[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:43

Welkom Jolijn! Leuk paard heb je!

En wow Charlotte... gaaf western maar helaas ligt dat niet voor mij weggelegd haha! :oo

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:17

Haha dankje :)

Snap ik, het is heel anders dan het Engelse rijden!! Voor mij en Lola is het wel echt een hele goede keus geweest om over te stappen :)) :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:32

@sanne, niet knippen! Vind het echt prachtig!
Welkom j_lijn! Prachtig beestje zeg!! Mag je trots op zijn :D
@Chatlotte, heel herkenbaar hoor!geeft niets! Hoe ging je toetsweek?? Ziet er weer heerlijk uit :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:29

Vandaag onderlinge wedstrijd gehad. Was 1 proef in de L2. Ging aardig wijken kon beter hij kan dit met les zo goed maar met de wedstrijd krijg ik het er niet uit.

De achteruit vind hij moeilijk vooral nagefelijk achteruit vind hij nog erg moeilijk normaal drukt hij z'n hoofd eruit en drukt hij z'n rug weg. Dit keer deed hij niet dus ik was super trots... Alleen meneer bleeft in z'n achteruit lopen hahaha.

En met cros was er een hindernis met takken. En meneer stond stil neemt een tak. Draait zich om ik weer terug draaien en toen sprong die alsnog

Foto's volgen

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:58

plutolover schreef:
Vandaag onderlinge wedstrijd gehad. Was 1 proef in de L2. Ging aardig wijken kon beter hij kan dit met les zo goed maar met de wedstrijd krijg ik het er niet uit.

De achteruit vind hij moeilijk vooral nagefelijk achteruit vind hij nog erg moeilijk normaal drukt hij z'n hoofd eruit en drukt hij z'n rug weg. Dit keer deed hij niet dus ik was super trots... Alleen meneer bleeft in z'n achteruit lopen hahaha.

En met cros was er een hindernis met takken. En meneer stond stil neemt een tak. Draait zich om ik weer terug draaien en toen sprong die alsnog

Foto's volgen

Lekker dagje dus!! :D
En ach, schoonheidsfoutjes zijn er altijd. Natuurlijk is het jammer als het thuis en in de les beter gaat als op wedstrijd, maar dat is vrijwel altijd wel dat hét nooit bijna helemaal soepeltjes loopt zoals je zou willen! Maar ik begrijp heel goed wat je bedoeld, want ook ik vind dat altijd heel jammer als ze thuis super en sterren van de hemel lopen, en dan op wedstrijd of ander locatie niet.

Ben benieuwd naar de foto's! :D

Hier pony snel binnen half uurtje gedaan helaas weinig tijd! :(
Dus lekker vrij weekendje voor haar voor een keer kan het geen kwaad!
Woensdag weer springles, zaterdag dressuurles, en tussendoor hoop ik iets de weten van de zadelmaker om het zadel van Sanne eventueel over te nemen! Ben er alleen beetje "huiverig" mee vanwege haar rug in de zin dat ik niet zomaar even snel besluit zeg maar! Klinkt misschien stom hoor, maargoed! :(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:12

Ah, fijn! Ponylief krijgt toch beweging...
Krijg net een appje dat stalgenootje haar wilt rijden!! :D
Die pakt Lyzet zo nu en dan wekelijks bij wanneer ze kan!! Vind ik heel fijn!!

J_lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:06

Dankjulliewel! Ik ben ook heel trots :j
Gisteren een pittig lesje achter de rug gehad.
Had een les van een half uur ingepland, is uiteindelijk een heel uur geworden :+
Ookal zou het 2 uur worden mijn instructeur gaat gewoon vrolijk door met lesgeven.
Hij liep uiteindelijk heel fijn! Op de pinkies te rijden! Wel gestopt op het goede moment.

@xx_lyzet Heerlijk als stalgenootjes dat eens willen doen. Is ook nog goed voor de pony dat er af en toe eens een ander iemand op rijd. Anders worden ze zo eenkennig, was die van mij nogal.. Haha

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:09

Nah die van mij opzich niet. Allrrn zij krijgt op dit moment voor elkaar wat mij niet lukt nu. Maar we zijn hard aan het oefenen! :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:04

Fijn dat je Lola weer op kunt pakken Charlotte :) Zijn de pezen inmiddels niet meer dik? Ziet er ook goed uit op de foto's! Fijn dat het rijden met Jody ook goed gaat. Hoe gaat het met haar dracht?

