[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beccy

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:22

o oke ik dacht al....ze krijgt toch al weer wat manen terug...

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:22

Viva,, wat een geweldige actie :) '
echt zoo dom.. ik had een jongen leren ontmoeten daar had ik bijna wat mee :P hij mij meegevraagd naar Center Parks enz.. dus paar weken daarvoor weekeind daar.. allemaal leuk lief en aardig :P zegt hij die maandag zo van: ja je bent me niet spontaan genoeg.. via msn !! noujah ik had echt zoiets van:

=O huh?

zo zat ik ook achter de computer.. :P
maarjah dus nog steeds geen jongen voor mij :S

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:32

ik heb een fotoshoot gehad vandaag :D en er zijn zo zo zo veel mooie foto's uit gekomen... ik zal er zo een paar plaatsen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:13

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:17

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:24

Leuke foto's hoor peelie.

Susyb schreef:
Viva,, wat een geweldige actie :) '
echt zoo dom.. ik had een jongen leren ontmoeten daar had ik bijna wat mee :P hij mij meegevraagd naar Center Parks enz.. dus paar weken daarvoor weekeind daar.. allemaal leuk lief en aardig :P zegt hij die maandag zo van: ja je bent me niet spontaan genoeg.. via msn !! noujah ik had echt zoiets van:

=O huh?

zo zat ik ook achter de computer.. :P
maarjah dus nog steeds geen jongen voor mij :S

Wees blij dat zo'n kwibus niet je vriend is!

Moneramoco schreef:
Dank je!
Mijn eerste Haffie heb ik ook wat jonger ingereden, maar die was er gewoon aan toe. En achteraf ben ik heel blij dat ik het gedaan heb. Ze namelijk 2 toen ik haar kocht en 3 toen ze dood ging. Heb dus nog net wat kleine dingetjes met haar kunnen doen. Ik vind wel dat je een paard moet inrijden als ie er aan toe is, maar later is wel beter. En ik heb geen woeste dingen gedaan ofzo, hoor. Jouw paardje hebben ze gewoon echt laten werken en dat vind ik fout en heel zielig. Ik was lekker aan het tutten met haar. En deze Haflinger die ik nu heb was er gewoon niet aan toe voor z'n 5e. Op zich vind ik 3 echt de minimale leeftijd om wat kleine dingetjes te gaan doen. Sommige paarden hebben dat gewoon nodig. Op de een of andere manier merk je dat toch aan ze. Maar nogmaals, ik vind wel dat later beter is. Ook voor de toekomst zeg maar.

Wat rot dat je eerste haflinger zo vroeg dood is gegaan. Waar is ze dood aan gegaan?
Ik heb ankie zelf ook op 3 jarige leeftijd ingereden, maar heb tot nu toe alleen nog wat buitenritten gemaakt met haar. De afgelopen 3 maanden heeft ze bijna volledig op rust gestaan. Ik denk dat je een paard best op zijn 3de kunt inrijden zolang je het maar een beetje normaal doet. Ik weet van iemand hier op bokt, die ook een haflinger heeft, en die er meteen heel vaak mee ging rijden (lees in de bak voltes rijden en in de krul trekken) en springen. Ze was zelf ook niet bepaald licht. Die haflinger heeft nu éen of andere blessure. Daar vraag je dan ook om imo....

Ankie is vandaag verhuisd :D Eerst nog een beetje onwennig, en werd even achterna gezeten door een tinker maar nu heeft ze al vriendschap gesloten met een fries. Alleen die tinker blijft nog een beetje zuur doen. Ze was nog niet helemaal op haar gemak want ze bleef me vanavond maar achterna lopen en nakijken :+
Ik hoop dat ze op deze stal goed staat, en dat ik haar niet weer hoef te verhuizen!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 08:18

Goeiemorgen dames :O

Straks weer werkendag, ben nog niet echt genezen, maar het moet maar :D Heb gisteren mijn zadelkamer afgewerkt *\o/*

Het feit dat we weer begonnen zijn met de weide te verbouwen wilt zeggen dat de lente op komst is :D

Bij mij op de wei staat er een dravertje al 3 maanden in een stalletje, eigenaars laten haar er nooit uit. Heb haar gisteren toch maar eens van stal gehaald, zo blij dat ze was! Niet meer te houden :D Zou ik aan de eigenaar vragen of ik haar elke dag eens mag losgooien? Die komen elke dag haar emmertje eten afgooien en dan zijn die weg... En dat doen ze dan ook alleen maar omdat wij geklaagd hebben bij hen dat ze nog maar 4x gekomen waren op 2 jaar tijd en het beest zag er echt heel erg uit. Hebben zelf de hoefsmid gebeld en eten gegeven, dus vond dat die mensen zelf ook wel eens wat mochten doen.

Ik lees vanavond alles even bij :P

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:06

Susyb schreef:
mensen ik wil even jullie mening :) wat vinden jullie van scheren van je paard over het algemeen.. maar ook bijv. bij haflingers en friezen :P

Ik scheer mijn haflinger omdat het nodig is. Hij krijgt het zwaar benauwd in een binnenbak omdat hij iedere winter een behoorlijke vacht krijgt. Maar hij wel dekens opheeft. Dus van het jaar voor het eerst in z'n leven geschoren, en geen benauwdheid meer, volgend jaar dus nog een keer! :D

Één keer per jaar scheren is genoeg zijn we dit jaar bij hem achtergekomen, hij doet 't er super op! :D

@ Paulusjuh: Oooh dat komt wel goed, na een paar dagen zijn ze zo mak als 'n lammetje en lief voor elkaar :) Van harte gefeliciteerd met je haffie!! En sterkte met je shetmeisje!! :(:)

