Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:23

Ik wil ook wel maar hier ook geen geschikt zwembad.

Esmee van dit blog heb ik weer wat geleerd, nu alleen de uitvoering nog.

Trailer is gemaakt was gelukkig een kleinigheid.

Vervelend relatiebreuken: mooi dier maar hier ook helaas geen ruimte en het geld ontbreekt.

Mando

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 06:41

Hahahah Wouke, zit ik ook iedere keer mee hoor _O-

Steef smste me gisteren... wat was regel 2:
Dus ik: de lengte van de hals bepaald het ondertreden van het achterbeen...
Steef: Nee dat was regel 1.

Ik denken joh.... dus sms hem terug dat ik het niet meer wist.
Krijg ik terug: Tja er was nog iets wat we hebben gedaan maar Alzheimer slaat toe _O- _O-

Altijd zo leuk zijn lessen, weet je... Mando doet alle zijgangen met 2 hoefjes in zijn neus maar ruim zijn is nog wel eens een probleem, dus daar ga ik de komende weken even aan werken.
Heb weer wedstrijden opgegeven dus even doortrainen.
Heb nog 5 wedstrijden staan dan hoop ik het L2 wel uit te zijn, zo snel gaat dat niet bij ons.

Dit weekend gaan we naar Een, ik breng Mando denk ik vrijdagavond al en dan een ritje en zaterdag mijn bijrijdster een ritje en dan haal ik hem weer op.
Kan ik mooi met vent zaterdagochtend onze nieuw loungeset halen en even gaan kijken voor stenen en zand voor de verande.... dan kunnen we gaan genieten.

Zal eens gaan douchen en aankleden... op naar het werk.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 08:37

Goedemorgen,spiekt ook weer eens om het hoekje :0
Beetje hectische weken achter de rug maar de rust is weder gekeerd en ik heb vakantie dus
hoop jullie nu weer een beetje bij te kunnen houden!

vervelend dat je je paardje moet verkopen FahyaFemke...
Wij zijn wel opzoek naar een tweede paardje maar die moet ook voor de wagen kunnen lopen.

Leuk blogje weer Es!

Leuke topic Faringo, heb een reactie achter gelaten :-)

Fijn dat je trailer weer gemaakt is Wouke!

Ik had ook weer een blogje van mijn les!
http://rechtpaard.blogspot.nl/2013/07/l ... -juli.html

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:44

Bedankt voor jullie leuke reacties in mijn topic!!

Erg leuk om jullie rechtpaard blogjes te lezen!

Jij dus aardig wat hectische weken achter de rug, maar nu weer rustig en ook nog vakantie. Dat laatste is altijd fijn.

Genoeg wedstrijdjes en andere dingen op de planning dus Mando. Altijd leuk.

Ik was vanmorgen al vroeg op omdat auto voor apk moest. Met een stalgenootje mee gereden naar stal en Storm gereden. Hij liep echt fijn, totdat ik mijn proefje ging oefenen. Gelijk ging die knop weer om. Heb hem echt even flink op zijn falie gegeven. Kwartiertje later nog een keer proefje gereden en als hij hem zondag zo gaat lopen ben ik al dik tevreden. Doordat ik door de garage gebeld kon worden had ik met telefoon in rijbroek gereden. Handig hoor heb nu een open blaar op mijn been omdat mijn voering van zak dubbel is gaan zitten. Doe ik dus ook niet meer. Maar gelukkig niet gebeld dus voor het eerst sinds 2 jaar eindelijk geen klap met geld kwijt aan apk. Was ik wel erg blij mee :-). Toen bij paps gegeten en nu lekker op de bank met de deuren open want is nog warm in huis. Ben op de dag weinig thuis om de boel even door te luchten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 07:47

Altijd zonde geld die auto's ....

Ik heb er zin in om lekker naar Een te gaan.
Even lekker ritje vanavond...
Morgenochtend onze loungeset halen... even voor stenen kijken en zand regelen.

Dan kan de verande afgemaakt worden.

Liefhebbers om zand te kruien _O-......

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 07:58

Hahaha esmee, me moeder wilde volgende week wel

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:43

Lekker ritje dus vanavond Mando.
Morgen de loungeset ophalen en voor stenen kijken. Ik kom niet helpen hor met sjouwen. Beetje ver weg en niet heel verstandig met die gammele rug van mij ;-)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:54

Is goed hoor Marieke, dan wel zaterdag want zondag heb ik les.

Ja zie er ook wel tegenop hoor hahahah... nouja komt wel goed.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:57

Oef, sterkte met sjouwen :=

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:36

Succes met sjouwen!

