[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:30

muppetmayo schreef:
Hahah zo dat is een ding dat zeker is (hier dan :+ )

Ik was altijd erg fan van mn wintecjes, maar moet zeggen dat ik deze thorowgood ookwel heeeeeeeerlijk zacht vind voor mijn bips :+

ja dat zijn net luie stoelen die thorowgood zadels. helaas was het verspijkeren van mijn thorowgood zadel bijna net zo duur als een nieuwe kopen. En wintec ligt als ze meer spier heeft net ietstje beter op haar rug dan een thorowgood. Dus beslissing was snel gemaakt.

monique1983

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:31

ja idd freya dat duurt gelukkig nog even he hahaha

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:32

na van wintec pro dressuur weet ik 1000% dat ik hem lekker vind zitten

thorowgood weet ik echt niet nooit mee gereden dus tja

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:32

Wintecs zijn ook echt heerlijk :) Alleen die passen op die bolle weer niet ;)
Het ziet er naar uit dat ik voor Daims bij de thorowgood moet blijven, of een nieuw merk waar mr ed het over had. Leren zadel, enorm mooi :) Ook in extra extra wijd, maar die was 1000 euri, dus dat vond ik voor nu met zijn veranderingen nogal veel.
Wilde ooit voor Daims een euroriding diamant, maar die hoop heb ik opgegeven. Gaat never passen...

Peelie, als je nou de vulling er helemaal opnieuw in laat zetten?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:33

yep, 3 a 3,5 jaar zeker. Eerder ga ik er niet op. Liefst nog langer wachten, maar we zien wel hoe ze zich ontwikkeld en hoe snel ze er echt klaar voor is.

Dames ( ik heb de heer trouwens al een tijdje niet online gezien ) ik ga nog even een spelletje spelen en dan me mandje opzoeken.

Sweet Dreams allemaal voor straks en morgen gezond weer op.

Peelie, laat jij me even weten als je pakje binnen is gekomen en ik ben nog bezig met de 19e, wordt vervolgt.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:33

Freya ik had zelfs al een wintec dressuur liggen voor Daims, maar daar kwam die toch mooi niet in helaas...
Zelfs met een aangepaste boom niet... Anders had ik ook heerlijk wintec doorgehobbeld hoor hihi.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:34

ja lastig is dat he met moeilijke ruggen
op mp staat niet veel hoor mm haha

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:34

Slaap lekker!
Ik ga ook mn nestje maar eens opzoeken! Tot morgen!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:36

trusten freya ik ga hier vriend lief ff op de pc laten

gaat morgen wel weer ff veder rond kijken na zadels
mm ik pb je nog ff

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:39

Niet veel? 1 is genoeg toch ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:44

http://www.afterbuy.de/afterbuy/shop/st ... opid=44865

de hooinetten voor Hinke... Ik ga deze bestellen

MM Ik laat de vulling pas weer goed maken en de boom waarneer Mara weer goed op gewicht is...

eerste de winter even door komen..

Weer een van jullie hoe je iemand kan vinden die paarden scheerd en dit met een draadloos scheerapparaat doet..

Ik heb wel een generator, maar dat is zo lastig... ik wil alvast gaan kijken voor de winter. dan gaat mara (als het aan mij ligt) weer kaal. Maar deze keer helemaal...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:46

Groot gelijk hoor Peelie, maar ik dacht denk even met je mee ;)

Monique sorry PB bom :D

Er zijn er genoeg die scheren volgens mij :) Weet niet of een vriendin van mij het nog doet, en of die draadloos is. Nouja, haar scheermachine dan :+ Zal het eens vragen voor je!
En anders even een oproepje op bokt doet wonderen ;)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:47

whaha maakt niet uit mm ken het hebben haha sta op offline op msn haha dus tja
ga zo vriend lief er even oplaten haha

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:50

Ik ga echt even slapen hoor, anders kom ik morgen mn bed niet meer uit hihi.
Fijne avond allemaal!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:51

doe dat mm trusten allemaal en tot morgen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 00:06

Peelie schreef:
Hinke, ik heb dus presies het zelfde probleem...

Mara staat nu op zo kort gras dat ze het beetje hooi dat ze krijgt gewoon aanvalt. Echt niet normaal...

Wat ik ga doen is, ik houd haar op het korte gras, ik ga zorgen voor een heel fijnmazig hooinet. Daar dan ik dan gewoon een hele baal hooi/kuil in gooien. Liever hooi, daar zit minder in aan dikmakers. En dan ga ik haar scheren (mits mijn ouders dat goed vinden) met een deken op van 300 gram. Snachts op stal en overdag buiten. Gewoon ook met die 300 gram op. Dan MOET ze namenlijk haar vet gebruiken om zich warm te houden. En als het afvallen wat te hard gaat dan krijgt ze ietsje meer hooi in stal. Kwa krachtvoer doe ik eigenlijk niks. Ik heb nog 25 kilo merriebrok liggen. Als ze dan wat suffig word krijgt ze daar eerst een kwartje van na wat arbeid. En anders niet. Want het is een beetje zonde om dat te laten liggen. Ze worden heel erg heet van merriebrok als ze het niet nodig hebben.

