[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:15

omdat ik verder de sport inwil staan ze te koop

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:28

Tjah, ik ben van mening dat dateen slap argument is... Je kan met en haf ook heel ve komen. Ik zie dat je al M1 bent met eentje, als je pony M1 kan kan de rest ook... M1 is echt een beetje die drempel zeg maar.
Maargoed, dat is mijn mening...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:17

Zo ik ben er weer hoor!
Was even een weekendje met mn vriendje weg <3
Nu weer aan het werk, leuke dingen gaan altijd snel voorbij!

Ik heb alles gelezen maar overal op reageren laat ik maar even zitten!

Ik las over mooie hoefjes, veulentje, arme nib, wijkende madeira, Hinke saai op de uni, nieuwe peepz, en uhmmm... toen was t op :o next time ok?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:08

Peelie schreef:
Tjah, ik ben van mening dat dateen slap argument is... Je kan met en haf ook heel ve komen. Ik zie dat je al M1 bent met eentje, als je pony M1 kan kan de rest ook... M1 is echt een beetje die drempel zeg maar.
Maargoed, dat is mijn mening...

Ben het deels wel met je eens, met een haflinger kan je net zo goed z worden, maar ik begrijp chelletju wel hoor. Met een sportpaard gaat het nou eenmaal doorgaans wel makkelijker, minder moeizaam. En als je hoger dan de z wilt ben je wel echt in het voordeel met een kwpn-er... Er is maar 1 haflinger in heel nederland die nu in het zz-licht start!

Amanda schreef:
Ja, Jim is heel braaf geworden :D
Af en toe nog een bok of een sprintje als hij het ergens niet mee eens is. Maar over het algemeen is hij braaf :D

Mooi zo! Is dat sinds je op je nieuwe stal staat?

DDW1190 schreef:
nee heb 3 weken geen paard dus kan niks doen, hehe!

Eh je hebt het vast verteld maar waarom had je nu geen paard?

@joopie: leuk, waar ben je naar toe geweest met je vriend?

En nu geef ik mezelf weer een schop onder mijn kont *schop* ik ga weer leren :evaw:

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:16

Hinke ik weet het, maar komop. Ze is nu 14. Nog hardstikke jong dus. Ze heet 2 hardstikke mooi hafjes die super lopen. waarom daar niet alles uithalen wat er in zit en als het er niet meer in zit dan pas aan en ander paard gaan denken. Daarbij heb ik het idee dat ze heel even vergeet dat je dan weer helemaal vanaf nul moet beginnen met een nieuw paard.

Waarscheinlijk koopt ze dan een groen jong paardje. Lekker goedkoop. Maar dat valt echt tegen...

Tjah het is mijn menng, ik vind het gewoon een beetje jammer...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:21

Hinke schreef:
Amanda schreef:
Ja, Jim is heel braaf geworden :D
Af en toe nog een bok of een sprintje als hij het ergens niet mee eens is. Maar over het algemeen is hij braaf :D

Mooi zo! Is dat sinds je op je nieuwe stal staat?

Op de oude stal ook wel hoor. Maar daar kon hij nog wel eens rare dingen doen.
Hij is nu gewoon relaxter nu hij naar buiten kan. Wat meer balans en evenwicht tussen zijn oren zeg maar.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:41

Hallo allemaal, even snel een berichtje, moet zo weer werken!
Maar wilde even iets vragen:
Citaat:
Woensdagnacht, ga ik (en wat vrienden) de hele nacht opblijven voor EDUkans, Going Global.
Dit is een organisatie die ervoor zorgt dat kansarme kinderen in ontwikkelingslanden naar school kunnen. Dit jaar is de actie voor Kenia

Nu heb ik nog sponsoren nodig, en ik dacht, laat ik bokt eens af gaan!

Voor meer informatie verwijs ik je door naar onze schoolsite: http://hl.mcvo.nl/Page/sp2609/ml1/Index.html en de site van EDUkans: http://www.edukans.nl/

Als je wilt sponsoren, pb dan even :)

Ik ga weer, hw maken e.d.!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:59

bedankt allemaal

met matilla gaat het erg goed
gisteren voor het eerst gegalopeerd en dat deed ze braaf natuurlijk niet zo hup aan springen en wachte tot ze terug moet maar dat snap je wel:P

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:03

Hee allemaal! :D

Amanda echt super dat Jim zo'n engeltje is geworden. Met haflingerstreken, maar dat maakt hem toch ook wel Jim :P

Welkom nieuweling! :D
En over Haflingers en sport.. Tja je kan het als uitdaging zien om met een Haf proberen hoog te komen, maar denk idd dat als je echt gewoon 'gewoon' hoog wil komen, dat je met een goeie KWPN'er makkelijker af bent.
Maar zelf zou ik het ook leuker vinden om gewoon met iets anders dan zo'n ielpaardje hoog te komen, uitdagingen! :D Maarja ieder wat wils..

