Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:47

ja, k wil het ook al heel lang, maar de afstand naar het strand toe hield ons altijd tegen, maar we hebben nu zoiets van we maken er gewoon een mooie dag van, beter ook dat we nu pas gaan, want nu kan ik dr echt aan ;)
ja ze liep erg lekker, gister ook, eigenlijk de hele week hopen dat ze dat nog kan volhouden want moet zondag starten

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:52

Ik zit net te ver van het strand om er heen te rijden. Zelf helaas geen trailer, dus ben echt afhankelijk van anderen zeg maar.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:55

oja k snap m helemaal, ik woon in midden gelderland,dus aardig eind rijden donderdag, gelukkig is de bijne uber braaf op de trailer en vind ze het prachtig om mee te gaan in de trailer

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 09:24

Marga en Azkaban
Zondag 16 okt.
=================
Yep, we zijn op onze eerste (onderlinge) wedstrijd geweest. Azkaban liep zo de trailer op, in de trailer opgezadeld. Daarna gaan losrijden in de binnenbak, hij was echt superrrrrrrrrr braaf. Zo trots op mijn Azkabannetje. We hadden vooraf aangegeven dat hij nog maar net onder het zadel is en dat we dus de galop niet zouden doen. We hadden 184 punten.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:36

Super Marga!!!

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:10

Gefeliciteerd Marga ,goed begin van jullie eerste wedstrijd en fijn dat hij zo braaf was

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:11

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:16

gefeliciteerd !!!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:50

vandaag een heerlijk dagje gehad met mijn haf, ze was zo braaf.
Ik ben langs een handelstal gelopen met Sandra en iedereen was gelijk gek op haar het is echt een teddybeer.
Ze heeft geholpen met de zadelkast opruimen :D (ze renden er vandoor met bandage in de mond die ik net had opgerold := )
Hoe zou het leven zijn als er geen haflingers waren?
:?
daar is maar een antwoord op VRESELIJK!! :j

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:51

haha, geweldig, k zie dr al helemaal rennen met die bandage
en daar ben ik het volledig mee eens!!!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:38

Wat een geweldig idee Sjemira.

Ik lees het alleen een beetje te laat!

Ik had graag willen mee praten en over mijn haffie te vertellen natuurlijk.

in ieder geval wil ik wel iets kwijt:

Ik heb sins 5 a 6 maandjes weer een nieuwe topper.
EN JE RAAD HET NATUURLIJK AL EEN HAFFIEEE.

BEN TOCH ZO VERLIEFD OP HEM.

Naam; Delano
Leeftijd; 6
Afstamming; durf ik eigenlijk niet zo te zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 16:55

Marga:

Hoi Jodie & Delano, welkom hier, we lezen graag hoe jullie dagboek eruit ziet hoor. Leuke haf heb je en gefeliciteerd met hem.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:56

Sjemira schreef:
Marga:

Hoi Jodie & Delano, welkom hier, we lezen graag hoe jullie dagboek eruit ziet hoor. Leuke haf heb je en gefeliciteerd met hem.

Dankjeewel, zoals iedereen ben ik ook super trots op hem.

Hij gaat met sprongen vooruit, we gaan 30 oktober onze eerste oefenwedstrijd starten bij de Zaanse ruiters.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 16:59

Marga:

@Jodie: wat leuk, ik heb afgelopen zondag onze eerste onderlinge wedstrijd gehad. Mijn Azkaban heb ik ook pas sinds eind mei en is 4 jaar en net onder het zadel, hij vond het super leuk om mee op wedstrijd te gaan en keek zijn ogen uit.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:27

Hoi Jodie en Delano leuk dat er nog meer mensen bij komen :D
geinig kopie heeft je haf /3 :)

Ik heb vandaag niet zon leuke dag ik werd gebeld door de andere verzorger dat Sandra kreupel loopt en haar been dik is :(, ze heeft dit al 3 keer eerder gehad aan het zelfde been ik word er een beetje moe van. Dat word weer een tijdje niks doen :\. We komen er maar niet achter wat het is.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:35

Annemarie:

Welkom Jodie. Delano is echt een knapperd. Ben benieuwd naar jullie avonturen.