Op een gegeven moment kreeg mara 1,5 kilo merrie brok, en ze was zo rustig als maar wat. daar stond ik echt van te kijken :P

Maar iig back to point, van de winter word het echt bikkelen voor haar. En dan hebben mensen als argument, te snel afvallen is niet goed voor een paard. Veel te dik zijn is al helemaal niet goed voor een paard.

Ik zal even het linkje van het fijnmazige hooinet opzoeken voor je. Ik ga er zelf een bestellen en op palen zetten, zodat de wei niet smeerig word en het hooi tot 99% van zijn capaciteid word gebruikt. Vorig jaar legde we het gewoon in de wei. dan gaan ze er in liggen en eten ze het niet meer op. Vandaar.

Ik mag van mijn moeder weg van school zodat ik vandaag bij de ostheopathie van Mara kan zijn :oo Ssst niet zeggen!!!

Ik ben naar de 'dokter/mesedieck/tandarts, kies AUB uit een van de opties!

Iig, ik mis dan 3 uurtjes die echt niet belangerijk zijn...

Zo'n hooinet heb ik al ;) Dat is zo'n hele dure toch? Waar ze niet in kunnen blijven hangen met de hoeven? Ik heb het kleine net , voor in stal. Maar ik sta op een pensionstal en kan niet beslissen hoe ik ga voeren. Daarnaast staat ankie bij anderen die wel veel nodig hebben.
Ankie heeft vorige winter de hele winter buiten gestaan, in de kou en met alleen wintergras, dus geen voer ernaast. Dacht ook dat dat bikkelen zou worden voor haar, maar ze viel maar heel langzaam af ;) Denk dat het bij ankie een hele klus gaat worden om haar weer normaal te krijgen.

Even een update: graaskorf hebben we vanochtend gevonden (lag half in de sloot). Was nog heel, dus weer om gedaan. Kom ik savonds terug, staat ze vrolijk bij een ander paard te kriebelen. Wist toen al dat ze hem niet meer om had en ja hoor, de graaskorf lag weer in de wei. Maar nu dus wel mooi stuk! 30 euro weggegooid! Ga maar even met paardendrogist mailen hierover, ze heeft hem 2 keer gedragen en nu al kapot.
Nu staat ze dus weer zonder korf in de wei, en ik moet maar hopen dat het goed gaat. Het gras is wel kort, maar voor ankie kan het nooit kort genoeg zijn. Maar ik weet nu dat een graaskorf geen enkel nut heeft.

@stravero: ze kan in principe op stal, maar dan zou ze helemaal alleen staan nu en daar kan ze echt niet tegen. Stukje wei afzetten, denk ik niet dat de eigenaar dat goed vind.

Ik weet in ieder geval wel hoe ik het ga doen mocht ik ooit zelf ruimte hebben voor een aantal paarden. Dan gaat Ankie dus zomers uberhaupt niet de wei op, maar in een paddock met wat hooi :Y)

@plientje: ik rij wel, maar niet elke dag en meestal ook niet zo lang. Als ik haar wil laten afvallen door beweging zou ze heel wat meer moeten doen ;)

@muppetmayo: dat is toch fijn, dat hij het nu weer niet heeft? Had je toch een filmpje moeten maken toen het op zijn ergst was ;) Had je al een afspraak gemaakt met bodegraven? Je wilde het toch eerst zo doen, dat je hem verder ging beleren en rijden, tot zijn kreupelheid wat meer zichtbaar werd? Zodat je dan misschien in ieder geval kon vaststellen wat het is?

@Peelie: er zat dus wel iets vast in haar rug?

@monique: lijkt me ook een fijn zadel, ik hou zelf ook wel van dikke kniewrongen en een diepe zit. Wel duur voor een wintec btw! Is je haflinger een beetje smal? Anders heb je ook nog kans dat hij een normale wintec niet past. Heb zelf ook de wintec wide moeten kopen.

@peelie: ik begrijp je probleem met die barefoot. Ik heb er ook eens mee gereden en het zwabbert gewoon veel meer, dan met een normaal zadel.

