[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:59

Haaaallloo allemaal :') ,

Tamara/Apollo, Balen dat je Vesta niet kan houden, wel begrijpelijk.
Claudia, Zo die is knap ja <3 .
Romary, Welkom, wat een drukte en geluk met de 5 gouden pony's!
Ninke, Mooi dekje!
Fijn dat Sieta het naar haar zin heeft! Top.
Mignonne, Wat fijn dat het laden toch gelukt is. En wat een mooie foto :).
ButterflyVIP, Leuk leuk!
Tamara/Wes, Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad.
Fijn dat Wes braaf was bij de hoefsmid.
Gave dekjes :D .
Juliette, Wat fijn zeg! Wat een leuk beestje.
Gezellig dat je toch nog blijft meelezen in het topic!
Fu_Qi: Welkom!

Lang geleden dat ik iets van me heb laten horen ;). Maar ik ben er nog.
Hier gaat ook alles z'n gangetje. Druk met school, werken, Heidie en autorijlessen *\o/* . Maar wel super leuk allemaal.
Na de vakantie heb ik Heidie weer wat opgepakt met het serieuzere rijden ;). Ging echt super goed, de 'vakantie' is voor ons beiden wel even goed geweest denk ik, ze is veel fijner, vlotter en ze zet zich echt helemaal in. Alleen verloor ze vorige week een van haar ijzers, dus nu staat ze weer even stil :Y) . Maar volgens mij vindt ze het geen probleem. Morgen komt de smid weer, en gaan we weer lekker aan de slag. En in oktober weer eens een wedstrijdje rijden O:)

En zoals het nu lijkt ben ik zaterdag ook op Horse Event. Hoef niet te werken, en een vriendin heeft kaarten gewonnen *\o/* O:) .

mignonne2403

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:03

Welkom!

Succes met je autorijlessen Christa! super dat het weer beter gaat, succes met de hoefsmid :)

Ik zou eerst op zaterdag naar HE , maar ga toch op vrijdag omdat ik onverwachts vrij ben :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:11

Ben benieuwd of die kamillethee helpt Mignonne!

Ik vind Scapa ook een fijn merk :j Hoop dat de dekjes morgen binnen komen.

Welkom Fu_Qi :wave: Leuk, een Haflinger uit de W-lijn! Die van mij komt ook uit de W-lijn. Heb je wat meer info over je pony? Ben wel benieuwd :)

Fijn dat je het rijden weer lekker aan het oppakken bent Christa :) Wel jammer van het ijzer. Wat leuk dat je autorijlessen hebt. Een rijbewijs hebben is gewoon zo fijn. En ook makkelijk als je even snel op en neer wilt naar stal :D

Ik ga niet naar Horse Event helaas. Lijkt me erg leuk, maar heb vrijdag tot 5 uur college en moet het weekend werken.

Nog een foto van Wes van vanavond <3
Afbeelding

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:01

@Julliette, wat een leuke pony en gezellig dat je blijft :))
@mignonne, thee kan inderdaad helpen! Wel koud natuurlijk haha
@Westhof, leuke dekjes! Ik heb er ook een van scapa :)
Knappe kop wes <3 Ik hoop ook dat je dekjes vandaag binnenkomen, die je daar op hebt lijkt nu echt mini haha en ben benieuwd naar foto’s te paard :D
@Fu_Qi, welkom, ik ben benieuwd naar foto’s!
@cheidie, fijn dat het beter gaat en leuk dat je naar Horse Event gaat, ik wil ooook :\

Met sieta gaat het wel goed, morgen krijgt ze haar entingen en nieuwe ijzers! Wordt een leuke dag voor haar aangezien ze echt de concentratie en het geduld heeft van een eekhoorn, muhahaha

Ik heb haar vorige week voor het eerst laten vrijspringen, en ze vond het ge wel dig en ik ook!
Ik hoefde haar er helemaal niet over heen te jagen, ze ging gewoon vanzelf :D

En ik ben trots omdat ze eindelijk achterwaarts onder het zadel kan, dit heeft ze nooit gekund..
Bij niemand deed ze het, dan ging ze boos naar voren trappen met haar achterbenen, terwijl ze het aan de hand wel gewoon deed.

