[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:30

[***] dit jaar voor het eerst niet geschoren want ik kan Amper rijden dus niet echt nodig....

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:06

Jammet dat je Tarzan te koopt heb staan Tamara.

Hier afgelopen maandag nieuw zadel gevonden, maar helaas toch de hele week niet kunnen rijden. Lag flink met buikgriep en de nasleep er nog van thuis. Wel even naar stal geweest om snel stalletje te doen. Maar weinig met pony gedaan helaas! :( vandaag officieel echt 100% beter. Dus morgen weer even aan de longe en dinsdaf erop. Woensdag les...! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:50

[***] staat op het moment niet meet te koop door eventuele oplossingen! Hij is uit verkoop gehaald toen hij kreupel liep & hij loopt nu weer gewoon goed hoor =)

Ziek zijn is nooit leuk! Als je ziek bent is een frisse neus halen al fijn! En heel rot voor je dat je je zadel nog niet hebt kunnen proberen laat je weten of die fijn is enz? =D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:31

Haha Mignonne :P Heb je een foto van je geschoren pony?

Wes is ook niet geschoren. Hij zweet wel snel (overigens ook met korte vacht), maar hij droogt ook wel weer snel en desnoods leg ik er even een zweetdeken op. Ik zie er voor ons het nut niet van in, maar als je echt actief traint en/of wedstrijden rijdt kan ik me voorstellen dat het fijner is.

Jammer dat je weinig kon doen Stamper. Fijn dat het weer beter met je gaat! Ik ben benieuwd hoe het zadel je bevalt.

Fijn dat Tarzan nu weer goed loopt Tamara :) Zoals ik het begrijp houd je hem nu misschien toch?

Ik ben dit weekend lekker met Wes naar buiten geweest. Gisteren ging het niet zo goed, hoewel dat niet aan Wes lag. Het was enorm druk en er waren een aantal dingen die hij nogal spannend vond. Elke keer als hij net weer rustig was gebeurde er wel weer wat. We kwamen de stoomtrein en quads tegen, Wes werd achterna gezeten door een hond (niet uit valsheid, hij wilde gewoon spelen) en er werd vuurwerk afgestoken. Gelukkig hebben we vandaag wel een rustige rit kunnen maken :D

We hebben weer genoeg plekken gezien vandaag:
Afbeelding

Afbeelding

Dit is onze crossplek haha :P
Afbeelding

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 00:02

Ook wij hebben vandaag lekker een stukje wezen rijden met de wagen. Paardje was weer ontzettend braaf, wil graag lopen en weet haar energie nog niet goed te verspreiden over de rit. Maar hee we mogen niet klagen, geen gespring bij het halthouden.

Het enge elektriciteitskastje was
Vandaag ook niet eng. En dat voor een paardje wat net krap aan 1.5 maand voor de wagen staat en 1x in de week 20 min gereden word.

Ik ben trots! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:54

Lekker voor de wagen [***] kan dit helaas niet maar hoeft ook niet voor mij al is mennen erg leuk!

Ik heb er vandaag weer een buiten rit opzitten van ander half uur & 10KM =)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:04

Wat fijn dat je nu een zadel hebt gevonden! Wel balen dat je zo lang ziek bent geweest, is nooit fijn natuurlijk :(

Jeetje klinkt wel als een heftig ritje Tamara! Bleef Wes wel redelijk cool dan?

Wat gaaf dat het al zo goed gaat nu voor de wagen zeg!

Dat is een flink eindje rijden Tamara (Apollo), heerlijk he lekker buiten, prachtig weer nog tot het zo weer koud wordt :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:25

Mignonne ik vind het heerlijk alleen jammer dat de hoeven van [***] zo snel naar de knoppe gaan nu aan het sparen voor een duur hoofdstel die ik erg graag wil hebben & een blauw eskadron dekje :P

Iemand anders nog wat leuks gedaan? Of leuke foto's?

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:11

@tamara, wat jammer dat je Tarzan moet verkopen..
@mignonne, we willen wel foto's van je kale pony :D
@stamper, fijn dat je een nieuw zadel gevonden hebt, hier ook een aantal dagen verkouden geweest.
@tamara, ohhh wat een leuke crossplek! Jaloers, ookal moet ik niet zeuren, ik kan hier ook gewoon het bos in :)
Al moet je niet in het weekend gaan met mooi weer, dan kan je haast alleen stappen omdat er constant honden achter je paard aan gaan of je andere tegenliggers hebt.

