Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:58

hoi iedereen, ik heb dit topic nu pas ontdekt :o
ik heb ook een Haflingermerrie die nu zeven geworden is, ik had haar 5 jaar geleden als 2-jarige dus aangekocht.
Normaal was ze voor mijn dochter bedoeld maar de klik was er niet tussen die twee. week na aankoop had in mijn quarter moeten laten inslapen en dan ben ik met haar aan de slag gegaan.
Het is en blijft een levenswerk, ze is mijn zorgenkindje. Ik zit in meerdere topics zoals over hoefbevangen, insulineresistentie, zomereczeem.
Het is een leuke pony om grondwerk mee te doen maar het rijden zelf valt me wat tegen, het is en blijft enorm wennen.
Ik kan haar (nog) niet alleen op wandeling rijden, pistewerk vindt ze oersaai...ze moet voortdurend vooruitgereden worden, werkt niet graag lijkt me?
Ik heb er eigenlijk mijn handen vol mee, zijn er nog mensen met deze ervaring?
Ik doe haar niet weg omdat ik ze zou missen en ik wil niemand met haar problematiek opzadelen.
Gelukkig hebben we nog een paard waar ik af entoe, als de nood hoog is kan mee rijden.

Mando

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:16

Heel herkenbaar. Die van mij kreeg ik net aangereden als 4,5 jarige en pas met een jaar of 9 werd ie wat leuker en daarvoor deed ik hem met liefde achter het behang plakken.

Over 2 dagen heb ik hem alweer 7 jaar.

Wij hebben onze loungeset opgehaald, erg blij mee.
Hebben hem even nog voor gezet waar we ook vaak zitten maar de bedoeling is dat hij straks op de verande komt als ie klaar is.

Ja hij staat bij de voordeur, en nee we gebruiken de deur naar de bijkeuken altijd dus bij de voordeur komt nooit iemand.

Afbeelding

Tja trailers.. had eens een verhaald gehoord, vrouwtje leende een trailer want ze moest naar de kliniek, belde zet in de middag op dat de trailer beetje stuk was, bleek ze met een vriendin en 2 paarden op concour gegaan te zijn...
Lekkere vriendin is dat....

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:29

Dat is pas echt een rotstreek! Einde vriendschap dus.

Ik ga zo op naar Iris, een rustig buitenritje maken.
In de buurt wordt een industrieterreintje gemaakt (staat alleen nog maar een Karwei), daar zijn waterpartijen en grote stukken gras. En om dat gras heen zitten van die trotoirbanden. Iris stapt daar wel op, maar wil er nooit vooruit af. Dat doen we dus altijd achteruit... Nu wil ik in alle rust (geen verkeer daar) en met veel geduld het vooruit er af gaan oefenen. En even bij het water kijken! :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:55

Wouw mooie set hoor Mando!!

Wat een smerige streek zeg met die trailer. Dat soort dingen zou ik niet eens durven te doen.

Klasien dus even op het gemakje oefenen met de trottoirbanden. Bij het water kijken is natuurlijk altijd even leuk.

Wij hebben gisteren ook weer even een ritje naar het water gemaakt, was weer gezellig. Vandaag onderling wedstrijdje. Ben benieuwd hoe we het gaan doen. De laatste keren was hij in de proef zo irritant. Hij belandt dan in zijn eigen wereld en reageert dan gewoon niet meer. Heel vermoeiend is dat zeg maar. Vandaag heb ik dus besloten dat als hij dat weer doet ik hem toch echt even op zijn falie ga geven, want met oefenen doet hij dat dus niet. Dan maar een vergalde proef, dat maakt me toch niet uit.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:39

Mijn blonde dollie houd langer vol als haar baasje... Grrr bloedirritant! Het is niet gelukt vooruit de trottoirband af te stappen. Er langs stappen met stelling de andere kant op is wel gelukt, maar zodra ik er maar aan dacht om het afstapje te nemen, ging ze vol in de achteruit. Op een gegeven moment was ze zo pislink dat ze ging bokken en stijgeren. Jaaa dan heb je aan mij de verkeerde... Einde geduld dus. Achteruit er af is geen enkel probleem.
Het water hebben we vanaf een meter afstand bekeken ;)

Verder hebben we heerlijk buiten gereden hoor! :D

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:29

Ah jammer dat het niet is gelukt Klasien! Maar de aanhouder wint ;)

Ik heb ook een heerlijke buitenrit gemaakt met een stalgenootje, lekker rondje door het bos om de plas. Anne was echt superbraaf! Gedroeg zich voorbeeldig! Echt dik genoten! Wel 2,5 uur te paard gezeten dus ben verrot haha. Morgen is ze lekker een dagje vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:34

Mooie set esmee!

