Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klasien

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:30

Iris en ik zijn vanmiddag weer wat fanatieker aan het werk geweest, en... geen hoest! :) Alleen de eerste stap een kuch, verder he-le-maal niets! Ik ben blij. Morgen ochtend, voordat het heet wordt, weer even aan het werk en als er dan ook geen hoest is ook een galopje mee nemen.

Ik ben aan het snoeien geweest. Langs de hoefslag in de bak kwam ik steeds met mijn hoofd in te bladeren en takken terecht. Ben nog net niet mijn bril verloren ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:16

Super dat ze niet meer hoest Klasien! Dat is vast een opluchting :)
Haha lekker is dat :')

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:29

Rianne_, klinkt als een interessante opleiding :D

Fjordowner lekke band :(:)

Mariekeoo, jeetje wat ben je veel afgevallen in 1 week nu je alleen maar wat aan hebt gepast in je eetpatroon! :) Wat fijn dat je wel gewoon kan blijven rijden :)!

Welkom Migicmist! Wat een prachtige haf heb je, ook een prachtig hoofdstel zeg wouw <3

Lyzet wat vervelend :(:) inderdaad wat Rianne vraagt, vroeg ik mij ook af.. misschien kun je kijken of je begeleiding kunt krijgen in het doorrijden, iemand die het voordoet maar dat jij daarna er ook op gaat zodat jij het ook kan toepassen?

Klasien, wat super zeg dat Iris verder niet heeft gehoest :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:17

Tanden zijn 4 maandrn geleden nog gesaan haken gevijld enzo... dus imo niet zo heel lang geleden... pff weet er nu geen raad meer mee... ga ook ff kijken oft zadel nog goed ligt

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:43

Is het ook Paulien :D Alleen zijn we tm november nog bezig met wet & regelgeving, dat is wel erg droog qua stof..
Wat doe jij nu precies? Zag wel het e.e.a. op FB voorbij komen.

Hm nee, dat zou het probleem dan niet moeten zijn Lyzet. Vreemd! Inderdaad maar 's zadel checken of haar rug 's na laten kijken..
T klinkt namelijk wel als pijn, met hoofdschudden en zo.

Hier vandaag Marena niet gedaan, die heeft even aan de dubbele longe gewerkt met haar verzorgster :)
Ben wel tegelijk naar stal gegaan dus heb ze mooi even bezig gezien & heb zelf even de pony van een stalgenootje gereden.
Ging best goed, moet alleen veel meer voorwaarts gereden worden..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:29

Rianne_ schreef:
Is het ook Paulien :D Alleen zijn we tm november nog bezig met wet & regelgeving, dat is wel erg droog qua stof..
Wat doe jij nu precies? Zag wel het e.e.a. op FB voorbij komen.

Ik start in september met HBO rechten :D

Is ook wel is leuk je bijrijdster/verzorgster te zien :D laatst heb ik foto's gehad van mijn bijrijdster met Madeira, vond ik heel leuk want het zag er heel netjes uit :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:34

Altijd leuk je bijrijdster bezig te zien, als ik tijd heb ga ik soms ook wel ff kijken bij haar maar ik probeer altijd wel mijn woensdag even vrij te houden, is voor mij een adempauze in de week.

Droge stof inderdaad Rianne.

Ben moe.. 3 weken hele dagen en alleen op de zaak kost me veel te veel energie.

Vanavond les met doos maar misschien laat ik mijn instructrise wel rijden, even einde van de dag kijken waar mijn energielevel ligt, misschien krijg ik er ook wel wat energie van,

Weekend stenen sjouwen... gisteren al zand gebracht, oprit is wat ontwricht door de draai van de vrachtwagen.
Durf er nu geen tig ton stenen overheen te laten gaan dus ik mag ze aan de overkant bij de buren storten en dan zetten die pallets neer waar we ze op kunnen leggen en dan doet de buurman heel lief ze op het erf zetten.

