Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 06:42

janouk schreef:
Het is niet alleen de terugloop van deelnemers bij haflingerwedstrijden, dat is bij alle dresuurwedstrijden en springwedstrijden het geval bij ons in de regio.
Voorbeeld de regiokampioenschappen springen hadden vroeger springwedstrijden meer dan 150 tot 200 deelnemers soms, dit jaren waren het nog geen 70 combinaties.
En dat is dan een grote wedstrijd en waar kwalificatie hippiade op het spel stond.

Alleen mini marathon menwedstrijden zitten vol hier in de buurt.

Zo! Dat is idd een hele vermindering.

Dan vraag ik me toch af hoe dat komt.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:51

janouk schreef:
Het is niet alleen de terugloop van deelnemers bij haflingerwedstrijden, dat is bij alle dresuurwedstrijden en springwedstrijden het geval bij ons in de regio.
Voorbeeld de regiokampioenschappen springen hadden vroeger springwedstrijden meer dan 150 tot 200 deelnemers soms, dit jaren waren het nog geen 70 combinaties.
En dat is dan een grote wedstrijd en waar kwalificatie hippiade op het spel stond.

Alleen mini marathon menwedstrijden zitten vol hier in de buurt.

Klopt, merken wij ook. Je moet sowieso je wedstrijd op een top bodem organiseren, anders komt er al geen mens. Er is ook zo’n groot aanbod aan wedstrijden tegenwoordig. Als je wil kan je ieder weekend weg en ook nog 3 avonden door de weeks.

astridastrid

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:47

Van DAH West snap ik gewoon niet dat ze niet kijken naar de vraag. Wedstrijd in Lisse zit ALTIJD vol. Heerjansdam en Montfoort niet. Zelfs al eens afgelast wegens te weinig deelnemers. Dan denk ik: waarom niet meer wedstrijden organiseren in de buurt van Lisse? Blijkbaar is daar vraag naar? Ze hebben wel eens op mijn stal geinformeerd, prachtige locatie, omg. Lisse, maar wederom zijn de wedstrijden weer in HJD (afgelast) en Montfoort.

Na het Haflingerweekend draag ik DAH wel een HEEL warm hart toe, als je ziet hoe de organisatoren hun best doen iets leuks neer te zetten voor nop. En vervolgens een bak gezeur over zich heen kregen van mensen die zelf geen vingen uitstaken (kan ik nog boos om worden! En maar klagen vanuit je stoel. Sta dan op en ga helpen). Maargoed, Haflingerweekend is helaas niet in 2018..........

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:51

Ik heb ook met regelmaat locaties aangeboden.

Die locatie in lisse is ook gewoon heel fijn. Mooie baan. Goed aan te rijden. Redelijk centraal.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:09

Probleem is denk ik niet dat er niet voldoende (andere) locaties zouden zijn voor wedstrijden, maar wel de prijzen die gevraagd worden voor huur van die locatie. DAH/NHPS/KVTH proberen het natuurlijk zo aantrekkelijk mogelijk te houden om hun wedstrijden te starten en zij hebben nu eenmaal misschien een wat beperkter budget. Daarnaast is het ook nog zo dat je vroeger zonder lid te zijn van de KNHS ook mocht starten (onderling) maar dat mag nu enkel als je wel lid bent. Een (financiële) drempel voor een deel van Haflingerminnend Nederland. Het aantal starters zonder startkaart was voorheen namelijk enorm groot.
Wij kiezen onze wedstrijden niet uit op Haflinger of regulier, maar meer wat in de kalender past mbt. andere paarden die ook nog gestart worden en ander type wedstrijden die ook nog worden gereden met de haffies (Endurance/Cross).

De sfeer op haflingerwedstrijden is niet te evenaren hoor, maar wij ondervinden eigenlijk geen nadelen bij reguliere wedstrijden en hebben geen enkele reden verder om die niet te starten.

Soms zie je ook in korte tijd meerdere haflingerwedstrijden en ook dan zullen we er maar 1 uitkiezen en de rest niet starten.

Organisatorisch voor de stamboeken en DAH dus best lastig en mag absoluut gezegd worden dat het enorm wordt gewaardeerd dat er wedstrijden worden georganiseerd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:49

Pfff na een smakkerd met Imara gister ben ik geblesseerd voor onbepaalde tijd. :-( We maakte de overgang galop-draf en Imara struikelde en we rolden zo om. Nu heb ik bandenletsel rondom de knie en alles is dik en blauw en stijf..

Nu ben ik noodgedwongen op zoek naar een bijrijder, en ga ik ook de verhuizing naar de volpension stal wat sneller in werking proberen te zetten. Wat een gedoe zeg, :-( Gelukkig leek de pony fijn, en brengt mijn moeder me zo om even te kijken of alles inderdaad nog helemaal goed met haar is, arm dier!

