[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:28

Vanochtend weer fijn gereden! :D
Vrijdag weer springles...

Vorige week ineens ijzer kwijt, en waar die is, ik heb geeen idee?
Maar zit al nieuwe op!
Haha leuke foto NinkeG, de mijne doet dat ook altijd, of vind het altijd heel leuk om d'r hoofd op zijn rug weg te leggen/ leunen! :z

Mocht iemand iets voor zadel weten altijd welkom!
Veelzijdigheids, brede kussenkanaal, breda/extrawijd(brede) boom. :oo

xmarijn

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:01

hallo stamper, begrijp ikhet goed dat je een zadel zoekt? als ditzo is dan heb ik nog een thorowgood liggen met een brede boom. al j meer wilt weten stuur me maar een pb.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:15

xmarijn schreef:
hallo stamper, begrijp ikhet goed dat je een zadel zoekt? als ditzo is dan heb ik nog een thorowgood liggen met een brede boom. al j meer wilt weten stuur me maar een pb.

Heb je er foto's van? Van voor en onderkant? Het probleem bij thorowgood is namelijk dat ie niet altijd goed op mijn paard ligt vanwege de smalle kussenkanaal.

Het is lastig hoor, want die van Sanne was perfect op de foto, alleen wilde ik een zadelmaker graag ook na laten kijken vanwege haar rug probleempje! :(

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:21

Hahaha ninke die laatste foto :') vind haar echt een ontzettend leuk hoofdje hebben <3
Oh springles is leuk! Veel plezier alvast! (Stamper? Naam kwijt.. oeps)

Vind dit weer echt verschrikkelijk, weiland half onder water, blubber, nat paard etc.. Dutchie staat snachts lekker binnen weer met dit prutweer...

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:11

Bedankt :)
@stamper, hier ook wel eens gebeurd, allebei tegelijk eraf :+
@mignonne, we hebben denk ik dezelfde smaak want ik vind dutchies koppie ook heel erg leuk <3
ik hou van weinig wit :o

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:00

Hahaha ja klopt :+ lijkt wel op elkaar inderdaad, heb ook meer met kolletjes dan met lange brede blessen :D

Opeens, was er dan een meer in het weiland :j En natuurlijk, kunnen we hier wèl doorheen stampen, maar niet in het bos door een plas :Y)
Afbeelding
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:58

Ah, wat lief Christa :D Balen dat je weekend niet zo leuk was. Fijn dat de paarden dan toch steun bieden hè :)

Wat goed Ninke! Fijn ook dat ze weer op nieuwe ijzers staat. Knap koppie <3 Haha, die deken :P Heb je geen bilkoorden aan de deken zitten? Die voorkomen het opwaaien. Balen van de darmklachten zeg. Hopelijk kan de DA een oorzaak vinden en het probleem verhelpen.

Balen dat het ijzer kwijt was Natascha :( Fijn dat er weer een nieuwe onder zit. IJzers zijn hier ook al regelmatig op mysterieuze wijze verdwenen. Heb vaak genoeg het hele weiland doorzocht, maar nooit een ijzer gevonden.

Grappig die voorkeuren wat betreft wit op het hoofd. Ik ben juist wel weer van de blessen :)

Zo, dat is wel erg nat Mignonne :oo Het weiland is hier ook erg nat, maar gelukkig zijn de paddocks net klaar en kunnen de paarden droog staan. Wes is erg blij met zijn nieuwe paddock volgens mij. Hij lag vanmiddag lekker in het zonnetje :)
Afbeelding

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:49

Dat ziet er inderdaad wel lekker uit die paddock! Hier is echt alles nat gewoon, er zijn ook paddocks, maar ook dat is nu een en al blubber.. helaas.
Is wel echt een grote paddock zeg!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:02

Ja klopt! Eerder hadden de paarden het hele stuk tot hun beschikking, maar toen was de ondergrond nog zwart zand en was het ook vaak een en al blubber. Toen stonden de paarden altijd bij elkaar op een kluitje om de ruif, want dat stukje was betegeld. Nu is het weliswaar opgedeeld in kleinere stukken, maar doordat de grond is omgegooid en het witte zand nu boven ligt kan het water goed weg. Ze hebben dus meer aan deze kleinere oppervlakte waar ze wel droog kunnen staan dan aan het grote blubberige stuk. Het is trouwens wel de bedoeling dat er nog een paard bij in komt, maar voorlopig staat Wes nog even alleen.