Tot afgelopen zondag toen ik het bos in ging en ze een steen ( :') ) zag waar ze absoluut niet langs durfde, ze ging vol op de rem en ging zo snel als ze kon 20 meter naar achteren lopen.

Uiteindelijk gewoon afgestapt, want aan de hand gaat ze overal langs en een stukje later weer opgestapt.

Toen ik gisteren gewoon aan het rijden was in de bak, probeerde ik achterwaarts te gaan. Ze ging gewoon :j *\o/*

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:10

Okay hier komt de Haf.

Naam: Ashley
Ras: Haflinger
Vader: Hf. Wallenstein (Kennen jullie die ?)
Hoogte: Klein, heel klein...
Geboortedatum: 06 - 05 - 2000 (Dat maakt haar 15 jaar, maar ze gedraagt zich als een 5 jarige :') )
Type: Sportmodel
Geslacht: Merrie

Ik heb haar sinds 2010 in bezit en we hebben ontzettend veel meegemaakt.
Ze heeft heel veel pit van haar vader overgenomen en qua uiterlijk ook.
Ze was een keer zo heet dat mensen zeiden: kan je hengst wel onder controle houden ? :')

Wat doen wij ?

We doen recreatie, vooral buiten rijden en springen. Ze staat 24/7 buiten in een grote kudde, ze is helemaal op haar plekje daar :)

1. Klein maar aanspreekbaar hoofdje heeft ze.
Afbeelding

2. Ze springt met gemak, ook met ruiter.
Afbeelding

3. Dikke Haflinger kont en haar zomer kleurtje. In de winter wordt ze oranje :')
Afbeelding

4. Samen en haar vreemde winterkleur.
Afbeelding

Sorry dat de laatste foto zo groot is, normaal doet hij dat niet.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:16

Ah mooie wes <3
Wauw ninke klinkt als veel leuke dingen.in n korte tijd!!

Mooi hafje is Ashley, paps vind ik alrijd erg gaaf :)

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:44

Hey meiden!

Jeetje Claudia, wat een poedersuiker van Spook... Dat is balen zeg -O-

Fijn dat Wervelwind een nieuw huisje heeft Flurk :)

Tamara, wat een leuke foto van Wes :D Dat hoofdstel staat hem écht goed!! <3 <3

Wat leuk Christa! Leuke foto's, geloof zo dat je trots was :D

Erg mooi filmpje Juliette... Ben er helemaal stil van. Nogmaals sterkte :*

Claudia, ach wat sneu...

SaartjeNina schreef:
Hoi allemaal,
In het begin heb ik hier altijd gereageerd maar ik kreeg het op een gegeven moment te druk (zie openingspost)

Net nu ik weer mee wilde gaan kletsen is het ergste wat ik me kon indenken gebeurt,
vanmiddag moest Saartje worden ingeslapen.

Geniet allemaal alsjeblieft zolang het nog kan van je pony,
nu ze er niet meer is besef ik hoe groot deel ze van mijn leven heeft uitgemaakt, ik kan echt nog niet zonder haar |(

Jeetje wat erg... Heel veel sterkte :(:)

Vesta is leuk Tamara!!

Christa leuke foto's!! Dat touwhalster staat Heidi gaaf :D :D

Mooi zadel Tamara!! Veel plezier op vakantie nog :D

Jolinaa <3 <3 Knapperd!! Dr manen zijn een stuk gegroeid of niet? Ze ziet er goed uit Sanne! :D

Leuke foto's zeg Mignonne!

Knappe Sieta <3
Wat jammer dat ze terugvalt in dat gedrag... Heb je les? Dat heeft mij een hoop geholpen (Lola deed dat dus ook) :j

Fijn dat Spook naar haar pensioenplekje kan Claudia!!

