[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:41

aha, ik had alleen op bokt.hyves gekeken of ik de enige was, maar gelukkig niet en kwam daar die link tegen, dus heb tijdens de storing gewoon kunnen bokken alleen ging het wat langzamer dan normaal

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:43

okey! nou ik heb hem de link opgeslagen dus de volgende keer kom ik je dan gezeldschap houden op uitgestorven bokt :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:45

hahahaha is goed, het was inderdaad erg rustig.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:28

Heeft bokt een hyves?

Ik ga zometeen ff bijlezen. Ben net een lang weekend weg geweest, en ankie heeft tot die tijd in de wei gestaan. Graaskorf om gedaan, met een speciaal halster dat extra goed blijft zitten. Heeft ze dat gewoon af gekregen! Hoorde van iemand dat het gisteren al af was. Net nog -om 12 uur- in het donker om dat stomme halster zitten zoeken maar kon niks vinden. Kan me eigenlijk gewoon niet voorstellen dat ze hem heeft afgekregen zelf. Vorig jaar heeft ze wekenlang een graaskorf om gehad, en nu de afgelopen week krijgt ze de ene na de andere korf af.

Ik baal er zo ontzettend van, ze is nu zo ontzettend dik dat ik me echt zorgen maak. Baal gewoon dat ik er niet wat eerder iets aan gedaan heb. Ze moet nu echt óf op stal óf permanent die graaskorf om. Ik denk er serieus over na om haar anders weer bij mn ouders neer te zetten tijdelijk (daar kan ze op de zandpaddock) want anders heb ik straks een doodziek hoefbevangen paard |(

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:08

Ik ga zo weg, :P , naar school ..... ;(

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:10

Het is ook vervelend... maar ik ga er boven staan : Ze is niet de baas over mij!

Bah, sommige mensen...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:36

Hinke, ik heb dus presies het zelfde probleem...

Mara staat nu op zo kort gras dat ze het beetje hooi dat ze krijgt gewoon aanvalt. Echt niet normaal...

Wat ik ga doen is, ik houd haar op het korte gras, ik ga zorgen voor een heel fijnmazig hooinet. Daar dan ik dan gewoon een hele baal hooi/kuil in gooien. Liever hooi, daar zit minder in aan dikmakers. En dan ga ik haar scheren (mits mijn ouders dat goed vinden) met een deken op van 300 gram. Snachts op stal en overdag buiten. Gewoon ook met die 300 gram op. Dan MOET ze namenlijk haar vet gebruiken om zich warm te houden. En als het afvallen wat te hard gaat dan krijgt ze ietsje meer hooi in stal. Kwa krachtvoer doe ik eigenlijk niks. Ik heb nog 25 kilo merriebrok liggen. Als ze dan wat suffig word krijgt ze daar eerst een kwartje van na wat arbeid. En anders niet. Want het is een beetje zonde om dat te laten liggen. Ze worden heel erg heet van merriebrok als ze het niet nodig hebben.

Op een gegeven moment kreeg mara 1,5 kilo merrie brok, en ze was zo rustig als maar wat. daar stond ik echt van te kijken :P

Maar iig back to point, van de winter word het echt bikkelen voor haar. En dan hebben mensen als argument, te snel afvallen is niet goed voor een paard. Veel te dik zijn is al helemaal niet goed voor een paard.

Ik zal even het linkje van het fijnmazige hooinet opzoeken voor je. Ik ga er zelf een bestellen en op palen zetten, zodat de wei niet smeerig word en het hooi tot 99% van zijn capaciteid word gebruikt. Vorig jaar legde we het gewoon in de wei. dan gaan ze er in liggen en eten ze het niet meer op. Vandaar.

Ik mag van mijn moeder weg van school zodat ik vandaag bij de ostheopathie van Mara kan zijn :oo Ssst niet zeggen!!!

Ik ben naar de 'dokter/mesedieck/tandarts, kies AUB uit een van de opties!

Iig, ik mis dan 3 uurtjes die echt niet belangerijk zijn...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:17

Jeetje Hinke, das ook nie fijn! Balen joh! Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen dan?

Freya lastig hoor altijd als die kleintjes wat hebben, succes nog even!