Begin steeds meer te twijfelen om toch maar een privé-instructrice voor 1x per maand te nemen. Heb niet meer het idee dat Nib en ik vooruit komen, eerder achteruit. In de les van eigenaresse Nib doen we eigenlijk alleen B dingetjes, maar dat doe ik nu al bijna 10 jaar. En Nib heeft de lol er ook een beetje af.. :P En denk dat het goed is om iemand te hebben die niet kijkt wat Nibbit zou moeten doen, maar wat hij doet. :D

En ik verlaat jullie weer om braaf mij huiswerk te maken..

Leuke actie trouwens. Ga eens even op de site kijken ;)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:35

Hinke schreef:
Nathalie83 schreef:
@ Hinke moeder van Arash is Anja van de Wortel :P

Oh dan hebben ze niet dezelfde moeder.. Maar toch grappig dat ze allebei daar vandaan komen! Helemaal uit Schijndel!

Zit op de uni me te vervelen :D Betrapte mezelf er weer op dat ik naar stallen zat te kijken, zodat ik ankie terug kan halen. Niet zo verstandig nu :o Donderdagavond naar Ankie *\o/*

Pien woonde voordat ze hier heen kwam in Rotterdam, dan is Schijndel stuk dichterbij ;)

Kan me voorstellen dat je Ankie bij je wil hebben.. Lijkt me vreselijk zover uit elkaar :(:)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:37

alles is eruit het stopt en ze kan het niet meer aan. anders had ik ook niet aan een ander paard gedacht. en ja het word een 3 a 4 jarige. is juist een uitdaging

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:27

Tsja je moet zelf weten of je een ander jong paard als uitdaging ziet, zelf heb ik de sportambitie niet zo, k heb plezier met mn paard, en als we wat bereiken vind ik dat leuk. Gebeurd dat niet nouja, so be it!
Maar als je voor jezelf er geen plezier meer in hebt omdat je de `tax`bereikt hebt dan is dat zowel voor jou als je paard de beste oplossing.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:33

ik vind het echt top om me paard van af het begin alles te leren
en ja dat gaat niet altijd zo makkelijk
maar daar heb ik genoeg doorzettingsvermogen voor gelukkig

als je dan wat berijkt kan je wel zeggen heb alles zelf geleerd

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:38

idd naomimak dat heb ik ook haflingers ook zelf gedaan. diverse paarden voor andere mensen ook zadelmak gemaakt enz. vind het zelf super

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 00:39

Nathalie83 schreef:
Hinke schreef:

Oh dan hebben ze niet dezelfde moeder.. Maar toch grappig dat ze allebei daar vandaan komen! Helemaal uit Schijndel!

Zit op de uni me te vervelen :D Betrapte mezelf er weer op dat ik naar stallen zat te kijken, zodat ik ankie terug kan halen. Niet zo verstandig nu :o Donderdagavond naar Ankie *\o/*

Pien woonde voordat ze hier heen kwam in Rotterdam, dan is Schijndel stuk dichterbij ;)

Kan me voorstellen dat je Ankie bij je wil hebben.. Lijkt me vreselijk zover uit elkaar :(:)

Ja ben er nu wel aan gewend inmiddels. En ze staat daar bij mn ouders goed, ik weet precies wat er met haar gebeurd en ik kan altijd vragen hoe het gaat gelukkig. Maar leuk is inderdaad anders.

@chelletju: dat begrijp ik, dat je dat leuk vind. Maar vind zelf een haflinger toch wel ff wat beter te doen qua beleren dan een kwpn-er. Heb nu zelf een kwpn veulen en no way dat ik die zelf ga beleren! Ze is nu al zo gek als een deur ;)

Zo, kijk ik op mijn klok: 20 voor 12, dat valt mee! Kijk ik op mijn computer, is het 20 voor 1 }:0 Wie heeft dat eigenlijk bedacht, zomertijd? Ik ben helemaal uit mijn ritme! (niet dat ik normaal wel in een ritme zit maar goed :D )

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:03

chelletju schreef:
idd naomimak dat heb ik ook haflingers ook zelf gedaan. diverse paarden voor andere mensen ook zadelmak gemaakt enz. vind het zelf super

Tja en toch... een kwpner is echt anders dan een haf...

