Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:01

Hihi Waarom wel... nee hoor laat mij mijn droom achterna gaan en nog even dressuurmiep blijven hahahaha

Kan altijd nog als mijn dressuuroutfit aan de wilgen gehangen word een western zadel kopen _O-

Ik heb gisteren even 20 min gereden en daarna dacht ik.. ok dappere dodo... ga buiten uitstappen
Staleigenaar zat te eten of was net klaar toen ik langs stapte.
Kreeg een waterijsje mee voor onderweg en staperdestap de weg op.... :D :D
Duimen voor geen trekkers dan ben ik wel erg snel thuis maar we hebben lekker stukje buiten uitgestapt.
Heerlijk zo met bollie in mijn uppie

In het bos is hij eigenlijk ook wel erg braaf... ben erg blij met mijn knollie

Vandaag even longeren, en morgen en zaterdag weer rijden, zondag wedstrijd met mijn supergroom Silby *\o/* :D

Vanavond even naar Saturn, mijn blender is .. uhhh kapot.

Zei tegen vent vanochtend.. goh zie ook smoothie onderin klopt dit wel :+
Ik draai de beker eraf enne..... de bodem van de kan met de messen helemaal kapot.

Ik balen, hele aanrecht onder dus vanavond even shoppen kan ik in ieder geval weer mijn ontbijt meenemen

Madeira_

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:20

Amanda, wat een gaaf, mooie hoofdstel zeg :D wouw <3 Spannend!

Marinda, pfff wat rot zeg, dazen bah.. heel irritant!

Esmée, ohh heerlijk met je pony even alleen het bos in uitstappen <3 Ik wil binnenkort ook is proberen weer een rondje in het bos uit te stappen met een paar hele brave paarden, ik durf alleen niet meer zo goed omdat ze een keer keihard is terug gerend naar stal met mij... ik was toen alleen dus op zich was het niet slim maar omdat we dat vaker deden dacht ik dat er niets aan de hand zou zijn... dus ik wil heel graag maar hmmmm ... :P

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:16

Jullie zijn allemaal nog fanatiek aan het rijden lees ik!
Iris heeft even "vakantie"/ziekteverlof. Dit is haar weer niet, dat is duidelijk. Gelukkig is ze wel gewoon vrolijk!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:42

Wat vervelend voor Iris voor haar is het denk beter een verfrissend buitje.
Hier druk aan het klussen mij zoon had genoeg van zijn dolfijntjes behang, mag ook wel hij is 16. Nu heeft hij een echte tiener kamer met frisse kleuren.

Nog eventjes we gaan op vakantie naar de Bodensee in Duitsland, is een mooie streek. En je kunt alle kanten op.

Wouke heeft ook een beetje vakantie het is hier in de buurt ook echt heet. (gemiddeld 28-32 graden).
's-avond koel het hier ook niet echt af.

amanda mooi stoer hoofstel, krijg er ook western gevoel bij als ik dat zo zie.
Wil een keer een proeflesje volgen, vorige pony kende western kon je op zit rijden.
En als ik naar de wc moest, zette ik haar midden in de zaal(manege) en bleef braaf wachten tot ik terug kwam.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:51

Wouke, sorry ik moest even lachen om het dolfijntjes behang met 16 jaar haha hij heeft het er lang mee vol gehouden!

Momenteel regent het, en volgens buienradar komt er nog meer, jippie! Iris zal dit wel erg lekker vinden. Ik kijk uit naar zondag en de dagen daarna, dan komt het niet meer boven de 25 graden.

Wij gaan naar de paard en ruiter instructieweken! In week 34 gaan we mee doen. Ik vind het echt mega spannend, vooral om hoe Iris zich gaat gedragen. Gelukkig zijn de boxen hoog en dicht (voor tralies, tussen de boxen dicht) ;)
Een kennis van mij heeft te horen gekregen dat hij leukemie heeft. Dat zette mij weer erg aan het denken. Ik was de hele week al aan het twijfelen, ook omdat Iris haar luchtwegen niet optimaal zijn.
Maar ja, als ik het nu niet doe, wanneer dan wel?
Misschien lukt het volgend jaar helemaal niet meer?
Het is erg dichtbij, mocht het écht niet lukken, om wat voor reden dan ook, dan zijn we binnen een kwartier weer thuis. We gaan het gewoon proberen! Ik heb al aangegeven dat ik misschien hier en daar wat aan ga passen in het rooster, dat was geen enkel probleem :) Spannend!!

AnnemiekvM
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:28

Sterkte Klasien!

Ik heb vandaag met Tommie een buitenritje begeleidt. Hij deed het erg goed.
Daarna de volgende les in de bak gegeven. Wel rustig aan gedaan. Het mag van mij wat koeler zijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 05:59

Leuk Klasien, gewoon doen zoals ik al eerder schreef. Je kan altijd wel denken ja maar........ dit ja maar.......... dat maar ondertussen verpieter je achter de geraniums en wordt je wereldje heel klein.