Trailers, tja ik leen hem ook niet uit eigenlijk. Ookal is het een oud barrel :=

Hoe is de wedstrijd gegaan?

Fijn dat het buiten rijden goed ging!

Ik heb vandaag ook heel wat overwonnen :)) heb zelf een beetje springangst na mij hele harde klap met springen. Maar laatst al eens een lesje gehad en vandaag zelf gesprongen.

Hier een filmpje van losspringen daarna nog een klein parcoursje gedaan van zo'n 50 cm. Pony springt het allemaal met gemak :)

1e hindernis hier is een oxer van 50 cm, dan 2 kruisjes en nog een stijltje van zo'n 40 cm/

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:40

Dapper! Ooit wil ik ook weer eens een sprongetje maken.

Ik weet niet meer hoe ik Iris haar afstapje-fobie op moet lossen hoor. Thuis stapt ze zo van het terras op het gras. Op buitenrit wil ze er niet eens over nadenken, ze lijkt alleen maar NEE te schreeuwen.

Morgen ga ik maar weer een sokken scheren, zie ze er weer fatsoenlijk uit :)

Komende week ga ik bij de Paard en Ruiter Instructieweek in Drachten kijken, ik ben erg benieuwd!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:02

Stoer Yvank....

Ik ben met Wendy op wedstrijd geweest.. Anne had 2x winst ondanks dat ik even verkeerd las... *chips* en Armando 1x winst. 2e proef snapte we niet scheelde gewoon 14 punten met de eerste en hij liep net zo netjes.

Daarna heb ik Doos nog even 20 min gereden. Liep erg fijn maar had veel last van de warmte met zijn cornage. Dan hoor je hem echt hijgen zeg maar.

Morgen er maar weer eens opstappen.. dinsdag wordt het ook niet want dan moet ik zoveel...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:11

Ff snel vanaf mobiel. Morgen weer wat uitgebreider.

Was derde van de zeven met 180 punten. Was op knhs niveau gejureerd dus ben lang niet ontevreden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:20

Netjes... goed gedaan

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:55

prima toch een winstpunt onderling

Knap werk yvank springen is leuk, alhoewel ik mijn dochter had op gegeven voor aa springen (is 70 cm) dan is het voor mijzelf ook wel eng om ze te zien springen.
Als je het zelf doet heb je er geen erg in.

Afstapjes lijkt wel hoogtevrees, maar achteruit kan ook toch.

Mooi setje nu het terras en daarna een goede zomer erachteraan.

Ik heb pas een trailer maar leenden hem eigenlijk nooit bij een kennis alleen bij een bedrijf die de trailers verhuurde. Krijg je ook geen rottigheid.

Gisteren een cursus paardenmassage gedaan, was erg leuk om te doen. De paarden waren helemaal zen, je kon zien dat ze ervan genoten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:25

Wat een mooie tuinset Mando!!

Hier wel een trekauto, maar geen trailer. Paardlief gaat er toch niet op :+

Netjes Faringo! Zou toch een wp zijn :j

Stoer hoor Yvank!!

Ik heb donderdag Jim weer gereden. 20 minuutjes, wel 3 gangen. Zondag een buitenrit van 3 kwartier gemaakt en een lang stuk rechtuit gegaloppeerd. Was nog even spannend, want hij schrok enorm van een hond die ineens het erf af kwam. Hij heeft 6 priouettes gedraaid en wilde naar huis sprinten. Maar ik heb er buiten een shank in hangen, waar hij niet doorheen kan. Teugels hangen altijd los, maar zondag was ik toch wel blij dat ik hem met dat bit bij me kon houden :=
Gister weer een training opgepakt, hij deed het super! Ik kan hem nu op 1 hand rijden en hij was superscherp op de hulpen. Alleen galop is nog moeilijk. Dan is hij nog zo met zichzelf bezig dat hij mijn hulp regelmatig negeert. Dus dan moet ik nog wel eens op 2 handen pakken. Maar moet wel uitkijken dat ik hem niet teveel ondersteun :D
Vandaag gaat mijn bijrijdster rijden. Dan deze week verder opbouwen, want zondag hebben we les van Paulette Zorn :):)
Gister zijn de nietjes eruit gegaan en hij loopt gewoon goed. Dus mag weer voluit.
Maandag mag ie manegepony spelen met een dochter van mijn collega. Zij is dan jarig en wordt 7. Ze wil graag op paardrijles, maar mag pas als ze 8 is. Dus ik heb aangeboden dat ze wel een lesje op Jim mag doen om dat jaar te overbruggen. Lekker gymnastieken te paard, beetje sturen, veel in stap vooral :D

