[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:01

Het gaat verder heel goed! Ze is lekker rustig en het lijkt haar weinig te interesseren. Alsof ze hier altijd al woont!

Alleen die andere paarden zitten haar zo zielig achterna :(

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:06

MaaykeKramer schreef:
ohh krijg net een telefoontje van mijn mama dat mijn broer in het ziekenhuis ligt dat is opzich geen ramp maar hij zit op het moment in ghana voor een half jaar... ze weten nog niet wat het is wor dnu gestest op malaria en buiktyfus... leuke dag weer :S

edit: hij heeft malaria :S

Jeemig, das niet niks!! Is het helemaal te genezen?? Echt enge ziekte is dag.. Heel veel sterkte :(:)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 09:47

Paulusjuh: wanneer komen je foto's ;) ?

Maayke:malaria is idd nogal heftig.. Had hij zich wel laten inenten? Niet dat dat er iets aan veranderd natuurlijk...

Ankie komt vandaag niet |( Mn ouders vonden het te glad om te komen... BAAALLL

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:14

Oh ze komen toch wel :D Maak me nu meteen weer zorgen of het wel verstandig is en het niet toch glad is...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:05

Hinke, volgens mij is het niet echt glad vandaag.. Maar leuk dat Ankie alsnog komt!!

Madeira, ik ben echt een held op sokken haha.. maar t was leuk!

Susyb, ik vind scheren goed, als het nodig is. Boy is ook geschoren, omdat hij ontzettend nazweet en gewoon niet droogt. Dit is slecht voor zn gezondheid en in het verleden heeft hij meerdere malen bronchitis gehad.
Dit jaar zijn zijn hoofd en benen erin gebleven, maar misschien wil ik volgend jaar zn benen ook scheren.. Hij heeft veel behang aan zn benen, dus ik moet daar nog even over nadenken..

Al zou het niet nodig zijn om te scheren zou ik het overigens niet doen.

Naomimak, hoe is je wedstrijd gegaan?

Maayke, weet je al wat meer over je broer?

Paulusjuh, heb je al foto's van je haffie???

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:15

Blegh, vannacht wéér een galstenenaanval gehad. Dus vandaag kan ik weer niet naar Madeira ;( ze word wel gevoerd, buiten gezet enzo, maar dit is gewoon de zoveelste keer !!! ;(
Beetje kwaad op mijzelf.

Hinke, super dat Ankie komt vandaag :)

Naomi, succes vandaag meis :)

Ik heb foto's ontvangen van de wedstrijd.. zou ik ze gaan plaatsten of niet..? :P

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:33

Hinke; wat heb je een leuk filmpje in je onderschrift, ze heeft wel wat van Nikita weg. :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:34

Meiden, toch maar een fototopic geopend van Madeir en ik. Dus even spammen, zie onderschirft :P

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:38

zo net terug van de wedstrijd
het was gelukkig zachtjes aan het regen niet hard :P
was 2x eerste
maar zo als jullie meschien weten loopt liedewij niet aan de teugel we zijn het druk mee bezig
had dus 172 en 178 dus net geen winstpunt jammer genoeg

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:39

Naomi, het is toch super als een paard niet goed aan de teugel kan lopen, en toch word je 2x eerste?! Gefeliciteerd meid! :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:49

hallo dames
nee de telefoon verbindig is slecht en weet verder nog niks! hij was wel geent en ook gewoon elke week een pil ertegen dus ze hopen dat het daardoor niet te erg word.. ben benieuwd... vandaag even geen fut om naar me paardje te gaan het houd me echt bezig! dus slaggenootje rijd hem...
zit ook vanwege mijn werk en mijn lichamelijke klachten rond te kijken voor een bijrijder.. hebbe hier meer mensen een bijrijder? lijkt me wel heel moeilijk bedoel zomaar je paard uit handen geven.. lastige keuze maar voor hem wel beter want omdat ik niet elke dag kan rijden zie je de pondjes er aan vliegen...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:04

Maayke ik heb mijn zusjes als "bijrijder" voor de dagen dat ik weinig tijd heb.
Meestal gaan ze 2x in de week rijden, en mest ik die dagen zelf uit.
Ik vind het best wel moeilijk om het uit handen te geven mede ook doordat ik weet dat hij ontzettend aan het klieren en uitproberen is. Maar het is wel prettig iemand te hebben waar je op terug kan vallen..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:05

Naomi Gefeliciteerd trouwens met jullie eerste plaats!!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:27

Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 15-02-09 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:27

