[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:16

Susyb

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:24

oww ik gooi ze al in een ITP :) moet ik alleen nog even kijken hoe ik die link in aan de onderkant van mijn berichten krijg :o

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 09:59

@ Paulien Niet naar school gaan tot je moeder je mentor te pakken heeft. En ga anders direct naar de directeur/directrice van jou afdeling en leg het gehele verhaal uit ;)

Succes! En van Diezel blijven ze echt wel af, anders komen ze denk ik de rest die jou wél aardig vind en wél gelooft ook nog eens tegen!!!!! ;)

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:44

ze morgen echt niet aan diezel komen hij is zo lief....
komt vast wel goed meisie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:25

Madeira_ schreef:
Een ander meisje kwam online en heeft het netjes uitgelegd, en zij hebben geen onvoldoende, alleen ik waarschijndelijk, nou jammer dan. :)

Ik wou net zeggen geef dr msn maar dan zal ik eens een praatje maken......
heb een OV dus kan ook best IRL een praatje maken....... :P

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:31

Zij jullie hafjes braaf met buitenrijden?
Die van mij loopt altijd te klooien.
Ik ben een aantal keren naar buiten geweest, ging goed, maar ze is lekker aan het uitproberen, Trekkers vind ze wel spannend, vorig jaar kwam ik er nl 5 tegelijk tegen, 4 van voren en 1 van achter, dus bij de 2e raakte ze helemaal in de stress en wou omdraaien, springen, echt alles tegelijk, dus ben nie tmeer zo'n held buiten, en daar pakt ze me elke keer op.

Ik ben ook met haar naar mijn vriendin in Zeeland geweest, zij heeft haar moeder, en daar zijn we elke dag buiten geweest, nergens last van gehad, ook met lange teugel en zo, allemaal geen probleem, en ik was weer terug en ze begon direct weer te klooien.

Ik sta inmiddels bij een andere stal, maar hier is ze ook niet echt rustig.
Ze wil af en toe ineens wegrennen, ineens doet ze of ze schrikt, terwijl dat helemaal niet zo is, maar doet dit echt om mij dwars te zitten.
Hoop maar dat als mijn bijrijdster veel naar buiten gaat, en ze wat ouder word, dat het vanzelf wat minder word, het lijkt me nl heerlijk om lekker buiten te kunnen rijden, zonder steeds op mijn hoede te moeten zijn..

Wat is jullie ervaring?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:37

Nouja, ik heb in elkgeval even met mijn mentor gesproken, als ik dinsdag na de vakantie met alles nog 1x uitprint en geef, krijg ik waarschijndelijk wel een voldoende :D

Ik had ook verteld dat ik geopereerd moest worden, hij zegt gelijk: ach meissie blijf maar lekker dan weekje (of hoeveel ik ook nodig heb) thuis je mag je dan geen zorgen maken om school gezondheid is belangrijker. Lief he? :)

Suzanne, ik wil de foto's zien! :)

Madeira was heel erg braaf buiten, maar misschien komt dat omdat ze toch wat geluiden van buiten wel gewend is (stond veel op de wei natuurlijk bij Naomi, en ze reden altijd in een buitenbak). Nu komt ze ook lekker veel buiten, ze geniet echt volgens mij :)

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:42

gina2003 schreef:
Zij jullie hafjes braaf met buitenrijden?
Die van mij loopt altijd te klooien.
Ik ben een aantal keren naar buiten geweest, ging goed, maar ze is lekker aan het uitproberen, Trekkers vind ze wel spannend, vorig jaar kwam ik er nl 5 tegelijk tegen, 4 van voren en 1 van achter, dus bij de 2e raakte ze helemaal in de stress en wou omdraaien, springen, echt alles tegelijk, dus ben nie tmeer zo'n held buiten, en daar pakt ze me elke keer op.

Ik ben ook met haar naar mijn vriendin in Zeeland geweest, zij heeft haar moeder, en daar zijn we elke dag buiten geweest, nergens last van gehad, ook met lange teugel en zo, allemaal geen probleem, en ik was weer terug en ze begon direct weer te klooien.

Ik sta inmiddels bij een andere stal, maar hier is ze ook niet echt rustig.
Ze wil af en toe ineens wegrennen, ineens doet ze of ze schrikt, terwijl dat helemaal niet zo is, maar doet dit echt om mij dwars te zitten.
Hoop maar dat als mijn bijrijdster veel naar buiten gaat, en ze wat ouder word, dat het vanzelf wat minder word, het lijkt me nl heerlijk om lekker buiten te kunnen rijden, zonder steeds op mijn hoede te moeten zijn..

