Haflinger weekend 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

Re: Halinger weekend 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:13

parade is ook echt heel gaaf(krijg nog kippevel als ik de filmpjes terugzie)...MAX doet het buitengewoon goed,met de nieuwe gaat het ook goed maar MAX blijft mijn topper...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:18

Wolder doet de parade ook super! Heb hem toen meegehad als 3 jarige, 1e x mee, niet gestart want hij was er nog te jong voor maar aangezien Goldy met een blessure stond heb ik met de Haflinger van een vriendin gesprongen dus Wolder mee.. Hij vond het allemaal superleuk al die paarden zo bij elkaar, beetje flirten met de vrouwtjes en het publiek :P

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:39

Ik heb nog een idee hoe Sil de parade gaat doen.. Ze is niet echt een ster in stilstaan.. haha nogal ongeduldig! Dus ik ben heel benieuwd!

Hoelaat is de parade ongeveer? Weet iemand dat?

Ik ga trouwens ook vaardigheid doen, ben benieuwd :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:42

Vaardigheid leek mij toen Goldy ook de ideale pony voor, nou mooi niet dus :P En Wolder is er al helemaal geen held in, dus ik denk niet dat dat hem wordt (Ik weet al precies hoe zijn kop eruit ziet als ik naast hem zou gaan zaklopen (Als hij dan nog in de buurt is ) :P ).. :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:43

De parade staat meestal gepland om 5 uur, maar gezien de uitloop die er áltijd is kun je rekenen op kwart voor 6 :)) . Hoe mooi het is hangt ook heel erg af van de muziek trouwens! De eerste jaren zat m'n moeder met tranen in haar ogen op de tribune, zo mooi vond ze het. Maar sinds een paar jaar geleden is het afwachten welke muziek je krijgt.. bvb Big girls/Lollypop van Mika, I kissed a girl van Katy Perry.. Niet echt muziek om een mooie parade op te rijden imo ;)

Ik ga ook sowieso de vaardigheid doen, we moeten onze 'titel' verdedigen :')

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:09

Oeh leuk haflingerweekend! :D
Ik kom ws als fotograaf :)

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:28

Titel verdedigen hihi leuk! Nu moet je hekjes opmaken enz toch?

Haha Mika.. pff dan krijg ik ook tranen in mijn ogen maar dan van ellende!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:49

Hahaha parades vind ik altijd erg leuk ook. Ik ben er alleen de zaterdag dus voor mij geen parade.
Welke onderdelen zijn er nog meer bij de tribune? Alleen parade en bestgaan toch?

Ik neem niet aan dat je je proefjes ook voor een tribune rijd :+ (zegt een leek)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:53

Springen is op het hoofdterrein, dressuur niet. Bestgaand is aan de hoofdtribune en de parade is inderdaad ook op het hele hoofdterrein. Ook de hengstenproef zal bij de hoofdtribune zijn. Maar de parade is zaterdag ;)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:57

Aranel schreef:
De parade staat meestal gepland om 5 uur, maar gezien de uitloop die er áltijd is kun je rekenen op kwart voor 6 :)) . Hoe mooi het is hangt ook heel erg af van de muziek trouwens! De eerste jaren zat m'n moeder met tranen in haar ogen op de tribune, zo mooi vond ze het. Maar sinds een paar jaar geleden is het afwachten welke muziek je krijgt.. bvb Big girls/Lollypop van Mika, I kissed a girl van Katy Perry.. Niet echt muziek om een mooie parade op te rijden imo ;)

Ik ga ook sowieso de vaardigheid doen, we moeten onze 'titel' verdedigen :')

de titel verdedigen :') haha

Ik moet eerst een titel halen om te verdedigen, ik ga voor de titel 'foutloos in het 90 cm, voor bailey een M parcours titel' :+

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:58

Goldy en ik zijn 2x 3e geworden in de 70 :P Maar mevrouw mag dit jaar niet mee.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:00

Nessie schreef:
Springen is op het hoofdterrein, dressuur niet. Bestgaand is aan de hoofdtribune en de parade is inderdaad ook op het hele hoofdterrein. Ook de hengstenproef zal bij de hoofdtribune zijn. Maar de parade is zaterdag ;)

Oh wel op zaterdag? Ik hoorde van iemand anders weer dat het op zondag was. Al had ik al het idee toch op de zaterdag, haha ;)
Dan kan ik die eventueel nog wel meedoen. Is dat voor of na de prijsuitreiking? Ligt eraan hoe het allemaal loopt. Ik start B zonder startkaart dus zal wel lekker vroeg al moeten :P