Peelie lekker dat je mag kijken van je mams! Ben benieuwd of ze een beetje af gaat vallen!
Daims staat nu op een heel korte weide. Zo krijgt ie niet teveel binnen :) Zo heerlijk trouwens nu die achter draad staat :) Echt een fijn gevoel :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:16

Dieuwke1315 schreef:
Stravero schreef:
Hahaha snap ik, maar hoe kwam het dat je zo'n ruzie hebt? Of heb ik daarover heen gelezen? :o

Heb ik niet verteld.. :+ Ik zal het nu wel even doen:

Wij hadden gisteren een feest in ons dorp en dat begint om 3 uur. Ik zou met haar daar heen gaan maar ik zou eerst die daags naar een concours met anderen. Heeft ze me nog opgebeld die 's middags wanneer ik kwam, ik zei dat ik dat niet wist. En ik kon ook niet terug lopen ofzo, was met anderen erheen en zat bij hun in de auto. Dus ik zeg dat ik dat niet weet en als ik kom bel ik je wel. Was ik om half 6 thuis dus ik ren gelijk naar dat feest toe. Had niet de tijd om haar te bellen en ik dacht dan zie ik haar daar wel! Zag ik een andere vriendin van ons, die vroeg of ik die acro show ook met haar wilde zien. Ik heb dat gedaan en ik dacht dat die vriendin van me wel zou komen : (lees: Ik had haar ookal gezocht maar ik kon dr niet vinden ) . Toen kwamen ze daar zij dus met ' ons groepje vrienden' gaan ze mij totaal negeren ( kwam er zonet achter dat zij dat zei dat iedereen dat moest doen ). Ik kreeg later op de avond smsje van dr dat ik een k.ut streek heb gedaan en dan het allemaal mijn schuld is en dat ik haar middag helemaal heb verpest!
Ik sms dat ik snap hoe zij dat vind maar ik kon er écht niks aan doen!! En zij steeds smsen dat het een k.u.t streek van mij is etc. etc.

Zij WIST dat ik laat kwam en dan doet ze zo.. bah!!

lekker is dat zeg

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:35

bedankt allemaal

zo vandaag lekker vrij en morgen ook omdat de stages nog niet begonnen zijn

zo honola even wassen
en vanavond weer les met bianca :P

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:54

Zo ik zit lekker op school niks te doen..
Vanmiddag even op de manegevragen of ze nog personeel zoeken.. zit elke dag maar tot 12 uur dus kwart voor 2 thuis.. Verder toch niks te doen dus dan maar lekker bij de paardjes werken! We hebben een nieuw pensionpaard op de manege, een Haf.. Heb al contat met de eigenaar ff peilen of ie misschien iemand zoekt :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:14

inderdaad Hinke, en zeker omdat madam niet stil wil staan. Maar kan dr ook geen ongelijk geven.
Hoop alleen niet dat het een litteken blijft die zichtbaar is. Zit nu een bobbel boven de wond zeg maar.
Morgen neem ik me camera weer mee, zal eens kijken of ik er een foto van kan maken ( net als van dr bobbel onder dr buikje )
Vanavond eerst met Kenzo naar de dierenarts, au au au gilt me pinpas nu al. Gelukkig alleen voor controle van zijn oorontsteking. Hoop niet dat we nog langer moeten zalven, want we kunnen nu elke avond achter hem aan rennen, zodra hij de tube al ziet is hij weg.

Als het deze week goed gaat ( met mezelf ) wil ik volgende week weer langzaam aan beginnen met werken, zit me hier giga te vervelen.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:57

freya gaat lekker dan he hopen dat snel alles over is bij de kleine dame

ik heb toch me zadel maar op marktplaats gezet ik vind hem niet helemaal lekker zitten ga toch terug na wintec zit fijner vind ik zelf voor me eigen dan meer steun
http://link.marktplaats.nl/275622511

heb gewoon en voorbeeld foto gepakt haha ben benieuwt of er mensen voor komen

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:59

Monique wintec dressuur of vzh ;)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:01

zal voor me eigen echt dressuur moeten gaan hebben
heb laast en vhz geprobeert maar krijg erg last van me knieen

ik mocht deze helaas niet terug sturen dus ik hoop dat ik hem nog redelijke prijs verkocht krijg weer

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:01

Hinke, bokt heeft hyves :j
Maar vervelend zeg van Ankie, snap dat je je zorgen maakt. Echt vreemd dat ze de graskorf af heeft gekregen.

Dieuwke, helemaal gelijk hoor :) sta er boven, jij weet wel beter!

Iemand zei tegen mij, dat Madeira er mooi uit zag, mooi gespierd was geworden :D hihi mooi compliment. Madeira is echt niet te dik ofzo, gewoon goed.