Maar ja, hoe goed je het ook voor elkaar hebt, als het flink regent wordt het sowieso wel nat. Nadeel van Nederland :P Hopelijk wordt het snel weer wat droger.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:59

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:07

Fijn dat het rijden goed ging Stamper. Hoe ging je springles?
Zooo wat een water Mignonne!
Heerlijk zo'n paddock Tamara! Kunnen ze toch lekker naar buiten.

Vreselijke week achter de rug... Mn opa was vorig weekend overleden, dus het was echt een rare week. Kreeg niks uit mijn handen, kon me nergens op concentreren etc etc... Gelukkig dat Heidie me er zo door heen heeft gesleept <3. Donderdag is hij begraven.
Gisteren ging het normale leven weer verder, zo raar maar opzich wel fijn. De tandarts kwam, Heidie was opzich wel braaf. Maar ze beet wel telkens op al die stangen en dingen die dr mond in gingen en dan liepen ze weer vast :+ .. Bleek dus ook dat er nog een stukje van haar wolfskies zat, deze is nu verwijderd. Ben benieuwd of ze nu ook makkelijker wordt met rijden want die wolfskies zat links en dat is ook haar lastige kant. Heb vandaag maar lekker met touwhalstertje gereden 8-) :brr: .
Slappe lip door de verdoving :P.
Afbeelding

Afbeelding
Heb de fotomeeting ook afgezegd, helaas. Maar heb er nu echt even geen zin in..
Zo hele update zo :o

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:36

cheidie schreef:
Fijn dat het rijden goed ging Stamper. Hoe ging je springles?
Zooo wat een water Mignonne!
Heerlijk zo'n paddock Tamara! Kunnen ze toch lekker naar buiten.

Vreselijke week achter de rug... Mn opa was vorig weekend overleden, dus het was echt een rare week. Kreeg niks uit mijn handen, kon me nergens op concentreren etc etc... Gelukkig dat Heidie me er zo door heen heeft gesleept <3. Donderdag is hij begraven.
Gisteren ging het normale leven weer verder, zo raar maar opzich wel fijn. De tandarts kwam, Heidie was opzich wel braaf. Maar ze beet wel telkens op al die stangen en dingen die dr mond in gingen en dan liepen ze weer vast :+ .. Bleek dus ook dat er nog een stukje van haar wolfskies zat, deze is nu verwijderd. Ben benieuwd of ze nu ook makkelijker wordt met rijden want die wolfskies zat links en dat is ook haar lastige kant. Heb vandaag maar lekker met touwhalstertje gereden 8-) :brr: .
Slappe lip door de verdoving :P.
[ [url=m/W9DlU5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke foto's!
Springles ging super, vanuit de galop komt ze zelfs met haar passen uit!
In het begin nam ze alleen een balk mee, met de staander erbij jaja....
Maar ze begon moe te raken, dus moest haar vooruit rijden en ze sprong te vroeg, tja kan het haar niet kwalijk nemen.. Over 2 weken weer aangezien ik deze week helaas te weinig tijd heb! Dus als het goed is rijd mijn instructrische ook even deze week op mijn paard als ze wilt! :D

Gecondoleerd met je opa, weet niet of je het wellicht eerder al gemeld had, maar ik lees het nu pas!
Ben benieuwd hoe je paard nu gaat reageren onder het rijden na de behandeling!
[ [url=m/5cwxTz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb de fotomeeting ook afgezegd, helaas. Maar heb er nu echt even geen zin in..
Zo hele update zo :o

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:06

@westhof, ik heb wel bilkoorden alleen die had ik eraf gehaald omdat ze anders binnen no time onder de diaree zitten :\
Nu heb ik een stro touwtje voor onder haar staart, die kan ik toch vaak vernieuwen!
Paddocks zien er mooi uit :))

@mignonne, wow! Bij ons liggen er ook plassen maar lang niet zo groot als deze :+

@cheidie, gecondoleerd met je opa Y;(
Ik ben benieuwd of je verschil merkt met rijden!

