[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mignonne2403

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:14

Euhm, met Alizee, heb je een dat ze zonder hoofdstel iets doet

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:20

Hmm okee stonden dus zowat langs elkaar?? Ik had een knal roze pluizig vest aan!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:03

Zodra ik terug ben van haflingerweekend, ga ik weer vollop reageren, sorry damens is lees vaak wel bij, maar van reageren komt dan weinig van terecht..

Voor de nieuwelingen WELKOM!!

Ook zag ik snel (sorry weet even niet meer wie) een super gaaf scappa dekje, en een mooi bontje voor bovenop het zadel. Heel mooi

Ik las ook dat viool kolikieg was, hopelijk knapt ze snel op.

Ik heb dit weekend mee gedaan met het haflinger weekend. Was erg leuk. Gister had ik 178 en 170 punten. het was op gras, lang geleden dat ik op gras gestart bent, ook was de bak niet echt mooi aangegeven, lagen wat balken in de hokken in t gras. en de rest moest je maar tussen de bordjes blijven haha. ook was grasveld erg hobbelig. MAar goed was opzich wel tevreden, alleen liep stanley nu wel erg op safe, en hij mist al wat impuls van zich zelf.

Vandaag gingen mijn proeven wat beter, dit keer op zand, we weer tussen de hekjes en in de hoeken wat balken, maar het reed vele malen fijner. eerste proef liep hij supper 188 punten. 2e proef was hij duidelijke moe/op en behaalde ik 169 punten.

Daarna me nog aangemeld (was niet de planning) voor een clinic endurance, een rit van 22 km. Stanley kwam keurig door de keuring, dus hup op rit. Meneer had energie voor 10, De impuls die ik mis met de dressuurwedstrijden had hij nu met de endurance... Ik was beetje aangesloten bij nog 2 dames. STanley heeft de hele weg voorrop gelopen, hij had er super veel zin in !!

Helaas bij de na keurig had hij hartslag 66 ipv 60 anders had ik gewonnen. :P stanley had op het einde van de rit door dat we bijna weer bij de locatie waren, dus vond hij nodig om sneller te stappen.. De meiden die met mij mee waren die hafjes bleven rustig stappen, dus hun hadden keurig 60 als hartslag, waardoor 1 van de damens 1e werdt. Maar ik kreeg wel een compliment van de damens dat als ik ze niet zo op sleep touw had genomen, dus omdat we stanleys tempo aanhielden. En dat was gas er op haha. Dan hadden hun vele malen langer over de rit gedaan.

Opzich is met Endurance ieder voor zich, maar dit was een clinic en ik had dit nooit eerder gedaan, dus tja dan maar aansluiten bij 2 meiden. Ik dacht nog zou ik verder zelf gaan, maar dat zou ik niet kunnen maken, ook omdat misschien stanley dan nog drukker wordt, als hij alleen was.

Maar hij deed het super!! Nu hopen dat hij die impuls een keer op een dressuurwedstrijd laat zien haha

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:26

Hey Hey
Wat een hectische tijd!! Ik ga me best doen op een bijleespost:
@ninkeG Wat super dat het zo goed ging met het achterwaarts! Oefening baart kunst !
@fu_Qi Wat een leuke haf! Welkom!
@Char_Lotte Gefeliciteerd met je auto theorie! Wat fijn dat het met de paardjes goed gaat! Wat ziet Lola er toch fantastisch uit <3 ben echt verliefd!
@mignonne2403 wat fijn dat het nu beter gaat nu de tandarts is geweest! Foto van bitloos hoofdstel als je m hebt ;)??
@westhof jammer van het dekje hopelijk binnenkort een ander?
@Charlotte Wat vervelend van de koliek ;( ;( !! Heeft een shetje ooit bij ons gehad en die had toen zandkoliek kan echt zo erg zijn! Heel erg schrikke!
@mignonne2403 wat leuk horse event! Wilde dit jaar ook maar ben toch maar niet gegaan..
@NinkeG Ben heel benieuwd naar het evenement en hoe het is gegaan. nog aan de beurt geweest?
@Sanne foto's :D??
@westhof wat een mooi dekje!! blauw en haffen is een goede combi <3
@mignonne2403 foto? Wat fijn dat het zo goed ging _/-\o_ _/-\o_
@cheidi wat leuk! Vind vooral foto 14 mooi :).
@plutolover wat gaaf een endurance rit ! Wat een goed resultaat! Is zo leuk om te doen heb het ook 3 x gedaan een 30 km rit 2 x 1ste had ik niet verwacht :) EN ook van het haflingerweekend super! *\o/*