En tip.. geef aan op de instructieweek wat je wel en niet kan en niet gaan miepen... daar maak je geen vrienden mee.

Gewoon lekker meedoen en proberen en als het klaar is is het klaar dan stop je
Probeer je energie te verdelen, kijk wat er op de dag is en hoe je het kan oplossen.
Bv krachttraining, doe je alleen de warming-up mee en pas je voor de rest zo kom je de week wel door
en als je denkt pffffffff ik trek het niet dan aangeven en pasje terug
Weet je.... heb een week lol... en daarna kan je weer weken bijkomen van deze week maar dan heb je het wel gedaan.
*schop onder je kont*

Zo doe ik het ook hoor.
Ik doe bv mee met crosstraining maar dan alleen de hindernissen los springen en zodra de jonge meiden parcour gaan springen dan pas ik.
Dan is het voor mij klaar
Zo moet je gaan denken
Niet denken wat je niet kan, maar kijk naar wat je wel kan ....

Pfffffff laatste werkdag, ben wel een beetje moe fulltime en van 07.15-15.45 en vandaag tot 15.00
Maar eindelijk weekend.
Vanavond Mando rijden ik heb zondag wedstrijd

Morgen komt mijn lieve dinnetje logeren dus dan rij ik hem morgenochtend nog wel even
en dan zondag met Silby op wedstrijd... heb er zin in.... yeahhhhhhhhhhh

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 06:58

hoi
ik wil ook mee kletsen als dat mag :D
ik ben sonja
Ik ben 26 jaar oud en zondag komt mijn 3 jarige haflinger merrie :D

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 07:18

Esmee, je hebt gelijk hoor, ik ga gewoon alles meedoen en lukt het niet, dan geef ik dat aan. Zo hebben we dat ook afgesproken. De ene dag is de andere niet. Flinke dosis pillen mee, dan gaat het vast lukken ;)

Sonja, gefeliciteerd met je aankoop! Van de fjorden op de haflingers over gestapt?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:15

De wijze woorden van Mando :D

Heel veel plezier Klasien! Geniet inderdaad van de dingen die je wél kan!

Hallo Sonja. Welkom hier!

Ik heb zondag schrik- en obstakeltraining met Jim :D
In het kader van: we kunnen niet weg, dus zoeken we de leuke dingen dichtbij. Is op de stal van mijn oude rijvereniging. Dus ik ga lekker als westerncowgirl tussen de dressuurruiters schriktrainen :D
Scheelt dat ik niet onder het zadel ga. Heb er wel over na zitten denken, maar ik moet al van alles meesjouwen, we gaan er toch lopend heen en niet rijdend, Jim heeft daar een stal, maar mijn zadel kan ik niet kwijt.
Daarbij schijt ik in mijn broek bij het idee dat ik er op moet. Dus ik ga er lekker met een touwhalstertje heen :+
Het is al spannend zat. Vreemd terrein, vreemde paarden, enge dingen. Ik gok dat het voor mijn neuroot wel genoeg is dan :D
Vanaf gister krijgt hij ook weer nerv control, dus dan hoop ik dat het scherpe randje er weer af is :j

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:20

Klasien schreef:
Esmee, je hebt gelijk hoor, ik ga gewoon alles meedoen en lukt het niet, dan geef ik dat aan. Zo hebben we dat ook afgesproken. De ene dag is de andere niet. Flinke dosis pillen mee, dan gaat het vast lukken ;)

Sonja, gefeliciteerd met je aankoop! Van de fjorden op de haflingers over gestapt?

nou was eigenlijk opzoek naar meer een sportpaard, die wel braaf is, ook buiten, kwpn ofzo.
wilde absoluut geen jong pony/paard, maar eentje waar ik zo op kon stappen en weg rijden.
geen vossen. tja en waar kom ik mee thuis :+

het was gewoon liefde op het eerste gezicht van beide kanten :D
vooral hoe zij en mijn zoon ook op elkaar reageerde vond ik heel bijzonder <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:24

Oh, heel herkenbaar :D
Ik wilde geen jong paard, verkeersmak, stevige kruising, rond de 1.60 hoog, om vooral mee buiten te rijden.
Waar kom ik mee thuis? 3,5 jarige haflinger, niet verkeersmak, gevaar op de weg, 1.48 hoog. Maar ja, die klik hè :+
Inmiddels is hij 8, redelijk verkeersmak en 1.53 hoog. Dus uiteindelijk voldoet hij wel aardig aan mijn eisen :))

AnnemiekvM
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:36

fjordowner18 schreef:
Klasien schreef:

nou was eigenlijk opzoek naar meer een sportpaard, die wel braaf is, ook buiten, kwpn ofzo.
wilde absoluut geen jong pony/paard, maar eentje waar ik zo op kon stappen en weg rijden.
geen vossen. tja en waar kom ik mee thuis :+

het was gewoon liefde op het eerste gezicht van beide kanten :D
vooral hoe zij en mijn zoon ook op elkaar reageerde vond ik heel bijzonder <3

Heel herkenbaar. Was op zoek naar een sportpaard, maar toen zag ik Tommie....
Hebben nog wel M1 met winst gereden, maar rijden nu geen wedstrijden meer. Ik geniet elke dag van hem en heb ook geen moment spijt gehad!

