[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:04

Even een egopost...

Wes is koliekerig :( Kwam vanavond op stal aan en toen lag hij. Op zich niet vreemd, maar het is niets voor Wes. Hij stond wel op, maar was heel lusteloos en wilde niks eten, zelfs geen wortel. Hij ging toen weer liggen naast me. Gelukkig kwam een stalgenootje meteen en omdat we het niet vertrouwden toch maar de DA gebeld. Die hoorde wel dat Wes last had van zijn darmen, het ging helemaal tekeer. Hij kon toen ook niet mesten. Hij heeft nu darmverslappers en een pijnstiller gehad. Gelukkig had hij net wat gemest en is hij iets opgewekter. Ik was er waarschijnlijk dus nog vroeg bij gelukkig. Nu even waken en als het goed blijft gaan morgenvroeg tegen 6 uur weer.

mignonne2403

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:45

Ach beterschap!! Dat is zeker niet fijn...

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 07:22

Wat vervelend Tamara! Zo naar koliek. Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op met hem...

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:56

@stamper, dat je paard met onbeperkt liksteen staat is niet altijd slecht! Sieta had hem gewoon altijd te snel op..

@Saartjenina, Y;(

@cheidie, ik ben ook niet zo heel consequent met rijden, terwijl ze dat eigenlijk wel nodig heeft :x

Waar wel mooi dat je priveles zo goed ging!

@westhof, dat is zeker niet fijn! Hopelijk gaat het nou wat beter met hem :\
Je hebt wel een leuke profielfoto zeg <3

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:45

Westhof: wat vervelend van zijn koliek hopelijk knapt hij snel op.
Cheidie: fijn dat je priveles zo super ging. Hier ook 1 die conseqenter moet rijden haha.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:10

Tamara hoe gaat het nu met Wes?? Paard bij ons op stal had zondag avond ook koliek... heb er een uur in de vrieskou mee rond gelopen totdat de eigenaresse kwam.. om half 12 savonds nog de dierenarts geweest.

Ik heb vorige week mijn trouwjurk gekocht :D En afgelopen week de fotograaf geregeld!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:26

Gefeliciteerd Sanne! zie het net in je onderschrift staan, heb er misschien overheen gelezen...

Gaat het al beter met Wes?

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 01:18

Bedankt! Nee volgensmij had ik het hier nog niet gemeld! Haha ben nou sinds 2 weken verloofd.. Dus is nog maar pas :P

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:58

@_sanne, gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar je jurk & ga je ook foto's laten maken met Jolina samen :))

Gister mocht sieta weer een keertje vrijspringen :D

Afbeelding

En vanochtend gereden, dat lipje <3

Afbeelding

Nog even langs de Epplejeck geweest voor een borstbeschermer en een laarzentas uitgezocht voor kerst :)

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:39

Ik heb al de hele middag last van studieontwijkend gedrag :') . Dus nu maar weer op bokt...
Sanne, ik las het al op facebook! Super leuk en spanneeeend *\o/* .
Leuk Ninke, springen kan ze ook wel :) .
Hoe is het nu met Wes Tamara?

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:43

Jolina gaat zeker mee op de foto! :)

Ninke oh dat gaat nog best hoog zeg!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:44

Wauw knap!!
Hoe doen jullie dat? Als ik hier bedenk eens te gaan vrijspringen, denkt Dutchie daar heel anders over... Krijg hem al niet eens bij mij weg gestuurd in galop, dus meestal eindigt het in ik die uitgeput over die hindernissen spring met Dutchie in een sukkeldrafje eracheraan :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:54

mignonne2403 schreef:
Wauw knap!!
Hoe doen jullie dat? Als ik hier bedenk eens te gaan vrijspringen, denkt Dutchie daar heel anders over... Krijg hem al niet eens bij mij weg gestuurd in galop, dus meestal eindigt het in ik die uitgeput over die hindernissen spring met Dutchie in een sukkeldrafje eracheraan :')

Je longeert toch ook je paard? Miss eerst lage sprongen maken (waarvoor je geen staanders nodig hebt) dan doe je hem aan longeerlijn en longeer je zogezegd dat hij er dan over heen springt. Alleen na de sprong niet gelijk op de volte maar even recht door mee lopen. Zo heb ik het me haf geleerd. En uiteindelijk moet hij t spelletje snappen

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:45

Hmm dat is wel een goed idee ja! denk dat we dat deze week eens gaan uitproberen :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:29

Fijn dat je meer duidelijkheid hebt Ninke :) Hopelijk gaat het beter nu je een nieuwe aanpak hebt.

