[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:15

Char_lotte schreef:
Zo'n bontje zit echt superlekker ja!!
Ik rij pleasure en recreatief, met Lola vooral recreatief maar over een tijdje wil ik wel een paar shows gaan rijden met haar, en ook met mijn verzorgpaard :D
Op facebook heb je van die groepen, van tweedehands westernspullen etc. Staan best vaak leuke dingen op!
Bij Arthur's hebben ze ook hoofdstellen die redelijk goedkoop zijn, er is ook genoeg te koop voor minder dan 100 euro! Mijn hoofstel was tweedehands €95 inclusief bit en teugels. Best duur maar wel van goede kwaliteit dus heb er geen spijt van :D

gaaf ben benieuwd naar de shows :)
Ik zal eens kijken op Facebook thanks voor de tip ;)!

_Sanne schreef:
Romy gefeliciteerd met je zwangerschap!
[HE] [Foto] Horse Event Vrijdag
En anders op mijn facebookpagina: https://www.facebook.com/media/set/?set ... tif_t=like

dankje! :) en mooie fotos!!

mignonne2403 schreef:
Gefeliciteerd met je zwangerschap Romy!!! Gaaf hoofdstel, staat vast goed :)

dankje :)

plutolover schreef:
rustig hier.. was al bang dat ik perongeluk stipje had verwijderd hahah.

Hier alles goed net midweekje terug. dus kan de training van stanley weer oppakken :D

succes met de training weer :)

_Sanne schreef:
Erg rustig ja!

Ik zit te wachten op de hoefsmid want Jolina is sinds gisteren kreupel...
Heb zondag een lange buitenrit gehad, en merkte toen al dat ze op bepaalde stukken ondergrond niet lekker liep, maar dacht dat alle paarden niet lekker liepen.. Achteraf gezien had geen 1 paard daar last van. Bah

Bah balen :( Sterkte met de kreupele

mariekeoo schreef:
Inderdaad erg rustig hier,

hoop dat jolina snel weer rat is.

gefeliciteerd met je zwangerschap romy!!

ik en andor gaan heel erg goed. trainen hard en dat werpt zijn vruchten af.

hier een topicje van vorige week
[RIJ-ITP] Clinic Vai bruntink met andor

dankje:) Leuk topic!

RomySmink

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:57

Norwin is vandaag naar de tandarts geweest :). Gelukkig ging het allemaal goed en zag zijn gebit er erg goed uit op wat haakjes na.
Hij vond het wel spannend als ik weg liep maar zodra ik naast hem stond niks aan de hand en lette hij heel goed op mij ;). even een paar foto's
Afbeelding
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:18

Die reading klinkt wel interessant. Ben benieuwd of je ook echt verschil gaat merken met die aloë vera Ninke.

De neusriem valt (voor zover ik kan beoordelen bij Wes tenminste) wel normaal, Fu_Qi.

Balen dat Jolina kreupel is Sanne :( Hopelijk loopt ze snel weer beter. Ik vind ijzers voor wel echt een uitkomst. Zonder zou Wes waarschijnlijk ook binnen de kortste keren kreupel lopen.

Haha die Sieta. Veulentjes vinden we hier wel heel leuk hoor :P

Ik zal zo even in je topic kijken Marieke!

Ach die Norwin. Was hij verdoofd? Fijn dat het gebit op wat haakjes na prima was.

Hier niet veel te melden eigenlijk. Over 1,5 week doen Wes en ik mee met de Pink Ride sponsorrit in Ermelo. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Hij moet voor het eerst in meer dan een jaar toch weer op de trailer en rijden op vreemd terrein. Zal wel een goede oefening voor hem zijn :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:36

ninke: leuk zo reading, hopelijk werkt de aloa vera
Sanne: ow dat is minder dat Jolina kreupel is, hopelijk valt het meer en loopt ze snel weer goed.
Marieke: ook ik zal in je topix kijken.
Romysmink: arme norwin, maar nu kan hij er weer tegen aan.
westhof: spannend zo rit, gaat vast goed komen. Ik ga zeker ook een keer zo rit doen.