Gail, snap dat je bij Mara dan wilt zijn, super dat je moeder dat ook goed vind :j

Naomi, ik heb vandaag en morgen ook vrij :D heerlijk he. Veel plezier bij les vanavond!

Tessa, zou leuk zijn als je daar kan gaan werken :j kun je mooi ervaringen op doen en natuurlijk tegen je verveling iets doen :D

Jolanda, hopelijk gaat het goed met je als je volgende week weer beetje gaat opbouwen :(:)

Heb vanavond groepsles, ben benieuwd :) zou vast wel goed gaan :D

Ik leer nu vooral goed te sturen (ja, heb ik echt moeite mee, op gevoel ben ik soms gewoon echt net iets te vroeg/laat). Vorige keer zei mijn instructrice ‘’laat je paard maar gewoon doorlopen tot de A –moest recht oversteken- ze loopt heus niet tegen de bakrand aan’’ haha stonden we daar opeens stil, voor de bakrand :+ maar komt wel goed. Heb nu vooral geleerd om te kijken waar ik heen ga (best raar hoor, als je niets ziet) maar werkt echt super :D

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:33

muppetmayo schreef:
plientjedres schreef:
@muppetmayo wat doe jij met je paarden?
wat voor kant zit er langs het water?
geef je ze sloot of leiding water op het land?

ben gister en vandaag lekker met indy naar het bos geweest,was echt heerlijk!
vandaag had ze wel last van spierpijn.

Ze dronken uit de sloot. De kanten vind ik zelf wel rot, maar het rare is dat alleen mijn paardjes de sloot ingaan, en dat de rest wel normaal langs de kant blijft :+

Nu krijgen ze leidingwater in een emmer, ze staan nu achter stroom :)

doe slootwater in die emmer, echt dat vinden ze veel lekkerder.
wij hebben ook zo'n soort van drijf kant langs de sloot.(dat er zeg maar water onder de kant zit.)
en hebben gewoon zo'n grote zwarte regen emmer in het land met sloot water erin, vinden ze heerlijk! :D

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:41

Ja dat is wel handig ja als ze het sloot water graag drinken.

Thunder loopt kreupel dus begin nu toch sterk te denken dat het trappen wel door pijn komt. Als je het beetje aanraakt geeft hij een trap bij de andere kant doet hij dit helemaal niet. Hij gaat ook echt helemaal door het beetje heen als je er komt.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:47

dat is minder sheshe klopt het dat ie op marktplaats staat dacht hem te zien staan namelijk haha

zo op bokt ook advertentie gezet voor me eettafel senseo haha krijg je als je gaat samen wonen hou je dingen dubbel

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:50

Ja had hem te koop staan, mischien dat iemand hem een leuk plekje te bieden had. Maar er reageerde alleen mensen die alles over ze papieren woude weten, maar op dit moment loopt hij niet goed dus word hij niet verkocht. Hij loopt me ook niet in de weg. En ga nu eerst ze beentje na laten kijken. Mischien dat daardoor ze gedrag zo is.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:52

oke dan ja ik zag hem staan dacht die komt van bokt af haha
ja idd groot gelijk
hij is zeker wel leuk ik heb ook wel eens zitten denken 1 er bij hoor omdat alcazan van 1 maart tot 1 augustus straks alleen staat maar ja als ik dan ga rijden met alcazan staat die weer alleen dus ben er niet uit haha

nu eerst maar eens verhuizen

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:56

Ik merk aan mij shets als ik er 1 uit haal dat ze het niet erg vinden om alleen te staan. Ze gaan gewoon rustig eten.

Toen Bailey nog met alleen een ijslander stond was het ook geen probleem als je er 1 uit haalde en de ander bleef alleen staan. Maar dat is natuurlijk per paardje verschillend, maar die van mij hebben er gelukkig geen last van.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:02

ja idd na alcazan komt straks uit en kude van minimaal 3 dus tja ik moet nog eens even kijken hoe dat gaat maar duurt nog tot maart haha

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:12

hinke, wat doe je nu allemaal met anky?
rij je hem wel of ook niet?
monique klopt het echt dat dat zadel maar 200 euro heeft gekost?
of is dat een type foutje?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:22

Klopt echt volgens mij ;)

Wel rot hoor dat Alcazan alleen staat... Ik vond t niks, ookal kon Daims de rest wel zien horen en aanraken over het hek.
Dus nu heb ik 2 watervarkens :+