Terwijl ik zit te keuvelen over ankies dieetprobleem heeft een stalgenoot een paard met een gebroken griffelbeen. Pff! Dat gaat wss erg lang duren voordat die weer goed is. Ze stond bij ankie in de wei.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 00:27

@peelie: oh zie nu die link pas ;) Ik heb zo'n net http://www.hooinet.nl/ Maar die van die duitse site zijn idd wat goedkoper! En idd dezelfde dunne mazen, dat werkt goed tegen het te snel eten. Ankie werd er wel altijd behoorlijk pissig van, ze stond dan te trekken en te schudden aan dat net ;)

Ik zie nu dat iedereen al naar bed is :P Geschikte tijd om wat foto's te spammen van mijn beebie :+

Ze staan in de wei, maar worden sinds vrijdag bijgevoerd met kuil:
Afbeelding

Mijn veulie samen met halfzus (zelfde vader, beide van alba). Je ziet hier al dat mijn veullie wat propperiger is en die andere wat luxer (maar toch vind ik mijn veulen mooier :P )
Afbeelding

Beetje onduidelijk, mijn veulen staat in het midden met een lange sliert kuil:
Afbeelding

FF snuffelen
Afbeelding
En nog ff haar halfzusje. Dat veulen heeft echt een heel bijzonder kleurtje. Ze is gewoon schimmel maar heb het nog nooit zo licht gezien.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QKMJUOZT-D.jpg

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 07:57

@ Hinke: Als het om de gezondheid van je paard gaat, gewoon op stal zetten. Dan wennen ze er maar aan.. ;) Het is niet echt goed voor je paard als ze steeds veel te veel eet en te dik wordt, als ze dalijk perongeluk echt teveel eet en ze krijgt koliek ben je wel verder van huis, kun je haar misschien 'snachts beter binnen zetten.. ;)

@ Hinke: Leuk veulen heb je! Ik ben benieuwd wat het wordt als hij groot en volwassen is. :D Dat half-zusje is trouwens ook prachtig! :)

Ik ben alweer veel te vroeg wakker.. := Helemaal niks te doen.. :(:) Aan het eind van de ochtend Bob rijden, en vanmiddag is de fries weer aan de beurt. :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:15

Hinke dat halfzusje is echt geweldig!!! :D Jouw veulen vind ik ook leuk hoor ;) Maar dat kleurtje!
Ik zou idd naar Bodegraven gaan, maar heeft zo weer geen zin... Dus we gaan maar weer niet...
Vandaag flink gerend met m in de wei, niks te zien he....
Ga donderdag een filmpje maken, had niemand die mee kon voor t filmpje, en longeren en filmen is met Daims net ff iets teveel ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:37

@hinke, je ziet toch wel dat het zusjes zijn hoor. t zelfde koppie, mooi!

ik ga zo'n heel grooi hooinet kopen voor mara dan kan die de wei in...

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:10

Goedemorgen iedereen!
Gister zoveel lol gehad op de manege.. Ik mag komen werken maar zal vooral veel rijden, nou dat vind ik geen probleem!! :P
In me les mocht ik op Daims zonder zadel, zoo heerlijk gereden..
Daarna nog een half uurtje prive les gehad op m'n favo Fjordje, ook zonder zadel.. Was echt blij dat m'n vader me had gebracht in plaats van dat ik moest fietsen :P

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:35

@ hinke erg mooi veulen heb je. Ze is ook heel nieuwsgierig volgens mij.
@ muppetmayo het lijkt mij erg frustrerend dat telkens als je naar Bodegraven wilt gaan hij goed loopt. Zo word het denk erg lastig. Maar hopen dat hij nu goed blijft lopen.

Ik heb vanmorgen de dierenarts gebeld voor Thunder. Vanmiddag komt hij even kijken. Ik hoop dat hij iets kan vinden en dat het trappen dus door pijn kwam. En dat het niet in zijn gedrag zit.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:37

@ sheshe; Ik hoop het ook voor je!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:51

Goedemorgen :D

Sheshe, balen van Thunder :(:)

Gail, fijn dat Mara haar behandeling goed deed :)

Evelien, leuk de Efteling! :D

Haha sommige paarden klinken hier erg slim ja om zomaar kreupel te gaan lopen :P Gelukkig heeft Madeira dat (nog) nooit gedaan en denk ook niet dat zij dit zomaar doet… en over overgewicht, heb daar echt geen last van.. kan er niet zo over mee praten..

Heel veel zadel geklets :D

Naomi, fijn dat les goed ging :D altijd leuk om te horen als mensen trots op je en je paardje zijn :D en bijna stage :D spannend.

Hinke, leuke foto’s! Erg leuk veulen! :+:

Tessa, zonder zadel rijden :D heerlijk. Super dat je er mag werken :)

Vanmiddag ga ik met mijn moeder, Diezel en Madeira het bos in. Ik denk dat ik ook een stukje, op een recht pad (me moeder geeft wel aan waar dat is) een stukje ga galopperen, gewoon om het gevoel weer is naar boven te halen. Dit worden wel maar 6 stappen, maar probeer het steeds op te bouwen :) ’t blijft eng als je niets ziet in galop, maar komt wel goed :D

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:56

Dat zal vast een leuke middag worden in het bos. Vind het super knap dat je dat durft galopperen. En al zijn het nu maar 6 stappen over een tijdje zullen dat er vast wel meer zijn.