Balen zeg Arankeng, zeker omdat je niet weet waar het weg komt. Hopen dat het snel beter wordt.

Annemarie en Storm:
Of eigenlijk moet ik zeggen verzorgster en Storm. Maandag heeft ze weer op hem gereden na 6 weken op vakantie te zijn geweest. Na een val van hem in bak eerder dit jaar heeft ze wat angst om in de bak te rijden. Heb dr gisteren gelijk maar voor blok gezet door zelf mee te gaan zodat ze in de bak ging rijden. Ze moet echt even door die angst heen want hij doet namelijk niets, maar dat stukje vertrouwen is net even weg bij dr. Maar het ging super, ze was zelf ook blij dat ze het maar gelijk gedaan heeft. Kortom een brave pony en blije verzorgster. Vandaag is hij een dagje vrij. Morgen mag ie weer met mij aan de bak, kijken of we die buik wat kleiner gaan krijgen...

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:26

Sjemira schreef:
Marga:

@Jodie: wat leuk, ik heb afgelopen zondag onze eerste onderlinge wedstrijd gehad. Mijn Azkaban heb ik ook pas sinds eind mei en is 4 jaar en net onder het zadel, hij vond het super leuk om mee op wedstrijd te gaan en keek zijn ogen uit.

--

En hoe ging het?

Ja ik vind het wel spannend hoor, want mijn paardje staat thuis, dus rij altijd alleen heel af en toe met het buurmeisje.
MAAAR:
Hij word erg dominat als er andere paarden bij zijn, dan moet ie even laten zien dat ie heel wat is!!

Maar ja hij moet het ook ooit leren.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:27

arankeng schreef:
Hoi Jodie en Delano leuk dat er nog meer mensen bij komen :D
geinig kopie heeft je haf /3 :)

Ik heb vandaag niet zon leuke dag ik werd gebeld door de andere verzorger dat Sandra kreupel loopt en haar been dik is :(, ze heeft dit al 3 keer eerder gehad aan het zelfde been ik word er een beetje moe van. Dat word weer een tijdje niks doen :\. We komen er maar niet achter wat het is.

--

HIHI dankjeeewelll, het is echt een poeppieeeee.

Wat vervelend van die van jou zeg, heb je er al eens een DA bij gehad?
Mis een emmerie scan van zijn been?, is een duuren grap maar als ze het niet weten mis toch een aanrader.

Ik hoop dat het snel beter word, BETERSCHAP!!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:30

Faringo schreef:
Annemarie:

Welkom Jodie. Delano is echt een knapperd. Ben benieuwd naar jullie avonturen.

Balen zeg Arankeng, zeker omdat je niet weet waar het weg komt. Hopen dat het snel beter wordt.

Annemarie en Storm:
Of eigenlijk moet ik zeggen verzorgster en Storm. Maandag heeft ze weer op hem gereden na 6 weken op vakantie te zijn geweest. Na een val van hem in bak eerder dit jaar heeft ze wat angst om in de bak te rijden. Heb dr gisteren gelijk maar voor blok gezet door zelf mee te gaan zodat ze in de bak ging rijden. Ze moet echt even door die angst heen want hij doet namelijk niets, maar dat stukje vertrouwen is net even weg bij dr. Maar het ging super, ze was zelf ook blij dat ze het maar gelijk gedaan heeft. Kortom een brave pony en blije verzorgster. Vandaag is hij een dagje vrij. Morgen mag ie weer met mij aan de bak, kijken of we die buik wat kleiner gaan krijgen...

Hoi Faringo,

DANKJEEWEL, ja ik vind het ook super leuk om hier gezellig aan mee te doen met alle HAFFIE mensen.