Ik had vandaag na lange tijd weer springles, ging best goed :d geen ongecontroleerde hafinger die liefst zo snel mogelijk over de hindernis wilt, ik had nu een gecontroleerde haflinger die heerijk normaal over de hindernis sprong. :-)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:05

Balen dat Jolina niet lekker loopt Sanne -O-

Ahh geen mini Sieta volgend jaar ? :+

Fijn dat zn gebit weer tiptop is!

Hafjes kunnen druk worden met springen he :Y) fijn dat hij nu niet zo druk was!

Ben momenteel Dutchie de spaanse pas aan het aanleren, hij doet het al best goed :D Ook het bitloos rijden gaat super, ben zo trots op m <3
Hij was wel even stout, hij had het draad gemold om zo naar het weiland met hoog gras te gaan :Y)

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:34

Hi allemaal!

Ik ben een tijdje niet meer op bokt geweest. Zou ik mij weer hier mogen melden? :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:25

Wat fijn dat het springen goed ging Willeke!

Fijn Mignonne :D Vind het ook leuk om te lezen dat het bitloos rijden zo goed gaat. Heb je gewoon in één keer de switch gemaakt van bit naar bitloos of heb je het geleidelijk gedaan? Zou het ook wel eens bitloos willen proberen, maar aangezien Wes sterk is en het liefste zijn eigen plan trekt weet ik niet of het slim is.

Welkom terug prow :wave:

Wat een heerlijk weertje hè? :D Gaan jullie nog wat leuks doen met de paarden? Ik wil vanmiddag de onderkant van Wes' staart wassen en even rijden. Stalgenootje haalt de trailer op en dan gaan we ook nog even oefenen met trailerladen. Wes heeft daar geen problemen mee, maar wil het voor de zekerheid toch nog een keer oefenen voor Ermelo.

Ik baal trouwens wel een beetje, want er zouden 2 routes zijn: 12,5 km en 20 km. Wij zouden de korte route nemen, maar door werkzaamheden is alleen de 20 km beschikbaar -O- Dat vind ik toch wel heel erg lang... Gelukkig zit er wel een pauze in en je kunt dacht ik wel een stukje afsnijden. Ik zie wel hoe het gaat.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:55

Poeh dat is inderdaad lang zeg! Weet wel wie er de volgende dag dan spierpijn heeft :D Je doet mee met de pink ride toch? leek mij ook zo gaaf maar is Dutchie nog niet helemaal aan toe denk ik...

Ik was dus bij zo'n stand van FRA op horse event, en daar hebben ze mij dus verteld dat je 5 klassen hebt qua bitloos, die allemaal anders druk geven. Ze vertelden dat als je altijd met bit hebt gereden je het best met een sidepull, klasse 3 kon gaan rijden. Ik had die dus gekocht, en eerst hem even gelongeerd met bitloos, wat druk laten voelen en toen erop gegaan. Hij reageerde eigenlijk meteen goed dus dat was wel fijn :) Had een paar maanden terug zijn bit- hoofdstel een keer omgebouwd tot bitloos, maar daar was hij toch niet zo blij mee :+ hij laat wel weten als hij het niet eens is zegmaar haha...

Welkom terug Prow!

Wassen is inderdaad misschien wel een goed idee :) ik heb momenteel een valk op stal ipv een haflinger :Y)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:13

Ja, daar ben ik ook bang voor, zowel bij Wes als bij mij :P Die dagen daarna ga ik lekker met hem wandelen, zodat hij wel een beetje in beweging blijft. Voor de rest mag hij het daarna lekker rustig aan doen.

Ik zat net een beetje op internet te zoeken, want ik heb geen verstand van bitloos e.d. Ik kwam op deze site uit: http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... alster.htm. Best handig zo met al die voorbeelden. Zal me er binnenkort eens wat beter in gaan verdiepen.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:58

Het is natuurlijk niet per definitie beter dan met bit, het is maar net waar je je fijner bij voelt. Ik merk nu dat Dutchie minder schud, en ik voel me minder schuldig :)
Zolang je niet met weet ik veel wat voor werktuig gaat lopen trekken maakt het niet zo veel uit :D

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:13

Tamara, zo dat gaat een flinke rit worden!

