Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peelie schreef:Gothic_TeZZy schreef:Gail; Mag iedereen komen op die bbq?![]()
Paulien; Lekker het bos in, groot gelijk heb je!
Hoe vind Diezel het eigenlijk tussen de paarden??
het is eigenlijk voor mensen van het veulen topic, maar er komen ze weinig mensen. van mij mogen jullie mara en Nash komen meeten onder het genot van een bbq.
Hinke schreef:Peelie schreef:Hinke, ik heb dus presies het zelfde probleem...
Mara staat nu op zo kort gras dat ze het beetje hooi dat ze krijgt gewoon aanvalt. Echt niet normaal...
Wat ik ga doen is, ik houd haar op het korte gras, ik ga zorgen voor een heel fijnmazig hooinet. Daar dan ik dan gewoon een hele baal hooi/kuil in gooien. Liever hooi, daar zit minder in aan dikmakers. En dan ga ik haar scheren (mits mijn ouders dat goed vinden) met een deken op van 300 gram. Snachts op stal en overdag buiten. Gewoon ook met die 300 gram op. Dan MOET ze namenlijk haar vet gebruiken om zich warm te houden. En als het afvallen wat te hard gaat dan krijgt ze ietsje meer hooi in stal. Kwa krachtvoer doe ik eigenlijk niks. Ik heb nog 25 kilo merriebrok liggen. Als ze dan wat suffig word krijgt ze daar eerst een kwartje van na wat arbeid. En anders niet. Want het is een beetje zonde om dat te laten liggen. Ze worden heel erg heet van merriebrok als ze het niet nodig hebben.
Op een gegeven moment kreeg mara 1,5 kilo merrie brok, en ze was zo rustig als maar wat. daar stond ik echt van te kijken
Maar iig back to point, van de winter word het echt bikkelen voor haar. En dan hebben mensen als argument, te snel afvallen is niet goed voor een paard. Veel te dik zijn is al helemaal niet goed voor een paard.
Ik zal even het linkje van het fijnmazige hooinet opzoeken voor je. Ik ga er zelf een bestellen en op palen zetten, zodat de wei niet smeerig word en het hooi tot 99% van zijn capaciteid word gebruikt. Vorig jaar legde we het gewoon in de wei. dan gaan ze er in liggen en eten ze het niet meer op. Vandaar.
Ik mag van mijn moeder weg van school zodat ik vandaag bij de ostheopathie van Mara kan zijnSsst niet zeggen!!!
Ik ben naar de 'dokter/mesedieck/tandarts, kies AUB uit een van de opties!
Iig, ik mis dan 3 uurtjes die echt niet belangerijk zijn...
Terwijl ik zit te keuvelen over ankies dieetprobleem heeft een stalgenoot een paard met een gebroken griffelbeen. Pff! Dat gaat wss erg lang duren voordat die weer goed is. Ze stond bij ankie in de wei.
moyra schreef:Dit is dus mijn pebbels helaas![]()
Jeetje dat is inderdaad een drukte flurk.
Maar is de mexicaanse griep dan toch verder uitgebreid ?
Ik kreeg namelijk de indruk dat het allemaal wel ''meeviel''!
Ik kan dit natuurlijk fout hebben
muppetmayo schreef:Hinke dat halfzusje is echt geweldig!!!Jouw veulen vind ik ook leuk hoor
Maar dat kleurtje!
Ik zou idd naar Bodegraven gaan, maar heeft zo weer geen zin... Dus we gaan maar weer niet...
Vandaag flink gerend met m in de wei, niks te zien he....
Ga donderdag een filmpje maken, had niemand die mee kon voor t filmpje, en longeren en filmen is met Daims net ff iets teveel
Peelie schreef:@hinke, je ziet toch wel dat het zusjes zijn hoor. t zelfde koppie, mooi!
ik ga zo'n heel grooi hooinet kopen voor mara dan kan die de wei in...
Gothic_TeZZy schreef:Goedemorgen iedereen!
Gister zoveel lol gehad op de manege.. Ik mag komen werken maar zal vooral veel rijden, nou dat vind ik geen probleem!!
In me les mocht ik op Daims zonder zadel, zoo heerlijk gereden..
Daarna nog een half uurtje prive les gehad op m'n favo Fjordje, ook zonder zadel.. Was echt blij dat m'n vader me had gebracht in plaats van dat ik moest fietsen
muppetmayo schreef:Ik heb mezelf na heel lang twijfelen opgegeven voor een avond opleiding. Sportmassage! T is een erkende opleiding
Gaat me dit jaar heel erg veel tijd en energie kosten, maar hoop dat dat het waard isHeb er nu al zin in
Monique ben benieuwd hoe het in het land gaat!
sheshe schreef:De DA is geweest. En geen goed bericht!
Hij heeft hem na gekeken en denkt dat ze knieschijven niet goed aan elkaar gegroeit zijn. Waardoor deze erg gevoelig zijn en hij onregelmatig loopt.
Als hij aan ze benen zat was het goed kwam hij aan ze knieschijven zakte hij helemaal in elkaar. Hierdoor trapt hij dus ook als je daar in de buurt wilt komen.
Vind dit erg moeilijk want ze oude eigenaren moeten dit geweten hebben. Me DA zei ook omdat je hem nog zo kort hebt moeten ze hem terug nemen, maar heb dit vorige week gevraagt toen wist ik dit nog niet en ze willen dit niet.
Flurk schreef:Ik heb je pbtje gestuurd.
Vind voor oog wel keurig zadeltje maar.......