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:41

even 2 pagina's bijleespost excuus dat ik een paar pagina's heb overgeslagen maar ben een tijdje afwezig geweest en dan werd het wel heel veel bijlezen! Heb wel even doorheen gebladerd en zag erg leuke foto's van de hafjes voorbij komen :).
De rede dat ik afwezig was na de vakantie was omdat ik erachter kwam zwanger te zijn *\o/*
Was heel veel moe en heel erg ziek geweest. Helaas nu met 16 weken nog steeds veel moe en ziek (veel overgeven en flauw vallen..). Achja de ene heeft het zwaar en de ander wat lichter we doen het er maar mee zeg maar :') ..
Hierdoor ook weinig met Norwin kunnen doen :( Veel moeten longeren, grondwerken, stappen en wandelen wat zodra ik meer wilde werd ik misselijk. Gelukkig gaat dit sinds deze week wat beter. Hij is hierdoor wel wat aangekomen :P.. Rijden met me dressuurzadel gaat hierdoor ook een stuk minder. Gelukkig hebben we ook een westernzadel dus hebben we die maar weer uit de kast gehaald en ja die past nog prima en norwin vind het geweldig weer even lekker crossen en in western stijl ;)!! Voel me een stuk zekerder ivm de zwangerschap om in het westernzadel te zitten dus dat komt mooi uit die blijft voorlopig erin! :j
Heb alleen een aantal jaar geleden me western hoofdstel verkocht en heb alleen maar mijn dressuur hoofdstel meer. En als je in stijl gaat moet je het wel goed doen dus ben opzoek naar een western hoofdstel kwam ik de site van kramer tegen. Denk nu dit hoofdstel maar te gaan bestellen:
Afbeelding
past wel goed bij mijn zadel.
Even norwin foto:
Afbeelding
Afbeelding
Nu weer proberen wat actiever hier te zijn :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:10

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:50

Wat een mooi scapa dekje ! <3

Ik spaar zelf ook scapa :P

Zijn hier mensen die met een Rambo Micklem hoofdstel rijden met hun Haflinger ?

Welke maat hebben jullie en hoe bevalt het hoofdstel ?

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:46

Fijn dat Dutchie zo goed reageerde op het hoofdstel Mignonne!

Fijn dat het goed gaat Christa :) Ik ga zo even een kijkje nemen in je topic. Wat lief ook van Heidi!

Jammer van het terrein Willeke. Wel fijn dat het gisteren beter ging. Die endurance clinic klinkt ook leuk zeg :) Ga je nog meedoen met de Pink Ride sponsorrit? Ik heb me inmiddels opgegeven.

Gefeliciteerd met je zwangerschap Romy :D Wat een leuk nieuws zeg! Wel vervelend dat je je zo naar voelt. Hoofdstel is ook leuk trouwens! Vind westerntuig erg gaaf staan op een Haflinger.

Ik heb een Rambo Micklem Competition voor Wes. Erg fijn hoofdstel! Zou wel een full bestellen, want ze vallen klein.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:48

Westhof schreef:
Fijn dat Dutchie zo goed reageerde op het hoofdstel Mignonne!

Fijn dat het goed gaat Christa :) Ik ga zo even een kijkje nemen in je topic. Wat lief ook van Heidi!

Jammer van het terrein Willeke. Wel fijn dat het gisteren beter ging. Die endurance clinic klinkt ook leuk zeg :) Ga je nog meedoen met de Pink Ride sponsorrit? Ik heb me inmiddels opgegeven.

Gefeliciteerd met je zwangerschap Romy :D Wat een leuk nieuws zeg! Wel vervelend dat je je zo naar voelt. Hoofdstel is ook leuk trouwens! Vind westerntuig erg gaaf staan op een Haflinger.

Ik heb een Rambo Micklem Competition voor Wes. Erg fijn hoofdstel! Zou wel een full bestellen, want ze vallen klein.

mmh, mijn haf heeft maat cob.
Ik zat zelf aan een cob te twijfelen, maar als ze idd klein uitvallen...

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:52

Wes heeft normaal gesproken ook maat cob, zowel in hoofdstellen als halsters. In de Rambo heeft hij toch echt maat full. Vooral de keelriem valt in verhouding erg krap. Frontriem daarentegen weer niet, maar je zou er zelf een andere frontriem aan kunnen maken.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:53

Ik wil wel foto's he van al die aankopen die jullie doen :D

@westhof, dekje is echt heel gaaf!
@plutolover, leuk dat je naar het haflingerweekend bent geweest, daar wil ik ook nog een keertje heen :)
Mooi dat de wedstrijden goed gingen, jammer van de slechte 'bak' op gras..
Gaaf dat endurance, is denk ik ook wel iets voor sieta..