Hier dus de komende 2 maand waarschijnlijk niet rijden, en dus ben ik bang voor ons wedstrijddebuut in januari :-(

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:00

Oh nee! Wat balen zeg! Beterschap! En hopelijk kan je snel rijden :(:)

Ik ga vanmiddag schrijven bij het M/Z pony’s, weer eens wat anders :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:09

Oei dat is schrikken pimaude. Heel veel beterschap!
Dan je debuut maar even uitstellen toch, het is belangrijker dat jullie allebei weer helemaal oké zijn :(:)

Ik ben vandaag weg geweest met Aagje. Jeetje wat was ze vervelend. Steeds hinniken tijdens de proef en de eerste proef niet vooruit te branden. Tussen de proeven door even goed aangepakt. Ze was het er niet mee eens, slaan maar mijn been en bokken. Maar de tweede proef nog net een winstpunten eruit kunnen slepen.
173 en 181,5. Helemaal terecht, want we hadden gewoon niet fijn gereden.

Nu L startgerechtigd. Thuis even doortrainen en dan in de winter mooi L starten denk ik.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:16

*\o/* *\o/* *\o/*
Twee keer eerst Z2 en het is afgesloten met de klapper kampioen dah west
Op voor ons naar de hogere klasse

Vond het wel erg jammer dat er helaas zo weinig animo was.
Kan begrijpen vanuit de organisatie dat ze hem wilde cancelen.
Waar door de afsluiting kampioen ook erg tegen viel.

Terug te komen op vaste goeie locatie en dan Idd bv Lisse, ik woon daar dan wel en wil niet op scheppen :+ maar de bodems zijn daar Natuurlijk 10x keer beter dan de zware bagger bodem buiten voor het mennen en Z vandaag was echt naatje.
Bij ons kan je ook buiten starten maar dan ligt er ook wel een top bodem in.

En echt kan begrijpen dat het een organisatie elke keer is.
Helaas stop het voor Tamara en king bij dah ZZ licht word niet gestart.
Bedankt in iedergeval voor de organisatie dochterlief en ik zullen nog wel starten in Lisse.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:18

pimaude schreef:
Pfff na een smakkerd met Imara gister ben ik geblesseerd voor onbepaalde tijd. :-( We maakte de overgang galop-draf en Imara struikelde en we rolden zo om. Nu heb ik bandenletsel rondom de knie en alles is dik en blauw en stijf..

Nu ben ik noodgedwongen op zoek naar een bijrijder, en ga ik ook de verhuizing naar de volpension stal wat sneller in werking proberen te zetten. Wat een gedoe zeg, :-( Gelukkig leek de pony fijn, en brengt mijn moeder me zo om even te kijken of alles inderdaad nog helemaal goed met haar is, arm dier!

Hier dus de komende 2 maand waarschijnlijk niet rijden, en dus ben ik bang voor ons wedstrijddebuut in januari :-(

Oei dat is schrikken king struikelde ook wel eens en was hier altijd bang voor hopelijk dat je snel weer wat uit de voeten kan en heb je snel een bijrijder en van je stal nu wel een goed idee kan je rustig aan doen voor je knie.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:43

Gefeliciteerd kiddokids!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:18

Wow lekkere berichten van de haffies hier! En loulou wat balen.. mooi leermoment!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:43

Thanks

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:33

Beterschap Pimaude

Gefeliciteerd kidokids *\%/*

Bij dah noord is het nog afwachten wat er aan wedstrijden georganiseerd gaat worden, ik kan er nog niks over vinden.

Ik was gister op wedstrijd naar Zwaagwesteinde. We waren er mooi optijd. Realiseer ik me dat mn laarzen nog op stal liggen!!!
Steff van de trailer getrokken, zadel dr op, hoofdstel aangepakt en groom als n idioot terug naar stal.
Natuurlijk was ik als eerste aan de beurt maar ze was nog niet terug.
Degene na mij wilde gelukkig wel eerst. Dus ik had 5 minuten om laarzen aan te trekken en op te stappen (ik ben bewust niet met schoenen die ik aan had opgestapt, jonge pony, onbekend terrein, gladde zolen).
We moesten bijna direct de baan in dus zonder losrijden. Ondanks het niet losrijden en dus niet elkaar weer even aanvoelen deed Steff zo vreselijk zijn best, alsof hij het begreep. Was onder de indruk van zijn flink zijn <3
Ondanks de stress met 182 en 176,5 naar huis.
Dit maakt ons L1 startgerechtigd *\%/*

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:53

Ik lees overal op fb enz 1e plaats. Weer een winstpunt erbij.. wat ik natuurlijk super vind voor iedereen :-)

En ik mag niet rijden en is stan ook weer iets onregelmatig..

Ik wil weer lekker kunnen rijden. Maarja even geduld hebben.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:37

Beterschap pimaude.
Gefeliciteerd kiddokids en searcher *\o/*

Ik ben ook weer aan het rijden, poosje stil gestaan. Maar nu weer goed op weg :j
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:52

kiddokids schreef:
*\o/* *\o/* *\o/*
Twee keer eerst Z2 en het is afgesloten met de klapper kampioen dah west
Op voor ons naar de hogere klasse

Vond het wel erg jammer dat er helaas zo weinig animo was.
Kan begrijpen vanuit de organisatie dat ze hem wilde cancelen.
Waar door de afsluiting kampioen ook erg tegen viel.

