[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:18

mee eens mayo, maar ik zou het echt niet zo maar kunne..

Ik zou opzoek gaan naar een oplossing...

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:24

Het rijden vind ik ook niet zo belangrijk dat is het ergste niet als dat niet meer kan. maar hij moet geen gevaar voor mij worden en nu met die verlatingsangst wordt hij dat wel. Hij steigert als een gek! Ik denk dat ik dat nog even af wacht hoe dat gaat worden en neem daarna pas mijn besluit. (maar denk toch niet dat ik hem weg kan doen :))

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:36

hoezo heeft hij nu dan opeens verlatingsangst...

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:38

\Geen idee. Als ik hem alleen uit het weiland haal is het goed maar loopt er een paard mee (maakt niet uit wie) en dat paard is uit het zicht wordt hij knettergek.

Ik weet het,het is een apart paard maar hij zit flink te puberen nu en ik denk ook dat we door die fase heen moeten en dat het an weer een super lief paard is.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:43

Ik kan t ook nie hoor Peelie ;) Ik had Daims ookal minstens 3 keer beter weg kunnen doen en een braaf mak buitenrij paard moeten kopen. Maar Daims is mijn mannetje. Klinkt heel stom hoor. Maar mijn mannetje kan echt niet weg...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:49

Ik heb het ook met mara hoor...

man wat een draak was dat en Laura dat is idd iets waar ze doorheen moeten...

Mara was echt niet leuk toen we haar net hadden...

En nu kan ik haar af en toen nog wurgen..
Ze heeft nu weer zo'n periode dat ze geon niet mee komt uit de wei. ze wil niet werken. En misschien komt dat nu ook een beetje door haar rug...

We zullen zien... En anders word het een hoop grondwerk...

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:49

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:22

Heb Mandy weer lekker op stal gezet. :)
Kon het niet laten en ben nog even op haar gaan zitten.. uiteraard zonder tuig, of maar iets. :P Dat is zo leuk ! :D
Even 5 minuten op haar gereden. :P Ik ga niet 2× daags, maar zo even kon geen kwaad. ;)

@ Laura: Waarom mag je niet van je paard meer 'afvallen :+ ' ??

@ Nessa: Ik heb al gereageerd! :P

Nu weer lekker bokken! :+

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:18

Goede avond allemaal,

Vanavond naar stal, Donna alleen in de binnenbak gehad en die was weer lekker voorwaarts ( straks kijken hoe het filmpje geworden is ) en Wahida alleen in de box gelaten.
Daarna nog eventjes naar de poldercross wezen kijken, twee stalgenootjes deden mee, Donna stond weer gezellie bij Wahida op stal hoor.
Ga ik daarna Wahida poetsen en voetjes nakijken, want daarvoor was ze te nat om beet te pakken, heeft ze op haar linkerachtervoetje, net boven de binnenste hoefbal een wondje zitten, dus dachten wij Wahida even kipnappen van moeders om voetje af te spuiten, maar dat was geen succes, moeders in paniek en Wahida wou de spuitplaats niet op.
Staleigenaar ging zijn ronde doen en even laten kijken, is gelukkig wel open en op zijn advies morgen stalveearts laten kijken en nu wassen met betadineshampoo en betadine opgedaan. Ze loopt niet kreupel gelukkig en mag er ook gewoon aankomen.

En madam dr zwarte halstertje is kaduut, het ringetje waar je het halstertouw aan vast maakt is er af geschoten, dus schoonmoeders heeft wat te doen als hij strakjes gewassen is.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:27

@ Flurk: Wauw, dat bruine tuig is prachtig :oo En die foto met zonnebril is geniaal :D

@ Dieuwke: Oh kijk, dan heeft Mandu haar beweging wel binnen voor vandaag! En lekker hoog zeg, wees maar blij dat je haf het kan hihi. :D

@ MuppetMayo: Oh dat is vreselijk balen dat Daims zo moeilijk is op de trailer, en als je hem in een 2-paards zet, maar flink veel hooi en zn maatje/ander paard? :) En met een 2-paardstrailer heeft hij dus minder ruimte omdat je het middenschot er wél gewoon in moet laten. ;)

@ Gail: Woow dat is snel zeg! Maandag al! En nu maar hopen dat het goed helpt. :)

@ ThornForest: Je pony nóóit om zo'n reden verkopen. Probeer anders grondwerk, en het ook met andere mensen te proberen, dat grondwerk. Je moet met zulke paarden, met vreemde mensen, voor hem dan, rustig aan beginnen.... Wat een belachelijke reden van je VA.... En friezen, zijn ook écht niet de makkelijkste. := En in denk trouwens dat het geen verlatingsangst is, dat geeft andere nadelen!!!!