Lina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:45

Oeps even weggeweest, zal vanaaf een bij leespost houden :-) Jullie hebben weer leuke dingen meegemaakt zo vlug te lezen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:20

Hallo dames :)

Mag ik hier ook meekletsen? Ik ben sinds augustus 2012 de trotse eigenaresse van Amando, een haflingerruin van nu bijna 3,5 (vader: Arend van de Halte, vader van moeder: Stroganow)

Sinds april hebben we 1x in de maand les van Monique de Rijk, die mij ondersteunt bij het beleren van mijn knapperd! Ik heb hem zelf zadel- en ruitermak gemaakt. We werken voornamelijk nog op de grond :) werken aan de hand, enkele en dubbele longe. Afgelopen les (13 juli) voor het eerst een stukje onder het zadel meegepakt. Daarvoor zat ik er alleen af en toe op voor het wennen aan het ruitergewicht.

De bedoeling is om in de bak lekker dressuurmatig aan de slag te gaan, en ik hoop dat we ooit ook onbezorgd buiten kunnen rijden :) we zijn echt een recreatie combinatie!

Er staan wat foto's in mijn profiel, recente foto's volgen binnenkort :D

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:54

Welkom super Liesje leuke pown.

Klasien- heerlijk paard en ruiter instructieweken helemaal voor gaan.

tot over 2 weken vanaf nu ben ik met vakantie.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 07:13

leuke beestje :D

vandaag komt ze hopelijk gaat het goed..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 07:37

Leuk ding die Amando..

Veel plezier Wouke

Vanmiddag wedstrijd. Heb er wel zin in.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 07:47

Welkom hier!

Succes Mando!

Jim en ik hebben vandaag schrik- en obstakeltraining. Spannend!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:01

veel plezier

AnnemiekvM
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:52

Veel plezier!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:50

Ik heb vannacht schriktraining gehad: mega onweer! Eén dikke dreun en alle stroom was uit... Dan is alleen wonen best wel eng... Gelukkig heb ik aardige buren, ik heb namelijk totaal geen verstand van die meterkast ;)

Zonet hebben Iris en ik een stap buitenritje gemaakt. De eerste 50 meter wat gehoest, verder niets :) Iris was wel fris en vrolijk gelukkig!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:02

pff klasien, ik ben op zulke momenten zo blij dat ik een vent heb hahaha

mijn paardje is gekomen, ging supergoed met de andere.
vanavond zal ik foto's plaatsen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:55

Bedankt voor de complimentjes!

Mando veel succes!

Amanda veel plezier!

Oei dat zal inderdaad schrikken zijn geweest klasien! Gelukkig heb je aardige buren :D en een lekker stapritje gemaakt, heerlijk!

Fjordowner, fijn dat alles goed gegaan is! Ik ben benieuwd naar de foto's :)

Ik ben al een halve dag bezig met al mijn kleding uitzoeken en (deels) weggooien! Lijkt geen eind aan te komen (dat zou ook kunnen liggen aan het feit dat ik elk half uur pauze neem omdat het hier zo warm is in huis := )

Nog even volhouden en dan lekker naar stal! Hoop dat het vandaag niet te warm is om wat ge doen!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:11

Klasien, wat leuk dat je naar de ruiter instructieweken gaat! Is dat vanuit de KHNS? Dat is wel prettig, dat je binnen een kwartiertje weer terug op stal bent mocht het niet gaan.

Welkom fjordowner en Superliesje! :)

Amanda, hoe was de training? :D leuk dat je daar aan mee doet! :D

Esmée, hoe was je wedstrijd? :D

Veel plezier op je vakantie, Wouke! :)

Vandaag lekker gesprongen met Madeir, klein sprongetje en niet te vaak want het is natuurlijk best warm. Op een gegeven moment had ik niet meer zo'n controle over haar (ze werd wat heet) en ze nam een paar vreugde hupsjes, was wat onzeker, maar lekker gegaloppeerd en nog een keer gesprongen om het goed af te sluiten en dat ging super!! Binnenkort heb ik privé springles, ben heel benieuwd!! :D Daarna buiten uitstappen (om het gebouw heen) en mevrouw schrikt weer ergens van.. pff oke, was even spannend, even zelf ontspannen en daarna ben ik verder gaan lopen. Half rondje later kwamen we een stalgenootje tegen met een braaf paard, dus daar even mee gestapt, 3 rondjes ofzo, ging super en heel relax, dus goed afgesloten alles vandaag :D