Wauw, hij is inderdaad groot J_lijn! Wel bijzonder uit een relatief kleine moeder. Hoe groot is de vader?

Klinkt goed Willeke. Dat wijken komt wel goed. Is natuurlijk ook weer anders, zo'n vreemd terrein. Haha, zie het voor me met die tak :P Ben benieuwd naar de foto's.

Ik snap je heel goed hoor Natascha. Je wil als eigenaar natuurlijk altijd het beste voor je paard. Hopelijk kun je het zadel overnemen, zou mooi zijn! Fijn dat Lyzet toch nog gereden wordt :) Op Wes rijdt nooit iemand anders, dus hij zal ook wel behoorlijk eenkennig zijn. Ik vind het zelf overigens niet zo erg :7

Klinkt goed Jolijn! Fijn dat je instructeur zo toegewijd is :D Stoppen op het goede moment is inderdaad heel slim. Ik probeer er ook altijd voor te zorgen dat ik op een goed moment stop, zodat het voor beide wel leuk blijft.

Vandaag lekker naar buiten geweest met Wes en een stalgenootje met haar pony :D Niet zo heel lang, omdat ik moest werken (fijn, even een bijleepost maken op je werk O:)). Voor Wes was het wel even fijn om naar buiten te gaan, want de rest van de week hebben we alleen maar in de bak getraind. Morgen voor het eerst sinds een tijdje weer les. Ben benieuwd hoe het zal gaan :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:04

Ben benieuwd naar de foto's!
Fijn dat je instructrice gewoon doorgaat J_lijn!
Leuk dat de buitenrit geslaagd was tamara :)

Vandaag Dutchie eventjes gewassen, hij was echt.... vies :+ daarna nog eventjes wat foto's gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oja, hij heeft een nieuw roze touwhalster :Y)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:41

Bij deze de foto's

Tips mag gegeven worden :-) ik zelf vind het niet L2 waardig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier de cross foto met de tak in z'n mond

Afbeelding

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:56

Hahahahahaha _O- echt een haflinger grap :+
Vind het er wel netjes uitzien, zn benen lijken wat dik door al het haar :Y)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:58

ja moet eigenlijk z'n sokken scheren. Maar wil z'n benen niet te kaal doen.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:00

Nee, heb het idd ook niet gedaan, is veel lekkerder warm, kan prima toch! vind het er echt schattig uitzien :D

J_lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:56

@westhof
Ja het is een flinke bink! Zijn vader is 1,60 dacht ik. Toen ik mijn merrie kocht werd er ook bij gezegd dat ze relatief grote veulens geeft :D

Ja heb een hele enthousiaste instructeur! Hij geeft ook les bij 2 haflinger/hengsten fokkerijen. Dan belt hij op eens op om te vragen wat de vader nog maar weer was, om een beetje op te scheppen volgensmij :'). Kunnen ook verkooptrucjes zijn, ik wil Wikke misschien later wel verkopen en voor mijzelf een jong springpaard kopen, weer een nieuwe uitdaging voor mijzelf. Maar hij gaat nu nog lang niet weg!

Succes met je les! Altijd lekker om even naar buiten te gaan na zo'n hele drukke trainings week.

Ik vind het er netjes uitzien hoor @plutolover!
Misschien mag die wat minder op de voorhand en lijkt het alsof die wat uit elkaar valt.
Maar dat is nogal moeilijk te beoordelen op foto's.
Zal lekker door blijven oefenen. Dan rijd je die L2 vast zo uit!

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:53

Sanne, Ik heb echt geen verstand van voorplukken :') . In een rechte lijn afknippen is ook niet mooi.. Vlechtje er in dan maar :).
J_lijn, Welkom en wat een knapperd zeg <3. Mooie lange benen heeft ie!
Fijn dat ie zo fijn liep!
Charlotte, Hahha zo verschilt elk paard weer *\o/*
Fijn dat je het rijden weer kan oppakken, ziet er goed uit!
Wat fijn ook dat je zoveel van Jody leert!
Willeke, Klinkt geslaagd! Thuis lekker veel blijven oefenen met de achter uit!
Die foto met die tak ook :') _/-\o_ .
Stamper (naam kwijt :Y) ), Fijn zo'n stalgenootje! Ook fijn dat je een paard hebt waar dat mee kan. Vriendin/stalgenoot neemt Heidie ook wel eens mee naar het bos als ze met een groep moet rijden bijvoorbeeld, vindt dat zo leuk :).
Tamara, Leuk een buitenritje! En hoe ging je les?
Mignonne, Varken is het ook, maar wel lieve foto's <3.