Maayke, ik heb inderdaad ook een bijrijdster.
Ik had eerst 3 jaar een vriendin van mij rijden, maar zij staat nog op mijn oude stal, omdat haar zus haar paard daar nog heeft staan, dus heb inmiddels een nieuwe.
Weet niet hoe makkelijk je hafje is, die van mij is nogal dominant, dus ik moest wel iemand met ervaring hebben.
Op de een of andere manier beschouwen mensen hafjes meestal als kinderpony, en zijn er weinig oudere geinteresseerd om deze bij te rijden, ze rijden liever een kwpner of zo, maar gelukkig heb ik toch iemand gevonden, en het gaat heel goed.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:37

hafjes zijn inderdaad geen kinderpony's. mijn dochter is 12 en die heeft nog niet genoeg ervaring om alleen met onze maflinger aan de slag te gaan, vind ik zelf dan. Dit is onze eerste haflinger, en ik merk nu al dat je echt consequent moet zijn, geef je ze één vinger, nemen ze de volgende keer je hele hand. Mijn KWPN'er was wat dat betreft veel makkelijker. Maar die schrok dat weer veel sneller.
Maar eigenlijk vind ik dat ondeugende van de haflinger wel wat hebben.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:16

het ondeugende werkt bij mij snel op de lach spieren haha moet toch altijd om hem lachen haha

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:23

MaaykeKramer schreef:
het ondeugende werkt bij mij snel op de lach spieren haha moet toch altijd om hem lachen haha

haha ja inderdaad, en juist dan moet je oppassen dat ze er geen misbruik van maken als jij staat te lachen, hahahaha
ik vergelijk mijn haflinger met mijn honden. ik heb twee bassethounds, die als hobby eten hebben. verder doen ze alsof ze je niet snappen, maar ondertussen hangen ze de clown uit

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:40

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:43

hiphopje schreef:
MaaykeKramer schreef:

haha ja inderdaad, en juist dan moet je oppassen dat ze er geen misbruik van maken als jij staat te lachen, hahahaha

Dat heb ik dus ook, die van mij kan je heel slecht longeren en hij staat regelmatig te steigeren voor je neus.. Maar hij is 1.35 komt misschien 50 cm van de grond en maakt me daar toch een bombarie.. Het is gewoon lachwekkend maarja k denk maar zo met humor bereik je soms ook meer dan met kwaad worden :Y)

K vind hafjes ook geen kinder ponies, ze zullen er ongetwijfeld tussen zitten natuurlijk, alleen die heb ik nog niet gezien..

Moneramoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:35

Hallo Allemaal!

Ik ben Stephanie, 27 en kom uit omgeving Alkmaar. Ik heb 2 paardjes: een Haflinger en een Draver. Mijn Haffie is nu 7, ong 1.55 hoog en vooral ook heel breed... Mijn Dravertje is 11 en ong 1.60.

Ik hoop dat ik meteen mag reageren, want ik ben nog niet zo bekend met dit soort dingen (forums enzo).

Joopiexx ik vind dat je gelijk hebt, maar dat vind ik sowieso met paarden. Er zijn geen 'kinder'paarden of ponys. Er zitten gerust hele lieve paarden en ponys tussen, maar zeker met de kleinere kinderen moet je oppassen. Ik zou bijv geen kinderen op mijn paardjes zetten. Hoe lief en betrouwbaar ze voor mij ook zijn. Ze zijn er gewoon alletwee totaal niet geschikt voor. Daarentegen was mijn eerste Haffie supergeschikt voor kinderen. Ook voor hele kleintjes. Ze deed geen vlieg kwaad (ze schudde ze hoogstens weg ;) )en geen stap verkeerd. Dat was echt een lieverd!!! Maar die barrels die ik nu heb zijn te bang (Draver) en te lomp (Haflinger).

O ja, heb ook nog 1 ding dat me nog even van het hart moet (zat net ff wat dingen te lezen, maar topic was al gesloten) : Ik ben toch zo blij dat er zo veel mensen hun Haflinger pas op 'latere' leeftijd inrijden!!! Je wilt niet weten hoe veel commentaar ik daar op heb gekregen! En hij is nu 7 en hij kan stappen en draven onder het zadel (Kon een jaar tussendoor niks doen omdat ik verkeerd was gevallen) en iedereen zeurt altijd dat het belachelijk is dat hij nog zo weinig kan. Nou hij vindt het gewoon lastig en eng allemaal en ik wil het inrijden aan hem aanpassen!
Aaaahhhh.....Dat lucht op! (en nou maar hopen dat ik me genoeg aan de regeltjes hier heb gehouden...;))

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:37

haha alleen wij zijn altijd wel dubbel benieuwd naar foto's moneramoco ;)

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:38

ik ben ook voor het later beleren :P
die ik aan het beleren ben (bianca) is nu 7 en we gaan 1 maart onderlingen doen en als dat beetje gaat 15 maart officeel:P
ze ken aleen nog niet zo goed galop maar daar werken we aan:P

Moneramoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:46

Ja had ik graag willen laten zien... Heb alleen zo'n waardeloze computer. Kan er niks mee. Maar wil het nog wel een keer gaan proberen met zo'n bluetooth stick

Moneramoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:50

Gelukkig naomimak! Moest me toch echt van het hart, hoor. Ik word gek van al dat commentaar. Ik doe wat mij het beste lijkt voor mijn beessies! Je kent je eigen paard(en) tenslotte toch het beste!

Maar wat spannend dat jullie gaan starten! Als ze een beetje braaf is komt dat met die galop wel goed en bovendien kan ze nu gewoon lekker wat ervaring opdoen toch?