alleen maar erger.
Dus ik de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of iemand het draadje van de bak dicht wilde doen en hem aan t werk gezet. Hij werd echt heeeeel boos, gooide zijn kop de lucht in en wilde weer gaan rennen, gelukkig was ik hem voor en in de bocht reden we bijna tegen het hek aan en hij werd nog bozer en ging maar bokken. Voor het eerst ben ik niet zo lief met mijn handen geweest, ik heb hem omgetrokken en aangespoort tot ie een beetje normaal ging lopen, de lange kanten van de bak ontweken door alleen maar voltes en figuurtjes te rijden, in de volte wilde hij dan weer de andere kant op en gingen we weer bijna tegen het hek aan. Hij won niet en bokte weer wat, gelukkig niet hoog, maar het was niet leuk. Uiteindelijk hebben we nog ff normaal kunnen rijden, hij was goed bezweet. De rest mocht gaan stappen, azzie moest van mij nog blijven draven tot ik voelde ja oke hij is er weer bij met zijn hoofd. Pfffffffffffffffffffff gelukkig zijn niet alle dagen zo met hem. hahahaha en toch ik hou van mijn Azkabannetje, mijn draakje...........

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:39

Goed aangepakt Sjemira, met zulk gedrag zijn fluwelen handschoentjes echt niet nodig hoor. Gelukkig heb je het wel goed afgesloten.

Annemarie en Storm vandaag:

Hier staat alles. Het was echt fantastisch :-)
Faringo @ [RIJ-ITP] Eerste keer strand!!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:40

22/23.10.2011

Delano en Jodie
-

Zaterdag wat een dag.
Ik heb een grote schoonmaak gehouden op stal/weiland/padock.
De bak/padock zijn gesleept, de wei zijn alle onkruid eruit gehaald en de stallen zijn helemaal gereinigt.
het schrikdraad overal na gelopen.
Voer en waterbakken helemaal schoon gemaakt, hooiruifen ff een beurtje gegeven.

Zadel en Hoofdstel schoongemaakt en gevet, sjabrakken en bandages in de wasmachine.
Peesbeschermers in een bak water gegooid om lekker ff schoon te worden.

Poetskisten opgeruimd borstels weg gegooid en schoongemaakt, alle medicijnen nagelopen voor datums en of het niet leeg is.
Dekens netjes opgevouwen en weer opnieuw in de dosen gedaan.

Hooibalen en zaagsel getelt.
Ouwe wortellen en appelen uitgezocht en weg gegooid, voerzakken opnieuw opgestapelt

En nou ja ik zou wel heel veel dingen vergeten zijn, maar wat een dag!
Was helemaal kapot en me pony's maar lekker op het land staan en hun voer opeten
(Ochtend: Biks en muslie en een beetje krachtvoer
Middag: 15 wortelen met biks
Avond 2,5 uur voor het rijden: krachtvoer en biks
Avond 1,5 na het rijden: Biks en muslie)
Hooibakken gevuld en lekker op het land.

Dus alles is weer schoon en kan de winter door!!

Maar me paardjes was nog niks mee gedaan, dus die moest ik in de avond nog doen.
Heerlijk gereden lekker bezig geweest met overgangen rijden en de rustige galop,
Hij deed super zijn best, en was lekker nat.

32.10.2011
-

Zondag dus vandaag is het rustdag, dus het was lekker land daggie.
We gaan vanaf morgen weer hard aan de bak, en ons voorbreiden op Zondag 30.10.2011

Zo ga ik ze maar even binnen halen van het land en in de padock zetten, en eten geven en dan vanavond lekker naar binnen toe.

Xxxx
'
@Sjemira, goed dat je door bent gegaan echt nooit opgegeven want dan stopt het nooi.
@Faringo, lekker hoor zo'n strandrit. ziet er top uit.
@Nessx, Dankjeewel.
@Zazalover, jij ook geweldig leuk op het strand.

Jeannewhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:00

Vandaag even op de fiets mee gegaan terwijl de meiden op de haffies buiten gingen rijden. Ze hadden eerst even in de binnenbak gereden omdat Robin nogal druk is de laatste week. Het ging prima, ze waren lekker voorwaarts maar controleerbaar. Zelfs Albucco was erg wakker terwijl die normaal niet van de vlugge is. Toen we bijna thuis waren wilden de meiden nog wel even een galopje proberen...dat hebben ze geweten. Het begon goed, maar toen begon Robin tempo te maken en dacht Albucco dat kan ik beter...dus die vloog er langs. Robin was redelijk goed terug te krijgen maar Albucco was een ander paar mouwen. Uiteindelijk alles goed afgelopen maar als je als moeder (op de fiets) je dochters en de paarden ervandoor ziet schieten krijg je toch wel even de zenuwen. Zo weten we nu dus ook dat Albucco ook een gaspedaal heeft, haha! Dat mag hij na volgende week nog wel een paar keer demonstreren want dan staan we vlakbij het bos en dat vind ik een stuk veiliger als de berm in de polder. Nooit saai met die Maflingers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:02

Dan mag je ze idd best aanpakken!

23-10-2011

Yvanka en Hofdame,

Vandaag hadden we een pas de deux van onze vereniging. De bedoeling was eigenlijk hier ook met Sally nog een pas de deux te rijden maar helaas is die vorige week overleden. Vanaf begin af aan zeiden we dus ook al deze kur rijden we voor Sally!

We reden de kur op muziek van Mamma Mia, het ging eigenlijk heel erg goed en we waren dus ook erg tevreden!

De jury gaf na de kur als commentaar dat ze genoten hebben en met kippenvel hebben zitten kijken. De paarden en ruiters waren perfect op elkaar afgestemd en voelden elkaar super aan. Korton een genot om naar te kijken en we moesten hier zeker mee doorgaan ze vond dat we er echt talen voor hadden!

Er werd niet echt voor prijzen gereden maar we hadden wel de beste punten :D

Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:12

Marga & Azkaban
zondag 23 okt.
================

Vandaag was mijn Draakje een stuk braver als gister, ook toen er een ander paard voorbij kwam en uit de bak ging. We hebben wat foto's gemaakt en ook in het topic HAW gezet

[RT-HAW] 4 jarige Haflinger Azkaban tijdens de training vandaag

Ben benieuwd naar jullie reacties.\
Laatst bijgewerkt door verwijderen op 23-10-11 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:14

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:17

Wauw Yvanka leuk proefje! :D Mooie haf ook :)
Ik heb dat ook al eens gedaan met hafje. Is leuk om te doen :D
Wij hadden zo Oostenrijks gedaan :D

Vanessa en Xanto
--------------------
Zaterdag bosritje gemaakt. Lekker lange teugel en hij aan briesen :D
Ben blij dat zo goed gaat tussen ons. Hij stopte vroeger vaak tijdens het rijden en dan leek hij in een andere wereld.
Maar als we nu even moeten stoppen, heeft hij zoiets van "kom doooooor, duurt te lang" :P
En dan gaan zijn oren naar voor en heeft hij een superstap :D
Leuk soms die haffies :P

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:01

Vanavond PRIVE LES, en proef oevenen.
Spannend hoe die vandaag weer is na zijn rustdag.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:03

zondag, wedstrijd gehad, ze was niet te genieten, maar toch 184 en 189, volgende wedstrijd zijn wij te vinden in de L2

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:44

vandaag is de eigenaar van mijn vp's geopereerd aan een tumor :(:)(vet spannend) ik zal een tijdje minder bij mijn paardjes zijn

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 21:31

Zazalover schreef:
zondag, wedstrijd gehad, ze was niet te genieten, maar toch 184 en 189, volgende wedstrijd zijn wij te vinden in de L2

Marga:

Dat is toch wel heel goed hoor, lekker winst gereden dus....

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 21:33

Marga en Azkaban
maandag 24 okt.
=============
We hadden vanavond priveles, het ging super, wat was tie braaf, wel een beetje stijfjes nog van gister maar hij was heerlijk voorwaarts en we kregen zelf een compliment, ook dat ik het zaterdag goed opgelost had. Vanavond ging het paard dat voor ons les had de bak uit en ik kon hem in bedwang houden, lekker aan t werk gezet dus.

Trots op ons vanaaf hahaha.