Wat is jullie ervaring?

Die van jou doet hetzelfde als die van mij. Ik hoop dat het bij Smartie nog een beetje de leeftijd is en dat het vanzelf overgaat.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:57

Mijne is heel lief op de buitenrit :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:20

mijn is een schat op buitenrit zo af en toe is der wat engs en moet ik hem even vertrouwen geven!

dames ik heb een nieuwe computer dus kan weer helemaal bij blijven! van een klein rot laptop ding naar een gewone computer met een beeldscherm waar je stijl van achter overvalt weet niet wat me gebeurd haha ;) kan ik weer heerlijk school aan het werk BLEHHH

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:22

ik ben nog niet op buitenrit geweest, ben niet meer zo'n held als vroeger. Ik wacht tot ik met iemand mee kan naar buiten. :o
Volgens vorige eigenaresse is ze superbraaf buiten, maar het is gewoon weer even een drempeltje waar ik overheen moet.
Laatst bijgewerkt door hiphopje op 12-02-09 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:42

liedewij wil altijd hard buiten :P
en ze weet hier heel goed de weg zo dra je dan blijvoor beeld links af slaat dan is heel snel naar huis:P
en dulsenea is bij mij heel braaf buiten maar als een vriedin op haar naar buiten gaat gaat ze rennen:P en ik kan gewoon met lange teugel rijden en zo :P

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:48

het rijden met bianca ging vandaag vet goed (voor de gene die het nog niet weten bianca is de gene die ik aan eht beleren ben)
het galoperen ging vet goed ging zo doorzitten en later zo been en even galop er bij gezegt en ging meteen vet goed:P trots op me meisie
toen ik zo aan het draven was ging ze er even 1 keer van door met bokken en kon er gewoon opvangenmaar dat kwam om dat er op het bloemkool land z'n
kanon staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:21

leuk naomi :) is altijd leuk om je beest zelf te beleren :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:45

Pff nog mensen met griep... Voel me precies een uitgewrongen schotelvod... Ga straks naar de dokter. Als ik me kan rechthouden, wou daarstraks heel eigenwijs amore haar deken al klaarnemen voor straks maar begon direct weg te draaien. Heb net een heel druk weekend voor de boeg dus mijn baas gaat weer kwaad zijn aan de telefoon...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:53

Ik heb vacantie :D

Gaat het goed me je Paulien...

Heet je moeder je mentor al tepakken gekregen?

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:56

vind het ook vet leuk
ga dit jaar ook starten met haar:P
was wel grappig dat ik me startkaart en zo al had ingeleverd terwijl ik er nog maar net op kon draven :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:59

ik ga na dat mara bevallen is ook een stratkaart aanvragen...

Ik heb haar ook zelf beleerd en doogereden :D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:00

leuk is dat he
ik denk echt dat ik spontaan ga huilen bij de eerste wedstrijd
van dat het zo goed is:P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:02

noujah... Mara kende het zadel en het hoofdstel... Maar ze vond het allenmaal dood eng.

Dus ik heb haar daar helemaal opnieuw aan moeten laten wennen. En toen heb ik haar verder door gereden... En nu zijn ze bijna 3 jaar veder :D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:05

whaa bianca is nu 7,5 jaartjes:P
hoofdstel krijgen ze bij ons al bij 3 jaar:P
na in oktober de dag dat madeira weg ging:'(
ging ik voor het eerst op bianca zonder zadel
denk 2 weken later eht zadel of zo iets
na en nu is het stap draf los en galop nog ff aan de longeer lijn maar ze springt nu al veel beter aan dus dnek dat ik dit weekend los ga galoperen :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:20

wat is ze laat

Mara heb ik sinds haar 4e (6 dagen na haar verjaardag :D ) dus dat was een cadeautje voor haar en voor mij :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:52

wat een rust hier??? iedereen in winterslaap :P

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:54

haha geen winterslaap wel druk lang leven werk wat je thuis moet doen :S BLEHHHH geen zin moet een heel begeleiding plan schrijven voor een bewoner die ik amper ken :S

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:15

saai...

Het maakt het ook een stuk lastiger als je hem amper kent...