Nassau is inderdaad prachtig <3 Ik heb hem een keer gezien toen bij vd Berg stond, toen gingen we proefrijden bij Lola. Hij is ook echt lief!

Welkom Romary!

Mooi dekje Ninke, staat d'r goed!

Leuke foto Mignonne :)

Welkom butterflyVIP! Leuke haflinger zeg! :D

Leuk paard Juliette, veel plezier met haar!!

Wes! <3 Ik blijf verliefd op dat heerlijke koppie van 'm <3

Welkom Fu_Qi! Leuke haflinger!!
Wallenstein ken ik ja, ook de paps van mijn Lola :D
Ik ben een half jaar geleden bij hem wezen kijken, hij is zo leuk en lief <3

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:51

Zo, eindelijk weer tijd gehad om bij te lezen :D
Ik heb het weer lekker druk met school en de paarden. Ook heb ik gister mijn auto theorie gehaald :D :D

Met Lola gaat alles goed, ze is alleen een beetje ( :') ) dik geworden, zo dik dat ze haar zadel bijna niet meer past :o Dus mevrouw staat nu op een klein kaalgevreten stukkie tot ze weer mooi dun is :+

Met Jody gaat ook alles goed, ze is inmiddels 2 maandjes drachtig :) Ik ga haar van de week ook weer lekker oppakken met rijden en longeren :)

Nog even een paar foto's showen :D :D

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind deze zo leuk he <3 Vooral omdat ze altijd haar hoofd op mijn schouder legt als ik bij d'r kom staan :P
Afbeelding

Knappe Jo <3

Afbeelding

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:26

Gefeliciteerd!!!

Valt wel meet toch hoe dik ze is :D
Bij Dutchie was de tandarts hoog nodig, verschillende haken, en ook zijn er twee wolfstanden verwijdert. Hij vond het niet zo fantastisch, maar ik denk dat hij nu wel wat blijer is. natuurlijk is hij wel heeeul zielig :(:) :+
Mag nu 2 weken geen bit in, dus ik denk als ik vrijdag toch op HE ben, dan even kijk voor een bitloos hoofdstel die ik toch al langer wilde hebben :Y)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:37

Dankjewel iedereen :)

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:41

Die foto's zijn al van een paar weken geleden haha. Bovendien is ze ook niet echt op dr buik dik geworden, meer schoft en hals.

Aah arme Dutchie :+
Leuk, nieuw hoofdstel :D Wel laten zien he! En dankje :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:54

Hoe is het vandaag gegaan met Sieta, Ninke? Wat leuk dat het vrijspringen zo goed ging! En fijn om te horen dat het verder zo goed gaat.

Wat een leuke Haflinger is Ashley zeg :D

Mooie bijleespost Charlotte! Gefeliciteerd met je autotheorie! Knappe paardjes <3 Die foto van jou en Lola samen vind ik erg leuk! Ben ook wel heel benieuwd naar het veulen van Jody.

Arme Dutchie :(:) Wat kunnen ze dan zielig zijn na zo'n behandeling hè.

Nou, het rode dekje komt helaas niet -O- Had hem al lang verwacht, dus toch maar eens gebeld. Blijkt dat ze de kleur niet meer op voorraad hebben. Ze hadden alleen nog geel en donkerbruin en daar heb ik maar voor bedankt. Bij het blauwe dekje staat ook nog steeds 'bezig met verwerken', dus daar ga ik zo ook maar eens voor bellen :\

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:02

Thanks Tamara :D Ik ben ook heel benieuwd!!