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:12

Pff weer veel te veel om bij te lezen zeg! Autos naar de garage is altijd weer spannend! (en duur meestal)
Trailers is ook al zon verhaal, die van mij durf ik niet meer uit te lenen, want die moet nodig gereviseerd :D
trotoirbanden, hm dat probleem ben ik ook nog niet tegengekomen, gaat ze wel op de rand staan? Al eens met koekjes geprobeerd? (ben normaal niet van de koekjes, maar wil soms wel helpen bij zulke dingen) Doet ze het ook als je er naaststaat Klasien?

Verder lopen de paardjes hier nu lekker op het grote land, Tirza mag heerlijk bijkomen van de keuring. Ze heeft weer heel wat gezien en geleerd, en haar heel best laten zien. Helaas net een puntje te weinig voor een 1ste premie, maar ach daar lig ik niet wakker van, t blijft mn pop!
Ik heb vanmiddag Maes, Mo en Velina even lekker gedoucht, beter weer is er niet voor te krijgen! Vanochtend zijn de veulentjes gechipt, zweet op de rug, want ze zijn nog niet superhalstermak dat ze zo aan de muur blijven staan. Gelukkig goeie hulp erbij en was het ook zo weer klaar.
Morgen mogen ze op de foto bij Devica, ben benieuwd!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:18

Afke, ik kan niet afstappen, dan kom ik er niet meer op... Thuis stapt ze wel zo van het terras af, maar ja, dat heeft ze als veulen al gedaan. Op de rand staan doet ze niet, meestal blijft ze op een meter afstand ;)

Iris heeft al weer vrij gehad, en ik denk morgen ook. Wil morgen ochtend naar Divoza, mijn ideale-cap-zoektocht voortzetten en hopelijk kopen. Vrijdag mag ze weer, dan heeft ze 3 dagen vrij gehad.

Afke, ik ben benieuwd naar de foto's!

Amanda, super vervelend dat honden zo van het erf af rennen. Ik heb daar toch zo'n hekel aan, vooral als ze blaffend, grommend en met ontblote tanden aan komen rennen...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:37

Deze was eigenlijk vooral nieuwsgierig. Hij deed niks. Maar hij kwam vanuit het niks, dat was errug spannend :+

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:32

Ik heb mijn cap! Toch de uvex geworden. Ik had ook nog een casco op het oog, maar die zat mij voor geen meter. De samshield zat heel fijn, maar weinig ventilatie. Morgen gelijk maar testen :)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 00:01

hahah goedzo klasien, blij mee?

vandaag wedstrijd in oostwold gehad, 1e proef 2e met 188 punten, 2e proef 3e met 182 punten. tevreden :D de teller staat nu op 4 winstpunten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 05:40

Topper.... goed gedaan die zitten weer in de pocket.

Ik heb gisteren gesprongen... Marieke kon niet want die had wedstrijd Oostwold _O-

Afbeelding

Afbeelding

Hij doet het gewoon zo leuk... lekker doorrijden dan springt ie alles.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:49

Uvex is fijn :j Ik heb de suxxeed. Zelfs met dit weer ventileert hij prettig en heb ik niet zo'n enorm plakhoofd als ik klaar ben met rijden :+

Stoer Mando!
Ik wil ook weer eens springen. Sinds ik mijn westernzadel heb, heb ik dat niet meer gedaan. Iets houdt me tegen. De knop :+
Maar het schijnt te kunnen tot een cm of 40 ofzo.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:52

Ik heb ook de suxxeed. Ik zal vanochtend wel zien om ik weer een enorm plakhoofd krijg ;) Ok, met hoge temperaturen krijg ik zoiezo een plakhoofd, of er nou een helm op zit of niet...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:53

Ja, dat zeker. Maar met deze is het toch net iets minder plak :))

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:27

Maakt mij niet uit wat voor cap ik heb, ik drijf toch altijd wel... daarom heb ik ook altijd een lading baseball caps in de auto liggen., loop ik in ieder geval niet voor banketstaaf hahahahah

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:33

En haarelastiekjes.
Dat zijn dan ook mijn beste vrienden :))
Of bij gebrek aan haarelastiekjes doen paardenelastiekjes het ook goed :+

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:40

Deze cap is fijn! Ik voelde de wind door mijn haar gaan, en dat mét cap op ;)