@romy, gefeliciteerd met je zwangerschap! Die sterren op dat hoofdstel vind ik mooi :)

Ik heb ook een rambo micklem competition, erg fijn hoofdstel! Moet in het begin nog wel erg naar het hoofd vormen. Ik heb cob ,sieta heeft niet zo'n heel groot hoofd, in het begin zat hij telkens op het laatste gaatje maar na een tijdje was het leer soepeler en nu kan die makkelijk op het tweede gaatje. Ik zou als ik jou was voor Full gaan.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:11

Ik ben aan de beurt gekomen, was erg interessant!

Ze begon eerst te lachen en zei; haha succes en sterkte! Dit is een heel eigenwijs en koppig paard, zelfs voor een haflinger..

Sieta verzet veel tijdens het rijden omdat ze wil dat ik moeite voor haar doe voordat zij moeite voor mij gaat doen.. ( }> )

Sieta is er niet van gediend als ik anderen op haar laat rijden, ze kan ook beter 1 ruiter hebben die erg consequent is dan meerdere ruiters die andere rijstijlen hebben dat brengt verwarring bij haar.

Ze zei dat ik vaker moet gaat rijden en strenger moet zijn, niet de teugels moet laten vieren omdat ze er dan weer vandoor gaat.

Toen ik vroeg over haar verleden (daar was ik wel erg benieuwd naar :o ) werd de reader erg misselijk, Sieta is misselijk geweest van medicijnen. Dat kan wel zo geweest zijn in de tijd dat ze mok had wat naar binnen was geslagen en verschillende medicatie had voor darmen.

Voordat ik haar had is ze niet begrepen en blijkbaar met verkeerd tuig en een veel te harde hand gereden door veel verschillende ruiters.

Ook voelde de reader een naar gevoel in haar buik (sieta heeft darmproblemen) hier heeft pony erg veel last van en aloe vera kan hiermee helpen! Dit ga ik dus nu over haar voer doen en dan hopen dat het helpt ;(

Ik vond het heel erg leerzaam en ik hoop dat het gaat helpen :j
Ook fijn om te horen dat ondanks haar darmen waar toch echt dringend een oplossing voor gevonden moet worden ze fijn in haar vel zit en happy is.

Een link naar haar fb, daar staat beschreven wat ze nou eigenlijk doet :P

https://www.facebook.com/marjoleinlagrand.nl?fref=ts
Citaat:
Hoe werkt een fotoreading?
Voor velen is dit een ongrijpbaar iets. Wat ik absoluut begrijp. Wanneer dit nieuw is voor je zul je wellicht wat sceptisch zijn.
Ik ga op een telepathisch, intuïtieve wijze in contact met de energie van de persoon of het dier op de foto. Deze kan in leven of overleden zijn.
Er komen direct dingen door. Ook zal ik in mijn lichaam ervaren waar bijvoorbeeld het dier of de persoon last van heeft of had.
Ik zal een voorbeeld geven.
Toen ik vandaag in contact was met een paard voelde ik mijn linkerzijde van mijn lichaam. Dat zeg ik dan ook en ervaar op dat moment dat buiging voor het dier zeer lastig is. Zowel naar links als naar rechts. Toen ik dat zei bevestigde de ruiter/eigenaar van het paard dat.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:42

Westhof schreef:
Wes heeft normaal gesproken ook maat cob, zowel in hoofdstellen als halsters. In de Rambo heeft hij toch echt maat full. Vooral de keelriem valt in verhouding erg krap. Frontriem daarentegen weer niet, maar je zou er zelf een andere frontriem aan kunnen maken.

Daar was ik ook bang voor, die keelriem. Valt de neusriem dan wel goed ?

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:06

Gaaf dekje Tamara :D Zo'n bontje voor op het zadel zit echt zo lekker <3

Fijn dat het zo goed ging Mignonne :D

Dankje Christa :)
Ik ga zo even reageren in je topic!

Wat leuk plutolover!! Die clinic was wel geslaagd dus :D

Bedankt Romy :D
Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Wel balen dat je zo moe en ziek bent :(:)
Leuk hoofdstel is dat :j Ik had 'm ook gezien toen ik op zoek was naar een hoofdstel, maar heb uiteindelijk toch eentje via internet gekocht :)
Mooi zadel zo te zien! Wat voor merk is het? :D

Interessant zeg die reading! Daar kan je wat mee! Hopelijk helpt die aloe vera :)

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:13

@plutolover
Dankje *\o/*
@westhof
Dankje *\o/*
@ninkeg dankje {:} heel apart die reader zeg! Hoop dat je er wat aan hebt en dat de aloe helpt! Wij gebruiken het zelf veel en t is erg fijn spul! Wij hebben bij de paarde ook noni (volgens mij heet dat zo) gebruikt.
@charlotte dankjewel :)! Waar heb jij een hoofdstel gekocht? Vond dat ze bij kramer veel leuke hadden maar niet veel wat matcht bij mijn zadel. Zadel is een equiflex.
Echt fijn zadel mega stevig deze heb ik als eerst gekocht bij norwin en er is nog niks stuk en doet t nog net zo goed. Welk merk heb jij??