Dus zaterdag wordt het flink aanpoten voor de dames en heren ;-)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:12

hebben jullie haflingers ook zo een last van de vliegen?
de vorige eigenaar van kim had haar onder een vliegendeken staan, ze vertelde dat ze wel is schuurde, maar dat alle paarden die op die plek stonden dit deden en bij verhuizing het over was, dus dat ze een lichte zomerexceem zou kunnen hebben, maar dat dit dus niet hoeft.
Eenmaal bij mij in het land heb ik besloten de vliegendeken af te doen en het aan te kijken, want ja met vliegendeken houd ze ook geen manen over en ik heb haar nog niet zien schuren dus dat gaat goed, maaaaaaaarrrrr

alle paarden hebben last van vliegen en dazen, maar dit heb ik werkelijk nog nooit gezien, ze word gewoon aangevallen! op meerdere plekken te gelijk tot bloedens toe. heb nu een vliegenmasker gekocht om haar ogen te beschermen en een vliegenspray om haar in te spuiten en het lijkt nu wat minder te worden, maar ik hou het goed in de gaten, anders moet ze toch maar weer onder die verrekte deken, want dit is echt verschrikkelijk.

wat doen jullie tegen de vliegen?

oja en ik had nog een vraagje.
voeren jullie je haflingers bij in de zomer en zoja wat voeren jullie?
voeren jullie ze bij in de winter en zoja wat voeren jullie ze dan, behalve hooi natuurlijk, maar ik bedoel brok supplementen dat soort dingen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:33

fjordowner18, Madeira krijgt 4x daags eten; 2x hooi en 2x brok. 'S winters krijgt ze half schepje per keer (1 kg per dag) en in de winter krijgt ze 1/3 schep per x. Ik geef verder niets speciaals bij, wel is wat lekkers (appel, paardensnoepjes, wortel, brood) maar verder eigenlijk niet.. In de zomer is ze iets dikker (grasbuikje) maar verder is ze volgens mij prima op gewicht :)

Ze is nu ongeveer zo:
Afbeelding

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:48

ook in de zomer brok?
en wat voor brok voor je dan?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:55

Mmm geen idee, goede kwaliteit van biks, maar wat voor biks weet ik niet precies.. krijgt trouwens elk paard van stal zolang de eigenaar daarmee natuurlijk instemt :)

Edit: ja in de zomer ook, iets minder (1/3) dan in de winter (1/5) doet ze het super op :D

AnnemiekvM
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:56

@ Madeira
Ik vind haar er goed uitzien!

AnnemiekvM
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:12

Nog een kleine spam:
[ITP] Tommie door Roosmarijn Fotografie

Vandaag fotoshoot met Tommie gehad. Het was erg warm, maar ook erg leuk.
Ik ga zeker een aantal foto's laten afdrukken. Tips zijn welkom!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:27

madeira ze ziet er goed uit, jammer dat je niet weet wat ze gevoerd krijgt kwa brok.

mooie foto's op de fotoshoot en mooie haf hoor :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:42

Madeira ziet er idd goed uit.

Mando krijgt geenbrok, die krijgt 2x vippagraan en verder beperkt onbeperkt hooi
Laat ik het zo zeggen, alle grote paarden krijgen een flinke bult en Mando staat op rantsoen :D

Verder krijgt hij nu luzerne natgemaakt met wat muesli

Gisteren les gehad, sta er steeds weer verbaasd over hoe die knol kan sjouwen.
Was wel warm maar dan doet hij het wel allemaal.
Zo fijn....

Dit was 2 weken geleden in de les. (of had ik die al geplaatst... alzheimer slaat toe)

Afbeelding

Vanavond maar even rijden dan is hij morgen vrij.
Morgen stenen en zand sjouwen pffffffffff gelukkig hulp van lieve vrienden

Iedereen fijne warme dag vandaag

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:43

Mando was vrij vandaag
toen ik op stal kwam gingen ze net t land voor de nacht op.
Heerlijk.