@ NessaX: Ooh hihi, ik ga in je topic reageren! :D

@ Freya: Gelukkig valt het mee met Wahida!! En nu maar hopen dat het wondje snel geneest. :)

Ik heb net 3 pony's ingevlochten voor morgen, Brabants Ruiterfestijn, we gaan met maar liefst 18 leden van ONZE rijvereniging :D Heb mijn tuig ook al ingevet, en uitgewreven. Morgenochtend Bobje lekker even invlechten, hij krijgt rozenknotten. :) Heeeerlijk dier is het gewoon, blijft lekker schoon, hoef er verders niks aan te poetsen :+:

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:22

Stravero hij heeft zich vorige keer weten los te rukken en om te draaien in een 2 paards. Issie gewoon over het schot gekomen ;) Vandaar dat ik dat ook niet meer durf ;)

Net tussen de onweer buien door (was ffies iets verder weg) naar Daims gereden en het land in gerend om te kijken of hij er nog wel stond. Stond rustig te eten, dus ben er nu helemaal van overtuigd dat het niet het onweer is waar hij van is gaan zwemmen....

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:55

nou mm dat is fijn om te weten dat alles goed was en dat dat toch niet de oorzaak is geweest ging even flink te keer hier ook vanavond bahhh zo is het 35 grade en zo regent het echt nederland

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:59

amai , 35 graden

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 08:16

Hallo allemaal,

Jeetje Laura het is ook wel even een domper dat het nu ff lastig met Akino gaat, en ik kan je twijfel heel goed voorstellen.
Zoals Muppetmayo en peelie al zeggen, heb ik het met mijn vorige haflinger ook gehad. Dominant gedrag, je er gericht afgooien etc gewoon een varken eigenlijk, maar eenmaal er doorheen heb ik er echt een wereldpony aan gehad die voor je door het vuur ging.
Ik hoop dat je iemand kan vinden de je goed kan helpen hierbij, gezien je eigen gezondheid.

Pas heb ik nog een artikel gelezen over verlatingsangst, ik zal voor je kijken of ik het nog kan vinden.

Dan heb ik nog een leuk nieuwtje, k ga dalek een jong katje ophalen!
Gevonden als nestje in de biesbosch door mensen en nu zijn ze sterk genoeg om naar een nieuw baasje te gaan!
Hopelijk vind onze andere kat het allemaal prima, maar dat is zo een goedzak dat ik niet echt problemen voorzie.. Ik heb er wel een btje veel om gezeurd.
Minder leuk.. mn vriendje gaat morgen voor 16 weken naar nieuw zeeland |(

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 08:19

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 08:39

plientjedres schreef:
@muppetmayo, klinkt mischien wat grof hoor maar kan je niet met kluisters aan de gang?
dat heeft bij een kennis van mij ook heel goed geholpen.
als ze eenmaal weten dat er niks aan de hand is is het vaak over.
@peelie wat een super gaaf hoofdstel!
hoe gaat het met die gespen achter haar oren in combi met de manen?
blijft dat er niet in vast zitten?
@flurk leuke foto's, vooral die met die zonnebril.
welke kleur tuig heb je besteld?

een bruine van leer en een zwart met bruin onderlegd van kunstof (zie linkjes eerdere pagina's)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 08:43

ThornForest schreef:
Het rijden vind ik ook niet zo belangrijk dat is het ergste niet als dat niet meer kan. maar hij moet geen gevaar voor mij worden en nu met die verlatingsangst wordt hij dat wel. Hij steigert als een gek! Ik denk dat ik dat nog even af wacht hoe dat gaat worden en neem daarna pas mijn besluit. (maar denk toch niet dat ik hem weg kan doen :))

ik wens je succes meisje
misschien een optie om 1 maand ergens anders te gaan staan en kijken hoe hij daar reageerd?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:23

Owwwww gaaf joopie :D
Foto's plaatsen he :D Gezellige drukte in huis altijd zo'n kitten vind ik :)

Wel onwijs kl*te dat je je vriendje zo lang moet missen! Wat gaat ie daar doen? Op vakantie of iets?

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:23

Goedemorgen.

@Peelie super mooi hoofdstel heb je gekocht!
@Kelly1992 heel veel succes vandaag met je wedstrijd.
@Joopie super leuk dat je een katje gaat halen alleen minder dat je vriend zolang weg gaat. Gaat hij daar werken?

Ik heb gister de foto's binne gekregen van de fotoshoot van vorige week. Ze zijn erg mooi geworden. Zal er straks een paar laten zien.

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:40

Bailey
Afbeelding

Shetty
Afbeelding

Thunder
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:42

Ahhh leuke foto's :D
Die laatste is dat nou je nieuwe aanwinst?

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:51

Jaa dat is hem :j

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:57

Leuk ding :)
Heeft ie nou zulke korte pootjes in verhouding of is het gras zo hoog hihi.

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:59

Ja hij is ook wel leuk op het trappen na dan. Even afkloppen hij heeft het de laatste 2 dagen niet meer gedaan.

Ja het gras is erg hoog op die plek.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:00

Waar sta je eigenlijk ergens? Herken de stal niet ;)