Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
):
Pure gok
heb der zin in

's-Zomers krijgt hij minder voer maar staat hij overdag op de weide. 
en dan vooral VROLIJK.Paradox schreef:@NAOMI: Even over de les op Bianca; dit is de reactie van je instructrice (de "boom met roze laarzen"):
* Na 3 kwartier stap en draf nog gaan galopperen met een jong paard is niet zo verstandig. Ze kunnen zich nog niet zo lang concentreren als een doorgereden paard en zijn na zo lang ook vaak moe. Dit was ook het geval met Bianca. Omdat ze moe was, schudde ze met haar hoofd (heftig) waardoor je al uit balans was.
* De longeerlijn heb ik lang gelaten, omdat je een jong paard de ruimte moet geven. Te kleine cirkels leveren blessures op. Tevens had ik geen longeerzweep of iets dergelijks om Bianca naar buiten te houden.
* Je rijdt met een jong paard wat je nog aan het beleren bent, voornamelijk rechte lijnen en voltes. Als je begint met het doorrijden, dan kun je aan de hoeken gaan werken.
* Bianca heeft achter nog niet voldoende spieren om te galopperen met een ruiter op de rug. Er moeten eerst wat spieren gekweekt worden (bijvoorbeeld door veel overgangen rijden/longeren)
Paradox schreef:Even ter verduidelijking;
Ik geef alleen de visie van de instructrice door. Het is absoluut niet de bedoeling dat het een moddergevecht gaat worden, maar ieder verhaal heeft 2 kanten!!!
@ Naomi; het was netter geweest als je dit gewoon met je instructrice had opgelost ipv het zo op internet te zetten. Je kwetst er wel mensen mee!

Paradox schreef:@NAOMI: Even over de les op Bianca; dit is de reactie van je instructrice (de "boom met roze laarzen"):
* Na 3 kwartier stap en draf nog gaan galopperen met een jong paard is niet zo verstandig. Ze kunnen zich nog niet zo lang concentreren als een doorgereden paard en zijn na zo lang ook vaak moe. Dit was ook het geval met Bianca. Omdat ze moe was, schudde ze met haar hoofd (heftig) waardoor je al uit balans was.
* De longeerlijn heb ik lang gelaten, omdat je een jong paard de ruimte moet geven. Te kleine cirkels leveren blessures op. Tevens had ik geen longeerzweep of iets dergelijks om Bianca naar buiten te houden.
* Je rijdt met een jong paard wat je nog aan het beleren bent, voornamelijk rechte lijnen en voltes. Als je begint met het doorrijden, dan kun je aan de hoeken gaan werken.
* Bianca heeft achter nog niet voldoende spieren om te galopperen met een ruiter op de rug. Er moeten eerst wat spieren gekweekt worden (bijvoorbeeld door veel overgangen rijden/longeren)