AnnemiekvM
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:35

Het is 's nachts veel fijner buiten. Bij ons zijn ze overdag ook lekker naar binnen gegaan.
Van mij hoeft die hitte niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:53

:wave:

KIjkt ook weer eens om het hoekje :o

Zag wat nieuwe mensen welkom :)

Hier erg druk druk druk. Elke dag fulltime werken en helemaal met dit weer breekt dat wel op :=

Damella door de warmte deze week vakantie :)) en bovendien besloot mn vriend dat ik maar een nieuwe trailer moest aangezien die niet de tijd heeft de oude op te knappen. Dus deze week druk geweest met kijken naar een ander. Maar hebben een hele fijne kar kunnen kopen! Een Hotra ziet er nog ontzettend goed uit :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 06:54

Ik zag het idd Yvank, erg mooi kan je lekker weer op stap.
Veel veilige km toegewenst

Ja ik werk nu ook 3 volle weken en het breekt met wel op hoor was helemaal kapot gisteren
stond te tollen op mijn benen
Zit nu bij te komen en wakker te worden en dan gaan we straks 5 cbm zand en 70 m2 meter stenen verwerken in de veranda.

Dus paardloos dagje

sallie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:31

Vlak voor mijn veertigste verjaardag besloot ik om een paard te kopen. Ik heb geen kinderen, dus alle tijd voor een paard. Een paar weken na mijn verjaardag heb ik mijn Haflinger gekocht. Dat is nu bijna 10 jaar geleden en ik ben nog steeds ontzettend blij met mijn lieve, eigenwijze blonde hunk. De meeste tijd rijden we samen in de bossen. Ook hebben we aan een TREC-clinic voor haflingers meegedaan en vorig jaar deden we mee aan de paarden4daagse van Epe wat onzettend leuk was. Dit jaar helaas moeten afzeggen omdat hij geopereerd is i.v.m. sarcoide. Na nog 2 operaties mogen we nu weer gaan rijden. Eerst weer conditie opbouwen en dan hopelijk in het najaar nog een weekendje naar de Veluwe. Ik hoop nog lang van hem te mogen genieten! :9

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:01

Maandag eindelijk naar het strand!! :D Morgen Lyzet maar even wassen!
Zit alleen te bedenken, op de wei laten, of 's nachts naar binnen toe, in de hoop dat ze schoon blijft.
Ik weet namelijk van d'r, en dat doen waarschijnlijk de meeste paarden wel, om gelijk te gaan rollen wanneer ze terug op de wei is... :P

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:02

Vanochtend zijn Iris en ik weer fijn aan het trainen geweest, zonder te hoesten! Ik ben blij! :)

AnnemiekvM
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:18

Fijn Klasien. Hoesten is toch een vervelend probleem!

@ Sallie
Wat een leuke activiteiten. Ik heb ook ooit een TREC training gedaan met Tommie. Ben alleen niet zo goed in kaart lezen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 07:41

Trec is leuk alleen trek ik het niet om de rit te doen dus doen we af en toe de pvt training mee

Vandaag les... en ik heb overal spierpijn van gisteren stenen en zand sjouwen stapelen... oei....

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:06

Hoi!!

Trec lijkt me ook een keer erg leuk om te doen. Er is zoveel wat ik graag zou willen doen, maar helaas pindakaas, gebrek aan geld en dus geen trailer en geschikte auto haha. Blijven dromen, wie weet ooit.

Gisteren wel een soort van verkapte crossles gehad. We gingen met vier paarden naar het strandje, maar het bleek hoog water te zijn dus het normaal droge greppeltje was een soort van heel laagstaand riviertje geworden en strandje was compleet weg en dus veranderd in een soort waterbak. Het greppeltje was uitdaging nummer 1 maar na even wat drentelen durfde hij er toch doorheen naar de overkant. Maar die waterbak....dat was pas echt een uitdaging. Vanaf de kant het water in stond het water op gelijke hoogte. Het water zelf was ongeveer 35cm diep. Niet te diep om normaal in te kunnen stappen in ieder geval. Stalgenootje met haar paard stond er al in maar Storm wist het zo net nog niet. Die stond als een wipkip langs de kant te hiphoppen. Maar uiteindelijk overwon hij alles zeg maar en stapte niet het water in, maar nam echt een reuzesprong het water in. Werd er echt bijna af gelanceerd hahaha. Paard achter mij stond ook zo te miepen, die neemt ook zo'n sprong en wie kreeg de hele golf over zich heen. Ikke dus haha. Storm vond het helemaal geweldig in het water gisteren, hij was aan maaien en het snorkelen. Ik was het helemaal kletsnat. Geeft als paard maar plezier heeft. Helaas heb ik er geen foto's van dit keer.