[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:15

Zo hehe 7 pagina's doorgeworsteld en globaal gelezen.
Zag dat er iemand een goedgekeurde hengst rijdt Leuk beest
Welkom nieuweling
Zag een nieuw zadel en de rest weet ik niet meer.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:19

Welkom drunksheep!

Haha Flurk, dan had je een hoop bij te lezen1

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:24

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:31

Peelie schreef:
Gothic_TeZZy schreef:
Gail; Mag iedereen komen op die bbq? :P
Paulien; Lekker het bos in, groot gelijk heb je!
Hoe vind Diezel het eigenlijk tussen de paarden??

het is eigenlijk voor mensen van het veulen topic, maar er komen ze weinig mensen. van mij mogen jullie mara en Nash komen meeten onder het genot van een bbq.

Oke, leuk! Wat vind de rest van het veulentopic ervan? :o

Verder heb ik de rest bij gelezen.. :P
Jullie gaan echt hard zeg!!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:35

nee hoor valt wel mee toch, zo hard gaan we toch niet ???

Ik ga even stal onveilig maken, kijken of ik foto's kan maken van me tuttebellen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:39

muppetmayo schreef:
Welkom drunksheep!

Haha Flurk, dan had je een hoop bij te lezen1

ja inderdaad
koste me bijna half uur

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:54

@ Freya; Nou.. best snel, 3 pagina's sinds vanmiddag :P

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:57

Na een drukke periode ben ik dan toch weer terug.
Hoe gaat het met de mensen hier ?
En met de veulentjes ?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:57

moyra schreef:
Na een drukke periode ben ik dan toch weer terug.
Hoe gaat het met de mensen hier ?
En met de veulentjes ?

met mij gaat goed en met jouw?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:01

Met mij gaat het opzich prima.
Net een zenuwslopende week achter de rug en dr zullen nog vele weken van volgen helaas.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:05

vandaag zenuwslopende dag op het werk gehad.
We moeten om de mexicaanse griep verspreiding tegen te gaan hoop werk verrichten.
Zo moesten we posters ophangen en stickers plakken met wat je MOET/ KUNT doen en morgen moeten we mondkapjes, handschoenen, tisseu en desinfectiespray verspreiden (moest vorige week al maar toen werden de spullen niet geleverd)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:10

Hinke schreef:
Peelie schreef:
Hinke, ik heb dus presies het zelfde probleem...

Mara staat nu op zo kort gras dat ze het beetje hooi dat ze krijgt gewoon aanvalt. Echt niet normaal...

Wat ik ga doen is, ik houd haar op het korte gras, ik ga zorgen voor een heel fijnmazig hooinet. Daar dan ik dan gewoon een hele baal hooi/kuil in gooien. Liever hooi, daar zit minder in aan dikmakers. En dan ga ik haar scheren (mits mijn ouders dat goed vinden) met een deken op van 300 gram. Snachts op stal en overdag buiten. Gewoon ook met die 300 gram op. Dan MOET ze namenlijk haar vet gebruiken om zich warm te houden. En als het afvallen wat te hard gaat dan krijgt ze ietsje meer hooi in stal. Kwa krachtvoer doe ik eigenlijk niks. Ik heb nog 25 kilo merriebrok liggen. Als ze dan wat suffig word krijgt ze daar eerst een kwartje van na wat arbeid. En anders niet. Want het is een beetje zonde om dat te laten liggen. Ze worden heel erg heet van merriebrok als ze het niet nodig hebben.

Op een gegeven moment kreeg mara 1,5 kilo merrie brok, en ze was zo rustig als maar wat. daar stond ik echt van te kijken :P

Maar iig back to point, van de winter word het echt bikkelen voor haar. En dan hebben mensen als argument, te snel afvallen is niet goed voor een paard. Veel te dik zijn is al helemaal niet goed voor een paard.