@_Sanne, ik ga even je topic bekijken :))

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:43

Sterkte Christa! Y;(
Wat een ontzettend leuk setje zo dat roze :o

Dutchie ook aan de diarree, bah bah bah :n

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:10

Ik zal zo even in je topic kijken Sanne!

Bah, wat een naar nieuws Christa :( Gecondoleerd! Fijn dat Heidi je toch wat troost kon bieden. Hopelijk gaat het rijden beter nu de wolfskies eruit is.

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:04

Dankjulliewel <3.
Schattig he Mignonne ;). En wat vervelend dat ie aan de diarree is bah..
Vandaag in de buitenbak gereden, zo ze was fris. Poeh :+ . Vind dat altijd wel fijn en grappig, had het eigenlijk moeten filmen. Als ze dat nou altijd deed... :D Wel echt fijn gereden! Zoals ik vandaag gemerkt heb, liep ze wel fijner (maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk) O:) .
Hoe was jullie weekend?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:51

Fijn dat ze zo haar best deed! Ben je er al achter wat je gaat bijvoeren?
Dutchie was ook al zo frisjes inderdaad, zal t weer ook wel zijn miss?

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:17

Nee, ik wacht nog even de reactie van de PAVO af. Moest nog even wat extra dingen vragen.
Zal inderdaad het weer zijn! Wordt natuurlijk ook kouder nu. Bij Heidie was het denk ik dat ik buiten aan het rijden was..

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:02

Fijn dat het rijden goed ging Christa :)

Vandaag het hoorcollege een keer overgeslagen en lekker naar Wes geweest :)) Het was wel koud, maar het zonnetje scheen zo lekker dat ik met hem naar buiten wilde gaan. Ging lekker :D Veel gedraafd en tussendoor elke keer stukjes gestapt. Vond het alleen wel weer even wennen om met handschoenen te rijden :+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:22

Mijn maak niet uit of t nou koud of warm is, de mijne is nooit echt fris. Wel voorwaartsser met koud weer. Echt bokken doet hij niet (was vroeger wel anders haha )

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:31

Sieta is eigenlijk altijd 'fris' 8)7
En ik rij altijd met handschoenen op haar, voordat in haar had nooit. Maar sinds ik die van roeckl (?) heb altijd, die zijn zo fijn!

Afbeelding
Afbeelding

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:32

Ik heb net de uitslag van het bloedonderzoek binnen;
Lever en nieren zijn goed.
Ze heeft een teveel aan magnesium en zouten.
Geen onbeperkt liksteen meer voor sieta dus :=
Nu gewoon veel hooi geven en starten we met een andere pro biotica! Ik hoop zo dat dit al die tijd het probleem was, we zijn nu al anderhalf jaar bezig %)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:08

NinkeG schreef:
Ik heb net de uitslag van het bloedonderzoek binnen;
Lever en nieren zijn goed.
Ze heeft een teveel aan magnesium en zouten.
Geen onbeperkt liksteen meer voor sieta dus :=
Nu gewoon veel hooi geven en starten we met een andere pro biotica! Ik hoop zo dat dit al die tijd het probleem was, we zijn nu al anderhalf jaar bezig %)

Hoop het ook voor je! Hoe kwam je erachter dat ze dat had? Sorry vergeten misschien. Mijn haflinger krijgt ook onbeperkt liksteen. Niet in de zomer dan staat ze met een graasmasker.

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:00

Ik lees nog steeds mee, erg mooi om jullie vooruit gang zo te zien!
Hoop echt dat jullie nog lang van je pony mogen blijven genieten <3

Mis Saartje wel erg hoor,
Heb pas geleden een topic gemaakt met wat foto's , raar om dat dan allemaal weer te zien ;(
[IM] Sun is shining and so are you!

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:46

Hahaha beter dan een hoorcollege! Wat fijn dat het zo goed ging.
Wat vervelend Ninke. Wel fijn dat je weet wat het is, en het zo opgelost kan worden zonder ingewikkelde dingen.
Nina Y;(

Had vandaag privéles, zo lopen dat ze deed. Ik moet mezelf gewoon op m'n donder geven dat als ik aanspoor er ook reactie moet komen :Y) . En niet denken: Ach ze doet zoooo haar best :+ . Ze is ook gewoon te lief <3. Ik denk dat als ik daar gewoon consequenter in ben, het bijvoeren niet eens nodig is :).