Ik ga vanmiddag met mijn schoonzus, neefje en nichtje naar de kinderboerderij. Hopelijk blijft het droog en krijgen we nog wat zon te zien. Momenteel miezert het wat.

Ik had Iris vanochtend in de bak laten staan, nou ja liggen eigenlijk (ze ligt eigenlijk altijd de hele ochtend...), maar toen ik de stal aan het doen was hoorde ik weer een hoestbui. Gelijk weer uit de bak gehaald dus. Er komt voorlopig ook nog geen echte regen, dus ze komt er nu ook niet weer in.
In de herfst en winter is zo'n droge bak ideaal, maar met dit weer is het waardeloos...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:08

Kom weer even uit mn meeleeshoekje...
Hier vd week week 2x na buiten geweest met knapperd... zelfs gister voor t eerst met dubbele lijnen gelongeerd... net alsof ze het al jaren deed! :-)

Hier een vraag....
Wik nog zo graaaag 1 ding met mn poown doen.... alleen nu zoeken we eigenlijk iemand die met auto en trailer wikt rijden... trailer wikj ook desnoods huren!! weet iemand mss iets voor me? :o

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:11

Ligt eraan welke regio je zit.

Heb je geen familie, vrienden of kennissen of desnoods stalgenoten die je zou kunnen vragen.
Of iemand met een grote auto die een trailer zou mogen trekken en dan een trailer huren in de buurt

Of een paardentaxi in de buurt.

Beetje creatief denken.
Hoe ben je toendertijd naar de Boktmeeting geweest, kan je diegene niet vragen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:19

Succes Esmee, met de veranda, gaat vast heel mooi worden! Krijgen we voor en na foto's te zien?

@ Klasien: Balen dat ze van dat even op het zand staan al zo moet hoesten. Toch heel gevoelig voor het stof dan... Kan ze wel op het land? Of is dat ook te?

@ xx_Lyzet: Kan je geen trailer in de buurt lenen of misschien van een stalgenootje? Heb je wel een goede auto die een trailer mag trekken?

Ik droom ook nog steeds van een trailer, het feit dat ik er geen een heb belemmerd mij enorm in het rijden van leuke bosritjes enzo. Ligt één bos wel redelijk in de buurt, dus daar ga ik onder het zadel naartoe.

Gister weer onwijs fijn gereden met Anne. Eerst heel lang losgestapt en heel veel om en om stelling gevraagd, daarna veel (schijn)overgangen gereden en toen galop. Ik kon haar echt heel fijn sturen in de galop, zelfs kleine voltetjes en gebroken lijntjes! Superleuk! Vandaag lekker even aan de dubbele longe gewerkt en wat galopwerk gedaan.

Morgen weer les, heb er zin in! Net als in ERMELOOOOOOOOOOOOOOO! :D :D

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:39

Paulusjuh, het probleem is een beetje dat ze met haar neus in het zand gaat liggen, de hele ochtend. En dus ook echt met haar neusgaten erin. Je hoofd tillen is namelijk heul zwaar ;) Gevoelig voor stof is ze zeker, krijgt ook kuil ipv hooi. Op het land gaat goed, daar is geen stof.

Ik ben met neefje en nichtje naar de kinderboerderij geweest. Gelukkig zijn deze 4,5 en 6 jaar, daar hoef je niet achter aan te rennen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:43

Sterkte met sjouwen!

Sproeien geen optie klasien :) ?

Fijn dat het goed ging paulien :j

Ik heb gelukkig wel een trailer.. maar geen rijbewijs :+ gelukkig wel een lief vriendje :))

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:46

Sproeien is helaas geen optie, geen sloot in de buurt en met kraanwater is geen doen. Om het stof tegen te gaan zal er hele dagen gesproeit moeten worden.
Ik heb ook een paddock, daar staat Iris nu ipv in de bak. Daar is destijds leemhoudend zand in gekomen (de bak is omgegooid, dus woudzand zonder iets van leem), maar is de laatste jaren niet goed onderhouden waardoor er "gras" in is gaan groeien. Die is dus niet stoffig :)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:10

veel plezier vanavond Es!
En succes morgen :D

Hier gelukkig ook een trailer en een lief vriendje :))

fijn dat het rijden zo fijn gaat Paulien!

ik zal zo ook nog ff rijden,gister avond les gehad...
zit te twijfel of ik zal trainen of een buitenritje zal maken..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:24

Boktmeeting, toen stond mn paard nog op de vorige stal, dus was op loopafstand!
Nu sta ik op een kleinschalige stal, en dat is het probleem dus... Heb wel iemand die trailer kan trekken, en auto heeft, maar die ouders zijn dan net op vakantie en hebben dus de auto bij, haha!
Woon in Roosendaal. Misschien maar gewoon wachten oid! :D

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:10

Hier wel een trailer maar pony vind het nog niet leuk :o , dus oefenen we. En beginnen met rustig kijken, of er kabouters :+ in zitten.
Iemand nog tips, Wouke is een beetje sensibel (al zou je dat niet zeggen, maar toch).