Ik zal even het linkje van het fijnmazige hooinet opzoeken voor je. Ik ga er zelf een bestellen en op palen zetten, zodat de wei niet smeerig word en het hooi tot 99% van zijn capaciteid word gebruikt. Vorig jaar legde we het gewoon in de wei. dan gaan ze er in liggen en eten ze het niet meer op. Vandaar.

Ik mag van mijn moeder weg van school zodat ik vandaag bij de ostheopathie van Mara kan zijn :oo Ssst niet zeggen!!!

Ik ben naar de 'dokter/mesedieck/tandarts, kies AUB uit een van de opties!

Iig, ik mis dan 3 uurtjes die echt niet belangerijk zijn...

Terwijl ik zit te keuvelen over ankies dieetprobleem heeft een stalgenoot een paard met een gebroken griffelbeen. Pff! Dat gaat wss erg lang duren voordat die weer goed is. Ze stond bij ankie in de wei.

Dit is dus mijn pebbels helaas :(:)

Jeetje dat is inderdaad een drukte flurk.
Maar is de mexicaanse griep dan toch verder uitgebreid ?
Ik kreeg namelijk de indruk dat het allemaal wel ''meeviel''!
Ik kan dit natuurlijk fout hebben

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:26

Ben ik weer!!

Nog iets nieuws, ik vong zo op dat er een nieuwe is?? Welkom dan! O:)
Goed hea!?

Die vriendin van me waar ik ruzie mee had zat ik vandaag naast, bij 1 vak. Toen begon ze weer te praten! :oo Heel zachtjes en een beetje :+
De anderen nemen het voor me op dat het geen zin heeft dat ze zo doet, negeren: dat lost niks op, je kruipt alleen voor je problemen weg!
Ach, ik kan het ook net zo goed zonder haar..maar ik heb liever dat je nog fatsoenlijk met elkaar praten kan dan elkaar negeren, boos zijn etc. .

Het is nog niet klaar.... maarja.... misschien komt het nog wel! ;)

Heb vandaag snel een kwartiertje gereden zonder tuig. alleen met halster en 2 touwen eraan *D Kon ik toch ff snel rijden, is wel leuk zo rijden hoor!! :D
Moeten jullie ook proberen!!! :)) :)) :))

:+: ××× :+:

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:44

ik reed vroeger altijd op die manier op mijn shet :D

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:00

Welkom Drunksheep erg mooie haf heb je.

Net weer thuis en had een email terug. Ik kan Thunder inruilen tegen een hengstje van 1500 euro. Te gek voor woorden toch??
En nu beweren ze ook dat een pony geen pijn aan ze knieschijven kan hebben, als dit wel zo was zou hij nie kunnen lopen. Me DA liegt dus volgens hun.

Haffielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:04

Welkom Drunksheep!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:07

haha, bedankt iedereen :))
Austria is btw niet van mij, ik rijd hem alleen maar :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:26

moyra schreef:
Dit is dus mijn pebbels helaas :(:)

Jeetje dat is inderdaad een drukte flurk.
Maar is de mexicaanse griep dan toch verder uitgebreid ?
Ik kreeg namelijk de indruk dat het allemaal wel ''meeviel''!
Ik kan dit natuurlijk fout hebben

Ik ken het probleem met gebroken griffelbenen. Is hij gunstig gebroken of je weet ?

Mexicaanse griep, daar kregen we toch allemaal een folder van in de bus over hoe of wat te doen, heb nog steeds niks ontvangen en hoor er ook bar weining meer over op het nieuws.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:32

in principe is hij gunstig gebroken omdat ze het onderste deel weg gaan halen. Deze is in tweeen gebroken.

ik hoor inderdaad ook bar weinig over de mexicaanse griep.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:37

operatie dus. Ja die van mij moet voor 90% ook geopereed worden.

Vanavond foto's gemaakt van Wahida dr voetje en navelbreuk-bobbel.

Ze staan ook Wahida dr topic.

