[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mignonne2403

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:02

Oei das nie zo fijn prow! Hopelijk ligt de oorzaak bij het gebit

Toch niet vandaag geschoren, wordt volgende week. De olie voor t apparaat was op :+ dus heb heerlijk paar sprongetjes gedaan :)
Ben benieuwd wat je gaat doen Christa!

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:46

Tamara, Ziet er leuk uit die rit, ben benieuwd naar je topic :). En wat een topper van een hoefsmid zeg! *\o/*
Mignonne, Fijn dat de mok bijna over is.
Hahaha, leuk dat je gesprongen hebt. Ging het goed?
Prow (Wat is je naam ookal weer :o ?), Wat vervelend, wel goed dat je weer bent opgestapt! En 'hopelijk' is zijn gebit het probleem!
Ninke, Heerlijk <3

Wat voor opleiding doen jullie of hebben jullie gedaan? Of welke opleiding gaan jullie doen? Ben wel benieuwd :).

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:55

Ik moet dit jaar ook orienteren, ook al moet ik hierna nog een jaar,maar ik denk zelf aan tandheelkunde :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:59

Fijn dat de mok bijna over is Mignonne :D Ben ook wel benieuwd naar een voor en na foto van het scheren.

Jammer dat het rijden niet goed ging prow. Hopelijk biedt de paardentandarts een oplossing. Wat voor een bit gebruik je? Mocht het niet aan het gebit liggen, dan kun je ook eens kijken naar een ander bit. Wes doet het bijvoorbeeld ook veel beter op een dubbelgebroken bustrens dan op de enkelgebroken watertrens die hij eerst had.

Ik zag je topic voorbij komen op Facebook Christa. Leuk hoor!

Ik studeer Nederlands aan de Universiteit Utrecht en zit nu in mijn tweede jaar. Heb als verdiepingspakket taalkunde gekozen.

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:50

Mignonne, oei scheren zonder olie gaat hem niet worden. :+

Christa, haha mijn naam is Fabiènne :P.
Ik studeer momenteel Frans aan de Hogeschool van Amsterdam (2e jaar.) Het is alleen een lerarenopleiding en ik weet niet of ik lerares wil worden dus ik vind de opleiding niet zo leuk meer. De focus ligt toch echt op het leraarschap in plaats van op het Frans. Volgend jaar ga ik totaal iets anders doen namelijk hippische bedrijfskunde. Eerst wilde ik naar de uni maar ik denk dat ik dan toch liever een hbo opleiding afrond dan dat ik straks Frans studeer aan de uni en dat het dan uiteindelijk toch te moeilijk is.

Westhof, ik rijd Waldo met een dubbel gebroken bustrens. De paardentandarts heeft ook nog even naar het bit gekeken en zei dat het een prima bit is. Had hiervoor idd ook een enkel gebroken watertrens en daar reageerde Waldo heel slecht op.

Vandaag is dus de paardentandarts geweest en Waldo had dus twee wolfskiezen. Vind het wel een beetje apart dat andere paardentandartsen er nog nooit wat van gezegd hebben… Maar goed ze zijn er nu uit en alles is weer wat bijgesleept. Waldo mag alleen nu 4 dagen geen bit in. :=

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:12

'Hopelijk' waren het die wolfskiezen en gaat het nu beter Fabiènne!

Ik kwam gisteren een site tegen waar je zelf een dekje kunt laten ontwerpen. Heb voor Wes een aanvraag gedaan voor een dekje. In de kleuren van superman en met superman logo, maar dan in plaats van de 'S' de 'W' in het logo (SuperWes :+ ). Mijn schets: http://i59.tinypic.com/iydafa.jpg (excuseer mijn 'tekenkunsten' :')). Ben benieuwd naar het antwoord!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:34

Leuk om te horen van iedereen wat diegene doet of wil gaan doen!
@cheidie, ik heb vorig jaar mijn havo diploma gehaald en zit nu in een tussenjaar omdat ik niet wist welke studie ik moest doen

Ik weet het nog steeds niet ... :')

@prow, gelukkig zijn ze er nu uit, en waren de kiezen de oorzaak van dat staken!

@westhof, wat ontzettend leuk! Ik ben benieuwd :))

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:22

Poeh Nederlands, heb het nu altijd wat moeilijk met Nl haha :+
Jammer dat Frans dan niet zo fantastisch is... Wat kan je er eigenlijk verder mee doen dan?

Vervelend van de wolfskiezen! 4 dagen is best kort, Dutchie mocht minimaal 2 weken geen bit in :)

Gaaf dekje! hopelijk wordt hij gemaakt!!

