Dressuurhaflinger

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 05:53

Gefeliciteerd desiree. Julloe zijn in de afgelopen tijd ook enorm vooruit gegaan.

Nathalie, naar het strand gaan is zo leuk! Was dit de eerste keer voor jou met Luna? Was niet zo'n groot clubje he?

Searcher. Zo'n manege met allenmaal rondstampende paarden is ook eng en raar. Fijn dat hij braaf was ;)

Wbt scheren. Ik scheer Mara echt iedere winter. Zelfs een stukje uit de borst halen kan al een enorm verschil maken.

Ik ben laatst met de paarden naar Jesse Drent geweest voor onze aller eerste vrijheidsdressuurles <3 vooral Mara deed het zo goed! Nash snapte er maar niks van. :')



En als je meer wilt weten over hoe ik scheer.


Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:31

Ik heb wel een leuk patroon bedacht voor op zn billies :D

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:39

Goed bezig allemaal!

Leuke vlogs Gail, ik ben trouwe kijker :D

Wat betreft scheren, Flicka wordt er ook altijd zooovel energieker van.
Dit jaar nog helemaal niet geschoren, ze zit zelfs zo kort in het haar dat m'n instructrice dacht dat ze al geschoren was := Terwijl we afgelopen zomer dachten dat ze cushing had, wat kan ze ons toch voor de gek houden :+

Wat ga je scheren Wia? :)

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:49

Peelie schreef:
Gefeliciteerd desiree. Julloe zijn in de afgelopen tijd ook enorm vooruit gegaan.

Nathalie, naar het strand gaan is zo leuk! Was dit de eerste keer voor jou met Luna? Was niet zo'n groot clubje he?

Searcher. Zo'n manege met allenmaal rondstampende paarden is ook eng en raar. Fijn dat hij braaf was ;)

Wbt scheren. Ik scheer Mara echt iedere winter. Zelfs een stukje uit de borst halen kan al een enorm verschil maken.

Ik ben laatst met de paarden naar Jesse Drent geweest voor onze aller eerste vrijheidsdressuurles <3 vooral Mara deed het zo goed! Nash snapte er maar niks van. :')

[ Video ]

En als je meer wilt weten over hoe ik scheer.

[ Video ]


Super gaaf! Eva komt 11 november bij ons op stal. Wat leuk dat je vlogt! Bink is inderdaad sinds jij geschreven hebt enorm verbeterd. Jury was zondag echt heel streng, was echt mijn beste proef ooit. Maar 183 punten, zelfs mensen die best netjes reden voor de B met 164 punten.

Maar wel een mooie eerste plek, dus ben super trots op mijn pony.
En mijn lieve vriendinnetje die elke wedstrijd mee gaat en ons zo hard support!
Hieronder nog een mooie foto


Afbeelding

Afbeelding

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:33

Ohh wat leuk vrijheidsdressuur Gail! Nog coolere foto's dus!

Calys gaat lekker in de training! Helaas gaat het met mijn faalangst/ wedstrijdspanning niet zo goed. Ik klap helemaal dicht. Calys dus ook. Is echt een binnenvetter, zo zielig. Ik heb in mijn hoofd geprent dat ze stopt met lopen als ik mijn zweep wegdoe, en dat doet ze dus ook (stoppen met lopen). Voor mijn gevoel dan...........

Dus probeer nu vooral te doen alsof het een leuke training is. Die WP komen wel weer, eerst van deze bizarre faalangst afkomen. Het is niet erg om niet te winnen :-). Als ik er zelf maar weer aan rijden kan op wedstrijd. Soms stapje terug doen om weer verder te komen <3.

Nathalie83

Berichten: 1371
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Marum

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:51

Ja was eerste keer met Luna op het strand

Leuk dag je bij Jesse geweest bent!

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:20

Astrid die faalangst is echt nergens voor nodig. Ik heb jullie genog zien rijden irl om te weten dat het er gewoon giga strak uit ziet! Je bent niet voor de kat zij k.t door de klasses heen gevlogen. In 3 maanden tijd springt je paard nette wissels. DOE EVEN NORMAAL <3 <3 <3

Dus hup! Starten die bok!