Ik hou er verder maar gewoon mijn mond over... :Z

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:48

Peelie schreef:
chelletju schreef:

Heel verstandig ;)

Zo, 6 uur mn bed uit, oftewel 3 uur geslapen. Hoezo brak :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:54

hahhahaha, ja anders ben ik zo weer de boeman...

pfff... ik ben sinds half 7 wakker.... gaat weer niet lekker met Kevin. Hij word uit huis gezet door zijn moeder.... :S mens is echt raar... Maargoed.

Kevin komt er wel weer uit...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:10

Peelie schreef:
hahhahaha, ja anders ben ik zo weer de boeman...

pfff... ik ben sinds half 7 wakker.... gaat weer niet lekker met Kevin. Hij word uit huis gezet door zijn moeder.... :S mens is echt raar... Maargoed.

Kevin komt er wel weer uit...

Kevin is je vriend toch? Kan hij niet bij jou in komen wonen :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:50

Hinke; We zijn een weekend naar domburg geweest, hadden lekker weer en was gewoon helemaal super <3 Moet weer effe wennen nu om alleen te zijn haha!

Net weer gereden, had 4 dagen natuurlijk niet gereden en hij zag er op het oog retefris uit en meestal beloofd dat al heel wat gekkigheid maar hij ging keurig aan de bak. Sterker nog hij heeft geen hoefje verkeerd gezet. Ik rij nu los met heel veel voltes, slangevoltes, achtjes enzo om hem zo soepel te draaien zeg maar en ik moet zeggen dat dat toch wel lekker werkt. Blijft zn aandacht ook net wat beter bij de les. Mochten er nog meer mensen tips hebben voor beter achterbeen gebruik en soepel maken, dan hoor ik dat graag!!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:44

Raar ja dat Kevin uit huis gezet wordt :? Idd kan ie nie bij jou komen? Gezellig toch ;)

Enige tip misschien nog (maar doe je vast al) neusje naar beneden proberen te krijgen (niet in krul oid maar juist laag ontspannen) dan laat ie z'n rug mooi los en gebruikt ie z'n benen meer. (als het goed is ;) ) moet k met Athos ook. Dan loopt ze echt lekker :P

Vanmorgen al bij Pien geweest, flink aan het poetsen geweest, pff wat een haar! Balou is echt leuk, is echt toverballetje, toen ik begon was z'n kont nog voornamelijk bruin, nu staat ie met voornamelijk witte kont in de wei :P komt bruin haar uit, en blijft wit achter :)

Had op een vet mooi borsttuig geboden (voor Athosja) en net gehoord dat ie voor mij is!! *\o/* Ikke blij :P

Zometeen weer aan het werk.. Jammer want is vet mooi weer.. Maar lekker naar buiten met de kids denk ik :)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:12

Peelie schreef:
chelletju schreef:

haha ja daar geef ik je groot gelijk in..
een haflinger is veel overzichtelijker dan een kwpner...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:25

Ik kan er niet veel over zeggen, ik heb er allemaal niet zo'n verstand van.. Maar ik wil je gewoon veel plezier wensen (dit bedoel ik niet sarcastisch he ;)) en ik hoop dat je het juiste paardje vind :)

Lisa, misschien gewoon is doen, een privé instructrice zo af en toe laten komen :)

Hmm Diezel moet dus donderdag bloedprikken, ik hoop dat er niets ernstigs uitkomt.. Hij was vandaag weer top aan het werk :+: ben echt zo gek met 'm! Hij is wel erg traag en veel dingen zouden wel op zijn plek vallen als hij een te traagwerkende schieldklier heeft..

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:41

Zijn daar dan medicijnen voor Paulien? Dat het op zou knappen?

Lekker een weekendje weg met je vriend! Dan ben je er even helemaal uit :)

En lisa heb je dan iemand op het hoog die je wel anders kan les geven?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:57

Anna_Joy schreef:
Zijn daar dan medicijnen voor Paulien? Dat het op zou knappen?

Lekker een weekendje weg met je vriend! Dan ben je er even helemaal uit :)

En lisa heb je dan iemand op het hoog die je wel anders kan les
geven?

Even van internet :)

Hoe kan hypothyreoïdie behandeld worden?
Hypothyreoïdie (is te traagwerkende schildklier) is goed te behandelen met tabletten, die de hormonen van de schildklier vervangen. Deze tabletten moeten tenminste één keer per dag worden toegediend. Omdat de schildklier zich bij de hypothyreoïdie niet meer zal herstellen, moet de behandeling gedurende de rest van het leven van de hond worden voortgezet.