Terug te komen op vaste goeie locatie en dan Idd bv Lisse, ik woon daar dan wel en wil niet op scheppen :+ maar de bodems zijn daar Natuurlijk 10x keer beter dan de zware bagger bodem buiten voor het mennen en Z vandaag was echt naatje.
Bij ons kan je ook buiten starten maar dan ligt er ook wel een top bodem in.

En echt kan begrijpen dat het een organisatie elke keer is.
Helaas stop het voor Tamara en king bij dah ZZ licht word niet gestart.
Bedankt in iedergeval voor de organisatie dochterlief en ik zullen nog wel starten in Lisse.

Gefeliciteerd. De bodem was idd echt bagger. Heel erg nat vooral.

Searcher jij ook lekker bezig! Gefeliciteerd!

ShiningStar1 schreef:
Beterschap pimaude.
Gefeliciteerd kiddokids en searcher *\o/*

Ik ben ook weer aan het rijden, poosje stil gestaan. Maar nu weer goed op weg :j
[ [url=m/ONeNnC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit!

Hier ook op wedstrij geweest. 2x 1e plaats (was ook bijna niet anders, aangezien er maar 2 starts waren :')). 180.5 en 183 punten. Heel braafjes gereden wat eigenlijk heel goed ging! Ik ben super tevreden iig.

Nog 5 puntjes en ik mag Z1 :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:59

Leuk gail

Ik zelf zit even in een dip niet alleen omdat ik niet kan rijden. Maar gewoon dat ik niet vooruit kom..

K moet het maar los laten. Maar ik wil zo graag stan op de goede manier rijden enz enz. Maar ik kom niet voorruit..

Ik wil gewoon weer lol met me paard. Weer van genieten maar op dit moment lukt dat even niet..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:01

Mijn advies aan jou is om eens met een sportpsycholoog om de tafel te gaan zitten en aan je mindset te werken. Het heeft mij heel veel gebracht ;)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:23

Plutolover: ik herken het. Ik heb momenteel hetzelfde met Storm, maar heb daarom bewust de wedstrijdknop op pauze nu. Even terug naar de basis en weer terug naar waar we allebei van genieten.

Afbeelding

Deze kusjes bijvoorbeeld! Lekker simpel, maar ook zo ontspannen. Hoop snel weer eens te starten, maar genieten blijft het belangrijkste. Frustratie helpt ons niet verder!

Gefeliciteerd met de eerste plaatsen en winstpunten. Wat balen voor jou pimaude. Uiteindelijk komt alles weer goed! :(:)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 05:29

Het lijkt me idd erg frustrerend plutolover. Graag willen maar van alle kanten lijkt het tegen te zitten. Bah. Ik hoop dat het snel weer de goede kant op gaat met jullie :))

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 06:39

Gail zag er netjes uit
Wat heb jij een rust in je proef gekregen je gaat niet meer als een sneltrein
Van harte met je punten

Plutolover maak ff afspraak met iemand om
Ff je verhaal te doen
Komt goed

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 06:40

Op moment is t niet frustrerend maar meer t gevoel van falen. Waardoor ik in de twijfel schiet. Vooral wat is t beste voor stan?

Op moment mogen we wel wat rechtrichten/grondwerk maar dat is alleen maar in stap. Ik probeer te genieten van die momenten.

Maar dan voel ik me schuldig tegen over hem dat ik ‘weinig’ met hem doet. En dan hij daarnaast dan ook nog bijna 21uur op stal staat. Al probeer ik onderling dat hij wat vaker buiten komt. Dan de 2 uur paddock een uurtje wat ik met hem doet.

Dan denk, kan ik dan niet beter na een stal waar die in een grote paddock staat. Maarja wat doet de kou met z’n gewrichten? (Al is de paddock grote gedeelte overdekt/beschut)

Of toch een uitloop stalletje? Maarja beweeg hij dan überhaupt dan wel meer.

Voor stan zelf maakt niet uit. Die vind z’n stalletje wel prima

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 06:44

Dankjewel maris. Ik ben er hard mee bezig. Nu wat meer impuls er in, want die is nu wel een beetje zoek. Is echt een stuk krachttraining. Maar hij gaat enorm vooruit de laatste tijd :)

Willeke. Nogmaals mijn advies is om met een (sport)psycholoog te gaan praten. Vooral voor jou eigen mindset. Jou gevoel van falen en twijfel is niet gezond.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:18

Peelie schreef:
Dankjewel maris. Ik ben er hard mee bezig. Nu wat meer impuls er in, want die is nu wel een beetje zoek. Is echt een stuk krachttraining. Maar hij gaat enorm vooruit de laatste tijd :)

Willeke. Nogmaals mijn advies is om met een (sport)psycholoog te gaan praten. Vooral voor jou eigen mindset. Jou gevoel van falen en twijfel is niet gezond.

Ik heb al eens met een psygoloog gepraat. Maar dat is het niet. Die komen met dingen waar ik geen last van heb of niet de juiste oplossing.

Dit gevoel komt waarschijnlijk nog uit me jeugd soort oud zeer. Moet er zelf een weg mee vinden.