Mignonne, fijn dat het bitloos hoofdstel goed is! Ik weet eigenlijk ook niks af van bitloos. Ik rij alleen soms voor de grap met halster en halstertouw. Waldo loopt dan bijna het zelfde als met hoofdstel alleen reageert hij iets minder snel/ goed.

Waldo heb ik ook vandaag maar weer eens gewassen. Ik ben bij epplejeck geweest en heb daar wat nieuwe dingetjes gekocht. Waaronder een shampoo van cowboy magic dus die moest ik even uitproberen. :P

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:07

Willeke, Nog gefeliciteerd met je wp!
Klinkt leuk je endurance clinic!
En fijn dat het springen zo goed ging.
Romy, Zat laatst nog aan je te denken, aangezien je even weg was, maar je bent er weer ;).
GEFELICITEERD met je zwangerschap *\o/*.
En mooi hoofdstel! <3
Ah Norwin <3.
Ninke, Apart zo'n fotoreading, bijzonder dat mensen dat kunnen he. Maar klinkt wel heel erg interessant. En nu kan je weer verder, en weet je wat het probleem is!
Sanne, Wat vervelend van Jolina... Gelukkig dat je weet wat het is.
Marieke, Fijn :)
Tamara/Wes, Super leuk die rit, alvast veel plezier!
Mignonne, Fijn dat het zo goed gaat met Dutchie, groot gelijk heeft ie om naar de hoge grasjes te gaan :Y) .
Welkom terug Prow.

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:09

Hier gaat het ook goed, gisteren lekker dik 1,5 naar het bos geweest. Lekker rustig aan gedaan, en nieuwe paden ontdekt. Wist op een gegeven moment niet meer waar ik was, maar met de bordjes volgen kom je wel weer thuis :Y) .
17 oktober doen we mee aan de autumn dessert trail, en 18 oktober gaan we naar het strand. Wordt een pittig weekendje maar heb er zoooo veel zin in :D .

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:56

Mariekeoo, ziet er goed uit :))
Romy, aaw dat koppie op de tweede foto :')
Westhof & mignonne, haha ik vind veulentjes ook leuk! Maar ik weet niet of ik nog zo'n koppige mini versie van Sieta kan hebben :')
Gaaf die pink ride, ik wil ook maar ik heb geen vervoer |o
20 km is wel een laaaange rit, ben jij even blij met je zadelbontje :+
Plutolover, mooi dat het springen goed ging :)
Mignonne, gaaf dat je nu bezig bent met bitloos rijden! En als de spaanse pas erin zit willen we wel een filmpje natuurlijk :))
Prow, hoi :wave:, heb je foto's van je nieuwe spulletjes? :)
Cheidie, leuke dingen om naar uit te kijken zeg! Haha ik ben ook wel eens verdwaald in ons eigen bos, toen raakte ik toch wel in de stress omdat daar geen bordjes zijn :')

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:58

Vrijdag heb ik sieta ook gewassen met een vriendin, we zijn dik 2 uur bezig geweest :=
Gister met longeren ging ze even in staking, maaaar uiteindelijk ging het heel goed :D
Ik ga zo richting stal en ik ben van plan om lekker naar het bos te gaan, daar genieten we beide zo van :):)

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:05

Westhof schreef:
Ach die Norwin. Was hij verdoofd? Fijn dat het gebit op wat haakjes na prima was.