Ik schrok me vanavond een hoedje.
Heb eerst me twee dames los gegooit in de binnenbak en Wahida liep me lekker uit te dagen, ook de baas die de mest aan het opruimen was.
Op stal haar voetje gedaan , zit er een stro-tje in het luikje, dus ik haal die er uit, loopt het gat gewoon door tot in de groeve van haar voetje. Getver. Het is gewoon een soort tunneltje geworden.
Afbeelding
Gelukkig komt morgen de smid, dus maar vragen of hij nog iest weet. Misschien het tunneltje open maken ofzo iets, ik heb ook geen idee.

Ook foto geprobeert te maken van haar navelbreuk-bobbel, maar ja een veulen van nu 11 weken jong blijft niet stil staan.
Afbeelding

Na al het gepluk vond Wahida het wel tijd om even in me jas te bijten en daar verder mee te spelen.

Afbeelding
Bijna heb ik hem op de grond gegooid

Afbeelding
Yes gelukt

Afbeelding
Nu opeten

Afbeelding
Kijk mijn voorpluk eens, die paar haren willen niet gaan hangen en staan recht overeind.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:13

@ Drunksheep: Welkom. :)

@ Freya: Haha wat een schattig voorplukkie :+:

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:09

muppetmayo schreef:
Hinke dat halfzusje is echt geweldig!!! :D Jouw veulen vind ik ook leuk hoor ;) Maar dat kleurtje!
Ik zou idd naar Bodegraven gaan, maar heeft zo weer geen zin... Dus we gaan maar weer niet...
Vandaag flink gerend met m in de wei, niks te zien he....
Ga donderdag een filmpje maken, had niemand die mee kon voor t filmpje, en longeren en filmen is met Daims net ff iets teveel ;)

Idd een heel leuk veulen is haar halfzusje, bijna net zo leuk als mijn veulen :+ . Het zou wel heel gaaf zijn als ze die kleur houdt, maar ga er vanuit dat het gewoon schimmel wordt.
Kan je het beleren niet weer oppakken voor zolang daims nog goed loopt? Of durf je dat nog niet aan met hem?

Peelie schreef:
@hinke, je ziet toch wel dat het zusjes zijn hoor. t zelfde koppie, mooi!

ik ga zo'n heel grooi hooinet kopen voor mara dan kan die de wei in...

Niet helemaal hetzelfde koppie hoor, mijn veulen heeft een iets groter grover hoofd. Zou wel oppassen met het hooinet, ze kunnen er in principe in vast raken met de hoeven.

Gothic_TeZZy schreef:
Goedemorgen iedereen!
Gister zoveel lol gehad op de manege.. Ik mag komen werken maar zal vooral veel rijden, nou dat vind ik geen probleem!! :P
In me les mocht ik op Daims zonder zadel, zoo heerlijk gereden..
Daarna nog een half uurtje prive les gehad op m'n favo Fjordje, ook zonder zadel.. Was echt blij dat m'n vader me had gebracht in plaats van dat ik moest fietsen :P

Leuk, krijg je er voor betaald?

muppetmayo schreef:
Ik heb mezelf na heel lang twijfelen opgegeven voor een avond opleiding. Sportmassage! T is een erkende opleiding :)
Gaat me dit jaar heel erg veel tijd en energie kosten, maar hoop dat dat het waard is :) Heb er nu al zin in :D

Monique ben benieuwd hoe het in het land gaat!

Dat ga je nog savonds doen, na je werk? Lijkt me behoorlijk vermoeiend! WAt kan je met sportmassage?

sheshe schreef:
De DA is geweest. En geen goed bericht!

Hij heeft hem na gekeken en denkt dat ze knieschijven niet goed aan elkaar gegroeit zijn. Waardoor deze erg gevoelig zijn en hij onregelmatig loopt.
Als hij aan ze benen zat was het goed kwam hij aan ze knieschijven zakte hij helemaal in elkaar. Hierdoor trapt hij dus ook als je daar in de buurt wilt komen.