Balen van die dekjes zeg -O-

Viool is vanmorgen ineens koliekerig geworden, ging heel raar in de wei liggen met d'r benen recht naar voren, de hele tijd flehmen... Godzijdank was de staleigenaresse erbij, dus de DA was er snel bij en ze heeft darmverslappers en pijnstilling gehad.
Het gaat nu al een stuk beter, we hebben net nog even een stukje langs de weg met d'r gelopen en ze was al wakkerder dan vanmiddag gelukkig.
Ze heeft alleen nog niet gemest dus ze mag nog niks eten. Ik weet dat het niet heel erg is, maar god wat voel ik me er rot over... Ze is echt mijn vriendinnetje en ik vind het zo kút dat ik hier niks aan kan doen -O- -O-
Ik ga vannacht nog een keer kijken met mijn moeder, dus hopelijk heeft ze dan gemest!!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:21

Dat is jammer zeg! Vond ze erg gaaf :)

Ooh dat is niet zo best Charlotte!!! Heel veel knuffels voor Viool :)

Vandaag een dagje Horse Event gedaan, was erg leuk :D wat hadden ze een leuke dekjes liggen met bloemen en sterren etc etc <<) Heb me ingehouden en alleen wat touwhalster teugels gekocht :o Bij de FRA stand geweest en een leuk bitloos hoofdstel uitgezocht, maar helaas mijn keuze niet in de juiste maat mee, dus die even nabestellen. Probleem nu ; kan m niet vinden, ookal had ze het type opgeschreven, heel ander soort kom ik op uit.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 10:32

@Fu_Qi, leuk koppie heeft ze!

@Char_lotte, jup ik heb les.. Alle tips die verschillende instructrices geven werken voor 1/2 weken en dan heeft ze alweer door hoe ze eronder uit kan komen of om me nog sneller af te zijn!

Morgen is er een soort western evenement op mijn oude stal en daar komt een soort "paardenfluisteraar" die fotoreadings gaat doen, ik hoop zo dat ik aan de beurt kom zodat ze mij kan vertellen wat ik verkeerd doe..
Het schijnt bij heel veel mensen die ik ken enorm geholpen te hebben, dus ik ben benieuwd :)
Lieve foto van jou en Lola <3

Omg ik zou ook echt helemaal in de stress zijn hoor! Hopelijk gaat het nu beter met haar?!
Sterkte en beterschap :\

@Mignonne, haha arme Dutchie
De behandeling was hard nodig zo te horen :(:)
Ik ben wel benieuwd naar touwhalster + teugels :))

@westhof, ze was heel braaf bij de da :j
Bij de hoefsmid wat minder, ze is ook zo ongeduldig :')

Jammer van het dekje, hopelijk komt de ander nog wel (snel) aan >;)

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 10:48

Bedankt Mignonne en Ninke! Het gaat al een stuk beter met haar, we zijn vannacht nog wezen kijken, toen stond ze rustig maar nog niet gemest.
Vanmorgen wel, 2 hopen!! Dus we mogen nu rustig opbouwen met voeren :D :D

Wat leuk Mignonne!! Welk hoofdstel is dat? Kun je niet iets soortgelijks vinden? :)

Ooh Ninke dat is wel klote zeg!! Hopelijk komt er wat uit met die reading..
Dat evenement, is dat toevallig in Bergschenhoek? Ik ga daar namelijk ook heen, samen met de eigenaresse van mijn verzorgpaard :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:32

Wat apart die reading, veel plezier!
Wat fijn dat het weer beter gaat met Lola! enig idee waar het vandaan kwam?

Nou, wel ongeveer, maar die ik gezien had, had een frontriem met glitter steentjes :+ en ook de neusriem was compleet anders dan die ze had opgeschreven. In afwachting op de mail nu haha.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:11

Mooizo dat het beter gaat, dat geeft wel opluchting!
Ja het is in bergschenhoek, ik ben er sowieso vanaf 6:00/6:30 omdat ik moet werken daar (manege) maar weet niet tot hoelang ik blijf :)
Normaal ben ik niet zo zweverig, maar ik ben wel nieuwsgierig dit keer :o

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:43

Nee Mignonne, ik heb geen idee.. Ze werd ineens koliekerig toen ze in de wei stond.

Ooh okee, hopelijk kun je dat hoofdstel vinden! Wel gaaf met een glitter frontriem :D

Woww Ninke, zo vroeg :oo dan lig ik nog te slapen :')
Wij gaan pas rond een uur of 1.