Hier niet veel te melden eigenlijk. Over 1,5 week doen Wes en ik mee met de Pink Ride sponsorrit in Ermelo. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Hij moet voor het eerst in meer dan een jaar toch weer op de trailer en rijden op vreemd terrein. Zal wel een goede oefening voor hem zijn :)

Ja hij was verdoofd :).

o wat leuk! Ik zat te twijfelen maar denk toch niet dat ik het doe is best ver voor ons en dan ook nog een lange rit en mijn zwangerschap haha ik denk dat je me weg kunt dragen :')
Veel plezier!

plutolover schreef:
Ik had vandaag na lange tijd weer springles, ging best goed :d geen ongecontroleerde hafinger die liefst zo snel mogelijk over de hindernis wilt, ik had nu een gecontroleerde haflinger die heerijk normaal over de hindernis sprong. :-)

Wat goed! Volgende keer foto ?:)

mignonne2403 schreef:
Ben momenteel Dutchie de spaanse pas aan het aanleren, hij doet het al best goed :D Ook het bitloos rijden gaat super, ben zo trots op m <3
Hij was wel even stout, hij had het draad gemold om zo naar het weiland met hoog gras te gaan :Y)

Leuk!! Norwin kan het ook beetje enthousiast en vooral voor snoep ;),. Ben benieuwd naar je hoofdstel!
Foto's ?:)

cheidie schreef:
Romy, Zat laatst nog aan je te denken, aangezien je even weg was, maar je bent er weer ;).
GEFELICITEERD met je zwangerschap *\o/*.
En mooi hoofdstel! <3
Ah Norwin <3.

Dankjewel :) Wat leuk dat je even aan ons dacht ;). Ik probeer weer wat vaker te posten!

cheidie schreef:
Hier gaat het ook goed, gisteren lekker dik 1,5 naar het bos geweest. Lekker rustig aan gedaan, en nieuwe paden ontdekt. Wist op een gegeven moment niet meer waar ik was, maar met de bordjes volgen kom je wel weer thuis :Y) .
17 oktober doen we mee aan de autumn dessert trail, en 18 oktober gaan we naar het strand. Wordt een pittig weekendje maar heb er zoooo veel zin in :D .

Wat leuk! Heerlijk zo struinen door de bossen!
Ben benieuwd naar je weekend!
Veel plezier vast!

NinkeG schreef:
Vrijdag heb ik sieta ook gewassen met een vriendin, we zijn dik 2 uur bezig geweest :=
Gister met longeren ging ze even in staking, maaaar uiteindelijk ging het heel goed :D
Ik ga zo richting stal en ik ben van plan om lekker naar het bos te gaan, daar genieten we beide zo van :):)

Wow 2 uur :O! Die is goed schoon :D!
Veel plezier in t bos!

Welkom terug Prow *\o/*

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 00:05

Haha nu niet meer hoor :+

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:14

Hoe beviel de Cowboy Magic prow?

Heerlijk hoor Christa :D Wordt inderdaad een leuk weekend zo te lezen!

Ja, die komt goed van pas Ninke := Misschien zie ik je volgend jaar wel. Wauw, 2 uur wassen :oo Wes zou helemaal gek worden geloof ik haha. Hoop dat je genoten hebt van je rit!

M'n speknekkie gisteren in actie. Hij kan het wel :P
Afbeelding

Afbeelding

Heb ook nog een korte video gemaakt. Heb een nieuw programma waar ik mee wilde oefenen. Blijft lastig :+
https://www.youtube.com/watch?v=WzGFbWO8OdU

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:36

wat een leuke pony en leuke topic

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:06

Cheidie, lekker lang we geweest! Dat wordt een leuk weekend!

NinkeG, nee heb geen foto’s kan morgen wel een foto maken :P
Lekker gereden in het bos?

Westhof, heel goed! Ik had al wel die detangler en daar was ik al erg tevreden over nu heb ik dan de rosewater shampoo en de bodyshine gekocht. Van de rosewater shampoo werden zijn manen, staart en vacht zo zacht. Normaal was ik altijd met biotex of betadine maar daar worden zijn manen en staart altijd zo ruw van.
Leuke foto’s en filmpje!

Vandaag lekker gereden. Waldo liep heel fijn! We hebben ook nog even de proeven doorgenomen want 9 oktober hebben we ons L2 debuut!! :=

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:02

Kijk wes gaan dan, haha wel een knap speknekkie <3
Leuk filmpje ook :))

Sieta kan zichzelf ook heel erg uitsloven :')
Afbeelding

Prow, spannend! Veel oefenen en dan komt het vast goed :)
Ik was staart ook met betadine, wordt idd erg ruw misschien moet ik die shampoo ook maar eens gaan proberen!