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:52

Ik ben heel slecht met studies enzo maar wel grappig om te lezen dat er zoveel verschil in zit :o.
Oh Mignonne, interessant :).
Thanx Tamara.
Lijkt me een best pittige opleiding ;). Wat wil je verder gaan doen na deze opleiding?
Geniaal dat dekje hahahah! Te leuk.
Jammer van je Frans opleiding Fabienne. Wel leuk dat je hippische bedrijfskunde gaat doen!
Fijn dat hij naar de tandarts is geweest. Hopelijk waren de wolfskiezen het probleem :).
Ninke, Hahah het is ook moeilijk kiezen hoor. Zoveel te doen. Ik vind het ook zo moeilijk omdat er niet echt een beroep of opleiding is waar ik van zeg: Jaaaaa dat wil ik doen....

Goed, ik heb last van leerontwijkend gedrag ;).
Vandaag weer privéles gehad met Heidie, ze liep zo fijn! Het is alleen zo jammer dat ze van zichzelf niet zo ijverig is, en niet zulke lange benen heeft :P . Dat had het soms wel net iets makkelijker gemaakt, maar ben alsnog trots op mn meissie <3

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:29

Toen ik een studie moest kiezen was er elk jaar een soort 'markt' waarbij je bij allerlei stands informatie kon krijgen over opleidingen en er werden ook voorlichtingen gegeven over de opleidingen. Misschien is dat iets voor jou Ninke? Het heeft mij zeker geholpen om een richting te kiezen.

Hippische bedrijfskunde klinkt ook leuk Fabiènne :)

Ik wil na mijn bachelor Nederlands nog een master gaan doen. Ik ben gisteravond toevallig bij de masteravond van de Universiteit Utrecht geweest. De master 'Communicatie en organisatie' lijkt mij erg leuk :D

Fijn dat je privéles zo goed ging Christa!

Mijn dekje kan gemaakt worden! Ik krijg z.s.m. een ontwerp en een prijsopgave. Ben benieuwd.
Heb trouwens ook een topic aangemaakt: [ITP] Pink Ride 2015 met Haflinger Wes

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:20

Leuk Tamara.
Super leuk ook dat het dekje gemaakt kan worden! *\o/*

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:35

Gisteravond zo'n fijne les gereden! <3 Rijden ging vandaag wat minder, maar komt ook door mezelf..
Vandaag ook een nieuwe regendeken gekocht. Mijn regendeken was kapot, waardoor Heidie schuurplekken kreeg. Maar dan wil je hem laten maken, en dat komt er dan niet van :+ . Nu loopt mevrouw eindelijk in een regenjas ipv vliegenjas :') .
Vandaag ook een begin gemaakt met manen trekken, heb de helft nu klaar en ga van de week wel weer verder. Heidie was er al snel klaar mee, geef dr ook groot gelijk ;).

Afbeelding
Vond deze foto wel ongelofelijk schattig <3
Afbeelding

En hoe was jullie dag? En gaan jullie morgen van het mooie weer genieten?
Ik moet werken, maar dat vindt Heidie niet erg {:} *\o/*

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:06

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:26

Westhof, wat gaaf dat dekje ik ben benieuwd!

Christa, leuke foto's! Fijn dat de les goed ging! Haha dat is wel fijn een nieuwe regendeken! Ben je haar manen kort aan het maken? Of alleen wat uitdunnen?

Mignonne, ziet er leuk uit! Ik had voor de grap met Waldo ook een poging gedaan tot de Spaansepas maar dat was niet zo'n succes! :')

Vrijdag hadden we dus ons L2 debuut! En dit ging echt super goed. Ik had niet verwacht dat ik meteen 2 winstpunten zou halen! We hadden 186 en 191 punten dus ik ben weer super trots op mijn Hafje! <3
Ik zit er aan te deken om mee te doen aan de selectie wedstrijden. Met als doel gewoon kijken hoever we kunnen komen. Maar ik twijfel nog heel erg omdat Waldo toch echt een Haf is en niet zo mooi kan lopen als bijvoorbeeld een KWPN'er. We halen onze punten wel maar we zijn laat ik het zo zeggen niet de beste ofzo. :')

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:55

Wat fijn dat je les zo goed ging Christa :D Ben benieuwd naar haar nieuwe regendeken! Ben je inmiddels al wat verder met de manen? Leuke foto's ook :)

Ziet er goed uit Mignonne!

Wat goed prow! Gefeliciteerd met je winstpunten +:)+ Ik zou die selectiewedstrijden gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis! Het is sowieso een goede oefening :)

Wes heeft ook weer wat hoor :(
Afbeelding
[MD] Wond op been

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:57

Jeetje dat is echt een flinke wond!! :=
Hoe komt die daar nou aan?

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:58

Hoogstwaarschijnlijk een trap gehad van een ander paard.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:15

@cheidie, haha daar had ik vorig jaar ook erg veel last van, ik had mezelf bijna een bokt ban gegeven omdat ik meer op bokt zat te lezen dan in mijn examenbundels lol

Mooi dat je les goed ging! Tja, dat de bouw in de wegzit herken ik wel een beetje, vooral met springen ookal wil sieta heel graag en doet ze meestal erg haar best :)

Voor en na foto's van heidie en haar manen :):)
@westhof, ik ben naar zo'n beroepen/studiemarkt geweest! Dat was op mijn school verplicht :')
Ik ben echt benieuwd, hoe lang denk je dat het duurt voordat je je dekje binnen hebt?