Hier gaat het z'n gangetje. Heb even aan alle kanten advies gevraagd over het voeren. Heb ook de PAVO gemaild, maar nog geen reactie op gehad.
Had vorige week en deze week lekker geen toetsen, dus lekker genieten van Heidie :). Volgende week vrijdag komt de tandarts, ben zo benieuwd :oo . En 29 november heb ik een fotomeeting *\%/* .

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:08

Zadeltocht hier helaas nog geen succes! :(

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:29

Knappe Dutchie :D Touwhalster staat hem goed!

Haha, die Stanley :P

Wauw, 1,60m? :wow: Dat is wel een flinke inderdaad.

Lekker even rustig Christa :) Ben benieuwd hoe het zal gaan bij de tandarts.

Mijn dekje is trouwens klaar! Ben er echt blij mee :D
Afbeelding

Afbeelding

En zijn mest vond hij niet zo lekker ruiken :=
Afbeelding

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:33

Alvast veel plezier met de fm! Komen vast mooie foto's van Heidi uit

Wat een ontzettend gaaf dekje zeg!!!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:53

Wat een apart gaaf dekje!
Haha de mijne duwt bijna altijd d'r neus in de mest wanneer ik aan het mesten ben! :') En dan een hinnikje erbij huhuhu! :P

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:56

Balen Stamper.
Ik ook Tamara hahaha. En je dekje: wauw wat gaaf! <3
Dankjewel Mignonne!

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:05

Zo blij met Heidie <3. Heb nog nooit zoveel kusjes gekregen voor ik weg ging volgens mij :P. Dit was niet zo'n leuk weekend, maar ze sleept me er doorheen.
Afbeelding
Hoe gaat het met jullie? Waar hangen jullie toch uit? :D

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:25

@j_lijn, Welkom! Wat is je haf mooi slank gebouwd en korte manen <3
@charlotte, fijn dat je haar nu weer kan oppakken en dat het goed gaat met Jody! Hoe is je toetsweek gegaan?
@stamper, fijn dat je iemand hebt die af en toe kan bijspringen, hier doe ik alles alleen, tot nu toe red ik het makkelijk maar als ik volgend jaar weer ga studeren ben ik benieuwd of ik het ga redden..
Ik laat niet zo snel iemand anders op sieta, tot nu toe 1 ruiter tegengekomen die opstapte en wegreed en bij alle anderen ging ze een gevecht aan en dan kunnen ze rukken in haar mond wat ze willen maar ze gaat echt niet zakken met haar hoofd of langzamer hoor >;)
@westhof, fijn he om voor de afwisseling het bos in te gaan :)
Die laatste foto :')
Wat een chique deken heb je!
@migonne, halster staat hem goeed! Vooral de laatste foto vind ik erg mooi <3
@plutolover, haha die foto met die tak in zijn mond :+
@cheidie, leuk een fotomeeting! Hier ging die niet door vanwege het poepweer van gister
Hier nog een paard wat me (meestal) opvrolijkt, gewoon door haar blije koppie <3

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:39

Vorige week een priveles gehad, het ging echt ontzettend goed! Ik was zo trots omg :oo
We hebben gewoon relaxed kunnen draven, dat had ik al zo lang niet meer gedaan dat ik na 3 rondjes kramp in mijn been kreeg joh :')

Verder heeft ze nieuwe ijzers gekregen, lief ongeduldig draakje dat het toch is

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Do komt er weeeer een andere da op stal voor eventueel bloedonderzoek en wormenkuur, darmproblemen en constant diaree is weer begonnen |o

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:58

Balen dat je fotomeeting niet door ging :(.
Fijn dat je les ook zo goed ging.
Die laatste foto hahhaha.
En wat vervelend... Hopelijk valt het mee!