Sterkte Nina :(:)

Ik vind het soms ook wel lastig om overal consequent in te zijn Christa. Hopelijk werkt de consequentere aanpak en hoef je niet meer bij te voeren.

Gefeliciteerd met je verloving Sanne :D

Ziet er goed uit Ninke!

Met Wes is alles weer OK gelukkig. Hij is weer helemaal de oude :)

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:19

Wat fijn Tamara, gelukkig!
Ik heb een topic gemaakt over ons jaar, voor de liefhebbers linkje in onderschrift 8-)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:59

Wat fijn dat Wes weer oke is!!

Ik ga waarschijnlijk meedoen met de alround wedstrijd 26 maart, zonder startkaart. Is van de Dah oost en KVTH georganiseerd met meerdere rubrieken, maar weet iemand wat een tijdrit inhoudt?
Ik wil sowieso meedoen met het navigatiespel, en springen gaan we waarschijnlijk 40 cm doen. Even kijken hoe het met dressuur met de startkaart zit, zag dat je impuls kan starten, maar je moet wel een persoonsnummer KNHS hebben? Meer mensen die mee willen doen?
Ik doe het puur voor de leuke ervaring :)

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:48

Geen idee wat een tijdrit inhoud... Alvast veel plezier! En super leuk dat je je hebt opgegeven voor de fotomeeting Mignonne!
Dit weekend mogen mn vader en ik weer op Ojan de fjord passen :). Super zin in! Wat gaan jullie beleven?

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:55

Gelukkig Tamara!

Mignonne leuk! Zal vast een rit/wedstrijdje op tijd zijn? :P Geen idee haha..

Christa veel plezier met oppassen! Mag je er ook op rijden?

Ik ga dit weekend uuhh werken, en s'avonds gourmette en surprise avond met familie! En zondag geen idee. Wil weer is een keer een sprongetje maken met Jolina (al vind ze dat echt niet leuk!)

Heb gisteren weer voor het eerst na een half jaar weer les gehad! Samen met een stalgenootje en haar Fjord les gehad van een andere stalgenoot. Jeetje ben al 8 jaar een andere instructeur gewend..dit was wel even pittig hoor! Maar heb echt al veel bij geleerd en Jolina liep echt super! *trots baasje*

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:56

Leuk leuk! Super dat je les zo goed ging, heb je weer genoeg om mee te oefenen! :)
Jaa maar mijn vader gaat hem rijden, kunnen we samen :o

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:06

Wat leuk dat je weer op Ojan mag passen!!! Gezellig hoor, samen rijden :D
Ja zag dat jij mee gaat als model! Wat leuk :) Nu maar hopen dat ik nog op het echte lijstje kom ipv op de reservelijst :D

Wat fijn dat de les zo goed ging!

Ik ga zondag waarschijnlijk wat sprongetjes neerzetten :) Ik heb me uiteindelijk opgegeven voor blinddoek gestuurd worden, springen 40 cm en dressuur B proef impuls

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:10

Goedenavond!

Ik wil me graag ook melden in dit topic, ben helemaal gek van haflingers en krijg vanaf volgend jaar de kans om een haflinger merrie te gaan beleren onder het zadel. Op de planning staat om in 2017 wedstrijden te gaan starten maar zover is het nog lang niet!

Naam: Rhosa
Vader: Wairan
Moeder: Rhe sanne "b" (sport)
Geboortedatum: 18-3-2013

Afbeelding

Meer mensen met deze afstammeling? zou er graag meer over willen weten! :o

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:21

Leuk Mignonne :) Inderdaad een leuke ervaring voor jullie beide. Ik heb overigens geen verstand van de regels, dus ik kan je vragen niet beantwoorden. Ik neem aan dat je lid moet zijn van de KVTH/KNHS om mee te kunnen doen? Ik ben nergens lid van, dus waarschijnlijk zal ik sowieso niet mee kunnen doen :+

Leuk Christa, veel plezier! Leuk ook dat je vader hem gaat rijden :) Ik moet zowel vandaag als morgen werken en vanavond heb ik een etentje. Vanmiddag na mijn werk ga ik naar Wes en morgen voor het werk ook. Wil morgen gaan rijden, want vandaag komt het er niet van :(

Wat fijn Sanne! Ga je vaker lessen nemen nu?

Welkom paardrijmiep :wave: Wat een leuke pony. Ben benieuwd hoe het beleren zal gaan.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:53

Welkom!

Tamara, ja 1 keer per week gaan we nu lessen :)

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:16

Goeiemorgen!

ja ik ben ook erg benieuwd hoe dat zal gaan, ze loopt nu 1x in de week voor de wagen voor hooguit 20 minuutjes en dat gaat erg goed. ze is alleen erg eigenwijs haha.