Ayy, dat ziet er niet echt fijn uit! Goed schoonhouden, moet het niet gehecht worden? Gaat anders wel erg lang duren denk ik .. ?

@mignonne, leuk om te zien :))

@prow, gefeliciteerd met je punten! En met die selectiewedstrijden, wie niet waagt wie niet wint toch? +:)+

Vorige week ging het super met Sieta, ze was zo braaf en lief! En dan deze week, tja ze is echt vervelend. Ik kon vandaag niet eens ohz stappen, ze was alleen maar aan het hupsen }:)

Na een half uur een poging doen tot rijden maar afgestapt, ze heeft haar zin gekregen, ik wilde niet boos worden omdat ze dan alleen maar vervelender wordt..

Het is trouwens echt koud zeg :brr:

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:18

Leuk Mignonne!
Fabienne, Kort, ga binnenkort weer op wedstrijd dus dan is dat wel zo handig. En vind het wat mooier dan al die dode punten :o .
Goede punten zeg! En leuk zo'n selectiewedstrijd, is weer een goede oefening voor beiden en misschien pakt het wel heel goed uit :) .
Tamara, Ja gisteren een soort van afgemaakt :') . Heidie vindt het alleen echt niet leuk, dus ik moet dan al snel weer stoppen. Maar het is af. Zal morgen even een foto maken als ik het niet vergeet.
Oeh wat een lelijke wond heeft Wes... Maar goed schoon houden.
Ninke, Hahaha oeps, bokt is ook te leuk -:) .
Vervelend van Sieta. Komt ook wel weer goed maar het is wel vervelend.
En koud is het zeker! :brr: . Het is in een keer weer zo'n omslag. Al vond ik het vanochtend maar warm met mn dikke winterjas terwijl het 8 graden was :') , ik dacht dat het kouder zou zijn...

Nog 3 nachtjes slapen tot we weer over de kale duinen kunnen crossen 8-) ,
En nog 4 nachtjes slapen tot we over het strand galoperen <3 .
Te veel zin in hahahah :). Nu alleen nog maar zonnedansjes doen.
Ohja, morgen komt waarschijnlijk ook m'n nieuwe vest binnen, is ons setje helemaal af voor zondag :') :+ .
Wat gaan jullie dit weekend doen?

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:53

He bah wat een flinke wond heeft Wes!

Christa zag het op FB :j Leuk! Dat gaan lange nachten worden haha :=

Fabienne netjes 2 winstpunten!

Inmiddels rij ik weer op Jolina. Wel rustig aan stappen en klein stukje draven en niet langer dan 20 minuutjes. Vanaf volgende week een half uurtje!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:55

Afbeelding
Tessa heeft afgelopen zondag Jolina nog even op de foto gezet! :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:28

Gefeliciteerd met je punten! Erg netjes
Jeetje arme Wes! :(:)
Het is inderdaad heeeeeeul koud, nu al..... :brr:
Gaaf dat je meedoet Christa! Had mij ook leuk geleken, maar denk dat hij.dan gaat flippen :o
Mooie foto!
Dutchie was vandaag toch zo vies :oo zal morgen even een foto uploaden, hij had dus echt zwarte manen en benen :=

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:48

weshof: niet zo fijn wond, hopelijk geneest het snel.
cheidie:"fijn dat je les goed ging.

Hier gaat wel goed, gister jarig geweest en heb een heel mooi kado van me vriend gekregen, een halsketting met een sieraard, met paardenhaar van Stanley. Ik wist al dat ik dit zou krijgen omdat er niemand anders wat van stan z'n staart af mag knippen behalve ikzelf, haha.

MAar wat voor sieraad enz wist ik natuurlijk niet, dus alsnog verrast

ook heb ik voor stanley een deken besteld,ik hoop dat die past omdat die op maatwerk is. Als goed is krijg ik hem morgen binnen, ik hoop morgenochtend zodat ik hem smiddags gelijk kan passen.

_sanne: gafe foto!

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:06

Fijn Sanne dat het weer beter gaat met Jolina! Leuke foto ook <3.
Jammer Mignonne... Misschien volgend jaar?
Leuk Willeke.

Ik typ dit bericht nu al voor de 3e keer :') . Bokt wil niet mee werken hahaha.
Vandaag de autumn dessert trail gereden. Wat was het weer fantastisch en geweldig! Wat ben ik toch blij met mijn gouden blondje <3. Op naar morgen want dan gaan we naar het strand 8-) .
Foto's toevoegen lukt helaas niet.. :(

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:43

Leuk cheify ben benieuwd na foto's haha

Dit is trouwens t sieraad ben er zo blij mee. Afbeelding