Hierzo gaat het super! Ik heb nog nooit zo veel gereden (5 dagen in een week haha :+)
Vandaag voor de afwisseling weer het bos in geweest, al een tijdje niet gedaan ivm gladheid en het weer. Sieta was erg enthousiast, zoals altijd :P

Ik ga alleen volgende week 8 dagen weg en dan staat ze dus een week stil, ben benieuwd hoe ze het doet wanneer ik terug ben :=

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:51

Afbeelding
Met haar nieuwe jeans halster!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:57

Haaf halster zeg! & ja 5 dagen op je paard respect hoor! ik mag ook blij zijn als ik er 3a 4 x in de week op zit haha

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:31

Oh Tamara ik wist niet dat je Tarzan te koop had staan!

Natascha wat fijn dat je een zadel heb gevonden!! Hoe rijdt ie?

Tamara ziet er heerlijk uit, je ritje!

paardrijmiep goedzo! Fijn dat het goed gaat voor de kar!

Ninke mooi halster!

Heb gisteren een jaar lang Jolina topic gemaakt! :)
[EJL-ITP] Weer een jaar verder met Jolina!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:20

Mijn zadel is euh.... ERG wennen! :')
Van dressuur terug naar VZH, maargoed, komen we wel doorheen!
Morgen weer les... Dus ben erg benieuwd, pony liep er wel erg fijn onder zonder te dribbelen! :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:55

Fijn dat het mennen goed ging Ashley :)

Lekker hoor Tamara!

Wat fijn dat het rijden zo lekker gaat Ninke :D Waar ga je naartoe die 8 dagen? Halster staat goed!

Ik zal zo even in je topic kijken Sanne :)

Dat kan ik snappen Natascha! Ik moest ook erg wennen toen ik van een veelzijdigheidszadel naar een dressuurzadel ging. Wel fijn dat je in ieder geval weer een zadel hebt!

Wes en ik wensen jullie (alvast) fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar {:)
Afbeelding

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:11

Iedereen ook vanuit ons fijne feestdagen!! :)

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:35

Hi meiden!
Sorry dat ik jullie zo verwaarloosd heb de afgelopen tijd... Het gaat hier even niet zo heel lekker, mijn opa heeft eind november een hersenbloeding gehad en ligt sindsdien in het ziekenhuis. We zijn nu inmiddels 4 hersenoperaties en een heleboel complicaties verder dus vandaar dat ik even niet zo actief was op Bokt...

Maar goed, ik zal even een beetje bijlezen.

Balen dat Wes koliekerig was Tamara -O- Gelukkig maar dat hij weer beter is!

Leuke foto's van Sieta :D

Welkom Ashley! Leuke haflinger!!

Lola staat ook niet op mijn naam... Wil ik wel doen maar ik vergeet het iedere keer :+

Hier ook geen ervaring met keuringen :)

Fijn dat je Tarzan toch niet hoeft te verkopen, Tamara :)

Leuke oortjes foto's van Wes! Mooie omgeving daar zeg! <3

Knappe Sieta <3 Mooi halster zeg, staat haar goed :D

Bedankt Tamara, leuke foto!!

Ik wil iedereen ook alvast fijne dagen wensen!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:17

Fijne feestdagen! {:)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:53

Yes vandaag 50cm gesprongen!! :+
Ons record was 20cm hahaha, vanaf die hoogte ging ze normaal gesproken weigeren en rare fratsen uithalen! Ze vind springen dus echt totaaaaal niks.

Maar nu gewoon 50cm gesprongen en niks geweigerd! Alles netjes gesprongen! Echt trots :D :D *\o/*

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:07

_Sanne schreef:
Yes vandaag 50cm gesprongen!! :+
Ons record was 20cm hahaha, vanaf die hoogte ging ze normaal gesproken weigeren en rare fratsen uithalen! Ze vind springen dus echt totaaaaal niks.

Maar nu gewoon 50cm gesprongen en niks geweigerd! Alles netjes gesprongen! Echt trots :D :D *\o/*

Haha gewelidg. Lyzet vind dressuur niks & springen juist helemaal haar ding! Zolang ze maar kan gassen en kan vliegem! :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:25

Wat een mooi halster Ninke!!
Haha wat een leuke foto van Wes :D
Sterkte met je opa Charlotte :(:)
Fijn dat je nu wat hoger gesprongen hebt!