Hoe is de omgeving bij de dressuur? Gewoon wat ringen naast elkaar op open terrein? Wie kan me wat 'wegwijs' maken? :P

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:01

Nessie schreef:
Goldy en ik zijn 2x 3e geworden in de 70 :P Maar mevrouw mag dit jaar niet mee.

geen titelverdediging dus :Y)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:02

Paulusjuh schreef:
Oh wel op zaterdag? Ik hoorde van iemand anders weer dat het op zondag was. Al had ik al het idee toch op de zaterdag, haha ;)
Dan kan ik die eventueel nog wel meedoen. Is dat voor of na de prijsuitreiking? Ligt eraan hoe het allemaal loopt. Ik start B zonder startkaart dus zal wel lekker vroeg al moeten :P

Hoe is de omgeving bij de dressuur? Gewoon wat ringen naast elkaar op open terrein? Wie kan me wat 'wegwijs' maken? :P

Ik dacht dat na de parade een aansluitende prijsuitreiking is. De prijswinnaars worden dan naar voren geroepen.

Edit: En het is zeker weten op zaterdag :j

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:03

Ze hebben een aantal ringen, rustig gelegen, in ieder geval de ringen waarin ik ooit moest lagen met een soort dijkje eromheen.
Parade is al jaren op zaterdag, nu ook ;) De 1e prijswinnaars worden tijdens de parade naar voren gehaald, en de andere prijswinnaars worden genoemd. Voor de dressuur weet ik het niet zo, omdat er zo'n groot tijdsverschil tussen zit.

De titel ben ik allang verloren, ik kom niet elk jaar naar Ermelo ;)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:04

Ok! Heb er al helemaal zin in, haha! :D

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:04

@ margot: o haha nee dat gaat dan niet op ;)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:05

Nessie schreef:
Ze hebben een aantal ringen, rustig gelegen, in ieder geval de ringen waarin ik ooit moest lagen met een soort dijkje eromheen.
Parade is al jaren op zaterdag, nu ook ;) De 1e prijswinnaars worden tijdens de parade naar voren gehaald, en de andere prijswinnaars worden genoemd. Voor de dressuur weet ik het niet zo, omdat er zo'n groot tijdsverschil tussen zit.

De titel ben ik allang verloren, ik kom niet elk jaar naar Ermelo ;)

Ah ok, leuk leuk!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:06

En we zouden nu 90 moeten in verband met hoogte van het wedstrijdniveau ;)
Ben nog afwachtende of ik vrij krijg, maar Wolder ga ik niet mee springen, dus ook geen titelovername voor hem.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:16

Haha wat een (bijna) titels overal zeg :D 't is ook niet niks natuurlijk wat ik ga verdedigen, vaardigheid winnen moet je bloedserieus nemen en maanden voor trainen... _O-

Wb de parade: heel erg leuk (mits de goede muziek, zie mijn vorige post :+ ) alleen wel héél veel staan voor de pony's. Twee jaar geleden stond Saar in een soort spreidstand met haar voorbenen, anders viel ze om, zo moe was ze :)) Helemaal nu ze ook nog de eerste prijs winnaars naar voren roepen en ze iedereen (van directeur tot congierge) gaan bedanken, dan is het echt lang staan voor de paardjes, helemaal na zo'n lange dag!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:17

Wolder vindt het reuze gezellig, beetje flirten. Kan niet lang genoeg duren :P

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:18

Heeft iemand vorig jaar de springclinic meegedaan?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:19

Stilstaan is ook niet de hobby van mijn merrie, hahaha :+ Maar misschien als we daar al de hele dag zijn dat ze wel moe is :P En dan nog ruim een uur terug op de trailer :+

Vaardigheid is ook niet bekend van tevoren wat er gevraagd wordt toch?

En de eerste prijswinnaars zijn er waarschijnlijk ook nog wel wat. Iedere categorie en dan nog met en zonder startkaart e.d. En dan nog in de rij staan om je protocollen op te halen? :+

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:19

@ aranel: De training is heftig maar het resultaat is onbetaalbaar en niet te evenaren! :+

Heb indd wel meer gehoord dat het zo vreselijk lang duurde..Maar het is ook iest dat je echt moet meemaken!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:20

Springclinic, is die niet nieuw?