Die van jou is ook leuk, lekker rond buikkieee:P!!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:38

Zo volgens mijn heb ik nu op iedereen weer gereageerd.

Als ik dat nog niet heb gedaan. DANKJEEWEL!!
Ben oook super blij met deze baby, ik ben de laatste tijd ook super lekker met hem aan het trainen.
Hij vind alles super leuk en oren staan altijd naar voren, zodra ie wat nieuws leert lijkt ie nog blijer dan dat ie al was.

Ik ging laatst met me mama ook de B proef oevenen inverband ik Zondag 30 oktober mee ga doen met een oefen wedstrijd bij de Zaanse ruiters,
Hij ging helemaal door het lint heen van blijdschap, me moeder was af en toe iets te laat met lezen waardoor we steeds moesten stoppen en weer door gaan.
Hij vond het helemaal geweldig was echt heel leuk om te zien.

Om 8 uur heb ik ze hun ontbijt gegeven, en het land opgegooit.

Vanmiddag ga ik weer lekker met hem aan de bak, en kijken of ik wat foto's van zijn koppie kan maken!!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:51

wieneke en zaza

gister lekker gereden, britt, ghostattack op bokt was gekomen en heeft leuke fotos gemaakt
een proefje geoefend en daarna nog even gespeeld met de bal!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8QZY4C8A-D.jpg
van het rijden
en het spelen:
Afbeelding
ze vond het maar eng

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:49

Harmanda en heidi.

Ik heb even paar dagen over geslagen om te posten. Vorige week nog even lekker op buitenrit geweest. Ze was alleen erg druk. Vooral de weg terug naar stal.

Vandaag lekker gereden. Begin nu echt te merken dat ze weer sterker word. Heb wat oefeningen meegenomen van ons (oude) niv. en deed ze zonder tegenspruttelen. Nog niet perfect maar is weer een begin.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:12

wat leuk wil ook graag mee doen

Doranka met
Farah oet de broekstreek (Stradivari X Amadeus)
Fanny oet de Broekstreek (Nogales X Amadeus
en baby haf Fitany (Noting's Naidoo X stradivari )

Farah
Afbeelding

Fanny
Afbeelding

en baby Fitany
Afbeelding

Vandaag 19-10-2011

Vandaag fanny weer getraind ze doet het super alleen is ze links er vast houderig nog nooit anders geweest maar het word steeds beter. heerlijk gereden en ze begint zich steeds meer te bewijzen ben echt trots om mijn meisje
straks weer les met farah eens kijken wat van kleurtje ik er vandaag op gooi denk mooi rood :P

fitany was ook erg lief vandaag is mijn pakketje gekomen van Kreamer met haar lievelings koekjes
ze was helemaal happy

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:52

Welkom Doranka!! Knappe dames heb je!! Dat links vasthouden is heel herkenbaar, dat doet die van mij ook.

Annemarie en Storm woensdag:
Vandaag aan het werk in de bak, hij was echt superbraaf in het donker en alleen. Hij liep ook wel lekker af en toe een beetje vasthouden en wat hangen maar over het algemeen ben ik niet ontevreden. Van het weekend heb ik mijn stal winterklaar gemaakt, lekker laag vlas er in. Moet Storm goed in de gaten houden want van het schone nieuwe vlas wil hij nog wel eens een paar happen nemen. Moet ie altijd weer even aan wennen. Vandaag was het al beter. Vanaf zondag ga ik hem de nachten weer binnen houden, want het weideseizoen is bijna voorbij bij ons op stal. Niet heel erg want misschien wordt meneer dan weer wat slanker. Wat ik nu ook doe hij wordt gewoon niet dunner...maar goed we zullen wel zien.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:33

Woensdag 19-10-2011

Vandaag weer super lekker gereden op mijn Toppertje (DELANO)
We zijn weer begonnen met de oefening wijken.
En ook keurig aan springen in rustige galop gaat steets beter!

Zo trots op hem.

Heel herkenbaar Doranka, die van mijn heeft pricies het zelfde!
XXX''