Veel plezier iig met die reading! Klinkt wel interessant, ben benieuwd!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:33

Mignonne ik was er gisteren ook! Heb zwart/rood dekje gekocht :P En handschoentjes en natuurlijk heel veel goodiebags :=

He bah koliek..

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:01

Dat is minder leuk nieuws Charlotte :( Fijn dat ze er zo snel bij waren. Kan me voorstellen dat je jezelf in zo'n situatie inderdaad machteloos kunt voelen. Fijn dat ze de nacht goed door is gekomen en dat het weer wat beter gaat!

Jammer dat je het hoofdstel niet meer kunt vinden Mignonne. Ik ben ook wel benieuwd naar je aankopen :)

Ik ben wel benieuwd naar die paardenfluisteraar, Ninke. Ik ben ook niet zo van dat zweverige, maar ach... Baat het niet, dan schaadt het niet denk ik maar zo.

Foto's Sanne? :)

Mijn blauwe Scapa dekje is binnen! En heb ook een bontje gekocht voor op het zadel. Zit ik lekker zacht tijdens de Pink Ride sponsorrit :=
Afbeelding

Afbeelding

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:33

Gaaf dekje! ziet er stoer uit zeg :)
Sanne, had idd een foto van jou gezien waarvan ik ongeveer dezelfde heb :+ je hebt dus ongeveer voor mij gestaan hahaha. Heb je niet herkent sorry! :=

Gister toch nog maar ff een bitloos hoofdstel gehaald, diegene die ze dus had opgeschreven. Vandaag voor het eerst mee gereden, ging super! *\o/* Hij pakte het zo op en liep al naar mijn hand toe, groot succes dus *D

Waren zulke leuke dekjes op HE , die met die bloemen en sterren enzo vond ik ook zo gaaf :~

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:44

Thanx Mignonne.
Wat vervelend van Dutchie zijn gebit, gelukkig is ie nu weer APK ;).
Ze hadden inderdaad mooie dekjes op HE!
En fijn dat je een bitloos hoofdstel hebt kunnen vinden, Fotoooo! ;). Fijn ook dat Dutchie het zo goed op pakte.
Tamara/Wes, Inderdaad, rijbewijs lijkt me ideaal! Al duurt dat nog wel even.
Mooi dekje, en groot gelijk van dat bontje. Zit inderdaad lekker op een lange rit :).
Knappe Wes <3.
Ninke, Wat leuk dat Sieta het vrij springen zo leuk vond!
En wat goed dat het achterwaarts knopje er op zit *\o/* .
Hopelijk ben je aan de beurt gekomen :).
Fu_Qi: Leuke haflinger zeg!
Charlotte, Gefeliciteerd met het behalen van je auto theorie :).
Mooi halster heeft Lola, en die foto van jullie samen <3. En spannend hoor, het veulen van Jody.
Wat vervelend dat Lola koliek had, niks aan -O- .

Hier gaat het ook goeeed. Woensdag kreeg mevrouw weer nieuwe schoenen. Donderdag lekker gelongeerd. Vrijdag zonsondergang foto's gemaakt <3. Voor degenen die het leuk vinden om te bekijken: [ITP] Mijn gouden topper bij zonsondergang !.
Gisteren dagje Horse Event, wat was dat leuk zeg. Ik ben zo geïnspireerd, echt top! Volgend jaar maar weer.
Ging ik gister avond nog even naar Heidie, stond ze me aan te kijken. Begon ze te hinniken en kreeg ik een kus, schatje <3.
En nu is er alweer een week voorbij, op naar morgen. Wat vliegt de tijd :=

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:52

Leuke foto's van Heidi :D
Was HE heel druk zaterdag? vond het vrijdag enorm meevallen, maar hoorde dat zaterdag gekkenhuis zou zijn.

Wat lief dat ze hinnikte :)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:10

Mignonne welke dan? :P