Ik had vrijdag wat gesprongen, vond hij echt heel leuk, hij wordt zo enthousiast ervan!! Maandag prive-les gehad, ging niet zo super.. Hij is de laatste tijd wat 'opstandig' dus met teugels lostrekken enzo. Vandaag maar weer eens met bit gereden. Ik kon eerst niet in de binnenbak, dus buiten losgestapt (en gegaloppeerd....) Tsja hij vond het leuk om de hele tijd te gaan bokken, was net of ik op zo'n rodeo ding zat, eenmaal binnen was hij gelukkig ietsjes braver :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:23

Wauwwww super gaaf pakje 3 gewonnen van Sanne!! :D
Moet Lyzet even blinken.... M

Sterkte met je opa Charlotte

Wil nog kerstfoto's, alleen er is nog geen sneeuw hahahaha! Even brainstormen! :D

Gister les gehad. Maar bah wat ging het bagger zeg!
Lyzet en ik moeten echt weer helemaal vanaf 0 beginnen geloof ik..
Voel me net zo'n beginner die haar paard aan het in rijden is zeg maar, voel me zooo stom op het moment.

Heel erg wennen aan het zadel nu, dus we springen volgend jaar pas weer denk ik. Puur voor mezelf en voor Lyzet! Ook al weet ik dat ze dressuur niks vind, het is toch echt wel de basis!

Bah, maandag is alweer 8 jaar geleden dat broerlief overleden is! :(
Laatst bijgewerkt door Banyu op 23-12-15 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:37

Wow heftig & heel veel sterkte met je opa!!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:24

Wat een prachtige paarden komen hier voorbij zeg. Ik had eerder in het HA forum moeten kijken :')

Is het nog mogelijk om mee te kletsen? Altijd heel erg tof, zo'n topics!

Westhof, ik ben officieel jaloers op jouw crossplek. wat een ruimte!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:45

Bedankt allemaal, ik ben er ook blij mee :)

@stamper, ik snap wel dat het erg wennen is! Dat heb ik ook altijd als ik op een ander rijd..
Ik heb al foto's in de sneeuw van vorig jaar, maar altijd leuk om nieuwe te maken! Sterkte maandag.
@tamara, leuke foto van Wes! Jullie ook fijne feestdagen {:)
Ik ben in Engeland, elveden forest. Heerlijk hier, ik zou hier zo naar toe kunnen verhuizen met Sieta (en robin moet dan ook mee O:) )

@Charlotte, beterschap! Hopelijk komt hij er snel weer bovenop :(:)

@sanne, super! Ik snap wel dat je trots bent :j

@mignonne, stoute dutchie }:)
Sieta was ook altijd braver in de binnenbak, maar dat kwam gewoon omdat daar minder afleiding was en de bodem en omheining van de buitenbak gewoon erg slecht is. Alleen kon ik dus nooit in de binnenbak rijden omdat er bijna heel de dag en avond (manege)lessen gegeven worden dus daar had ik niks aan.

Op mijn huidige stal hebben we een buitenbak waar we in kunnen rijden en longeren, en die is gewoon goed :)

@Skyefate, tuurlijk! Wil je jezelf en je paard voorstellen :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:09

Bah, wat een naar nieuws Charlotte :( Heel veel sterkte voor jou en je familie!

Goed hoor Sanne :D

Leuk Mignonne! Ik moet ook maar weer eens springen met Wes. Hij vindt dat ook helemaal geweldig. Mischien probeer ik het vrijspringen wel een keer. Jammer dat je les wat minder ging :( Hoe was het om weer met bit te rijden? Ik wil ook graag een keer bitloos rijden proberen, maar ik ben bang dat het niks wordt en ik dan met zo'n bitloos hoofdstel zit waar ik niks aan heb :P

Jammer dat je les niet goed ging Stamper :( Wel goed dat je ook een stapje terug wilt nemen. Soms is dat inderdaad beter. En sterkte voor aanstaande maandag!

Natuurlijk Skyefate, welkom! :wave:

Heerlijk Ninke! Ik ben ooit in Chipping Campden geweest in Engeland. Als ik er het geld voor zou hebben om daar te kunnen wonen, dan zou ik het ook wel weten hoor :D

Hebben jullie nog kerstplannen? {:) Ik werk vandaag tot 21:00 en daarna doen we cadeautjes met het gezin. Altijd leuk natuurlijk :D