[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mignonne2403

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:23

Fijn dat hij er zo in gaat!!!!

Superleuke foto's! vind western echt gaaf uitzien, is alleen niet helemaal voor mij denk ik :o

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:52

Romy: Fijn dat zijn gebit goed was! Haakjes hebben ze meestal wel.

Plutolover: wat leuk een springles! Mooi dat het goed ging

Mignonne: oh ben je bitloos gaan rijden! Ik zit daar ook aan te denken om over te stappen naar bitloos.. wat was bij jou de doorslag om dat te doen?
En mok.. bah Jolina heeft daar ook een heel klein beetje last van!

Fabienne: Hee hoe gaat het met je?? Heb wel aan je moeten denken "toen" :(
Cowboy magic is opzich wel fijn, alleen Jolina reageerde er niet echt fijn op! Had hele erge haar uitval.. nu heb ik een andere (weet zo even 1 2 3 niet meer welke) en geen haaruitval meer!

Tamara: 20 km is lang zeg!! Ik had laatst 15 erop zitten pff ook een eind!
Hoe hij daar in de trailer staat := Haha

Christa: leuk dat je met heidie die rit gaat doen! En strand lijkt me echt zoooo gaaf!

NinkeG: Mooie ruime pas heeft ze! Knappe haf! :j

Char_lotte: Bevalt het western nog steeds? :)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:54

Nou met Jolina gaat het steeds iets beter.. Ik koel haar nog steeds elke dag 10 minuutjes en zie wel wat verbetering! Ze loopt nog steeds iets wat gevoelig, maar lang niet meer zo erg als vorige week!
Hoop dat ik er volgende week weer op kan! (zou je zien dat het schijt weer is :P )

Gisteren wel een buitenrit gemaakt, niet op Jolina maar op een andere van stal! Hartstikke braaf, kind kan er op weg rijden.. maar juist wie valt er vanaf! Ikke :')
Hij struikelde in de galop! En maakte best een behoorlijke smak op het harde ondergrond.. Nu flink pijnlijke heup en mijn nek is zo stijf als ik weet niet wat.. rustig aan doen dus

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:55

Westhof schreef:
M'n speknekkie gisteren in actie. Hij kan het wel :P
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heb ook nog een korte video gemaakt. Heb een nieuw programma waar ik mee wilde oefenen. Blijft lastig :+
https://www.youtube.com/watch?v=WzGFbWO8OdU

wat een knapperd <3

prow schreef:
Vandaag lekker gereden. Waldo liep heel fijn! We hebben ook nog even de proeven doorgenomen want 9 oktober hebben we ons L2 debuut!! :=

Wat fijn dat het goed ging! Succes met het L2 debuut!

NinkeG schreef:
Sieta kan zichzelf ook heel erg uitsloven :')
[ Afbeelding ]

Was een lekker ritje :)
Een foto van gisteren <3
[ Afbeelding ]

Hier valt het me echt op dat ze echt klein is, wat hebben jullie haflingers als stokmaat?

Wat een knappe haffie :)! Norwin is 1.48

Westhof schreef:
Gisteren het trailer laden geoefend. Meneer liep er in één keer in. Dat zit wel goed dus :D Hij vindt het wel super spannend. We hebben maar een klein stukje gereden, maar toen hij uit de trailer kwam was hij helemaal bezweet en had flink gepoept én geplast :+ Hij slaat alleen wel met z'n voorbenen tegen de trailer, maar daar heb ik inmiddels transportbeschermers voor.

Wat een lieve foto :). fijn dat het oefenen goed ging!

Char_lotte schreef:
Ik heb echt een heerlijk weekend gehad :)
Zaterdag eerst les gehad met Jody, ging echt supergoed! Ze is ook zo'n geweldig leerpaard, als ze iets niet snapt of je doet iets verkeerd dan laat ze dat heel duidelijk merken. En we beginnen elkaar steeds beter te snappen dus dat is echt heel fijn :D

Daarna heb ik ook nog les gehad met Lola, dat ging dan weer helemaal níet goed :') Lo is veel gevoeliger dan Jody en aangezien ik het gewend ben gaat het normaal wel maar doordat ik net met Jody had gereden hadden we even een paar miscommunicaties :')
Maar uiteindelijk ging het wel beter en zaten er ook een paar hele goede momenten tussen, dus we hebben het in ieder geval goed afgesloten :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Fijn dat het met jody goed ging jammer dat het minder ging met lola iig nog goede momenten! Kan niet altijd goed gaan ;).
Leuke foto's!!

