Hinke, ik heb dus presies het zelfde probleem...
Mara staat nu op zo kort gras dat ze het beetje hooi dat ze krijgt gewoon aanvalt. Echt niet normaal...
Wat ik ga doen is, ik houd haar op het korte gras, ik ga zorgen voor een heel fijnmazig hooinet. Daar dan ik dan gewoon een hele baal hooi/kuil in gooien. Liever hooi, daar zit minder in aan dikmakers. En dan ga ik haar scheren (mits mijn ouders dat goed vinden) met een deken op van 300 gram. Snachts op stal en overdag buiten. Gewoon ook met die 300 gram op. Dan MOET ze namenlijk haar vet gebruiken om zich warm te houden. En als het afvallen wat te hard gaat dan krijgt ze ietsje meer hooi in stal. Kwa krachtvoer doe ik eigenlijk niks. Ik heb nog 25 kilo merriebrok liggen. Als ze dan wat suffig word krijgt ze daar eerst een kwartje van na wat arbeid. En anders niet. Want het is een beetje zonde om dat te laten liggen. Ze worden heel erg heet van merriebrok als ze het niet nodig hebben.
Op een gegeven moment kreeg mara 1,5 kilo merrie brok, en ze was zo rustig als maar wat. daar stond ik echt van te kijken

Maar iig back to point, van de winter word het echt bikkelen voor haar. En dan hebben mensen als argument, te snel afvallen is niet goed voor een paard. Veel te dik zijn is al helemaal niet goed voor een paard.
Ik zal even het linkje van het fijnmazige hooinet opzoeken voor je. Ik ga er zelf een bestellen en op palen zetten, zodat de wei niet smeerig word en het hooi tot 99% van zijn capaciteid word gebruikt. Vorig jaar legde we het gewoon in de wei. dan gaan ze er in liggen en eten ze het niet meer op. Vandaar.
Ik mag van mijn moeder weg van school zodat ik vandaag bij de ostheopathie van Mara kan zijn

Ssst niet zeggen!!!
Ik ben naar de 'dokter/mesedieck/tandarts, kies AUB uit een van de opties!
Iig, ik mis dan 3 uurtjes die echt niet belangerijk zijn...