) In galop hoeft je paard zich écht niet helemaal te concentreren en raakt niet zo maar uit balans. En jonge paarden schudden soms met het hoofd van ontdeugendheid. Dat hoeft níét altijd aan de ruiter te liggen (ze kan ook gewoon een beetje spierpijn krijgen omdat ze vaak steeds in dezelfde houding lopen en een kwartiertje "aan de teugel(niet rond maar teugels erbij") heeft een jong paard, al sneller last.)Stravero schreef:Paradox schreef:@NAOMI: Even over de les op Bianca; dit is de reactie van je instructrice (de "boom met roze laarzen"):
Oké kom ik aan ..................... Asjeblieft hou 't netjes en als je dit echt wilt vertellen, hoeft daar niet iedereen bij te zijn hoor !! PB's bestaan ook nog
En nu IK:
*1 Na 3 kwartier stap en draf nog gaan galopperen met een jong paard is niet zo verstandig. Ze kunnen zich nog niet zo lang concentreren als een doorgereden paard en zijn na zo lang ook vaak moe. Dit was ook het geval met Bianca. Omdat ze moe was, schudde ze met haar hoofd (heftig) waardoor je al uit balans was.
*2 De longeerlijn heb ik lang gelaten, omdat je een jong paard de ruimte moet geven. Te kleine cirkels leveren blessures op. Tevens had ik geen longeerzweep of iets dergelijks om Bianca naar buiten te houden.
*3 Je rijdt met een jong paard wat je nog aan het beleren bent, voornamelijk rechte lijnen en voltes. Als je begint met het doorrijden, dan kun je aan de hoeken gaan werken.
*4 Bianca heeft achter nog niet voldoende spieren om te galopperen met een ruiter op de rug. Er moeten eerst wat spieren gekweekt worden (bijvoorbeeld door veel overgangen rijden/longeren)
'T spijt me dat je de lesgeefster bent, maar ik wil toch even reageren:
*1 Met een jong paard kun je mákkelijk na 3 kwartier nog galloperen. Ik deed niet anders omdat mijne mij anders heel de bak liet zien (5 jr geleden) In galop hoeft je paard zich écht niet helemaal te concentreren en raakt niet zo maar uit balans. En jonge paarden schudden soms met het hoofd van ontdeugendheid. Dat hoeft níét altijd aan de ruiter te liggen (ze kan ook gewoon een beetje spierpijn krijgen omdat ze vaak steeds in dezelfde houding lopen en een kwartiertje "aan de teugel(niet rond maar teugels erbij") heeft een jong paard, al sneller last.)
*2 Ben het eens.
*3 De hoeken kun je best al gaan leren (maar hoeft niet constant). Want als je je paard dat niet leert, wordt het alleen maar moeilijker om hem/haar dit later te leren.
*4 Galopperen kan echt wel met deze haflinger. BTW: Als je een beetje verlichte zit doet, is het makkelijker en lichter voor de pony.
Paradox schreef:Even ter verduidelijking;
Ik geef alleen de visie van de instructrice door. Het is absoluut niet de bedoeling dat het een moddergevecht gaat worden, maar ieder verhaal heeft 2 kanten!!!
@ Naomi; het was netter geweest als je dit gewoon met je instructrice had opgelost ipv het zo op internet te zetten. Je kwetst er wel mensen mee!
.Paradox schreef:Paradox schreef:Even ter verduidelijking;
Please, don't shoot the messenger.
Iedereen geeft les op zijn eigen manier en voor sommigen werkt dat wel en voor anderen weer niet.
Mijn persoonlijke mening is, dat je als je vind dat je instructrice het niet goed gedaan heeft, je eerst even met elkaar om tafel gaat zitten in plaats van haar meteen af te schilderen als een slechte instructrice op het internet. Ze wist van niets en moet dan zo (via dat bericht op internet) vernemen dat je niet tevreden bent over de les. Dat vind ik gewoon niet netjes.

muppetmayo schreef:Kunnen jullie dit niet per pb uitvechten?
:
Dus ik was niet zover gegaan, dat leek me niet zo'n heel goed plan 
) En ik daarheen, lag er een koe te kalveren, weet je hóé schattig
'T is een koetje met 2 blauwe ogen, aan de linkerkant wit, rechterkant wit met zwart gevlekt, en net zo'n "bles" als Stravero hihi
Die blauwe ogen, zo schattig
!!! Stravero schreef:Hahah ik moet iets vertellen aan jullie:
Ik was vanochtend vrij van school, en dus ging ik alvast naar Stravero, om te mesten en even met 'm te wandelen, nou ik uitgemest, peesbeschermers, bandages en springschoenen aangedaan bij 'm, en daar ging ik. Nounou 't was net 'n hengst. Meneer vond alles wel spannend en stond zeg maar als 'n arabiertje naast met te springen en te popelen om verder te gaanDus ik was niet zover gegaan, dat leek me niet zo'n heel goed plan
Maargoed. Ik was heelhuids terug gekomen, en toen riep de "boer" waar ik op stal sta:"Kom snel kijken kom snel kijken!!" Dus ik daarnaartoe (pony gewoon even op stal gezet en halster afgedaan) En ik daarheen, lag er een koe te kalveren, weet je hóé schattig
'T is een koetje met 2 blauwe ogen, aan de linkerkant wit, rechterkant wit met zwart gevlekt, en net zo'n "bles" als Stravero hihi
Die blauwe ogen, zo schattig
!!!
is ook weer is wat anders 
die persoon heeft niets van zich laten horen en is niet komen opdagen! 
Madeira_ schreef:Heey meiden![]()
Zou eigenlijk vandaag een fotoshoot komen, maar jadie persoon heeft niets van zich laten horen en is niet komen opdagen!
Meisje van stal was wel zo lief om voor te stellen morgen wat foto's te maken![]()
Madeira krijgt 's morgens 3/4 brok en 's avonds ook 3/4 brok, en tussendoor nog lekker hooi![]()
En ze is geen stuiterbal (tenminste, hangt ervan af hoe jij haar rijdt haha).
Ik rij even niet meer met zweep, ze loopt goed door en ach in de galop kan ik haar dan nog bijhouden hihi.
Is het heel erg dat ik niet alles bijlees voor 1x?![]()
Vanaf nu wel weer hoor