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:58

_Sanne schreef:
Nou met Jolina gaat het steeds iets beter.. Ik koel haar nog steeds elke dag 10 minuutjes en zie wel wat verbetering! Ze loopt nog steeds iets wat gevoelig, maar lang niet meer zo erg als vorige week!
Hoop dat ik er volgende week weer op kan! (zou je zien dat het schijt weer is :P )

Gisteren wel een buitenrit gemaakt, niet op Jolina maar op een andere van stal! Hartstikke braaf, kind kan er op weg rijden.. maar juist wie valt er vanaf! Ikke :')
Hij struikelde in de galop! En maakte best een behoorlijke smak op het harde ondergrond.. Nu flink pijnlijke heup en mijn nek is zo stijf als ik weet niet wat.. rustig aan doen dus

Fijn dat het beter gaat!'
Ow minder fijn!! Struikelen kan gebeuren. Ik heb ook een keer wat stoms meegemaakt. ook mega braaf paard niemand is er oooit afgevallen. ik wel dus ;)
Bleef in een laaghangende tak hangen met mijn jas en werd zo van me paard getrokken en toen viel ik zeer ongelukkig echt recht onder mijn paard hoe ik het voor elkaar kreeg geen idee gelukkig stapte ze over me heen ;).

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:08

Haha Mignonne, dat kan.
Maar wat ik doe is pleasure he, geen reining. Dus geen spinning of stops oid haha. Ik rij pleasure, dus gangen showen. :)

Sanne, ja het bevalt het goed :D ik zou nu echt nooit meer Engels willen rijden, western past zoveel beter bij mij en Lola!!

Wat fijn dat het beter gaat met Jolina! Ook leuk van je buitenrit, wel balen dat je gevallen bent -O-

Klopt Romy! Dankjewel :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:20

Wel gaaf vind ik het eruit zien, en inderdaad, wat maar beter bij je past!

Oei Sanne dat is niet zo fijn :( wel top dat het met Jolina beter gaat :)
De doorslag voor bitloos was denk ik dat de tandarts kwam, en toen mocht ik dus minimaal 2 weken niet met bit rijden, en wilde eigenlijk al wel bitloos, dus toen maar eentje aangeschaft :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:27

Wat fijn dat het zo goed gaat met Jody, Charlotte! Ze klinkt inderdaad als een heel fijn leerpaard :) Leuk dat je de mogelijkheid krijgt om met haar te rijden. Met Lola komt het ook wel goed! Goed afsluiten is erg belangrijk. Leuke foto's ook :D

Fijn dat het wat beter gaat met Jolina! Wel balen van je val. Dat je paard struikelt kan iedereen overkomen. Hopelijk gaat het snel weer beter.

Ik spam trouwens wel veel foto's en filmpjes, maar deze moet ik toch nog even delen :7 Heb vandaag transportbeschermers opgehaald voor Wes bij iemand. €10 voor de set, een mooie deal :D Heb ze vanavond even gepast en ze zitten prima, maar Wes liep er echt als een malloot mee _O- Ging wel beter zodra hij eraan gewend was.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:57

Westhof schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat met Jody, Charlotte! Ze klinkt inderdaad als een heel fijn leerpaard :) Leuk dat je de mogelijkheid krijgt om met haar te rijden. Met Lola komt het ook wel goed! Goed afsluiten is erg belangrijk. Leuke foto's ook :D

Fijn dat het wat beter gaat met Jolina! Wel balen van je val. Dat je paard struikelt kan iedereen overkomen. Hopelijk gaat het snel weer beter.

Ik spam trouwens wel veel foto's en filmpjes, maar deze moet ik toch nog even delen :7 Heb vandaag transportbeschermers opgehaald voor Wes bij iemand. €10 voor de set, een mooie deal :D Heb ze vanavond even gepast en ze zitten prima, maar Wes liep er echt als een malloot mee _O- Ging wel beter zodra hij eraan gewend was.
[ Video ]

10 euro geen geld. En die van jou loopt er nog mee haha. Stanley van mij liep er ook 1 keer mee en toen na paar keer de trailer op geweest. Bij de volgende trailer rit weer die dingen om gedaan. Nou hij verzette geen pas meer, niet 1 pas bleef gewoon stil staan hahaha

Charlotte: fijn dat t goed gaat.

Jolina; super dat het beter gaat.

Morgen ga ik even op iedereen beter reageren

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:25

NinkeG, zo Sieta kan zich idd lekker uitsloven! Mooie foto! Waldo is 1.45. Hoe groot is Sieta dan?

Mignonne, balen van de mok, hopelijk gaat het snel weer weg!

Westhof, ja het is idd best wel prijzig, helaas. Fijn dat Wes in één keer de trailer op ging! Haha dat filmje gekke Wes!!

Charlotte, fijn dat de les zo goed ging met Jody! Jammer dat het met Lola minder ging! Gelukkig heb je het wel goed kunnen afsluiten! Leuke foto’s!!