Vind dit erg moeilijk want ze oude eigenaren moeten dit geweten hebben. Me DA zei ook omdat je hem nog zo kort hebt moeten ze hem terug nemen, maar heb dit vorige week gevraagt toen wist ik dit nog niet en ze willen dit niet.

Nu weet je iig wel wat het is. Heb je al contact opgenomen met de oude eigenaren?

Flurk schreef:
Ik heb je pbtje gestuurd.
Vind voor oog wel keurig zadeltje maar.......

Maar.. wat? Thorowgood lag niet mooi op ankie maar vind het wel mooie zadels verder.

@freya: ik heb er half overheen gelezen, maar heeft wahida nu een wond aan haar voet? Leuke foto's, wat een monster!

@drunksheep: leuk, hoe komt het zo dat je een dekhengst mag bijrijden?

@moyra:hee wat leuk ben je terug hier ;) Ik vind het echt zo rot voor je. Gelukkig is het 'maar' het griffelbeen, maar toch, het gaat een hele poos duren voor ze er weer bovenop is..

Heb verder weinig te melden hier. Ankies buik lijkt nu niet dikker te worden, en als ik kijk naar het gras: het is echt heel kaal. Graaskorf heb ik opgegeven, ze heeft er 2 gemold en dat is wel genoeg. Kan er nu nog wel een kopen maar die maakt ze zeker weten weer kapot. Ik hoop gewoon dat ze ff op dat zelfde stukje land blijven tot het zo kaal wordt dat ze weer dunner wordt.

Morgen mijn 3de les alweer:D Vandaag ff gereden in de bak, ze blijft maar doorsjouwen met die dikke pens in dat zware zand ;) Maar vind het toch wel ff fijn dat ik morgen in de verenigingsbak rij, die heeft echt een mooie vlakke bodem.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 00:36

@peelie: hoe doe jij dat trouwens met die hoefschoenen? Ankies hoeven zijn na 3 weekjes alweer zo gegroeid dat ik de hoefschoenen met geen mogelijkheid meer om krijg. Ik kan elke 3 weken de hoefsmid laten komen maar dat vind ik toch wel een beetje duur! Het idee was eigenlijk dat ik af en toe zelf wat bij ging vijlen om het bij te houden. Maar dat lukt dus niet! Ik pak met 1 hand de hoef vast en met de andere vijl ik, dus eigenlijk net zoals wanneer je je eigen nagels vijlt :+ Ik weet wel dat je eigenlijk het been tussen je benen moet houden en dat je dan 2 handen hebt om mee te vijlen, maar dat lukt me dus nog niet zo. Misschien moet ik maar eens zo'n cursusje natuurlijk bekappen doen ;)

Okee nu ga ik echt naar bed!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:03

Wat heb je toch een sloperd Hinke, vreemd hoor! Die van de paardendrogist was redelijk hufterproef dacht ik... Maar niet Hinke proef dus.

Ik ga donderdag ook het inrijden weer oppakken als hij in de bak ook een beetje normaal loopt iig ;)

Sportmassage, tja, hoe leg ik dat ff snel uit. Is niet zo heel moeilijk hoor. Spieren soepel houden van sporters (maar kunnen dus ook gewoon niet sporters zijn hoor), tapen, blessure preventie. Zo is het even makkelijk uitgelegd. Maar kan bijvoorbeeld ook in een kuuroord gaan werken.
Is idd erg pittig naast me werk nog, maar ik wil het zo ontzettend lang, en vind t zo leuk dat ik het er wel voor over heb :)

Freya wat rot trouwens dat het een soort tunneltje wordt! Heeft het strootje dat niet veroorzaakt?

Wie gaan er trouwens nog naar horse event?

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:25

@ Hinke; Jupz, gewoon werk maar dan vooral het opbouwen van geblessuurde paardjes en eigenwijze paardjes even de les lezen.. :P *Doe ik nu ook alleen niet zo heel veel en zonder betaald te worden*