Klasien misschien een puntstuk slaan en zelf water op pompen met een pomp.

Buitenritjes zijn altijd wel fijn.

lyzet is Aanhangwagens Westbrabant niets ze zitten in Roosendaal.

Vandaag les gehad begint lekker te lopen, alleen als ik ontspan dan denkt Wouke zo nu is het gebeurd en doet haar hoofd omhoog }:0
Dus oefenen met netjes aan de teugel blijven lopen in alle overgangen.
Wordt lekker wendbaar, en lenig, heerlijk paard.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:16

Ja maar die vehuren geen autos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:47

Geen buren/vrienden oid met een auto? Ik schooi altijd gewoon rond tot ik iemand gevonden heb als de auto hier niet beschikbaar is _O- tot nu toe ook nog altijd met succes :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 07:15

Gm,

Zo heerlijk in Een gereden gisteren ... even genoten.
Mando is er blijven logeren, vond ik zelf wel spannend hoor.
Maar er wordt goed voor gezorgd.

Afbeelding

Ik ben wel erg blij met trailer, was wel een rib uit mijn lijf maar je bent altijd onafhankelijk.
Ik leen mijn trailer niet uit... wel voor echt spoed gevallen maar zo... nee.
Vind dat je er veel te hard voor moet werken, onderhoud enz enz en dan zou een ander
hem naar zijn klote helpen. No way. Kreng was over de 6000 euro heb er hard voor moeten sparen.
Sommige mensen denken daar best wel makkelijk over. Stalgenootje ook van mij.
Ja ik ga op vakantie en tja... jouw trailer zou wel ideaal zijn om hem weg te brengen want ik heb zelf de auto en mijn E.
Ja... dus.... ik heb het geweigerd.

Mijn oude trailer had ik uitgeleend en die kreeg ik terug ging ineens de klep niet meer goed dicht en dan vraag je wat er gebeurt is... niets... hoezo.
Of dan leende ik hem uit en dan vond ik hem terug met de stront er nog in.
O.. ja... vergeten want ik was laat terug.

Dus met mijn nieuwe trailer heb ik gewoon gezegd. Ik leen hem niet meer uit.
Heb ook bewust voor een 1,5 paards gekozen.
Ik ga nu 3x met een stalgenootje straks op wedstrijd maar dan huren we die van de staleigenaar.
Dan denk ik wel eens als ik het soms zo om me heen hoor. Mensen denken er zo makkelijk over.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 07:47

Geef je groot gelijk hoor dat je je trailer niet uit leent. In ieder geval niet zonder dat je er zelf bij bent. Zou ik ook niet gauw doen hoor. Soms mis ik het wel eens hoor om geen trailer te hebben, maar ja heb er simpelweg gewoon geen geld voor.

Leuke foto joh. Lekker gereden dus. Zal vast wel goed hem komen een nachtje logeren, zeker als er goed voor hem wordt gezorgd.

Heb niet echt tips Wouke voor het laden, ben er zelf ook niet heel ervaren in. Blijft toch lastig om per paard de juiste methode te vinden. Verder lekker aan het oefenen met overgangen enz.

Ik was gisteravond nog even gezellig eten met wat collega's en daarna nog wat drinken met een stalgenootje. Straks naar Storm voor een buitenritje. Het is er weer prachtig weer voor dus we nemen het er maar even van :-).

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:21

Je hebt groot gelijk dat je je trailer niet uit leent hoor. Vriendin van mij had haar nieuwe trailer nog maar net toen een hele goede vriendin de trailer heeft gebruikt, komt ie terug met een scheur in het dak... Maar er was niets gebeurd hoor. Ze baalt er nog steeds enorm van. Vanaf die tijd rijd ze alleen zelf nog met de trailer.

Ik heb net in het zadel.tv gekeken, standaard op zaterdagochtend. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, maar goed het zijn paarden op tv ;)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:32

Heb dat programma nog nooit gezien eigenlijk. Vergeet het altijd haha.