@ Madeira_: Oooh dat is vet balen ;( Heel veel beterschap, en maar "hopen" dat je snel geopereerd kan worden zodat je er snel vanaf bent!! ;) En écht een supergaaf topic heb je!! Heb snel gereageerd :D

@ naomimak: Mooie plaats, en de punten komen nog! ;) En aan de teugel hoeft ze nog niet, vind het zo kakkerigstomlelijkpannekoek van die jury's hé :D

@ MaaykeKramer: Leuk topic!! :D Hoe gaat 't met je broer? :oo

@ Moneramoco: Welkom :# :D

@ Nathalie83: Wat een heerlijk buikje heeft ze al!! :oo :+:

@ VivaLaVida: Leuke foto's en wat een heerlijke ezel-blik :D

Oké, nu mijn weekendje hihi :D

Zaterdag: Mijn vriendin bleef slapen, vrijdag op zaterdag, en wij zijn toch altijd zó melig :P !! Maargoed, kregen savonds n SMSje van dr zus of we mee wilden naar 't ruiterhuis, wij:" :j hoor tot morgenochtend!" Dus wij mee naar 't ruiterhuis, heb even springschoenen gekocht voor mijn mannetje. Hij trapte met schouderbinnenwaarts, travers, appuyeren en de keertwendingen zo op z'n achterhoeven en was 'n beetje zonde dus springschoenen komen nu goed van pas :D En we hebben voor 't veulen van de zus van mijn vriendin dat in Maart geboren wordt een halstertje gekocht, en voor de moeder hetzelfde alleen dan maat FULL hihi :D 'T wordt een United veulen :+: Merrie is een Highline, da's dus iets minder maar hopen dat er een mooi en goed veulen uitkomt want het is wel een prachtmerrie(heel donkerbruin)! :D

Zondag: Uitgeslapen, en smiddags naar de verjaardag van mn nicht geweest, savonds uit gaan eten bij de chinees met 2 kennissen en het was heerlijk, ik had (zoals gewoonlijk) als voorgerecht: Gamba's in een zoete saus. En hoofdgerecht: Visrolletjes, Gamba's en witte rijst :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:36

Stravero dankjewel :+:
Lekker weekend gehad zo te lezen :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:54

leuk evelien... Ik had vanochtend toen ik wakker werd ook de neuging om naar de ruitersportzaak te gaan... maar dan moet je wel geld hebben :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:08

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:23

Mooie foto's Gail :oo !!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:30

@ PAULIEN: Wat heb je een lief, mooi, schattig en prachtig profiel !!!!! :D ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:27

Stravero, huh? Mijn profiel is toch juist een rotzooi :+ Wil super graag een profielpimp, maar ja, geen flauw idee hoe :+

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:38

Maar je hebt 'm veranderd binnen de maand dat ik verbannen was, en vind 'm nu mooier :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:01

met broer gaat het goed! voelt zich alweer beter! krijgt weer praatjes aan de telefoon! zit nu op school! erg saai ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:13

@ Maayke: Ooooh dat is goed nieuws!! Ik zit ook op school, we zijn op 't moment 'n Game aan het maken :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:19

Maayke dat is goed nieuws! Gelukkig maar!

Peelie, mooie foto's hoor!

Ik ga even schoonmaken voor mn moeders thuis |(
Bluhh

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:36

@ joopiexx: Ooooh dat is nog thuis, ik zit op school en we hebben de Game af..................Nu hebben we tot half 5 nederlands ;( !!!

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:54

mijn haffie is nu bijna 2 jaar
Van af welke leeftijd gingen jullie longeren met jullie haflinger?
( ben er nog niet mee bezig hoor ;) )

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:19

stravero ja ik weet het:P
vandaag weer op bianca gereden ging echt super goed :p
morgen de eerste keer les met haar :p zal me moeder vragen om foto's te maken willen jullie die dan zien ???

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:33

ShenaBell schreef:
mijn haffie is nu bijna 2 jaar
Van af welke leeftijd gingen jullie longeren met jullie haflinger?
( ben er nog niet mee bezig hoor ;) )

ik zou er tot z'n 3e mee wachten... ga eerst lekker wandelen en 'bomproof' maken...

thnx voor de complimentjes :D wat is het rustig vandaag trouwens... jeetje mina

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:16

naomimak schreef:
stravero ja ik weet het:P
vandaag weer op bianca gereden ging echt super goed :p
morgen de eerste keer les met haar :p zal me moeder vragen om foto's te maken willen jullie die dan zien ???

of course!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:25

oke ik zal het zo vragen :P
ga zo ff naar de manege de fjord van me vriedinnen eff knippen want zo als ie der bij loopt kan echt niet:P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:40

evelien thnx voor al je respect :D

het is echt te rustig hier...

Zucht... heb vandaag het mens van Singlefooter maar eens gebeld want het is 2 weken nar mijn bestelling van mijn barefoot... Ze zou me een e-mail sturen maar dat heeft ze niet gedaan. Dus even gebeld...

Ze zei dat ze een doos had binnen gekregen dus ze zou kijken of de mijne er bij zit en dan zou ze me een e-mail sturen... Na zo'n 4 a5 uur krijg ik pas een e-mail. Ik kreeg er iig nog 1. Maar mijn barefoot zit er nog niet bij... dus ze gaat de importeur voor me bellen en dan krijg ik weer e-mail van der... Maar ze weet niet hoe lang dat gaat duren...

Hoeveel dagen zal ik wachten eer dat ik haar weer ga bellen als ze me geen e-mail stuurd....

Ik wacht nou al 2 weken en ben van elendigheid maar zonder zadel aan rijden... Nou snap ik zelf ook wel dat het een nieuw product is dus dat het wat langer kan duren... maar doordat ik constand niks van ze hoorde duurd het voor mijn gevoel echt al een eeuwigheid...