Sanne, ja het gaat allemaal wel goed nu! Ik had het wel echt even moeilijk met het verlies van Nero. Ook omdat Waldo er ook best door veranderde. Hij werd echt heel chagrijnig en het rijden ging ook echt niet meer. Hij miste echt zijn maatje. Uiteindelijk zijn we langzaam toch maar weer opzoek gegaan naar een tweede paard. En zo zijn we bij Toske aan gekomen een Friesje van 15 maanden. Nu zijn Toske en Waldo heel erg aan elkaar gehecht en is Waldo ook weer de oude. In de zomer heb ik Waldo met het rijden weer opgepakt en 9 oktober gaan we ook weer starten.
Fijn dat het beter gaat met Jolina! Wat is er gebeurt waardoor ze nu niet zo lekker loopt? Ow dat is dan weer minder dat je gevallen bent.

Vandaag dacht ik laat ik eens vroeg gaan rijden dan is het lekker rustig op stal... Komen er van die mensen putten leeg zuigen met 2 grote vrachtwagen dingen die echt enorm veel lawaai maakten en met een buis die langs de bak ging en steeds bewoog. Wonder boven wonder gedroeg Waldo zich zo braaf!! Hij vond het wel eng maar hij bleef gewoon bij me! Ik ben uiteindelijk wel de bak uit gegaan omdat ze zoveel lawaai maakten dat dat voor Waldo echt niet fijn kan zijn. Dus toen maar even over de weg wezen stappen. Toen ik terug kwam gingen ze weg dus heb ik nog even lekker in de bak kunnen rijden. Morgen heb ik weer les met Waldo :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 06:31

Hahahaha gekke Wes :') Zo liep Dutchie erbij met peesbeschermers voor het eerst, tis echt geen gezicht :')
Wat fijn dat Waldo gewoon normaal deed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:20

Lieve meiden, ik ben momenteel erg druk met verhuizen & de paardjes heb gwn even geen tijd voor jullie =( Sorryyy

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:32

Afbeelding
Waldotje vandaag na de les. <3

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:47

Ahh hij heeft een lief hoofdje zeg!!!
Dat dekje <3

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:26

@mignonne, Tja dat heb je met witte staarten, die zijn zo snel al weer vies :\
Dutchie is dan ook best hoog zeg! Balen van de mok..

@westhof, fijn dat hij er meteen inloopt! Gelukkig doet sieta ook niet moeilijk met trailerladen :)
Alvast succes en veel plezier met je rit dit weekend +:)+

@charlotte, misschien de volgende keer eerst les met lola en dan met jody :D

@sanne, Bedankt :)
Fijn dat het beter gaat! Hopelijk is de pijn in heup en nek snel over.

@apollopaard, succes met verhuizen!

@prow, sieta is 1.43 :o
Vervelend dat ze dat precies kwamen doen toen jij aan het rijden was, maar gelukkig heb je nog lekker kunnen rijden daarna!

Knap koppie, hij ziet er moe maar voldaan uit :j

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:29

Ik ben trots op piet (tja zo noem ik haar eigenlijk :+ )
Ze is de laatste tijd zo braaf met longeren, gaat super!
Vandaag na lange tijd weer samen met iemand het bos in, wordt een lange rit maar we hebben er zin in :j

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:49

@westhof haha geweldig! Went vanzelf die beschermers ik had een arabiertje die wilde niet meer lopen en als ze ging lopen deed ze alleen maar hertensprongen maken :P.
@prow ow balen dat je niet lekker rustig hebt kunnen rijden maar fijn dat hij rustig bleef. leuke foto trouwens
@apollopaard succes!! :j
@ninkeg veel plezier in t bos!

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:06

Ninke, Hahaha dat snap ik ;).
Fijn dat het longeren uiteindelijk wel goed ging !
Zooohoo, Sieta kan ook lekker lopen <3.
Hoe was je buitenrit?
Tamara/Wes, Lekkerding dat speknekkie van jou <3.
Wat fijn dat het trailerladen zo goed ging. Komt vast goed!
Top deal die transportbeschermers. Whahah leuk ook hoe hij er mee rond loopt, echt zovan: 'Waarom baas?' Heidie loopt er ook altijd zo debiel mee het eerste stukje.
Prow (naam kwijt :Y) ), Fijn dat het rijden goed ging, en leuk je L2 debuut :).
Fijn dat hij wel braaf was! Fijn ook dat je daarna nog lekker hebt kunnen rijden.
Knap is ie <3 <3.
Mignonne, Oeh wat vervelend die mok :(.
Charlotte, Fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad en fijne lessen hebt gereden.
Ik herken dat wel, dat twee paarden zo verschillend kunnen zijn. Soms lukt het rijden dan op Heidie totaal even niet meer, de volgende dag is het dan weer goed. Doe ze dan meestal ook maar in een volgorde ;).
Sanne, Fijn dat Jolina weer wat opknapt.
En mooie actie :(:) :') . Hopelijk gaat t nu beter met je heup en nek ;).
Romy, Whaha, knap _/-\o_ . Ik zie het helemaal voor me :') .
Tamara/Apollo, Succes met verhuizen!