Leuk Nathalie!

Ik heb een nieuwe vlog online. Een reflectie op de afgelopen wedstrijd.


plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:31

Morgen weer op stan rijden.

Vandaag gelongeerd. In begin dacht ik he hij loopt net niet fijn. Maar blijkbaar moest hij even opwarmen want daarna liep hij heel fijn.

Wat me opviel is dat stan vandaag heel goed aan t stofzuigen was, zelf in galop! Dan is hij meestal kop omhoog en rug weg drukken.

Moest wel oppassen dat hij niet op de voorhand duikt. Maar ben tevreden en hij is altijd al een dieseltje geweest.

Dus ben benieuwd morgen

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:35

Peelie: Erg gaaf je vlogs! hoop jullie snel een keer op een wedstrijd te kunnen aanschouwen:)

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:38

Vandaag filmpjes naar de Chiropractor gestuurd ze vond hem goed lopen. Ook t rijden ging erg goed :-)

We gaan weer langzaam oppakken

maessie

Berichten: 5784
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:11

Kijk aan Willeke! Keep the good work going! ;) Maes heeft in deze periode ook altijd wat meer opwarmtijd nodig, is niet zo gek met de dalende temperaturen en het regenachtige weer.

Astrid gewoon gaan met die banaan, en je eigen doelen stellen ;) Hoe een ander het doet heb je toch geen invloed op ;) Misschien gewoon zonder zweep ook gaan trainen?

Desiree goed gereden! Jammer dat de punten dan voor het gevoel wat tegenvallen, maar je was wel mooi eerste!!

Wia heb je al geschoren? Ben nu wel benieuwd naar het patroon wat je in gedachten had :D

Nathalie, gaaf zeg zo'n strandrit met zo'n groep haflingers! Die ga ik ook nog op mijn bucketlist zetten :D

Hier nog even niet zoveel paardennieuws, mijn bollies wol lopen nog steeds van hun vakantie te genieten :j

Nog mensen die eind November naar Vinkega gaan? Mijn dinnetje gaat wel weer met Larissa, dus wil wel weer even gaan kijken!

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:30

Steff is nog niet geschoren.

Ik ga naar Vinkega, klasse B.

xLeoniee

Berichten: 2431
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:22

Ik ga niet meer starten voorlopig dus ook niet naar Vinkega..

janouk
Blogger

Berichten: 17969
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:34

@plutolover, goed nieuws, hoop dat jullie snel weer aan de slag kunnen.

Jammer astridastrid dat je zo'n last van wedstrijdspanning. Heb je al eens je laten coachen op een wedstrijd? http://www.bewustwedstrijdrijden.nl Malene heeft een hele leuke goede workshop om te leren omgaan met wedstrijdspanning. Echt een aanrader.

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:25

maessie schreef:
Nog mensen die eind November naar Vinkega gaan? Mijn dinnetje gaat wel weer met Larissa, dus wil wel weer even gaan kijken!

Ik twijfel nog... hele rotperiode gehad voor Flicka dus we doen even rustig aan.
2x met koliek gestaan en afgelopen week wat ze tekort bekapt dus konden we ook niks :(
Morgen wordt ze lekker behandeld door de fysio en daarna gaan we weer rustig opbouwen :D

Zaterdag gaan we trailers kijken, dus hopelijk heb ik binnenkort ook m'n eigen trailer *\o/*

Vandaag wel genoten van een klein blokje om met het zonnetje erbij <3

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 05:10

Ziet er heerlijk uit berber. Jammer dat jullie een dipje hebben nu.

Hier werkt mijn lijf op het moment voor geen meter mee. De wekendelenreuma speelt enorm op met die koude weer ;( echt ronduit balen.

xLeoniee

Berichten: 2431
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:30

Hier helaas ook de fibro die weer lekker aan t opspelen is.. t is bij mij vooral de combi kou en vocht dus het is weer feest deze week :n

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:04

Hier dus het zelfde.