Was een lekker ritje :)
Een foto van gisteren <3
Afbeelding

Hier valt het me echt op dat ze echt klein is, wat hebben jullie haflingers als stokmaat?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:34

Jij ook al 2 uur bezig :D ik was zaterdag idd ook 2 uur bezig...
Leuke foto's van Wes!
Jammer dat dr staart alweer vies is! de manen zijn wel prachtig nog zeg!

Mijn hafje heeft ongeveer 1.53

Beetje balen, voelde eergister dus al wat korstjes in zijn kootholtes, maar wist niet zeker of het mok was, maar dat is het dus wel... Dat wordt smeren :')

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:44

Fijn dat het rijden goed ging prow :) Ik gebruik zelf babyshampoo. Manen worden daar wel schoon van, maar voor de staart helpt het niet genoeg, dus daar gebruik ik ook biotex voor. Ik gebruik daarna altijd nog een ontklit- en glansspray. Ben wel benieuwd naar CM, maar aangezien ik altijd te veel gebruik wordt dat me iets te duur :+

Knappe Sieta <3 Wes is ook een kleintje, denk zo'n 1,45m. Heb hem nooit officieel gemeten.

Balen van de mok Mignonne :( Hopelijk is het snel weer weg!

Afbeelding

Gisteren het trailer laden geoefend. Meneer liep er in één keer in. Dat zit wel goed dus :D Hij vindt het wel super spannend. We hebben maar een klein stukje gereden, maar toen hij uit de trailer kwam was hij helemaal bezweet en had flink gepoept én geplast :+ Hij slaat alleen wel met z'n voorbenen tegen de trailer, maar daar heb ik inmiddels transportbeschermers voor.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:45

Hee!

Gave foto's van HE Sanne!! :D
Balen dat Jolina kreupel was... Gelukkig niets ernstigs! Hoe gaat het nu met d'r?

Leuk topic Marieke :)

Dat koppie van Norwin op die foto waar hij verdoofd was :')
Fijn dat z'n gebit goed was :D

Fijn van je springles Willeke!

Super Mignonne! Fijn dat het zo goed gaat met Dutchie :D

Welkom terug Fabiènne!

Balen van die route, Tamara! Lijkt me wel heel leuk om te doen..
En ach, als je pony het aankan en er zit een pauze bij, waarom niet? :D

Bitloos rijden vind ik ook heel leuk :j
Ik heb Lola een paar keer met touwhalster gereden, daar doet ze het wel redelijk op maar ik vind hem toch niet echt geschikt om mee in de bak te rijden en buiten durf ik niet aan met Lola :o
Ik heb wel een hackamore liggen maar uiteraard weer geen passend hoofdstel -O- Vrijdag is er een tweedehandsbeurs bij een ruitersportzaak hier in de buurt, dus dan ga ik daar nog even kijken.

Wat leuk Christa!!

Knappe Wes <3

Mooi dat Waldo fijn liep, Fabiènne :)

Leuke foto's van Sieta <3

Viool is 1,45 :)

Wat klote van de mok Mignonne... Hopelijk is het snel weer over!

Wat fijn dat het trailerladen goed ging Tamara :D :D

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:09

Ik heb echt een heerlijk weekend gehad :)
Zaterdag eerst les gehad met Jody, ging echt supergoed! Ze is ook zo'n geweldig leerpaard, als ze iets niet snapt of je doet iets verkeerd dan laat ze dat heel duidelijk merken. En we beginnen elkaar steeds beter te snappen dus dat is echt heel fijn :D

Daarna heb ik ook nog les gehad met Lola, dat ging dan weer helemaal níet goed :') Lo is veel gevoeliger dan Jody en aangezien ik het gewend ben gaat het normaal wel maar doordat ik net met Jody had gereden hadden we even een paar miscommunicaties :')
Maar uiteindelijk ging het wel beter en zaten er ook een paar hele goede momenten tussen, dus we hebben het in ieder geval goed afgesloten :D

Afbeelding

Afbeelding