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:08

Even een weekje geen tijd gehad om te reageren. Maar wat heb ik een top week gehad.
Een vriendin was op vakantie, en mijn vader en ik mochten op haar paard passen. Wat hebben we genoten! M'n vader was helemaal in zijn element deze week *\o/* .
Heb er ook een topic van gemaakt, zeker een kijkje waard denk ik <3.
[ITP] Een pennyjongetje van 48 jaar? Ja het kan!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:08

Hahaha, wat leuk :)

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:01

Dankjewel!

Vandaag naar de opendag geweest van de paardenkliniek in Wolvega. Zo leuk!
Moet natuurlijk kiezen welke richting ik op wil, ik dacht eerst aan dierenartassistente, maar weet nu wel zeker dat ik echt iets in de paarden wil gaan doen :D.
Wat precies nog niet, want er is zoveel te doen :roll:.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:15

Fijn dat het weer wat beter gaat prow. Een nieuw paardje is zeker een goede afleiding en het is voor Waldo ook fijn om een maatje te hebben :) Balen van die vrachtwagen trouwens. Wel goed dat hij zo braaf bleef! Lieve foto ook <3 Hoe ging je les?

Top dat het zo goed gaat Ninke :D Hoe was je bosrit?

Ik ga zo in je topic kijken Christa! Leuk dat je iets in de paarden wilt gaan doen :)

Vandaag hebben we meegedaan aan de Pink Ride sponsorrit :D Wes was wel enorm zenuwachtig op de trailer. Tijdens het opzadelen kwamen we er ineens achter dat hij zijn ijzer helemaal los had getrapt, waarschijnlijk van de zenuwen. Gelukkig heb ik een lieve hoefsmid die meteen kwam, zodat we toch mee konden doen *\o/* Het eerste stukje was Wes wel erg druk, maar daarna ging super en we hebben echt genoten! Hier alvast een paar foto's, verwacht er nog meer en wil nog een topic openen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:57

Haha leuk topic! Dat wordt delen :')

Ziet er leuk uit zeg Tamara!! Echt super seevice dat de hs nog zo snel kon komen :)

Denk dat ik morgen Dutchie maar ga scheren, hij was nu al erg nat en had niet eens zo lang gereden. De mok is bijna over :D

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:23

NinkeG, fijn dat het longeren zo goed gaat! Lekker in het bos gereden?

Cheidie, wat leuk! Leuk dat je wat met paarden wilt gaan doen! Het is ook wel heel lastig om een opleiding te kiezen!

Westhof, dankje! Les ging er fijn! :D Wat fijn dat je hoefsmid lang kon komen! Leuk dat je mee hebt gedaan erg leuke foto's! :D

Mignonne, fijn dat de mok bijna weg is! Waldo moet er ook binnenkort aan geloven dat hij geschoren gaat worden.

Vandaag was Waldo echt verschrikkelijk met rijden. Hij wilde steeds heel hard draven en steeds als ik hem terug nam werd hij feller. Uiteindelijk heb ik hem een paar keer stil moeten zetten, maar meneer was het hier niet mee eens en kwam omhoog, gaf een bok en ging er vandoor. Heb hem toen op een volte gezet en toen hij bijna stil stond ben ik er afgesprongen en ging ik hem maar longeren. Toen hij weer wat rustiger was ben ik er opgegaan en heb even gedraafd en gegaloppeerd. Het viel me op dat hij ook als een bezetene op het bit zat te kauwen en aangezien hij de laatste tijd best vaak wat rennerig is en dan mijn ophoudingen negeert, heb ik maar even contact opgenomen met de paardentandarts. Maandag komt de paardentandarts dus ik ben benieuwd het is ook alweer 4 jaar geleden dat die is geweest dus wellicht is het dan ook wel nodig en verklaart dat zijn gedrag.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:13

Buitenrit was erg leuk! We hebben lekker door het water kunnen galopperen, heel leuk :)

@cheidie, wat leuk dat je je hobby met je vader kan delen :j
Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest voor opleiding!

@westhof, supergaaf dat je mee hebt gedaan! Zo dat was vast wel even schrikken van dat ijzer, gelukkig kon je hoefsmid nog snel komen, dat is echt topservice inderdaad!

Leuke foto's, ik ben benieuwd naar meer :))

@mignonne, als je hem vandaag gaat scheren dan ben ik wel benieuwd naar een voor en na foto :D

@prow, wat was hij stout! Goed dat je een tandarts laat komen, in 4 jaar kan veel veranderen..