Ik krijg mn paard dus ook nieteens lekker los omdat ik zelf helemaal verkramp door de pijn en stijfheid.

Hoe doe jij dat leonie?

Ik overweeg sterk om vooraf te longeren zodat mn paard op zijn minst warm is als ik opstap zodat hij mij een beetje los kan maken. Zoals het nu gaat gaat het iig niet.

xLeoniee

Berichten: 2431
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:45

Ik rij nu gewoon niet op zulke momenten.. scheelt natuurlijk al een hoop dat we eerst zijn gestopt met de wedstrijden nu. Meestal als ik echt last heb longeer ik haar of rijd mn zusje erop. Vorig jaar gewoon maar steeds opgestapt en dan was het 20min kiezen bijten voor mij totdat we eens wat oefeningetjes konden meepakken :(

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:30

Hier ook alweer last, helaas. Gister avond was het ook niet te harden. Nu liggen wij er natuurlijk al een tijdje uit kwa wedstrijden, dus voor mij is het nu makkelijker om haar dan te laten staan of even aan de longe te doen. Eerder deed ik haar inderdaad van de voren aan de longe zodat ik er niet op hoefde voor het opwarmen of longeerde ik met bijzet oid. Mijn springzadel ligt de hele winter meestal ook in de kast, dat is ‘s zomers al pijnlijk maar ‘s winters is het helemaal niet te doen..

Leuk Flicka, hopelijk kun je wat leuks scoren!
En Astrid, wat Maessie zegt : je eigen doelen stellen, en wat meer trainen zonder zweep. Heeft bij mijn andere paard ook wonderen gedaan :’)

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:04

Hier probeer ik wel gewoon nogsteeds 1x per maand te starten.

Vooraf longeren is dus niet zo een enorm gek idee? Enige is dat ik mijn eigen lijf gewoon echt niet lekker aan de gang krijg. Enorm frustrerend.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:19

Fijn Plutolover!

Ahh oliebol zeg van jullie lichamelijke klachten! Als je zelf zo graag wilt en niet kunt..... Wat frustrerend.

janouk schreef:
astridastrid dat je zo'n last van wedstrijdspanning. Heb je al eens je laten coachen op een wedstrijd? http://www.bewustwedstrijdrijden.nl Malene heeft een hele leuke goede workshop om te leren omgaan met wedstrijdspanning. Echt een aanrader.

Ja, ik heb contact opgenomen met een coach! Ik vind het voor Calys ook zielig, die staat helemaal te trillen op wedstrijden en klapt helemaal dicht. Ze is dan opeens helemaal aan de diaree etc., terwijl het echt geen stresskippie is.

Verder heb ik me er even bij neergelegd dat dit er nu eenmaal is. Even de lat iets minder hoog leggen.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:37

Soms ook wel even fijn om zonder "druk" te trainen, vind ik zelf in ieder geval..

Balen meiden, dat lichamelijke klachten het rijden in de weg staat :-(

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:02

MartineC1711 schreef:
Soms ook wel even fijn om zonder "druk" te trainen, vind ik zelf in ieder geval..

Ja, maar dat is het "probleem", training gaat GEWELDIG!

Ik moest laatst bij een jury rijden die ook lest bij mijn instructrice Els, dus Els was ook naar haar toe gegaan van "hoe KAN het dat ze geen winst heeft gereden", whahaha. Ik had toen 199 dus valt alles mee. Want ze loopt denk op 20% van haar kunnen omdat we beide blokkeren. De meeste weten hoe ze een wissel springt (filmpje Instagram), maar in de proef doe ik iets bijzonders blijkbaar hahahahaha.

Hoe is het met de Prinses Martine? Je reed nog een Haffie bij, toch?

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:46

voor diegene me reuma klachten. Zijn jullie bekend met back on track producten? ze hebben het ook voor mensen, en ik heb er goede verhalen over gehoord van menen met reuma klachten.

maar ik heb geen idee of het voor jullie ook wat is