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:39

Dat zijn mooie zadels inderdaad!! Ik heb een Dick Pieper Reiner :)
Ik heb mijn hoofdstel tweedehands via Facebook gekocht haha. Is een Billy Cook die er echt nog als nieuw uitziet!
Deze winter ga ik naar de kerstsale bij Arthurs Westernstore dus daar zal ik ook nog wel een hoofdstel vandaan halen :P
Die van Kramer zijn leuk maar wel goedkoop, dat zal je qua kwaliteit wel merken ben ik bang... Ik weet niet of je ook western teugels wil kopen, maar daar merkte ik wel mee dat je met een goede kwaliteit leer gewoon lekkerder kan werken :)

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:26

@charlotte ja echt mega fijne zadels alleen ga wel een bontje halen want tegenover mijn zachte dressuurzadeltje is dit blokbeton. Mijn zitbeenknobbels zijn echt blauw :p.
O nice! Rij je ook bepaald type western?Of recreatief met western tuigage?
Ik heb wel op marktplaats gekeken wist niet dat dat ook op facebook was :o! Marktplaats is alleen alles zo ver weg en ben dan bang als het niet past dat ik ermee zit en het niet terug kan sturen.
Oja dat zit er ook weer aan te komen. Ga ik ook ieder jaar heen echt ideale wintervesten hebben ze en echt fijne jeans om mee te rijden. Dit jaar eens kijken voor een nieuwe pad singel en hoofdstel want die jeans kan ik straks met die dikke buik wel vergeten :p.
Thanks voor de tip! Ik was er wel al beetje bang voor maar meer dan 100 euro voor eenhoofdstel vind ik zo zonde. Ben wel benieuwd in de sale van de winter wat ze hebben.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:08

Zo'n bontje zit echt superlekker ja!!
Ik rij pleasure en recreatief, met Lola vooral recreatief maar over een tijdje wil ik wel een paar shows gaan rijden met haar, en ook met mijn verzorgpaard :D
Op facebook heb je van die groepen, van tweedehands westernspullen etc. Staan best vaak leuke dingen op!
Bij Arthur's hebben ze ook hoofdstellen die redelijk goedkoop zijn, er is ook genoeg te koop voor minder dan 100 euro! Mijn hoofstel was tweedehands €95 inclusief bit en teugels. Best duur maar wel van goede kwaliteit dus heb er geen spijt van :D

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:35

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:28

Gefeliciteerd met je punten!! En wat gaaf die endurance, jammer dat je net net hoog was!

Gefeliciteerd met je zwangerschap Romy!!! Gaaf hoofdstel, staat vast goed :)

Fijn dat je er wat aan had Ninke!

Geen ervaring met die spulletjes verder :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:07

rustig hier.. was al bang dat ik perongeluk stipje had verwijderd hahah.

Hier alles goed net midweekje terug. dus kan de training van stanley weer oppakken :D

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:34

Erg rustig ja!

Ik zit te wachten op de hoefsmid want Jolina is sinds gisteren kreupel...
Heb zondag een lange buitenrit gehad, en merkte toen al dat ze op bepaalde stukken ondergrond niet lekker liep, maar dacht dat alle paarden niet lekker liepen.. Achteraf gezien had geen 1 paard daar last van. Bah

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:27

Ze heeft haar been overbelast omdat ze scheef op der hoeven stond en vrij kort.
Moet nu 10 minuten per dag koelen. Moesten ze kort blijven dan moet ze op ijzers voor

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:37

Het is inderdaad heel erg rustig!
Ik hoop ook dat de aloe vera helpt, ze krijgt nu 2 keer per dag 30 ml over haar brok heen.

_Sanne, Balen!! Hopelijk worden haar hoeven snel wat langer :\

Plutolover, leuk gehad?

Hier gaat alles gewoon normaal, even een weekje rustig aan gedaan! Sieta is helemaal gek van de hengst hier op stal en hij van haar, hij wordt vandaag gecastreerd haha :P

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:19

Inderdaad erg rustig hier,

hoop dat jolina snel weer rat is.

gefeliciteerd met je zwangerschap romy!!

ik en andor gaan heel erg goed. trainen hard en dat werpt zijn vruchten af.

hier een topicje van vorige week
[RIJ-ITP] Clinic Vai bruntink met andor